جاذبه‌های دوحه قطر | 20 جاذبه گردشگری دوحه  + تصاویر
زهرا نیرومند 1400/08/12 4061 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اگر قرار است یک سفر چند روزه به خارج از ایران داشته باشید، قطر یکی از بهترین انتخاب‌ها  برای شماست. قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که به دلیل بیابان‌های بکر و دیدنی، سواحل بی‌نظیر، آثار تاریخی فراوان، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید لوکس  و تفریحات متنوعی که دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد. دوحه، پایتخت قطر و یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور است که در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته و یک رقیب جدی برای شهر زیبای دبی محسوب می‌شود. در این بخش با ما همراه باشید تا با  جاذبه‌های دوحه قطر بیشتر آشنا شوید. 

قلعه الکووت دوحه (AlKoot Fort)

قلعه الکووت که بیشتر با نام قلعه دوحه شناخته می‌شود، یک قلعه تاریخی است که در سال 1927 توسط شیخ عبدالله بن قاسم آل ثانی ساخته شد. شیخ عبدالله حاکم قطر  بود و در بین سال‌های 1913 تا 1949 بر این کشور حکومت می‌کرد. این قلعه در گذشته کاربرد نظامی داشته است، اما در حال حاضر یک موزه بوده و مورد بازدید عموم قرار دارد.

برج‌های بارزان  (Barzan Towers)

برج های بارزان از جمله جاذبه‌های تاریخی قطر هستند که در اواخر قرن 19 ساخته شده‌اند. در زمان‌های قدیم از این برج به عنوان دکل دیده‌بانی استفاده میشد، اما  در حال حاضر کاربری آن‌ها تغییر کرده و به یکی از جاذبه‌های دوحه قطر تبدیل شده‌اند. برج‌های بارزان یک بار در سال 1910 و بار دیگر در سال 2003 مورد بازسازی قرار گرفته‌اند.

قطر

روستای فرهنگی کتارا (Katara Cultural Village)

کتارا یک روستای تاریخی است که معماری و سبک سنتی آن هم‌چنان حفظ شده است. این روستا بخشی از فرهنگ، هنر و تاریخ کشور قطر را به نمایش می‌گذارد. از این رو با نام  دره فرهنگ‌ها نیز شناخته می‌شود. در تالار روستای کتارا می‌توانید نمایش‌های متنوعی را تماشا کنید و با هنر و موسیقی مردمان این کشور بیشتر آشنا شوید. این روستا در ساحل غربی شهر دوحه قرار دارد.

شهر فیلم دوحه (Doha Film City)

شهر فیلم دوحه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دوحه قطر است که در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. در این شهر خانه‌های کاهگلی و درختان نخل پراکنده‌ای را می‌بینید که به شکل زیبایی در کنار هم قرار گرفته و چشم‌اندازهایی دیدنی را ایجاد کرده‌اند. شهر فیلم دوحه بافت سنتی شهر قطر را به تصویر کشیده و بخشی از تاریخ و معماری این کشور را به نمایش می‌گذارد.

قطر

موزه ملی قطر (National Museum of Qatar)

موزه ملی یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دوحه قطر است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ را از دست ندهید. ساختمان موزه دارای یک معماری جذاب و منحصر بفرد می‌باشد. این بنا توسط یک معمار  فرانسوی با نام ژان نوول (Jean Nouvel) و با الهام از گل رز کویری ساخته شده است. موزه ملی قطر در سال 2019 افتتاح شده و سه فصل از زندگی این کشور را به تصویر می‌کشد. فصل اول شامل شروع زندگی در قطر و  پروسه پیشرفت این کشور است. فصل دوم و سوم نیز زندگی حال و آینده قطر را به نمایش می‌گذارد. 

کتابخانه ملی قطر (Qatar National Library)

 کتابخانه ملی قطر نیز مانند موزه ملی، بنایی جذاب و دیدنی دارد. ساختمانی مدرن با قفسه‌هایی پرپیچ و خم که کتاب‌ها را به خوبی در خود جای داده‌اند. بیش از 2 میلیون کتاب در این قفسه‌ها وجود دارد که بخش از آن‌ها کتاب‌هایی بسیار ارزشند بوده و جزو میراث باستانی این کشور محسوب می‌شوند. نقشه‌های قدیمی، قرآن و کتاب‌های ادبیات از این دست کتاب‌ها هستند که برخی از آن‎ها بیش از صدها سال قدمت دارند.  

قطر

موزه هنرهای اسلامی (Museum of Islamic Art)

موزه هنرهای اسلامی قطر، مجموعه‌ای بزرگ و غنی از هنرهای اسلامی است که گنجینه‌های هنری سه قاره جهان را در برمی‌گیرد. این موزه دارای بنایی بسیاری زیبا شبیه به یک قلعه باستانی می‌باشد که در میان فضایی سرسبز با چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی قرار دارد. این بنا توسط معمار هرم موزه لوور پاریس فرانسه طراحی شده و ترکیبی از معماری اسلامی و مدرن را در خود جای داده است.  موزه هنرهای اسلامی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دوحه قطر است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازار قدیمی واقف (The Ancient Souq Waqif)

بازارهای قدیمی از جمله بهترین مکان‌ها برای آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم یک منطقه هستند.  بازار واقف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قطر است که بیش از 250 سال قدمت دارد. این بازار، مانند دیگر بازارهای قدیمی، دارای پیچ‌های تودرتو و راسته‎‌های متعدد می‎‏باشد. در این بازار می‌توانید انواع  لباس‌های محلی قطر، صنایع دستی، ادویه‌های مخصوص عربی و دیگر سوغاتی‌های  خاص این منطقه را پیدا کرده و با قیمت مناسب خریداری نمایید.

قطر

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum)

موزه شیخ فیصل یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌های قطر است که در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه قرار دارد. این موزه شامل مجموعه‌ای از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی می‌باشد.  آل ثانی یکی از امیران کشور قطر بوده و این مجموعه را از 10 سالگی جمع‌آوری کرده است. مجموعه شیخ فیصل شامل منسوجات، بسته‌های قدیمی سیگار، کتاب‌های مذهبی و  بمب‌های عثمانی قرن ۱۸ می‌باشد که در یک قلعه نگهداری می‌شود. علاوه بر این، در این موزه می‌توانید بیش از ۱۵ هزار اثر هنری، قایق‌های مروارید سنتی و اتومبیل‌های قدیمی آمریکایی را نیز مشاهده نمایید. یکی از شاخص‌ترین بخش‌های موزه، خانه سوریه (Syrian house) نام دارد که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

مسجد امام محمد بن عبدالوهاب   

مسجد امام محمد بن عبدالوهاب، یکی از بزرگ‌ترین مساجد قطر است که با عنوان مسجد ملی قطر نیز شناخته می‌شود. این مسجد به دلیل معماری جذاب و متفاوتی که دارد، از دیگر مساجد این کشور متمایز می‌گردد. مسجد امام محمد با معماری سنتی عرب ساخته شده و ویژگی‌های معماری مدرن را نیز در خود دارد. این مسجد بیش از 175 مترمربع وسعت دارد  و دارای سه در اصلی و 17 ورودی جانبی می‎باشد. نام مسجد از محمد بن عبدالوهاب، واعظ، دانشمند و متکلم مسلمان اهل سنت گرفته شده است. عبدالوهاب بنیانگذار آموزه اسلامی و جنبش معروف به وهابیت بوده است.

قطر

جزیره مصنوعی مروارید قطر (The Pearl-Qatar)

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دوحه جزیره مصنوعی مروارید قطر می‌باشد که در خلیج زیبای فارس ساخته شده است. این جزیره به شکل یک مروارید طراحی شده و  حدود 400 هکتار مساحت دارد. مروارید قطر دارای رستوران‌های متعدد، هتل‌های مجلل و گران‌قیمت، مراکز تفریحی متنوع، مراکز خرید و پاساژهای لوکس بسیاری می‌باشد. این جزیره برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده و امکان واگذاری و خرید ملک به افراد غیربومی را دارد.   

کورنیش دوحه (Corniche)

کورنیش یک تفرجگاه ساحلی است که در امتداد خلیج دوحه قرار دارد. منطقه‌ای هلالی‌شکل که در مجاورت آب‌های آزاد واقع شده و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی از دریا و شهر زیبای دوحه را به نمایش می‌‌گذارد. از جمله امکانات این تفریحگاه می‌توان به کافه‌ها، رستوران‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و وسایل مختلف ورزشی اشاره کرد. بهترین  زمان برای بازدید از کورنیش دوحه، هنگام غروب است. در این زمان هوا خنک‌تر بوده و غروب‌ خورشید نیز چشم‌اندازهایی بسیار تماشایی ایجاد می‌کند.

 قطر

 پارک اسپایر (Aspire Park)

اسپایر یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر دوحه است که حدود 88 هکتار مساحت دارد. برج اسپایر یکی از جاذبه‌های دوحه است که در میان این پارک قرار دارد و توجه گردشگران را به خود جلب می‎کند. این برج حدود 300 متر ارتفاع دارد و در 36 طبقه ساخته شده است.  از جمله امکانات و تفریحات موجود در این پارک می‌توان به دریاچه زیبای اسپایر، رستوران‌های متعدد، کافه‌ها، مسیر پیاده‌روی، زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی مختلف اشاره کرد.

پارک آبی قطر (Aqua Park Qatar)

پارک آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات شهر دوحه قطر است که با توجه به گرم بودن هوای این شهر، موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد. این پارک در منطقه ابونخلا واقع شده و شامل انواع بازی‌های آبی و تفریحات متنوع می‌باشد.  بازدیدکنندگان می‌توانند در صورت نیاز به رستوران‌ها و کافه‎های متعدد پارک مراجعه کرده یا از فروشگاه‌های آن خرید نمایند.

قطر

ساحل بنانا قطر (Banana Island Resort)

ساحل بنانا یا تفریحگاه ساحلی موز، یکی از مراکز تفریحی شهر دوحه قطر  است که محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران دارد. این تفریحگاه حدود 800 متر وسعت دارد و به شکل یک هلال موز در امتداد ساحل طراحی شده است.  این  ساحل دارای هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و مجلل بوده و فضایی برای شنا و قایق‌سواری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. می‌توانید در اطراف این ساحل بنشینید و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از سواحل ماسه‌ای طلایی رنگ و آب‌های آبی درخشان را در زیر نور خورشید تماشا کنید. 

پارک میا (MIA Park)

میا یکی از زیباترین پارک‌های دوحه قطر است که در اسکله‌ی این شهر قرار دارد. این پارک فضایی سرسبز داشته و چشم‌اندازهایی تماشایی را به نمایش می‌گذارد. سالن بدنسازی، سینما در فضای باز، تورهای قایق‌رانی، مسیرهای پیاده‌روی، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این پارک هستند که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این پارک را برای پیکنیک انتخاب کنید و یک روز جذاب و به‌یادماندنی را در آن بگذرانید. آخرهفته‌ها نیز بازارهای حراج در پارک میا برگزار می‌گردد که فرصت یک خرید فوق‌العاده را برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند. 

قطر

ساحل تالیامار (TaliaMare Beach)

تالیامار یکی از زیباترین سواحل قطر است که در شهر زیبای دوحه قرار دارد. در این ساحل چترها و صندلی‌های مخصوص برای آفتاب گرفتن دیده می‌شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یکی از این صندلی‌ها را اجاره کنید و چند ساعتی را استراحت کنید. کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز در اطراف این ساحل وجود دارند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را برای بازدیدکنندگان سرو می‌کنند. 

ساحل خورالعدید  (Khawr al Udayd)

خورالعدید یک منطقه حفاظت‌شده است که در جنوب‌غربی دوحه قرار دارد. این بیابان دارای ماسه‌های طلایی‌رنگ و تپه‌های شنی بسیار بزرگ می‌باشد و به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، عنوان عروس بیابان‌های قطر را به خود اختصاص داده است. نور ماه و ستارگان در شب‌ زیبایی خاصی به خورالعدید داده و روشنایی آن جلوه خاصی به دریا می‌بخشد. خورالعدید یکی از زیباترین سواحل قطر است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

قطر

پناهگاه حیات‌وحش الماها (Al Maha)

اگر به حیوانات علاقه‌مندید و دوست دارید آن‌ها را در محل زندگی خود تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک حیات‌وحش الماها بزنید. در این‌ پارک می‌توانید گونه‌های خاصی از حیوانات شامل آهو، غزال و نوعی بز کوهی را ببینید. یکی از گونه‌های منحصر بفرد موجود در این پارک غزال عربی است که به عنوان سنبل کشور قطر شناخته شده و تنها در   پارک الماها قابل مشاهده است. الماها در یک منطقه بیابانی قرار دارد و تجربه حضور در یکی از بیابان‌های عرب را نیز برای گردشگران فراهم می‌آورد.

هتل و میهمان‌سرای اختاپوس (octopus resort)

اختاپوس یک هتل شناور بر روی آب است که اقامت در مکانی شگفت‌انگیز و متفاوت را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. این هتل شبیه به یک هشت‌پای بسیار بزرگ طراحی شده و بخشی از آن نیز در زیر آب قرار دارد. اختاپوس، یک هتل فوق پیشرفته است که از ایده‌ها و تخیلات مهندسین برای ساخت این پروژه استفاده کرده و امکان سفر به دنیای آینده را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. با رزرو اتاق‌های هتل اختاپوس این امکان را دارید که در یک آکواریوم در زیر آب‌ اقامت داشته باشید.

قطر

در این مقاله جاذبه‌های دوحه قطر را معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. قطر یکی از توریستی‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس است که میزبان بازی‌های جام‌جهانی   سال 2022 نیز می‌باشد. این کشور در چند سال اخیر پیشرفت‌ قابل‌توجهی در زمینه گردشگری داشته و خود را برای یک میزبانی فوق‌العاده آماده کرده است. اگر قصد سفر به قطر را دارید، می‌توانید تور قطر را خریداری نمایید و یک سفر به‌یادماندنی را در کنار یک تیم حرفه‌ای تجربه کنید. برای آگاهی از شرایط و زمان برگزاری تورهای قطر، دیگر صفحات سایت را موردبررسی قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظر خود با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید