بام لند | تفریحات، رستوران‌ها، تصاویر، لوکیشن و ساعت کاری
ضحا اکبری 1401/08/04 1710 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تهران به داشتن جاذبه‌های تفریحی بسیار شهرت دارد، در این شهر هم می‌توان آثار تاریخی جذاب پیدا کرد، هم طبیعت دیدنی، هم می‌شود در نقاط مرتفعش کوهنوردی کرد، هم می‌شود در دریاچه‌های نزدیک به آن روز خاطره انگیزی را سپری کرد. اما در این میان عده‌ای هستند که به خرید کردن بیش از هر چیز دیگری علاقه دارند، برای این افراد بزرگ‌ترین تفریح خرید و قدم زدن در مراکز خرید است، در این مقاله قصد داریم در مورد بام لند یکی از بهترین، مجهزترین و زیباترین مراکز خرید تهران صحبت کنیم، این مجموعه یکی از مراکز خرید پرطرفدار تهران است که افراد زیادی علاقه دارند هم در آن خرید کنند و هم از تفریحات موجود در این مجموعه لذت ببرند. اگر جزء افراد علاقه مند به خرید هستید یا دوست دارید مراکز خرید تهران را بهتر بشناسید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بام لند

بام لند یکی از دیدنی‌ترین مراکز خرید تهران و حتی ایران است که به سبب معماری خاص، وجود برندهای معتبر دنیا، تفریحات جذاب، برگزاری جشنواره‌های مختلف و بسیاری دلایل دیگر، از محبوب‌ترین مراکز خرید ایران به شمار می‌رود. این مجموعه در نزدیکی دریاچه‌ی چیتگر قرار دارد، موقعیت جغرافیاییِ بام لند به گردشگران این امکان را می‌دهد که بتوانند پس از خرید به تفریح در دریاچه‌ی چیتگر بپردازند، ضمن اینکه دسترسی به بام لند راحت است و از تهران و کرج می‌توان به سهولت به آن رسید، این ویژگی‌ها سبب شده افراد زیادی تمایل داشته باشند که حداقل برای یک بار هم که شده لذت خرید و تفریح در بام لند را تجربه کنند. از جمله افتخارات مجموعه‌ی بام لند این است که توانست در سال 2018 در مسابقه‌ی بین المللی پریکس ورسیلز برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ در بخش آفریقا و غرب آسیا برای طراحی خارجی خود شود، در همین سال بام لند نشان بین المللی استاندارد محصول را نیز دریافت کرد. بام لند تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 12 شب فعال است، برای ورود به بام لند لازم نیست هزینه‌ای بپردازید و می‌توانید روز خوبی را به صورت رایگان در این مجموعه بگذرانید، اما برای استفاده از تفریحات این مجموعه باید بلیط تهیه کنید.

چگونگی ساخت بام لند

طراحی و ساخت مجموعه‌ی بام لند را دو معمار مطرح ایرانی به نام‌های مرتضی ادیب و مریم یوسفی بر عهده داشتند، این مجموعه در منطقه‌ای مسکونی واقع شده به همین دلیل باید به گونه‌ای ساخته می‌شد که با منطقه همخوانی  داشته باشد. بام لند از 12 ساختمان ویلایی دو طبقه تشکیل شده که هر کدام از طراحی، واحدهای مختلف و تفریحات گوناگونی برخوردارند. این مجموعه اولین مرکز خطی ایران است که معماری آن به صورت خطی و در فضای باز طراحی شده، بالغ بر 60 هزار متر مربع مساحت دارد، بیشتر از 13 هزار متر مربع آن مختص واحدهای تجاری است، در این مجموعه 47 واحد تجاری وجود دارد و در معماری‌اش از ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و معماری مدرن اروپایی استفاده شده است. نمای ظاهری و بالایی بام لند یادآور تخت جمشید و بادگیرهای یزد می‌باشد و ویترین فروشگاه‌ها از طرح‌های روز دنیا پیروی می‌کنند، ضمن اینکه اِلِمان‌های لوکس و مدرن به وفور در این مجموعه یافت می‌شود.

ویژگی‌های بام لند

بام لند، بسیار وسیع است، این مجموعه افزون بر واحدهای تجاری متعدد که برندهای معتبر دنیا را به فروش می‌رسانند، دارای تفریحات جذابی است که توجه گردشگران را به سمت خود جلب کرده و باعث شده خانواده‌ها به گذراندن وقت در این مجموعه علاقه‌ی زیادی داشته باشند. علاوه بر این رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودهای متعددی در بام لند وجود دارد که می‌تواند لذت گردش در این مجموعه را برای خانواده‌ها چندین برابر کند. ویژگی خطی بودن بام لند و ساختار شکنی آن در ایجاد مرکز خرید ویلایی به جای ساختمانی بلند، از دلایل متمایز بودن این مجموعه هستند، همچنین تناسب بین فضاهای نیمه باز و نیمه بسته و چشم انداز واحدها که دریاچه‌ی چیتگر است، باعث محبوبیت هر چه بیشتر بام لند شده است.

قسمت‌های مهم و زیبای بام لند

بام لند مجتمع تجاری تفریحی بسیار بزرگی است که در آن تعداد زیادی واحدهای تجاری، کافه و رستوران‌های متعدد، تفریحات جذاب و... وجود دارد، در ادامه به توضیح تعدادی از این امکانات بام لند می‌پردازیم:

واحدهای تجاری بام لند

در بام لند تعداد زیادی واحد تجاری و فروشگاه وجود دارد که در آن‌ها می‌توان برندهای روز دنیا و نام‌های معتبر ایرانی را مشاهده کرد، برندهایی مانند ال سی وایکیکی، ریباک، منگو، آدیداس و... . در فروشگاه‌های بام لند هر چه بخواهید پیدا می‌شود، از پوشاک گرفته تا ساعت، جواهر آلات، عطر، لوازم آرایش، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی، موتور سیکلت، اسباب بازی و... ، در این مجموعه بوتیک گل و خانه‌ی شکلات نیز در دسترس است.

رستوران‌های بام لند

در بام لند چندین رستوران با تم‌های مختلف وجود دارد که هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کنند، رستوران‌هایی با غذای ملل مثل رستوران ترکیه‌ایِ بِی کباب، رستوران لبنانی باب البحر، رستوران هندی روتی، رستوران ایتالیایی رومانا پلاس و رستوران فرنگی کوبابا تومو، رستوران‌هایی با غذاهای اصیل ایرانی مانند رستوران چراغان، رستوران سماک، رستوران ته دیگ، رستوران دروازه طهرون و چلو کباب رفتاری، کشتی رستوران رویال لانژ و... . رستوران‌های بام لند معمولا از 10 صبح تا 12 شب فعال هستند و به میهمانان خود خدمات ارائه می‌دهند.

فست فودهای بام لند

نایابارا، سالاد بار وُرف، رولینجا، چیکن فکتوری، برگر فکتوری، باروژ، ممد استیک هاوس و جو گریل از جمله فست فودهای مهم و معروف بام لند هستند که مشتریان بسیار زیادی دارند، در بام لند فست فودها معمولا از 10 صبح فعالیت خود را شروع کرده و تا 12 شب به گردشگران سرویس می‌دهند.

کافه‌های بام لند

تعداد کافه‌های بام لند بسیار زیاد است، کافه‌هایی دنج و پر از آرامش با دکوراسیون اروپایی یا کافه‌هایی روباز، از میان این کافه‌ها می‌توان به کافه ورف، کافه لایم پلاس، کافه قمر، کافه شمرون، کافه روژ، کافه رستوران ویکولو، کافه دوکاتی، کافه رستوران لانجین، کافه باپاری، کافه بالون رویایی، کافه امضا، کافه آمفی، چای بار رُستا، خانه‌ی فوتبال، بستنی ورف، بابا کافه، ایلی کافه و آنتیکا کافه اشاره کرد، ساعت کاری کافه‌های بام لند معمولا از 8 صبح آغاز شده و تا 12 شب ادامه میابد.

تفریحات بام لند

در بام لند هر تفریحی که بخواهید هست، شما ابتدا فکر می‌کنید تنها به یک مرکز خرید وارد شده‌اید ولی کمی که جلوتر می‌روید تازه با امکانات این مجموعه و تفریحات جذاب آن روبرو می‌شوید. بام لند تفریحات بسیار زیادی دارد، برای مثال می‌توان موارد زیر را نام برد:

پیاده روی: یکی از لذتبخش‌ترین تفریحات بام لند این است که دور تا دور دریاچه‌ی چیتگر قدم بزنید، بخشی از این مسیر پیاده روی از اسکله‌ی بام لند عبور می‌کند.

دو چرخه سواری: در پیست دو چرخه سواری بام لند که در واقع دور تا دور دریاچه‌ی چیتگر است، می‌توان دو چرخه سواری کرد، برای این کار هم می‌توانید از دو چرخه‌ی خودتان استفاده کنید و هم از قسمت‌هایی که در ورودی شرقی و غربی دریاچه تعبیه شده، دو چرخه کرایه کنید.

ماهیگیری: لوکس‌ترین باشگاه ماهیگیری ایران یعنی کلوپ ماهیگیری تهران در بام لند آماده است تا برای افرادی که به ماهیگیری علاقه دارند امکانات مناسب را فراهم کند، برای مثال این کلوپ به افراد علاقمند وسایل لازم را برای ماهیگیری کرایه می‌دهد، ماهیگیری را به افراد آموزش می‌دهد و با انواع نوشیدنی‌های خوشمزه از اعضای خود پذیرایی می‌نماید.

ساحل شنی پرشین: در بام لند و در غرب دریاچه‌ی چیتگر، قسمتی با مساحت 300 متر مربع قرار دارد که مخصوص شن بازی کودکان است و ساحل شنی نامیده می‌شود، در این ساحل شنی که اولین ساحل شنی بزرگ تهران است، بچه‌ها شن بازی می‌کنند و حتی می‌توانید جشن تولد کودکان خود را در این قسمت برگزار کنید.

پرش آزاد: در بام لند امکان انجام تفریح پرش آزاد وجود دارد، در این تفریح فرد از ارتفاع زیاد روی تشکی بادی می‌پرد و هیجان فراوانی را تجربه می‌کند.

شهر بازی سر پوشیده‌ی کیدز گاردن: بام لند شهر بازی سرپوشیده‌ای مخصوص کودکان دارد، در این شهر بازی سرگرمی‌هایی مانند ترامپولین، ایر هاکی، سرسره و فوتبال دستی کودکان وجود دارد، همچنین قسمتی برای نقاشی روی صورت کودکان و عکاسی از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اسکای فلایر: اسکای فلایر یک تاب زنجیری بزرگ است که دارای تاب‌های 2 نفره است و افراد را تا ارتفاع 25 متر بالاتر از سطح زمین می‌برد، این تاب بزرگ‌ترین تاب زنجیری تهران است و استفاده از آن بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

شهر بادی: شهر بادی بام لند یکی از هیجان انگیزترین و جذاب‌ترین قسمت‌های این مجموعه است، در این قسمت 3 بازی جذاب می‌توان انجام داد. اولی دارت بادی است که ترکیبی از فوتبال و دارت بوده و افراد به جای دارت توپ را به سمت صفحه‌ی دارت پرتاب می‌کنند. دومی فوتبال صابونی است، در این تفریح 2 تیم 6 تا 8 نفره به مدت 15 دقیقه در زمینی که سطح آن پر از کف است فوتبال بازی می‌کنند. بازی سوم فوتبال حبابی است، در این بازی افراد لباس‌هایی به شکل حباب پوشیده و با این وضعیت به فوتبال مشغول می‌شوند.

واقعیت مجازی زاویه: واقعیت مجازی زاویه امکان انجام بیش از 40 بازی‌ مختلف را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های واقعیت مجازی جهان فراهم کرده است، بازی‌هایی مانند اسکی، پرش از ارتفاع، ترن هوایی، تجربه‌ی فضای زیر اقیانوس، زامبی، تیر اندازی وسترن و... که هر کدام هیجان بسیار بالایی دارند.

فوتبال دستی انسانی: در فوتبال دستی انسانی این انسان‌های واقعی هستند که به جای آدمک‌ها قرار گرفته و توپ را هدایت می‌کنند، فوتبال دستی انسانی بام لند برای افرادی که سن آن‌ها بیشتر از 8 سال است مناسب می‌باشد.

آمفی تئاتر: در آمفی تئاتر بام لند برنامه‌های جذاب، تئاترهای عروسکی و نمایش‌های تماشایی برگزار می‌شود، علاوه بر این آمفی تئاتر در قسمت‌های مختلف مجموعه نیز برنامه‌های شبانه، تئاتر خیابانی، جشن‌های مختلف و... برای تفریح خانواده‌ها انجام می‌گیرد.

وی آر لند: در قسمت وی آر لند عینک واقعیت مجازی به چشمتان زده و وارد دنیایی عجیب می‌شوید، دنیایی 360 درجه که در آن هر کاری بخواهید می‌توانید انجام دهید، کارهایی مثل اسکی کردن روی برف یا قدم زدن کنار دریا. این قسمت به بهترین دستگاه‌های روز دنیا مجهز است، می‌توان بازی جذاب ماژول مِیز هم در آن انجام داد و هر دو گروه خانم‌ها و آقایان می‌توانند از وی آر لند استفاده کنند.

قایق سواری در دریاچه‌ی چیتگر: دریاچه‌ی چیتگر 2 اسکله برای قایق سواری دارد که اسکله‌ی شرقی آن در سمت بام لند است، در این محوطه می‌توان با قایق پدالی و قایق موتوری روی آب حرکت کرد و از تماشای دریاچه به خصوص در هنگام غروب خورشید لذت برد.

پیست پاتیناژ: در پیست پاتیناژ بام لند هم افراد مبتدی و هم کسانی که در اسکیت روی یخ مهارت دارند، می‌توانند این ورزش را انجام دهند، در این پیست نه تنها امکان کرایه دادن وسایل لازم برای اسکیت کردن به افراد وجود دارد بلکه این ورزش هیجان انگیز به کسانی که به آن علاقه دارند آموزش داده می‌شود.

  • پارکینگ‌ بام لند

پارکینگ بام لند در قسمت جنوبی آن قرار دارد، این پارکینگ در خیابان هوانیروز، بلوار صدف قرار گرفته و از ساعت 9 صبح تا 1 بامداد پذیرای خودروی گردشگران است. پارکینگ بام لند مبلغی به عنوان ورودی دارد، پس از آن به ازای هر 1 ساعت باید مبلغ اضافه‌ای بپردازید.

مسیر دسترسی به بام لند

بام لند در منطقه‌ی 22 تهران قرار گرفته، جایی بین تهران و کرج و در نزدیکی دریاچه‌ی چیتگر، این منطقه دسترسی خوبی دارد و به راحتی با وسایل نقلیه‌ی عمومی یا خودروی شخصی می‌توان به بام لند رسید. اگر بخواهید با اتوبوس به بام لند بروید باید از اتوبوس‌های خط آزادی - شهید باقری استفاده کنید، در ایستگاه بلوار کاشان از اتوبوس پیاده شده و پس از چند دقیقه پیاده روی به بام لند برسید. همچنین اگر در پایانه‌ی صادقیه سوار اتوبوس‌های شهرک دریا شده و در ایستگاه جوزانی پیاده شوید، می‌توانید به دریاچه‌ی چیتگر و بام لند برسید. چنانچه قصد داشته باشید با مترو به بام لند بروید باید سوار قطارهای خط 5 یعنی خط گلشهر شده و در ایستگاه متروی چیتگر پیاده شوید، سپس می‌توانید با اتوبوس‌های شهرک شهید باقری یا تاکسی‌های خطیِ پایانه‌ی چیتگر از طریق خیابان هوانیروز خود را به بام لند برسانید. در صورتی که تمایل دارید با خودروی شخصی به بام لند بروید، باید وارد اتوبان همت و از آنجا اتوبان خرازی شده و از خروجی دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس وارد 45 متری کاشان جنوب شده و پس از میدان موج و بلوار صدف به بام لند برسید. افرادی که از کرج به بام لند می‌آیند باید از طریق جاده‌ی مخصوص کرج وارد اتوبان آزادگان به سمت شمال شده، بعد به اتوبان خرازی رفته و از آنجا با ورود به بلوار کاشان، بلوار موج و صدف به بام لند برسند.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، بام لند

در این مقاله در مورد بام لند، اولین مرکز خرید خطی ایران حرف زدیم و شما را با ویژگی‌ها، تفریحات و امکانات این مجموعه آشنا کردیم، با رفتن به بام لند علاوه بر اینکه می‌توانید خریدی ایده آل داشته باشید می‌توانید از تفریحات جذابی که در این مجموعه وجود دارد نیز لذت ببرید.ش

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید