بهترین موزه‌های استانبول که حتماً باید دید
767 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از وبسایت کایت با ما همراه باشید تا موزه‌های بی‌نظیر و دیدنی شهر زیبای استانبول را به شما نشان دهیم. درحالی‌که بسیاری از گالری‌ها و غرفه‌های آن فضای تاریخی و هنری را به خوبی نشان می‌دهند، همچنین شهر استانبول مجموعه بزرگی از چیزهای غیرمنتظره را به کسانی که دنبال چیزی فراتر از جریان ساده موزه هستند، ارائه می‌دهد.
استانبول، شهری است با هزاران سال سابقه پشت سرش و امروزه خانه بسیاری از بهترین موزه‌های جهان است. در دهه‌های اخیر، استانبول به عنوان کانون هنر مدرن نیز شهرت یافته است. چند موزه در استانبول برای بازدید عموم افتتاح شده و نمایشگاه‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند و آثارشان بسیار فوق العاده است، اضافه شدند. چه به آثار باستانی و مجسمه‌سازی معاصر یا چه به ادبیات مفهومی علاقه‌مند باشید، موزه‌های استانبول واقعاً برای هرکسی چیزی در چنته دارند.

تورهای مرتبط:


کاخ توپ‌قاپی


کاخ توپ‌قاپی


سلطان، همسرانش و درباریان همگی در کاخ زیبای توپ‌قاپی زندگی می‌کردند و این ماجرا به قرن پانزدهم و نوزدهم بازمی‌گردد؛ زمان امپراتوری عثمان‌ها. این کاخ در سال 1453 در استانبول به دستور محمد فاتح ساخته شده، ویژگی برجسته آن این است که تصویر بسیار زیبایی از استانبول را می‌توانید از آن ببینید. این کاخ موزه، که در شبه‌جزیره‌ای تاریخی قرار داشته و مشرف به شاخ طلایی است و هم تنگه بسفر این امکان را می‌دهد تا بازدیدکنندگان در این بخش از استانبول نگاهی به زندگی سلطنتی در عصر عثمانی بیندازند.


 موزه صدبرک حنیم

موزه صدبرک حنیم


موزه صدبرک حنیم استانبول در یک عمارت تبدیل شده قرن نوزدهمی در سواحل تنگه بسفر واقع شده و گنج فرهنگی کوچکی است که شامل مجموعه‌ای چشمگیر از آثار باستانی (18000 قطعه) از تمدن آناتولی است. قدمت آثار موجود در این موزه متعلق به دوره پیش از تاریخ تا دوره بیزانس بوده و برخی از زیباترین قطعات این مجموعه شامل منسوجات بافته‌شده عثمانی و مجموعه‌ای از کاشی‌های ایزنیکی است که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد.


بنیاد پانصد ساله یهودیان ترک

بنیاد پانصد ساله یهودیان ترک


بنیاد پانصد ساله یهودیان ترک استانبول واقع در مجتمع نوه سالوم سیناگوگ در بیوگلو است (تنها پیاده‌روی کوتاهی از برج گالاتا دارد)، این موزه تاریخ زنده‌ای از جمعیت یهودیان ترک است که شامل تصاویر و ویدئوهایی است که جزئیاتی از سهم دیرینه یهودیان ترک را که در این کشور داشته‌اند، نشان می‌دهد.


موزه سکیپ صابانچی

موزه سکیپ صابانچی


موزه مشهور سکیپ صابانچی واقع در محله ساحلی سبز امیرگان، یکی از بهترین مجموعه‌های هنری ترکیه است که به طور مستمر میزبان نمایشگاه‌های معاصر و جهانی است همچون نمایشگاه ظروف چینی آی وی وی سال 2018. این موزه در میان باغ‌های زیبا و مجموعه‌ای شامل خوشنویسی و نسخه‌های خطی (از جمله نمونه بارزی از سلطان محمود دوم) و نقاشی‌هایی از عثمان حمدی بیک و دیگر چهره‌های برجسته از دهه 1850 تا 1950 است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای استراحت بعدازظهر خود به رستوران معتبر و بین‌المللی موزه بروند. این رستوران توسط آکادمی هنرهای آشپزی استانبول اداره می‌شود.


موزه اسباب‌بازی استانبول

موزه اسباب¬بازی استانبول


توسط شاعر ترک، سانی آکین تاسیس شد. موزه اسباب‌بازی استانبول مکان بزرگی برای عاشقان تاریخ و خانواده‌شان است. در این مکان می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی ببینید که به دهه 1700 برمی‌گردند. موزه، بازدیدکنندگان را به سفر تاریخی غیرمنتظره‌ای در طول دوره‌های زمانی‌ای می‌برد که در آن اسباب‌بازی تولید می‌شد از جنگ جهانی دوم تا عصر مدرن. واقع در محله مسکونی گوزتپه در قسمت آسیایی شهر است.


موزه پرا

موزه پرا


توسط آشیل مانوسوس در سال 1893 طراحی شد. موزه پرا بخش مهمی از میراث معماری استانبول است. واقع در قلب محله تکسیم، میزبان چندین نمایشگاه گذشته با حضور آثار هنرمندانی چون رامبراند، فریدا کالو، پیکاسو و ... است. مجموعه دائمی موزه پرا استانبول شامل بخش وزن و اندازه‌گیری است که در آن اشیا مربوط به تجارت از تمدن‌های مختلف بابل، رومی و آناتولی گرد آمده است. مجموعه نقاشی‌های موزه یکی از مشهورترین آثار سنت شرقی، «مربی لاک‌پشت» اثر عثمان حمدی بیک را در خود دارد.

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


باسیلیکا سیسترن

باسیلیکا سیسترن


درست کنار ایاصوفیه قرار دارد و یکی از ساختمان‌های جادویی‌ای است که در سرتاسر استانبول می‌توان یافت. باسیلیکا سیسترن آب‌انبار بزرگ زیرزمینی است. سیسترن 336 ستون و دو سردیس مدوسا دارد. در افسانه‌ها آمده، مدوسا یکی از زنان بد سیمای اساطیر یونان است و از این ساختمان محافظت می‌کند. در باسیلیکا سیسترن استانبول شما این امکان را دارید که مثل سلطان یا شاهزاده ترک لباس بپوشید و عکس بگیرید.


موزه بی‌گناهی

موزه بی گناهی


نویسنده برنده جایزه نوبل، اورهان پاموک، موزه بی‌گناهی را در سال 2012 تاسیس کرد، چند سال بعد از زمانی که رمانی به همین نام منتشر کرد. رمان، جزئیات زندگی را در طول 50 سال در استانبول نشان می‌دهد و روی زندگی کمال بیک، پروتاگونیست ثروتمندی که عاشق دختر عموی دورش شده تمرکز دارد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید