پارک‌های حیات‌ وحش کنیا | تجربه جومانجی در آفریقا
زهرا نیرومند 1400/09/15 3443 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

حتما فیلم جومانجی را دیده‌اید یا حداقل اسم آن را شنیده‌اید! فیلمی فانتزی و ماجراجویانه که در دل حیات‌وحش می‌گذرد و صحنه‌هایی هیجان‌انگیز را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد. اگر به دنبال این صحنه‌ها در دنیای واقعی هستید و دوست دارید بخشی از هیجان فیلم را از نزدیک احساس کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به حیات‌وحش آفریقا بزنید. کنیا، یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای آفریقایی است که چشم‌اندازهایی بکر و حیرت‌انگیز از طبیعت را به نمایش می‌گذارد و صحنه‌هایی اسرارآمیز را مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد. برای سفر به آفریقا باید روحیه ماجراجویانه‌‌ای داشته باشید و ترس را کنار بگذارید. آن‌گاه می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و روزهای خوبی را در این کشور سپری کنید. در این مقاله قصد داریم زیباترین پارک‌های حیات‌وحش کنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کنیا وارد صفحه تورهایشوید.

پارک ملی ماسایی مارا (Maasai Mara National Park)

ماسایی مارا یکی از معروف‌ترین پارک‌های کنیا و  ذخیره‌گاه گیاهی و جانوری این کشور است. این پارک حدود 1500 کیلومتر مربع وسعت دارد و در منطقه جنوب غربی کنیا واقع شده است. ماسایی مارا حیات وحشی بسیار قوی دارد و از جمله  بهترین مقاصد سافاری در آفریقا محسوب می‌شود. این پارک محل زندگی حیوانات شاخص آفریقایی از جمله فیل آفریقایی، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا می‌باشد. از دیگر حیواناتی که در این منطقه می‌توانید مشاهده نمایید، شیر آفریقایی است. تماشای این شیرها در دل طبیعت یکی از شگفت‌انگیزترین صحنه‌هایی است که در طول زندگی خود خواهید دید. صحنه‌هایی که در کنار هیجان، کمی ترس را نیز با خود به همراه دارد. اگر هنگام مهاجرت بزرگ سالانه به این پارک بروید، حیواناتی چون زبرا، کل یالدار، غزال تامسون و ... را نیز خواهید دید. زمان مهاجرت این حیوانات از ژوئیه تا اکتبر هر سال می‌باشد.

Maasai Mara National Park

پارک ملی آمبوسلی (Amboseli National Park)

آمبوسلی یکی از زیباترین پارک‌های حیات‌وحش کنیاست که علاقه‌مندان به حیوانات را شگفت‌زده می‌کند. این پارک محل زندگی فیل‌های آفریقایی است. در این پارک می‌توانید گله‌هایی از فیل‌ها را از نزدیک ببینید و از عظمت و زیبایی آن‌ها را درک کنید. آمبوسلی علاوه بر فیل، زیستگاه موجودات دیگری چون بوفالوها، یوزپلنگ‌ها، اسب‌های آبی، زرافه‌ها و بابون‌ها نیز می‌باشد. پرندگان بومی در آسمان پارک پرواز می‌کنند و زیبایی فوق‌العاده‌ای به پارک می‌بخشند. در این‌جا علاوه بر حیات‌وحش جذاب و هیجان‌انگیز، می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از رشته‌کوه‌های کلیمانجارو را نیز مقابل خود داشته باشید. پارک ملی آمبوسلی 392 کیلومتر مربع مساحت دارد.

Amboseli National Park

پارک ملی سیبیلوئی (Sibiloi National Park)

سیبیلوئی، یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های کنیاست که در شمال این کشور واقع شده است. چیزی که این پارک را از دیگر  پارک‌های حیات‌وحش کنیا متفاوت می‌کند، وجود فسیل‌های هزاران ساله در آن است که نشان‌دهنده زندگی انسان‌های اولیه در این منطقه می‌باشد. این فسیل‌ها در موزه‌ای با نام کوبی فورا (Koobi Fora) نگهداری می‌شوند. پارک ملی سیبیلوئی در منطقه‌ای نیمه‌بیابانی و در سواحل دریاچه تورکانا (Turkana) واقع شده است. از این رو، هم زیستگاهی مناسب برای پرندگان خشکی بوده و هم یک توقفگاه برای پرندگان آبزی مهاجر محسوب می‌شود. بیش از 350 گونه پرنده در این منطقه زندگی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به اردک‌، پیلین و فلامینگو اشاره کرد. شیر،  پلنگ، شتر، گورخر، یوزپلنگ، شغال، کفتار، گراز، غزال و توپوی شمالی، از جمله گونه‌های حیوانی موجود در این پارک هستند. تمساح‌های نیل نیز دریاچه تورکانا را به عنوان زیستگاه اصلی خود انتخاب کرده و در این دریاچه تولیدمثل می‌کنند.

Sibiloi National Park

پارک ملی سامبورو (Samburu National Park)

سامبورو یکی از ذخیره‌گاه‌ها و پارک‌های حیات‌وحش کنیاست که در حاشیه دشت‌های شمالی این کشور و در کرانه‌های رود ایوازو نیرو (Ewaso Ng'iro) قرار دارد. این رود از میان نخلستان‌های خرما و جنگل‌ها عبور می‌کند و به این منطقه‌ی خشک حیات می‌بخشد. در واقع شما ابتدا مناظری خشک را پشت‌سر می‌گذارید و در نهایت به مراتع سرسبز و جنگل‌های منطقه می‌رسید. پارک ملی سامبورو پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد و شامل حیواناتی چون فیل، بوفالو و اسب آبی می‌باشد. شیرها، پلنگ‌ها و یوزپلنگ‌های آفریقایی نیز از جمله گربه‌سانانی هستند که در این ذخیره‌گاه زندگی‌ می‌کنند. علاوه بر این، بیش از 300 گونه مختلف از پرندگان نیز سامبورو را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده‌اند. اگر قصد بازدید از این پارک را دارید، بهتر است ماه مه تا اکتبر به سامبورو سفر کنید. در این زمان می‌توانید گونه‌های متعددی از حیوانات را در اطراف رودخانه مشاهده نمایید. 

Samburu National Park

پارک ملی دریایی مالیندی (Malindi Marine National Park)

مالیندی یکی از زیباترین پارک‌های حیات‌وحش کنیاست. این پارک اکوسیستمی بسیار غنی داشته و جزو مناطق حفاظت‌شده کنیا محسوب می‌شود. مالیندی در کرانه‌های اقیانوس هند قرار دارد و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی از آب‌های آبی‌رنگ اقیانوس را به نمایش می‌گذارد. در این پارک می‌توانید از سدهای مرجانی بازدید کنید و به تفریحاتی چون  غواصی، موج‌سواری، قایق‌سواری و دیگر بازی‌های آبی بپردازید. تماشای دلفین‌ها یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه است که در پارک ملی دریایی مالیندی شاهد آن خواهید بود.

Malindi Marine National Park

پارک ملی دریاچه ناکورو (Lake Nakuru National Park)

دریاچه ناکورو یکی از زیباترین پارک‌های حیات‌وحش کنیاست که به دلیل رنگ صورتی دریاچه‌اش شهرت دارد. صورتی، رنگ آب دریاچه نیست، بلکه به دلیل تجمع تعداد بی‌شماری از  فلامینگوها ایجاد شده است که در کنار هم قرار گرفته و چشم‌اندازی زیبا و خوش‌رنگ را به نمایش می‌گذارند. آرامش دریاچه در کنار قاب‌های زیبایی از فلامینگوهای صورتی،  ناکورو را به یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های کنیا تبدیل کرده است. در این پارک علاوه بر فلامینگو، گونه‌های دیگری از پرندگان بومی مانند جغد آب را نیز خواهید دید.  پارک ملی ناکورو تنها شامل دریاچه نمی‌باشد. اطراف دریاچه پوشیده از صخره‌ها، مناطق جنگلی و علفزارهای گسترده می‌باشد. در واقع فضا برای حضور انواع حیوانات از جمله پستانداران و خزندگان نیز مهیاست.  شیر، پلنگ، زرافه، گاو کوهان‌دار و کرگدن سیاه و سفید از جمله حیواناتی هستند که در این پارک زندگی می‎کنند.

Lake Nakuru National Park

پارک ملی ساوو شرق (Tsavo East National Park)

ساوو، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های حیات‌وحش کنیاست. این پارک در  منطقه‌ی ساحلی شرق کنیا واقع شده و شامل زمین‌های خشک و بی‌آب‌وعلف می‎باشد. نام پارک از رودخانه‌ی ساوو گرفته شده است. این رودخانه از سمت شرق به غرب پارک در جریان است. در این پارک می‌توانید گله‌های بزرگی از فیل‌‌های قرمز را ببینید. این فیل‌ها به دلیل سرخی خاک منطقه به این رنگ درآمده‌اند. زمانی که فیل‌ها حمام گل می‌گیرند، مقداری از خاک بر روی بدن آن‌ها باقی‌ مانده و رنگ پوستشان را سرخ می‌کند. از دیگر حیوانات این منطقه می‌توان به شیر، پلنگ، بوفالو و کرگدن اشاره کرد که جزو بزرگ‌ترین حیوانات جهان محسوب می‌شوند. علاوه بر این، پارک ملی ساوو شرق محل زندگی کفتارها، کودوها، سیاهگوش‌های استپی، هورنوک‌ها، اریکس‌ها و تمساح‌ها نیز می‌باشد.

فلاثق

پارک ملی ابردیر (Aberdare National Park)

ابردیر، پارک ملی دیگری است که در کشور زیبای کنیا قرار دارد. این پارک به علت قرار گرفتن در دامنه رشته‌کوه‌ ابردیر به این نام خوانده می‌شود. پارک ملی ابردیر در ارتفاعات واقع شده و به دلیل باران‌های زیاد، دارای آبشارهای خروشان و جنگل‌های انبوه  می‎باشد. حوضچه‌ها و تپه‌ها نیز از جمله موارد دیگری هستند که در این پارک به چشم می‌خورند. کرگردن سیاه یکی از حیوانات موجود در این پارک است که سالانه گردشگران بسیاری را برای تماشا به سمت خود می‌کشاند. این حیوان از جمله حیوانات در حال انقراض محسوب می‌شود. از دیگر حیوانات موجود در این منطقه می‌توان به شیر، پلنگ، فیل، گراز، بوفالو، خوک جنگلی، میمون‌های آبی، گوزن و نوعی آهوی نادر اشاره کرد. علاوه بر این، بیش از 250 گونه پرنده نیز در پارک ملی ابردیر زندگی می‌کنند.

Aberdare National Park

پارک ملی نایروبی (National Park Nairobi)

پارک ملی نایروبی ۱۱۷ کیلومترمربع وسعت دارد و در 7 کیلومتری شهر نایروبی کنیا واقع شده است. این پارک گونه‌های نادری از زرافه‌ها، گورخرها و کرگدن‌های در حال انقراض را در خود جای داده است. از این رو، یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌ها و پارک‌های حیات‌وحش کنیا محسوب می‎شود. در این‌جا می‌توانید شیرها، یوزپلنگ‌ها، کفتارها، شغال‌ها، گاومیش‌ها، میمون‌ها و دیگر حیوانات را مشاهده نمایید. گربه‌های سرو و گربه‌های سوکوک نیز از جمله‌ گونه‌های نادری هستند که در پارک ملی نایروبی مورد حفاظت قرار می‌گیرند.  شترمرغ‌ها، طوطی‌ها و مرغ‌های دریایی نیز تعدادی از پرندگان موجود در این پارک هستند. پارک ملی نایروبی دارای منطقه‌ای حفاظت‌شده با نام شلدریک وایلدلایف تراست (Sheldrick Wildlife Trust) نیز می‌باشد. این منطقه به نگهداری از فیل‌های یتیم اختصاص دارد. فیل‌های که پدر و مادر خود را از دست داده‌ و توانایی مراقبت از خود را ندارند، در این پارک نگهداری شده و پس از بزرگ شدن به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

National Park Nairobi

پارک ملی کوه کنیا (Mount Kenya National Park)

قله کنیا با ارتفاع 5,199 متر، یکی از بلندترین قله‌های این کشور است که در قسمت شرقی دره ریفت قرار دارد. این قله چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از دره‌ها، کوه‌ها و مناظر سرسبز اطراف را به نمایش گذاشته و گونه‌های نادری از حیوانات را نیز در خود جای داده است. اگر اهل ماجراجویی هستید، قله کنیا یکی از بهترین مکان‌ها برای شماست. در این‌‌جا ضمن تماشای مناظر متنوع و زیبای طبیعی می‌توانید از تفریحاتی چون کوه‌نوردی و غارنوردی نیز برخوردار باشید.

Mount Kenya National Park

کشور کنیا بیش از 50 پارک ملی و منطقه‌ حفاظت‌شده دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و گونه‌های مختلفی از حیوانات را در خود جای داده‌اند. گونه‌های کمیابی که گاها در معرض انقراض قرار دارند. پارک‌های حیات‌وحش کنیا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند و سالانه گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کنند. اگر شما نیز اهل ماجراجویی هستید و به حیات‌وحش علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به کنیا سفر کنید و حتما در سافاری‌های جذاب این کشور شرکت نمایید. می‌توانید این سفر را همراه با تورهای گردشگری انجام دهید و یک تورلیدر حرفه‌ای را نیز در کنار خود داشته باشید. برای آگاهی از زمان و شرایط برگزاری تورهای کنیا، صفحه تور کنیا را موردبررسی قرار دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید