رودخانه‌ی ترو کجاست؟ تصاویر و آدرس رودخانه‌ی ترو
ضحا اکبری 1401/06/13 2384 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استان مازندران از جمله استان‌های پرطرفدار در میان گردشگران است، زیرا طبیعت این استان بسیار زیبا و تماشایی است و در هر گوشه‌اش می‌توان شاهد قدرت خداوند بود. دریا، جنگل، چشمه، دریاچه، رودخانه و... همه و همه طبیعت زیبای این استان را تشکیل می‌دهند، اما در این میان رودخانه‌های این استان به خصوص در فصول گرم علاقمندان زیادی دارد و هر کسی دوست دارد از گرمای طاقت فرسای تابستان، به خنکای آب رودخانه‌ها پناه ببرد. معمولا هر جا رودخانه باشد، پوشش گیاهی انبوه و باطراوت هم وجود دارد، این یعنی گردشگران می‌توانند در کنار آب تنی، از طبیعت زیبای اطراف رودخانه نیز لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از رودخانه‌های بسیار دیدنی مازندران یعنی رودخانه‌ی ترو صحبت کنیم، اگر تصمیم دارید منطقه‌ای بکر و هیجان انگیز را ببینید، دوست دارید در سفری یک روزه به منطقه‌ای شگفت انگیز بروید  یا نمی‌دانید آخر هفته‌اتان را چگونه بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

رودخانه‌ی ترو

رودخانه‌ی ترو در روستایی به نام دیوا قرار دارد، این روستا در شهر گلوگاه در استان مازندران واقع شده و یکی از روستاهای زیبا، بکر و کهن ایران به شمار می‌رود. دیوا روستایی کوچک با ساکنان اندک است که شغل اکثر آنان کشاورزی می‌باشد، اطراف این روستا سراسر جنگل است و این جنگل و رودخانه روستای دیوا را به یکی از جذاب‌ترین روستاهای مازندران برای گردشگران تبدیل کرده است. رودخانه‌ی دیوا یکی از رودخانه‌های پرطرفدار ایران برای تور رودخانه نوردی به شمار می‌رود، گردشگران در قالب تورهای مختلف به روستای دیوا می‌روند، در جنگل‌های اطراف گردش کرده و در نهایت با شنا و آب تنی در رودخانه یک روز سراسر هیجان را برای خود رقم می‌زنند.

رودخانه ترو

زیبایی‌ها و ویژگی‌های رودخانه‌ی ترو

رودخانه‌ی ترو یکی از جاذبه‌های مهم شمال کشور به شمار می‌رود، زیرا این رودخانه در روستایی قرار گرفته که پیشینه‌ی طولانی و تاریخی غنی دارد. جنگل‌های اطراف روستا مانند حصاری سبز، دور تا دور رودخانه را فرا گرفته‌اند، این جنگل که از جمله جنگل‌های هیرکانی به شمار می‌رود، دارای درختانی سرسبز، پهن برگ و با عمر طولانی می‌باشد. از هر قسمتی که وارد جنگل شوید، می‌توانید صدای رودخانه را بشنوید، این یعنی رودخانه در تمام طول جنگل جریان دارد. در اطراف رودخانه‌ی ترو پرندگان متعددی زندگی می‌کنند که با آوازشان لذت پیاده روی در جنگل یا رودخانه نوردی چندین برابر می‌شود. شنا کردن در رودخانه‌ی ترو در یک ظهر گرم تابستانی بسیار لذتبخش است، آن هم در آبی که خنکی‌اش تمام خستگی را از تن بدر می‌کند. نزدیک بودن رودخانه‌ی ترو به تهران، جنگل‌های انبوه اطراف آن و آب شفاف و خنکش باعث شده تا هم شهروندان تهرانی علاقمند باشند که با خودروی شخصی‌اشان سفری یک روزه به این رودخانه داشته باشند و هم تورهای متعدد رودخانه نوردی برای رودخانه‌ی ترو در بیشتر سایت‌های گردشگری فراهم شود.

اطراف رودخانه ترو

بهترین زمان برای سفر به رودخانه‌ی ترو

موقعیت جغرافیایی رودخانه‌ی ترو به گونه‌ای است که باعث شده این مکان دارای آب و هوای معتدل و مرطوب ‌باشد، از این رو در تمام فصول می‌توان به آن سفر کرد و شاهد زیبایی‌هایش بود. اما سفر به رودخانه‌ی ترو در فصول سرد ممکن است کمی سخت و خطرناک باشد، چون هم هوا سرد است و هم بخاطر بارش باران و برف ممکن است سطح آبِ رودخانه بالا آمده و برای افرادی که در نزدیکی رودخانه هستند خطر آفرین باشد. بهترین زمان برای سفر به جنگل و رودخانه‌ی ترو، اواسط بهار تا انتهای تابستان است، زیرا در این زمان سرمای آب کمتر و طبیعت جنگل و اطرف رودخانه بسیار زیبا و دیدنی است، همچنین می‌توان در رودخانه به شنا و آب تنی پرداخت.

درختان سبز در کنار رودخانه ترو

مسیر دسترسی به رودخانه‌ی ترو

برای رسیدن به رودخانه‌ی ترو، ابتدا باید خود را به مازندران برسانید، پس از آن باید به شهر گلوگاه بروید، وقتی به گلوگاه رسیدید باید به سمت روستای دیوا حرکت کنید. برای این کار باید مسیر جاده‌ی امام خمینی را در پیش گرفته و پس از حدود 15 دقیقه حرکت در این جاده به روستای دیوا برسید. در مسیر، قبل از رسیدن به روستا رودخانه‌ی ترو را خواهید دید. وقتی به ابتدای جنگل رسیدید باید خودروی خود را در جای مناسبی پارک رفته و پیاده در دل جنگل حرکت کنید، رودخانه به موازات جنگل ادامه دارد، هر جا که بخواهید می‌توانید توقف کرده و برای تفریح و آب بازی وارد رودخانه شوید.

روخانه ترو مازندران

وسایل مورد نیاز برای سفر به رودخانه‌ی ترو

رودخانه‌ی ترو در دل جنگل است و در آنجا هیچ امکانات رفاهی مانند رستوران یا سوپر مارکت وجود ندارد، بنابراین برای سفر به این رودخانه باید تمام وسایل مورد نیازتان را با خود ببرید. وسایلی همچون کفش مناسب برای پیاده روی، کفش اضافه، کوله‌ پشتی مناسب، زیر انداز، کلاه و عینک آفتابی، غذای کنسرو شده، آب آشامیدنی، تلفن همراه، پاور بانک، دوربین عکاسی، دارو، لباس گرم، لباس اضافه، بادگیر، کاور ضد آب برای محافظت از وسایلتان، کیسه زباله و... با خود داشته باشید. اگر قصد دارید شب را در محل رودخانه و در دل جنگل بمانید باید وسایل لازم برای کمپینگ مثل چادر مسافرتی، ژل آتش زا، پتو و... نیز همراه ببرید.

چگونگی اقامت در رودخانه‌ی ترو

معمولا سفر به رودخانه‌ی ترو یک روزه است و افراد شب را در این مکان نمی‌مانند، اما اگر شما کسی هستید که به طبیعت علاقه مند است و مهارت شب مانی و کمپینگ در دل جنگل را دارد، می‌توانید شب را در میانه‌های جنگل سپری کنید البته به شرط اینکه تمام وسایل مورد نیاز را همراه برده باشید. ضمنا در صورتی که بخواهید در هتل یا اقامتگاه محلی شب را به صبح برسانید می‌توانید به روستای گلوگاه رفته و در خانه‌های محلی‌های آنجا اقامت کنید.

ما در این مقاله رودخانه‌ی ترو را به شما معرفی کرده و نکات مورد نیاز برای سفر به این رودخانه را برایتان شرح دادیم، اگر تمایل دارید به جنگل‌های زیبای ترو در روستای دیوا و رودخانه‌ی آن سفر کرده و لذت بی پایان رودخانه نوردی را تجربه کنید، می‌توانید به سایت ما سر زده و وارد قسمت رودخانه‌ی ترو شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید