دریاچه‌ی لزور فیروز کوه | آدرس + تصاویر + راهنمای بازدید
ضحا اکبری 1401/04/23 1912 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دریاچه‌ها یکی از زیباترین شاهکارهای طبیعت هستند که با آرامش و سکوتشان می‌توانند زندگی شهری و سختی‌های آن را بزدایند، یکی از دریاچه‌های مهم تهران دریاچه‌ی لزور است که در نزدیکی تهران و در حد فاصل دو استان تهران و مازندران قرار دارد. دریاچه‌ی لزور که به عنوان مقصدی برای سفرهای یک روزه از تهران مناسب است، در منطقه‌ای واقع شده که دارای آب و هوای سرد است، پس برای فرار از گرمای تابستان و دوری از آلودگی هوای شهر انتخاب ایده آلی می‌باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد دریاچه‌ی شگفت انگیز لزور صحبت کرده و اطلاعاتی را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دریاچه‌ی لزور

دریاچه‌ی لزور

دریاچه‌ی لزور در روستایی به همین نام از توابع فیروز کوه قرار دارد، لزور در شمال شرقی استان تهران است و یکی از زیباترین مناطق روستایی این استان به شمار می‌رود. دریاچه‌ی مثلث شکل لزور از آب پشت سد لزور ایجاد شده و 3900 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، این دریاچه که به نام‌های سد سیاه رود و معجزه چشمه نیز شهرت دارد، یکی از دریاچه‌های پرطرفدار استان تهران است که می‌تواند یک انتخاب عالی برای سفر یک یا چند روزه‌ی شهروندان تهرانی‌ باشد. دریاچه‌ی لزور دارای 300 متر طول، 200 متر عرض و حدود 15 متر عمق است، این دریاچه امکانات خیلی زیادی ندارد ولی به سبب برخورداری از طبیعت بکر و فوق العاده، در بین اهالی تهران و فیروز کوه بسیار محبوب است. در نزدیکی دریاچه‌ی لزور نقاط دیدنی فراوان وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به قله‌ی میشینه مرگ، تنگه‌ی فرح رود، امامزاده خوشنام و... اشاره کرد که می‌توانید با بازدید از آن‌ها لذت تفریحتان را چندین برابر کنید.

دریاچه‌ی لزور

آب و هوا و بهترین زمان سفر به دریاچه‌ی لزور

دریاچه‌ی لزور در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده، به همین دلیل دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی می‌باشد، گاهی مسافران حتی در فصل تابستان نیز با سردی هوا روبرو می‌شوند. در زمستان هوای منطقه بسیار سرد و برفی است، به همین دلیل سفر به آن توصیه نمی‌شود مگر اینکه با تجهیزات کامل و آمادگی لازم به دریاچه سفر کنید. در فصل پاییز هم هوا سرد است، اما پاییزِ لزور آنقدر زیبا و رنگارنگ است که می‌تواند از سختی سفر به آن بکاهد. بهار نیز با وجودی که هوا گرم شده اما بیشتر، هوای سرد خود نمایی می‌کند و در فصل بهار چیزی به عنوان هوای بهاری در دریاچه‌ی لزور وجود ندارد. بهترین زمان سفر به دریاچه‌ی لزور فصل تابستان است که هوای منطقه اصلا گرم نیست و در واقع خنک و بهاری است، هر چند در هر فصلی که به لزور سفر می‌کنید باید لباس گرم همراه داشته باشید، حتی در تابستان!

دریاچه‌ی لزور

تفریحات دریاچه‌ی لزور

هنگام سفر به دریاچه‌ی لزور می‌توانید در این منطقه تفریحات به یاد ماندنی و جذابی را انجام دهید، در ادامه به تعدادی از این تفریحات اشاره می‌کنیم:

  • گردش در طبیعت زیبای منطقه: طبیعت اطراف دریاچه‌ی لزور بسیار زیبا و دیدنی است، به طوری که یکی از تفریحات مهم در هنگام سفر به لزور، گردش در طبیعت تماشایی آن است.
  • دو چرخه سواری: یکی دیگر از تفریحات دریاچه‌ی لزور، دو چرخه سواری در مناطق مناسب اطراف آن است، اگر به دو چرخه سواری علاقه دارید قطعا انجام این کار در کنار دریاچه‌ی زیبای لزور بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
  • قایق سواری: اگر قایق بادی به همراه خود داشته باشید می‌توانید در آب دریاچه به قایق سواری بپردازید.
  • شنا: در فصل تابستان آب دریاچه‌ی لزور جان می‌دهد برای یک آب تنی درست و حسابی، البته سعی کنید هنگام شنا زیاد به مرکز دریاچه نزدیک نشوید، زیرا دریاچه‌ در این منطقه عمیق و شنا کردن در آن خیلی خطرناک است.
  • ماهیگیری: اگر در فصول گرم به دریاچه‌ی لزور سفر کنید می‌توانید از آب این دریاچه ماهی گرفته و لذت این تفریح آرامش بخش را تجربه کنید.
  • کوهنوردی: کوهنوردی یکی از تفریحاتی است که می‌توان در این منطقه انجام داد، منتها لازم است برای این کار حتما آمادگی جسمانی، مهارت کوهنوردی و تجهیزات مورد نیاز را داشته باشید.
  • عکاسی از محیط پیرامون دریاچه: همان طور که گفتیم طبیعت اطراف دریاچه‌ی لزور واقعا زیباست، به همین دلیل یکی از تفریحات این منطقه می‌تواند عکس گرفتن از این زیبایی‌ها و ثبت آن‌ها در صفحه‌ی خاطرات فراموش نشدنی‌اتان باشد.

دریاچه‌ی لزور

مسیر دسترسی به دریاچه‌ی لزور

برای رسیدن به دریاچه‌ی لزور باید از تهران وارد جاده‌ی فیروز کوه شوید، پمپ بنزین را که رد کنید به سه راهی لاسم می‌رسید، از آنجا به طرف شمال رفته و به سمت منطقه‌ی ارجمند حرکت کنید. پس از اینکه حدود 13 کیلومتر از منطقه‌ی ارجمند جلوتر رفتید، به روستای لزور می‌رسید، حالا از اینجا دو راه برای رسیدن به دریاچه وجود دارد، یکی مسیر مخصوص پیاده روی به سمت سد است که تنها به افراد طبیعت گرد، ماجراجویان حرفه‌ای  و کسانی که از آمادگی جسمانی بالایی برخوردارند توصیه می‌شود. اما مسیر دوم که راه خاکی تنگه‌ی لاسک است، بسیار ساده‌تر بوده و در زمان کوتاهی (در حدود 15 تا 20 دقیقه)، شما را به دریاچه‌ی لزور می‌رساند. البته غیر از جاده‌ی فیروز کوه از طریق جاده‌ی هراز هم می‌توان به روستای لزور رسید، ولی اکثر افراد جاده‌ی فیروز کوه را به دلیل ساده و سر راست بودن انتخاب می‌کنند.

دریاچه‌ی لزور

چگونگی اقامت در دریاچه‌ی لزور

فضای اطراف دریاچه‌ی لزور برای کمپینگ و شب مانی بسیار مناسب است، اگر در بهار و تابستان به این منطقه سفر کردید و قصد داشتید شب را در اطراف دریاچه بمانید می‌توانید در نقاط مناسب، چادر زده و شبی رویایی را در سکوت دریاچه سپری کنید، در فاصله‌ی 150 متری دریاچه سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی قرار دارد. اقامت در کنار دریاچه در فصول پاییز و زمستان به دلیل سرد و برفی بودن هوا، اصلا توصیه نمی‌شود. اما اگر تمایل داشتید در خانه یا کلبه اقامت کنید، می‌توانید کلبه‌های چوبی بالای دریاچه را کرایه کرده یا به روستای لزور یا ارجمند رفته و از خانه‌های روستایی آنجا استفاده نمایید.

دریاچه‌ی لزور

دریاچه‌ی لزور یکی از دریاچه‌های زیبای استان تهران است که به دلیل نزدیکی به تهران در بین شهروندان تهرانی بسیار محبوب است، این دریاچه‌ی زیبا دارای طبیعتی بی نظیر و فضای مناسب برای انجام انواع تفریحات می‌باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید