راهنمای سفر به هند | کامل‌ترین راهنمای سفر به هندوستان آپدیت 2022
ضحا اکبری 1401/04/02 1143 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

هندوستان یکی از زیباترین و بی نظیرترین کشورهای دنیاست که برخورداری از طبیعت فوق العاده، فرهنگ و آداب و رسوم جذاب، غذاهای خوشمزه و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر، سبب شده هر سال هزاران نفر از سراسر دنیا بخواهند که به این کشور دیدنی سفر کنند. سفر به هر کشوری نیازمند اطلاعاتی است که هر فردی باید قبل از سفر از آن‌ها آگاه شود، در این مقاله راهنمای کاملی برای سفر به کشور زیبای هندوستان در اختیارتان قرار می‌دهیم، اگر تمایل دارید به هند سفر کنید لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاهد اطلاعات و قیمت تورهای هندوستان به صفحه "تور هندوستان" مراجعه کنید.

آشنایی با کشور هندوستان

هند کشور پهناوری است که قسمت اعظم جنوب آسیا و شبه قاره‌ی هند را به خود اختصاص داده است. از نظر جغرافیایی هند به 3 بخش تقسیم می‌شود: شبه جزیره‌ی جنوب هند که شامل جنگل، مناطق کوهستانی و... است، رشته کوه هیمالیا که سرتاسر شمال آن را در بر گرفته است و جلگه‌ی سند و گنگ. هند کشوری پرباران است و خاک بسیار حاصلخیزی دارد، در نتیجه پس از چین دومین کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی می‌باشد. کشور هند 3287263 کیلومترمربع مساحت و 1365380000 نفر جمعیت دارد، به این ترتیب از نظر مساحت هفتم جهان و از نظر جمعیت در جایگاه دوم بعد از چین قرار دارد. واحد پول کشور هند روپیه است و زبان رسمی مردم این کشور، هندی و انگلیسی می‌باشد. تعداد ادیان مختلف در هند بسیار زیاد است، حدود ۸۲.۱ درصد از مردم هند از آئین هندو، ۱۲.۹ درصد از اسلام و بقیه‌ی مردم از ادیانی مثل مسیحیت، زرتشت، سیک، یهودی و... پیروی می‌کنند. هندی‌ها برای ازدواج، زندگی خانوادگی، معاشرت و... آداب خاصی دارند، در فرهنگ هند حیواناتی چون گاو، موش، فیل، طاووس، میمون و درختی به نام بی بل بسیار مقدس هستند.

هندوستان

هندوستان

آب و هوا و بهترین زمان سفر به کشور هندوستان

کشور هند آن قدر پهناور است که در یک زمان در قسمت‌های مختلف آن، آب و هوای متفاوتی شاهد هستیم. این کشور 4 فصل دارد: فصل گرم و خشک که بین ماه‌های مارس تا مه است و هوا در این زمان بسیار بد و غیر قابل تحمل می‌باشد. سرد و خشک که بین ماه‌های دسامبر تا فوریه است و هوا بسیار سرد می‌شود. معتدل که در ماه‌های اکتبر و نوامبر است و هوای هند در این زمان بسیار مطبوع می‌باشد. فصل بارندگی که از ژوئن تا سپتامبر است و باران‌های شدید و طولانی در این زمان سراسر هند را در برمی‌گیرد. بهترین زمان سفر به هند بر اساس آب و هوا به مقصدی که شما می‌خواهید بروید بستگی دارد، اما به طور کلی بهترین زمان سفر به هند از اکتبر تا مارس است. بهترین زمان سفر به هند بر اساس قیمت‌ها بین ماه‌های ژانویه تا می (اواسط دی تا اواسط خرداد) و بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) است زیرا در این زمان به دلیل نامساعد بودن هوا یا بارندگی زیاد میزان حضور گردشگر در هند کم است پس قیمت‌ها پایین می‌آید. ضمنا بهترین زمان سفر به هند را می‌توان با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌های این کشور دانست که این جشنواره‌ها از زیبایی‌های سفر به هند به شمار می‌روند.

هندوستان


هندوستان

جاذبه‌های گردشگری کشور هندوستان

هند کشوری است که بی نهایت جاذبه‌ی گردشگری دارد، از یک طرف جاذبه‌های طبیعی در این کشور خود نمایی می‌کنند و از سوی دیگر آثار تاریخی فراوان، نشان از قدمت و تاریخ کهن این سرزمین دارد. در زیر به چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری هند اشاره می‌کنیم:

  • تاج محل: بی تردید یکی از زیباترین و ماندگارترین آثار تاریخی هند و حتی جهان ساختمان تاج محل در شهر آگراست، در ساخت این بنا که به دستور امپراطور شاه جهان و برای همسر محبوبش ساخته شده، از سنگ مرمر سفید و انواع سنگ‌های قیمتی استفاده شده است.
  • دروازه‌ی هند: بنای دروازه‌ی هند که در سال ۱۹۱۱ به مناسبت ورود شاه جرج پنجم و همسرش به هند از بتن و بازالت زرد و به طول ۲۶ متر ساخته شده یک جاذبه‌ی بسیار فوق العاده و محبوب توریست‌ها می‌باشد.
  • قلعه‌ی سرخ: ساختمان قلعه‌ی سرخ در سال ۱۶۴۸ به دستور امپراطور شاه جهان در شهر دهلی نو ساخته شد و دلیل قرمز بودن آن ماسه‌های قرمز رنگی است که به عنوان مصالح در ساختش استفاده شده است، این بنا با ۲ کیلومتر مساحت از مکان‌های زیبا و دیدنی هندوستان به شمار می‌رود.

هندوستان

هندوستان

هندوستان

فستیوال‌های کشور هندوستان

مردم هند انسان‌های بسیار شادی هستند و در طول سال هر اتفاقی را بهانه‌ای برای برگزاری جشن، شادی و پایکوبی قرار می‌دهند، از میان این جشنواره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن اونام: جشن اونام هر سال پس از برداشت محصول به مدت 10 روز در هند برگزار می‌شود وهمه‌ی اعضای خانواده با شرکت در آن از خداوند بخاطر نعمت‌هایش تشکر می‌کنند.
  • جشن هولی: جشن هولی یا جشن رنگ‌ها هر سال در اواخر زمستان در کشور هند برگزار می‌شود، در این جشن مردم در فضاهای عمومی به یکدیگر رنگ‌های پودری می‌پاشند.
  • جشن دیوالی: در جشن دیوالی که در ابتدای سال نوی هندوها انجام می‌شود، مردم هند در گوشه و کنار شهرشان شمع و فانوس و آتش روشن می‌کنند.

هندوستان


هندوستان

هندوستان

جابجایی و حمل و نقل در کشور هندوستان

در هند برای جابجایی می‌توان از هواپیما، قطار، اتوبوس، مترو، تاکسی و ریکشا استفاده کرد، از آنجا که هند بسیار بزرگ است، برای رفتن از یک شهر به شهر دیگر بهترین راه، استفاده از هواپیماست، چون هم سیستم هوایی هند بسیار پیشرفته و سریع است و هم قیمت آن مناسب می‌باشد. اما قطار هم گزینه‌ی خوبی است که با آن هم به مقصد می‌رسید، هم از مناظر اطراف لذت می‌برید و هم در طی مسیر با مردم بسیاری آشنا میشوید، البته قطارها خیلی سریع رزرو می‌شوند و باید زودتر اقدام به رزرو بلیط قطارها بکنید. برای مسیرهای کوتاه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که در دو نوع دولتی و خصوصی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. مترو در هند بسیار پیشرفته است و استفاده از آن در داخل شهر بسیار سریع و مقرون به صرفه می‌باشد. استفاده از تاکسی زیاد در هند مناسب نیست چون هم قیمت بالایی دارند و هم کم پیدا می‌شوند. در نهایت بهترین انتخاب برای جابجایی در داخل شهر ریکشاست (3 چرخه‌های معروف هندی) که هم قیمت مناسبی دارد و هم به تعداد زیاد و در همه جای همه‌ی شهرها پیدا می‌شود.

هندوستان

هندوستان

رستوران‌های کشور هندوستان

در هند به عنوان یک کشور توریست پذیر هم رستوران‌های لوکس، هم رستوران‌های ارزان قیمت و هم غذاخوری‌های خیابانی وجود دارد، در این کشور هر جا که اراده کنید می‌توانید یک غذای خوشمزه با قیمت مناسب بخورید. هندی‌ها در پخت غذاهای خود از ادویه و فلفل زیاد استفاده می‌کنند و از این بابت در جهان مشهور هستند. از جمله رستوران‌های معروف هندی می‌توان ساروانا بهاوان، بخارا، تِیبِل، آوارتانا چنای و... را نام برد، ضمن اینکه روغن جوش، مرغ کاری، بنجاری گوشت و... غذاهای مشهور هندی هستند.

هندوستان

هندوستان

مراکز خرید کشور هندوستان

خرید در هند بسیار لذتبخش است زیرا به هر بازاری که وارد شوید دنیایی از رنگ‌های زیبا شما را در آغوش می‌گیرد، در این کشور هم بازارهای سنتی با لباس‌های رنگارنگ و صنایع دستی وجود دارد و هم مراکز خرید مدرن و لاکچری. نکته‌ی قابل ذکر در مورد خرید در هند این است که بجز هنگام خرید از برندها در سایر موارد تا می‌توانید چانه بزنید. از جمله مراکز خرید هند می‌توان بازار راجا کیماندی در آگرا، مرکز خرید دی ال اف امپوریو در دهلی و بازار کولابا یا بهجت سینگ در بمبئی را نام برد.

هندوستان

هندوستان

بهترین هتل‌های کشور هندوستان

هتل‌ها در هند بسیار متنوع هستند، در این کشور هم هتل‌های لوکس و چند ستاره وجود دارد و هم هتل‌های ارزان و سطح پایین، هر کس با توجه به بودجه‌ای که برای محل اقامت خود در نظر گرفته، می‌تواند هتل مورد نظرش را انتخاب نماید. بدیهی است که هرچه قیمت هتل پایین‌تر باشد میزان خدمات و سرویس دهی آن نیز در سطح پایین‌تری قرار دارد، از جمله هتل‌های معروف هندوستان می‌توان هتل میدِنز، هتل تاج پالاس، هتل لالیت و... را نام برد.

هندوستان

هندوستان

به چند نکته در مورد سفر به هندوستان توجه کنید:

  1. ویزای هند را می‌توان به 2 صورت حضوری و آنلاین دریافت کرد، این ویزا تا 30 روز اعتبار دارد.
  2. ایران تعداد زیادی پرواز به هندوستان دارد، بلیط این کشور را می‌توان حضوری یا اینترنتی خریداری کرد.
  3. در هند به دلیل جمعیت زیاد، امنیت در سطح بالایی نیست، بهتر است در یک مکان امن اقامت کرده و در اماکن شلوغ مراقب وسایل خود باشید.
  4. سعی کنید تا زمانی که در هند حضور دارید، به آداب و رسوم و فرهنگ مردم این کشور احترام بگذارید، زیرا آن‌ها اهمیت فراوانی برای اعتقادات و رسوم خود قائلند.
  5. تا حد امکان پیش از سفر به هند واکسن اوریون، سرخک، کزاز، هپاتیت، تیفوس و تب زرد را تزریق کنید.
  6. در هند می‌توانید برای انجام دادن بهتر برخی از کارها از نرم افزارهای تلفن همراه استفاده کنید، برنامه‌هایی مانند Uber، Irctc، Audio Compass و Travel Khana
  7. خرید سیم کارت محلی از مراکز معتبر، به مقدار زیادی از هزینه‌های شما کم می‌کند.
  8. تا جایی که می‌توانید در هند در غذاخوری‌های بهداشتی غذا بخورید و آب معدنی بنوشید، چرا که ممکن است آب یا غذاها آلوده باشند.
تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید