راهنمای سفر به ایتالیا | جاذبه‌های دیدنیِ ایتالیا + عکس
ضحا اکبری 1401/05/15 1259 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور ایتالیا یکی از کشورهای قاره‌ی سبز اروپاست که از محبوب‌ترین کشورهای دنیا چه برای سفر چه برای زندگی محسوب می‌شود، این کشور دارای زیر ساخت‌های پیشرفته، طبیعتی شگفت انگیز، آثار تاریخی زیبا، غذاهای خوشمزه و مردمانی بافرهنگ است که همه‌ی این‌ها در کنار هم، ایتالیا را به کشوری جذاب تبدیل کرده‌اند. در این مقاله راهنمای کاملی برای سفر به ایتالیا در اختیارتان قرار می‌دهیم، اگر از طرفداران این کشور زیبا هستید یا قرار است در آینده‌ی نزدیک به ایتالیا سفر کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفید و شاید جدیدی در مورد ایتالیایِ جذاب کسب کنید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات هتل‌ها و تور ایتالیا و اطلاع از قیمت تور، وارد صفحه "ایتالیا" در سایت ما شوید.

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است در جنوب اروپا که از جمله کشورهای پیشرفته با اقتصادی قوی و صنعتی رو به رشد شناخته می‌شود، این کشور از 3 قسمت تشکیل شده، شبه جزیره‌ ایتالیا، جزیره‌ی ساردنی و جزیره‌ی سیسیل، پایتخت ایتالیا شهر زیبای رم است و بخاطر شباهت نقشه‌ی جفرافیایی‌اش در دنیا به چکمه معروف می‌باشد. ایتالیا 301340 کیلومتر مربع مساحت دارد، جمعیت آن حدود 60 میلیون نفر است، زبان اول مردمانش زبان ایتالیایی و دین رسمی‌اشان مسیحیت است، واحد پول ایتالیا یورو است و این کشور نهمین اقتصاد پیشرفته‌ی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی به شمار می‌رود، از جمله صنایع مهم این کشور می‌توان به کشتی سازی، فلز کاری، پتروشیمی، هواپیما سازی، پوشاک و پارچه، انرژی پاک و... اشاره کرد، ضمن اینکه محصولاتی مانند ذرت، چغندر قند، برنج، گوجه فرنگی و... نیز محصولات کشاورزی ایتالیا هستند. ایتالیا مقصدی برای گردشگرانی از سراسر دنیاست که به زیبایی و آرامش علاقه دارند، ولی برای ایرانی‌ها مقصد جذاب‌تری به حساب می‌آید زیرا فرهنگ مردمانش به فرهنگ مردم ایران بسیار نزدیک است.

سفر نامه ایتالیا

آب و هوا و بهترین زمان سفر به کشور ایتالیا

کشور ایتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای دارد اما موقعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که در قسمت‌های مختلف دارای آب و هوای متفاوتی می‌باشد، برای مثال شمال این کشور به سبب وجود رشته کوه‌های آلپ، آب و هوای سرد کوهستانی دارد ولی جنوب این کشور خشک است. از نظر آب و هوا، بهترین زمان برای سفر به ایتالیا اواسط فروردین تا اواخر خرداد و اواخر شهریور تا اوایل آبان است، در این زمان‌ها هم هوا معتدل و دلپذیر است و هم تعداد توریست‌ها خیلی زیاد نیست. شلوغ‌ترین زمان ایتالیا اواسط تیر تا اواسط شهریور است، در این زمان تعداد توریست‌هایی که علاقه دارند به ایتالیا سفر کنند بسیار زیاد است، به همین دلیل قیمت‌ها معمولا از سایر زمان‌ها بالاتر خواهد بود.

سفر نامه ایتالیا

جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا

کشور ایتالیا به سبب تاریخ غنی و گذشته‌ی کهنش دارای آثار تاریخی بسیاری است، ضمن اینکه طبیعت زیبایش گردشگران را به سمت خود فرا می‌خواند، این کشور جاذبه‌های گردشگری بیشماری دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

شهر آبی ونیز:

ونیز جزیره‌ای شگفت انگیز در شمال ایتالیاست که از چندین جزیره‌ی کوچک تشکیل شده، این جزیره‌ها از طریق کانال‌های آبی با هم ارتباط دارند و بخاطر وجود همین کانال‌ها در ونیز رفت و آمد با قایق انجام می‌شود و خبری از خودرو نیست. در گوشه و کنار ونیز آثار تاریخی فراوانی مانند میدان سن مارکو وجود دارد، همین آثار تاریخی و شکل منحصر بفرد ونیز باعث شده سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهر زیبا دیدن کنند.

سفر نامه ایتالیا

آمفی تئاتر کولوسئوم در شهر رم:

کولوسئوم مکانی است که در زمان وسپاسیان بنا نهاده و در زمان پسرش کامل شد، این مکان 4000 متر مربع مساحت دارد و در زمان استفاده ظرفیتی معادل 50 تا 80 هزار نفر و 80 در ورودی داشته است. کولوسئوم بزرگ‌ترین قتلگاه انسان‌ها در طول تاریخ است، زیرا از جمله فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شد جنگ گلادیاتورها با یکدیگر بود یا اینکه حیوانات وحشی را به جان انسان‌ها می‌انداختند تا آن‌ها را زنده زنده بخورند. کولوسئوم در قلب شهر پیشرفته‌ی رم قرار دارد، قدم زدن در این مکانِ زیبا حس عجیب سفر به گذشته‌ها را در آدمی زنده می‌کند.

سفر نامه ایتالیا

برج پیزا در شهر پیزا:

برج پیزا برجی 7 طبقه در شهر پیزای ایتالیاست که از جمله آثار تاریخی این شهر به شمار می‌رود، این برج نزدیک به 57 متر بلندی دارد و وزنش معادل 14500 تن است. برج پیزا در ابتدا صاف بود اما پس از مدتی به دلیل نوع خاکی که برج بر روی آن بنا شده شروع به کج شدن کرد. امروزه متخصصان جلوی حرکت برج را گرفته و آن را به ثبات رسانده‌اند، ولی همین کجی باعث شهرت برج پیزا و حضور هزاران گردشگر برای بازدید از آن شده است.

سفر نامه ایتالیا

کلیسای سَنت مارک در ونیز:

کلیسای سنت مارک یکی از زیباترین کلیساهای دنیاست که در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد، این کلیسا دارای معماری بی نظیر بیزانسی است که به دوره‌ی بیزانس پسین و سده‌ی 11 میلادی تعلق دارد. گنبدهای زیبا، تزئینات دیواری شگفت انگیز، مجسمه‌های کوچک و بزرگ و... گوشه‌ای از زیبایی‌های بی پایان کلیسای سنت مارک است.

سفر نامه ایتالیا

فستیوال‌های کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که تاریخ، هنر و فرهنگ در آن نقش اساسی دارد، به همین دلیل فستیوال‌های زیادی در این کشور برگزار می‌شود، تعدادی از این جشنواره‌ها عبارتند از:

جشنواره‌ی جیوسترا دِلا کوئینتینا:

این جشنواره در اولین یکشنبه‌ی ماه آگوست و در اِسکولی پیچه برگزار می‌شود، در این مراسم که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد، افراد لباس‌های مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف را پوشیده و در خیابان‌ها رژه می‌روند، این رژه به وسیله‌ی تعدادی پرچم دار، طبل زن و نوازنده همراهی می‌شود. علاوه بر این رژه‌ی زیبا، مسابقات مختلفی مانند اسب سواری و تیر اندازی نیز در جشن جیوسترا دلا کوئینتینا انجام می‌گیرد.

سفر نامه ایتالیا

جشنواره‌ی کارنیوال ونیز:

جشنواره‌ی کارنیوال ونیز یکی از جشنواره‌های مهم ایتالیاست که در ماه‌های ژانویه و فوریه در ونیز برگزار می‌شود، در این فستیوال افراد بر روی صورت خود ماسک‌های مختلف چهره‌ی انسان می‌زنند، در میدان سنت مارک جمع می‌شوند و به رقص و آتش بازی می‌پردازند.

سفر نامه ایتالیا

جشنواره‌ی پرتاب پرتغال:

در این جشنواره که در سومین هفته ازماه فوریه در شهر ایوریا برگزار می‌شود، مردم به گروه‌های مختلف تقسیم شده و با پرتاب پرتقال به هم با یکدیگر می‌جنگند، این جشنواره نماد مقابله با حاکمان ستمگر است.

سفر نامه ایتالیا

جابجایی و حمل و نقل در کشور ایتالیا

برای جابجایی درون هر شهر در ایتالیا گزینه‌های متعددی وجود دارد، مثلا افراد می‌توانند با تاکسی جابجا شوند که البته خیلی گران است، می‌توانند با مترو به قسمت دیگری از شهر بروند که این روش بسیار سریع و مقرون به صرفه است. همچنین برای جابجا شدن در داخل شهر اتوبوس هم گزینه‌ی مناسبی است، زیرا تعداد اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس در ایتالیا زیاد است، این اتوبوس‌ها از صبح زود تا نیمه‌های شب فعالند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند. در ایتالیا برای اینکه از شهری به شهر دیگر بروید بهترین مورد استفاده از قطار است، قطارهای مختلفی مسافران را بین شهرهای ایتالیا جابجا می‌کنند که هم تمیز هستند، هم سرعت زیادی دارند و هم قیمتشان مقرون به صرفه است. استفاده از هواپیما نیز برای جابجایی بین شهرهای مختلف گزینه‌ی خوبی است، نحوه‌ی جابجایی در شهر ونیز با سایر نقاط متفاوت است و از طریق قایق انجام می‌گیرد.

سفر نامه ایتالیا

رستوران‌های کشور ایتالیا

ایتالیا کشور غذاهای خوشمزه و هیجان انگیز است، این کشور منبع غذاهای جدید و خوش طعم است و این غذاها را به تمام نقاط جهان فرستاده است. از جمله غذاهای خوشمزه‌ی ایتالیایی می‌توان به پیتزا، پاستا، آرانچینو، پولنتا، تورتلینی، کاپرزه و... اشاره کرد. در این کشور کافه‌های متعدد، رستوران‌های لوکس فراوان و غذاخوری‌های خیابانی زیادی به چشم می‌خورد، از میان رستوران‌های معروف ایتالیا می‌توان رستوران اینوتیکا پینچیوری در فلورانس، رستوران دال پاسکاترو در رونیت، رستوران دا ویتوریو در بروساپورتو، رستوران کومبال زیرو در ریوولی و رستوران کلاب دل دوگه در ونیز را نام برد.


سفر نامه ایتالیا

مراکز خرید کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که در زمینه‌ی پارچه، پوشاک، جواهر، عینک آفتابی و... دارای برندهای معتبر زیادی است و حرفی برای گفتن دارد، خرید کردن در ایتالیا برای افرادی که به خرید برندها علاقه دارند بسیار مناسب است. به دلیل اینکه شهروندان ایتالیایی و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، به برندهای ایتالیایی علاقه‌ی زیادی دارند، در شهرهای مختلف این کشور مراکز خرید متعددی وجود دارد که مرکز خرید لی مِرکِری در ونیز، مرکز خرید پورتا دی روما در شهر رم، مرکز خرید یوروما2 در شهر رم، خیابان ویا کوندوتی در رم که پر است از مراکز فشن و مد و... از جمله‌ی آن‌ها  هستند.

سفر نامه ایتالیا

بهترین هتل‌های کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که توریست پذیر است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به آن سفر می‌کنند. دلیل برخی از این گردشگران برای سفر به ایتالیا، هتل‌های رویایی و جذاب آن است، هتل‌هایی مثل هتل تاریخی له سیرِنوس در سواحل زیبای آمالفی، هتل باشکوه گریتی پالاس در شهر ونیز، هتل دنج بلموند اسپِلِندیدو در دهکده‌ی پورتوفینو و... .

سفر نامه ایتالیا

به چند نکته در مورد سفر به ایتالیا توجه کنید:

  • ایتالیایی‌ها به خانواده اهمیت زیادی می‌دهند و خانواده در فرهنگ مردم ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است
  • مردم ایتالیا علاقه دارند که با یکدیگر خیلی رسمی برخورد کنند، برای مثال در دیدار اول از کلمه‌ی سلام استفاده نمی‌کنند و به جای آن می‌گویند: روز خوش
  • بهتر است بلیط قطارهای مختلف ایتالیا را به صورت اینترنتی رزرو کنید
  • اگر به ایتالیا سفر کردید حتما غذاهای خوش طعم غذاخوری‌های خیابانی آن را امتحان کنید
  • ایتالیا برای افرادی که به مدل‌های جدید لباس و دنیای فشن علاقه دارند بهشتی بی بدیل است
  • اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید سعی کنید در زمان برگزاری یکی از جشنواره‌های جذاب ایتالیا به این کشور سفر کنید، شرکت در فستیوال‌های ایتالیا بسیار هیجان انگیز است
  • آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی ایتالیا بی پایان است، برای اینکه بتوانید به بازدیدِ تعداد بیشتری از این جاذبه‌ها بروید به زمان زیادی نیاز دارید

در این مقاله کشور بسیار زیبای ایتالیا را به شما معرفی کرده و در مورد فرهنگ مردم آن، غذاهای خوشمزه‌اش، طبیعت شگفت انگیز و جاذبه‌های تاریخی‌اش برایتان حرف زدیم، اگر تمایل داشتید به ایتالیا کشور رنگ‌ها و طعم‌ها سفر کنید می‌توانید وارد قسمت "ایتالیا" در سایت ما شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید