هزینه سفر به بالی چقدر است؟ آپدیت 2022
زهرا نیرومند 1401/03/24 9828 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بالی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست. این جزیره‌ی زیبا و شگفت‌انگیز در نقطه تلاقی دو اقیانوس آرام و هند واقع شده و بخشی از خاک اندونزی محسوب می‌شود. بالی، آب‌وهوایی گرمسیری دارد و طبیعتی سرسبز و دیدنی را به نمایش می‌گذارد. هتل‌های لوکس، تفریحات آبی متعدد، غذاهای محلی و ... از جمله جذابیت‌های این جزیره است که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند.  اگر قصد سفر به بالی را دارید، ادامه مطللب را دنبال نمایید. در این مقاله در مورد هزینه سفر به بالی صحبت کرده و بخش‌‌های مختلف آن شامل هزینه اقامت، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و ... را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده شرایط و قیمت تور بالی، به صفحه "قیمت تور بالی" مراجعه نمایید.

تور بالی

مدارک و هزینه‌های پیش از سفر

اولین قدم برای سفر به کشورهای خارجی، دریافت گذرنامه است. برای دریافت گذرنامه باید به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر پلیس+ 10 مراجعه نمایید و درخواست خود را به همراه مدارک ارائه دهید. هزینه دریافت گذرنامه در سال 1401 شامل موارد زیر می‌باشد:

  • هزینه عوارض شهرداری: 6.250 تومان
  • خدمات گذرنامه: 152 تومان 
  • هزینه عکس و احراز هویت: 43 هزار تومان
  • هزینه صدور گذرنامه: 125هزار تومان

هزینه نهایی به ازای هر نفر چیزی حدود 250 هزار تومان است که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در دفاتر پلیس + 10 دریافت می‌گردد. 

برای سفر به بالی علاوه بر گذرنامه به ویزا نیز نیاز دارید. هزینه ویزای توریستی اندونزی در حال حاضر چیزی حدود 260 تا 270 دلار می‌باشد. صدور ویزای اندونزی 5 تا 7 روز طول می‌کشد، اما اگر برای دریافت ویزا عجله دارید، می‌توانید درخواست ویزای فوری دهید و ویزای خود را 3 روزه دریافت کنید. صدور ویزای فوری هزینه‌ی بیشتری  دارد و حدود 370 دلار درمی‌آید.  

علاوه بر هزینه دریافت گذرنامه و ویزا، عوارض خروج از کشور را نیز باید به هزینه‌های قبل از سفر خود اضافه کنید. عوارض خروج از کشور در سال 1401  برای سفر اول 400 هزار تومان، سفر دوم 600 هزار تومان و سفر سوم 800 هزار تومان می‌باشد. 

مدارک و هزینه‌های پیش از سفر

هزینه بلیط هواپیما

ماهان تنها شرکت هواپیمایی داخلی است که پروازهایی را به صورت مستقیم به جزیره بالی انجام می‌دهد. البته پروازهای این شرکت در زمان‌ خاص و معمولا فصل‌های پرگردشگر انجام می‎شود و دائمی نیست. در واقع می‌توان گفت، در اغلب ماه‌های سال هیچ پرواز مستقیمی از تهران به سمت بالی وجود ندارد و تمامی پروازها با یک یا دو توقف انجام می‌شود. ترکیش ایرلاینز، آنالودوجت، قطر ایرویز، فلای دبی و هواپیمایی امارات، شرکت‌های خارجی هستند که در خط تهران – بالی فعالیت می‌کنند. هزینه بلیط هواپیمای تهران بالی از 27 تا 49 میلیون تومان بسته به شرکت هواپیمایی و نوع پرواز متغیر است. در حال حاضر هواپیمایی قطر ایرویز سریع‌ترین پرواز تهران – بالی را دارد که با یک توقف در دوحه حدود 13 ساعت طول می‌کشد. البته گران‌ترین نرخ بلیط‌های تهران بالی نیز مربوط به این شرکت می‌باشد.  

هزینه بلیط هواپیما

هزینه اقامت در جزیره بالی

هتل‌های متعددی در بالی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. قیمت هر هتل با توجه به خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. هرچه درجه هتل بالاتر باشد و امکانات آن بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران‌تر خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید حدود قیمت هتل‌های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 بالی را به ازای یک شب اقامت ببینید.

نام هتل

ستاره

منطقه

قیمت برای 3 شب

(دلار)

قیمت برای 6 شب

(دلار)

ایبیس کوتا (Isbs hotel kuta)

3

کوتا

117

140

واسانتی  (Vasanti)

4

کوتا

130 تا 140

170 تا 190

بالی رانی (Bali rani)

4

کوتا

128 تا 143

166 تا 196

کوتا پارادیسو (Kuta paradiso)

5

کوتا

147 تا 154

209 تا 224

شرایتون کوتا (Sheraton kuta)

5

کوتا

202 تا 210

320 تا 335

گرندویز نوسادوا (Grand whiz nusa dua)

4

نوسا دوا

139 تا 144

194 تا 203

کمپینسکی (Kempinski)

5

نوسا دوا

343 تا 349

602 تا 614

ریتز کارلتون  (Ritz Carlton)

5

نوسا دوا

320

550

سوفیتل   (Sofitel)

5

نوسا دوا

185 تا 260

284 تا 437

باکونگ ریزورت (Bakung Resort Ubud)

3

اوبود

52

---

منسیون اوبود (The Mansion Ubud)

4

اوبود

72 تا 79

---

پادما (Padma)

5

اوبود

169 تا 178

---

کاماندالو (Kamandalu)

5

اوبود

207 تا 217

---


اغلب مسافرانی که به بالی سفر می‌کنند، به دنبال استراحت و آرامش هستند. از این رو هتل‌هایی را انتخاب می‌کنند که امکانات کاملی داشته باشد و خدمات خوبی را به مهمانان ارائه دهد. اگر قصد دارید سفر ارزانی را تجربه کنید، می‌توانید یکی از هاستل‌های این شهر را برای اقامت انتخاب نمایید. هزینه هاستل در بالی 3 تا 7 دلار به ازای هر شب می‌باشد.

هزینه اقامت در جزیره بالی

هزینه غذا در جزیره بالی

هزینه خوردوخوراک یکی از عمده‌ترین هزینه‌های سفر است. برای غذا خوردن در بالی گزینه‌های متعددی پیش‌رو دارید. می‌توانید غذاخوری‌های محلی و ارزان‌قیمت را برای صرف ناهار یا شام انتخاب کنید یا در یک رستوران شیک و گران‌قیمت غذا بخورید.

  • هزینه غذا در رستوران ارزان‌قیمت: 25 هزار روپیه
  • هزینه غذا در رستوران متوسط: 80 هزار روپیه
  • هزینه غذا در بهترین رستوران‌های جزیره: 140 هزار روپیه
  • هزینه غذا در شعبه‌های مک‌دونالد: 60 هزار روپیه
  • هزینه یک بطری آب: 19 هزار روپیه
  • هزینه یک فنجان کاپوچینو: 31 هزار روپیه

اگر طعم غذاهای بالی را دوست ندارید و می‌خواهید خودتان آشپزی کنید، باید مواد غذایی موردنیاز را از بازار یا فروشگاه‌های این شهر تهیه نمایید. البته برای انجام این کار باید به آشپزخانه  و وسایل آشپزی نیز دسترسی داشته باشید. هزینه اقلام مهم غذایی در سال 2022 عبارتند از:

  • شیر (یک لیتر): 25,500 روپیه
  • نان سفید (500 گرم): 500 روپیه
  • برنج سفید (یک کیلوگرم): 12.500 روپیه
  • تخم‌مرغ (12 عدد): 22,630 روپیه
  • پنیر محلی (یک کیلوگرم) : 145,500 روپیه
  • فیله مرغ (یک کیلوگرم): 67,500 روپیه
  • گوشت قرمز (یک کیلوگرم): 170.500 روپیه
  • سیب‌زمینی (یک کیلوگرم): 27.000 روپیه
  • گوجه‌فرنگی (یک کیلوگرم): 20.000 روپیه
  • پیاز (یک کیلوگرم): 36.000 روپیه
  • کاهو ( یک بته): 15.000 روپیه
  • سیب (یک کیلوگرم): 32.500 روپیه
  • پرتقال (یک کیلوگرم): 25.000 روپیه
  • موز (یک کیلوگرم): 25.500 روپیه

هزینه غذا در جزیره بالی

هزینه حمل‌ و نقل در بالی

 برای حمل‌ونقل داخل شهری می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس یا متروی بالی استفاده کنید. هزینه بلیط یک‌طرفه وسایل نقلیه عمومی 3500 روپیه است. اگر قصد دارید مدت طولانی در بالی بمانید، بهتر است کارت ماهانه حمل‌ونقل محلی را خریداری کنید. هزینه خرید این کارت 150.000 روپیه اندونزی است.  

اگر می‌خواهید سفر راحت‌تری داشته باشید، می‌توانید به جای اتوبوس از تاکسی استفاده کنید. هزینه سوار شدن در تاکسی 7000 روپیه است و بابت هر کیلومتر 6700 روپیه به آن اضافه می‌شود. در صورتی که تاکسی منتظر شما بماند، به ازای هر ساعت حدود 52000 روپیه از شما دریافت می‌کند.

راه‌های دیگر حمل‌ونقل در بالی اجاره ماشین یا دوچرخه است. می‌توانید یک ماشین کرایه کنید و با آن به گشت‌وگذار در جزیره بپردازید. هزینه اجاره ماشین بستگی به نوع آن دارد و هزینه سوخت نیز چیزی حدود 12000 روپیه به ازای هر لیتر می‌باشد. در حال حاضر اجاره دوچرخه برای یک روز 60 هزار روپیه هزینه دارد.

هزینه حمل‌ و نقل در بالی

هزینه تفریحات و جاذبه‌های گردشگری

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات بالی، بازی‌های آبی و دریایی آن است. انجام تفریحاتی چون اسکی روی آب، قایق‌سواری، موج‌سواری و ... در بالی 150 تا 300 هزار روپیه هزینه دارد. می‌توانید یک صندلی ساحلی کرایه کنید و تمام روز در کنار ساحل آفتاب بگیرید که بابت آن باید 25 هزار روپیه پرداخت کنید.

بازدید از معابد از جمله مهم‌ترین بخش‌های سفر به بالی است. هزینه ورودی  معابد حدود 10 تا 40 هزار روپیه می‌باشد. اگر بخواهید نمایش‌های محلی و رقص‌های سنتی مردم بالی را تماشا کنید، باید حدود 70 هزار روپیه بابت آن بپردازید. قیمت بلیط سینما نیز در حال حاضر 50 هزار روپیه است.

اگر دوست دارید خدمات اسپا و ماساژ را در بالی تجربه کنید، باید چیزی حدود 100 تا 200 هزار روپیه بابت آن بپردازید.

هزینه تفریحات و جاذبه‌های گردشگری

خرید سوغاتی در بالی

بالی پر از بازارها و مراکز خرید متعدد است. اگر قصد خرید سوغاتی از بالی را دارید، بهتر است صنایع دستی این منطقه را خریداری نمایید تا نمادی از این کشور به یادگار داشته باشید. اجسام چوبی، بافت‌های حصیری، پارچه‌های ابریشمی، جواهرات نقره و قهوه بالی، از جمله مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند. بهتر است این سوغاتی را از بازارچه‌های محلی تهیه کنید تا خرید ارزان‌تری داشته باشید. اگر به دنبال پوشاک و لباس‌های برند هستید، می‎توانید به مراکز خرید این شهر را بروید. هزینه خرید پوشاک در این شهر عبارتند از:

  • هزینه خرید یک شلوار جین: 188 هزار تا یک میلیون روپیه
  • هزینه خرید یک لباس تابستانی برند H&M ، زارا و ... در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: 188 هزار تا   700 هزار روپیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش نایک: یک میلیون و دویست هزار روپیه
  • هزینه خرید یک جفت کفش چرمی مردانه: 450 هزار تا یک میلیون و دویست هزار روپیه

خرید سوغاتی در بالی

هزینه سفر به بالی با تورهای گردشگری

قبل از سفر به بالی باید تمامی موارد عنوان شده در بالا را مدنظر قرار دهید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. پاسپورت و ویزای خود را دریافت نمایید. بلیط هواپیما و هتل را رزرو کنید و مبلغی را نیز برای غذا، حمل‌ونقل و تفریحات کنار بگذارید. برنامه‌‌ریزی سفر و در نظر گرفتن تمامی این موارد کار چندان آسانی نیست. باید خوب تحقیق کنید و با افراد با تجربه مشورت نمایید. البته راه دیگری نیز پیش‎رو شما وجود دارد. می‌توانید تمامی کارهای سفر از دریافت ویزا گرفته تا رزرو هتل و ... را به یک آژانس‎ گردشگری معتبر بسپارید و با خیال از سفرتان لذت ببرید. 

تور بالی معمولا 7 تا 8 روزه برگزار می‌شود و خدماتی چون بلیط هواپیما، اقامت‌گاه، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان و  بیمه مسافرتی را شامل می‌گردد. هزینه تور با توجه به زمان سفر، درجه هتل و خدماتی که ارائه می‌شود، متفاوت است.

هزینه سفر به بالی با تورهای گردشگری

در این مقاله در مورد هزینه سفر به بالی صحبت کردیم و هریک از بخش‌های آن شامل اخذ ویزا، هتل و اقامت‌گاه، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، تفریحات و خرید در بالی را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد سفر به جزیره زیبا و رویایی بالی را دارید، باید هریک از این هزینه‌ها را در نظر بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که  هزینه سفر به بالی با تورهای گردشگری کمتر از سفر به صورت شخصی درمی‌آید. بنابراین، اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم با تور بالی همراه شوید. آژانس گردشگری کایت تورهای متعددی را به مقصد بالی برگزار می‎کند. می‌توانید به وب‌سایت این آژانس سر بزنید و لیست تورها را به همراه قیمت آن‌ها مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد تور داشته باشید و با امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید، با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید