کلاردشت | راهنمای سفر، جاذبه‌ها و تصاویر کلاردشت
ضحا اکبری 1401/07/27 1429 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


استان مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران است که شهرها و شهرستان‌هایش از جمله مقاصد گردشگری مهم ایران شناخته می‌شوند، آب و هوای عالی، جاذبه‌های گردشگری متعدد، طبیعت فوق العاده و مردمان مهمان نواز سبب شده که هرکس بخواهد به شمال کشور سفر کند یکی از شهرهای استان مازندران را برگزیند. کلاردشت یکی از همین شهرهای مهم و زیباست که به عنوان مقصد مهمی برای سفر به حساب می‌آید و بخاطر ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد می‌تواند مقصدی جذاب باشد. در این مقاله تصمیم داریم در مورد شهر کلاردشت و نکات مرتبط با آن صحبت کرده و راهنمای کاملی از سفر به این شهر ارائه دهیم. اگر قرار است در سفر به شمال کشور سری به کلاردشت بزنید یا می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد این شهر افزایش دهید تا انتهای مقاله همراهِ ما باشید.

آشنایی با کلاردشت

کلاردشت شهری در غرب استان مازندران است که 130 کیلومتر با تهران، 160 کیلومتر با کرج و 48 کیلومتر با چالوس فاصله دارد. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه‌های تخت سلیمان، از شرق به مرزن آباد و کجور و از غرب به 3 هزار تنکابن می‌رسد. کلاردشت شهری است که قدمت زیادی دارد و اشیایی که در قسمت‌های مختلف آن پیدا شده، گذشته‌ی آن را به زمان ساسانیان و حتی قبل‌تر از آن پیوند می‌دهد. مساحت کلاردشت حدود 10 هزار هکتار، ارتفاع آن از سطح دریا 1250 متر و جمعیت آن طبق سرشماری سال 1397 برابر با 33700 نفر است، مردم این شهرستان به زبان طبری (مازندرانی) و با گویش کلارستاقی حرف می‌زنند و دین آن‌ها مسلمان شیعه می‌باشد.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به کلاردشت

کلاردشت مانند سایر شهرهای شمالی کشورمان دارای آب و هوای معتدل است و مقدار بارندگی در آن زیاد می‌باشد، البته این شهر با بقیه‌ی شهرهای شمالی یک تفاوت عمده دارد و آن هم شرجی نبودن آن است، این شهرستان به دلیل ارتفاع زیاد و کوهستانی بودن هوای شرجی ندارد و میانگین دمای آن از سایر شهرهای شمالی حدود 6 درجه کمتر است. این شهرستان بهاری خنک، تابستانی معتدل، پاییزی سرد و زمستانی برفی دارد، بنابراین بهترین زمان سفر به کلاردشت بهار و تابستان است که هم هوا بسیار دلپذیر و عالی است و هم طبیعت، بسیار سرسبز و با طراوت خواهد بود. البته سفر به کلاردشت در پاییز رنگارنگ و زمستان‌های برفی نیز خالی از لطف نیست، فقط باید با تجهیزات مناسب به این شهرستان زیبا سفر کرد.

جاذبه‌های گردشگری کلاردشت

در کلاردشت جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد که بازدید از آن‌ها بسیار لذتبخش است، از دریاچه‌های طبیعی گرفته تا جنگل، مرداب، پارک جنگلی و روستاهای سنتی و زیبا. در ادامه تعدادی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • دریاچه‌ی ولشت:

دریاچه‌ی ولشت یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کلاردشت و جزء 10 دریاچه‌ی آب شیرین ایران است، این دریاچه پوشش گیاهی زیبا دارد، در آبِ آن آبزیان و پرندگان بسیاری زندگی می‌کنند و می‌توان در آن تفریحات متعددی از جمله شنا، ماهیگیری، قایق سواری و دوچرخه سواری انجام داد.

  • آبشار هریجان:

آبشار هریجان یکی از جاذبه‌های کلاردشت، با وجود این ‌که آبشار باریکی است اما ارتفاع آن در کل به ۸۰ متر می‌رسد، این آبشار در میان دشت‌های وسیع و پر گلی قرار گرفته که بی نهایت زیبا هستند. در سال‌های اخیر چرای دام در این منطقه ممنوع شده به همین دلیل پوشش گیاهی این مکان بسیار انبوه و مناسب بوده و بر زیبایی منطقه افزوده است. بافت قدیمی روستای هریجان با وجود ساکنان اندک بسیار دیدنی است و همین تعداد کمِ انسان‌ها سبب شده که منطقه دست نخورده و پر از آرامش باقی بماند.

  • مرداب دیوک:

مرداب دیوک یکی از مرداب‌های رمز آلود و جذاب ایران است، این مرداب در دل جنگل قرار گرفته و با حدود یک و نیم ساعت پیاده روی می‌توان به آن رسید و از زیبایی‌هایش لذت برد.

  • رستوران‌های کلاردشت

شهرستان کلاردشت و در مجموع استان مازندران غذاهای بسیار خوشمزه و معروفی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به باقلا وابیج، آغوز مسما، اسفناج مرجی، خورشت آلو، ناز خاتون و... اشاره کرد. همچنین رستوران اسماعیل سر آشپز، رستوران البرز، رستوران آرش، رستوران محلی گیلدا و... رستوران‌های مشهور و با کیفیت کلاردشت هستند.

  • مراکز خرید کلاردشت

برای افرادی که به کلاردشت سفر می‌کنند و به خرید علاقه دارند این شهر مکان خوبی است، زیرا در آن بازارهای متعدد و مراکز خرید زیادی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان بازار روز کلاردشت در کرد محله، مجتمع تجاری شقایق، بازار ترکمن‌ها در جاده‌ی عباس آباد- کلاردشت، مجتمع تجاری لیوسان در جاده‌ی چالوس- کلاردشت، مرکز خرید الماس در جاده‌ی چالوس_ کلاردشت، مجتمع تجاری تفریحی کلار سنتر و بسیاری مراکز خرید دیگر را نام برد.

  • بهترین هتل‌های کلاردشت

در کلاردشت هتل‌ها، ویلاها و اقامتگاه‌های بسیاری وجود دارد که هر فردی با هر توان مالی می‌تواند اقامتگاه متناسب با بودجه‌ و سلیقه‌ی خود را پیدا کند. هتل باغ چمن (3 ستاره)، متل پارسیان (3 ستاره)، هتل باران سبز (3 ستاره)، هتل آپارتمان مارال (3 ستاره)، هتل آپارتمان تخت جمشید (2 ستاره)، هتل آپارتمان توکل (3 ستاره) و... تعدادی از اقامتگاه‌های کلاردشت هستند.

کلاردشت یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرهای شمالی است که سالانه تعداد زیادی از مسافران به آن سفر کرده و اوقات بسیار خوبی را در این شهر می‌گذرانند، در این مقاله شما را با این شهر جذاب آشنا کرده و نکاتی در مورد آن بیان کردیم. اگر تمایل دارید به کلاردشت سفر کرده و از نزدیک شاهد زیبایی‌هایِ آن باشید می‌توانید به قسمت کلاردشت در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید