10 کافه برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول
2875 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


برای اینکه بتوانید تجربه‌ای فوق‌العاده از نوشیدن قهوه ترک داشته باشید، در این مقاله از وبسایت کایت همراهمان باشید تا با 10 کافه برتر استانبول آشنا شوید. قهوه ترک، یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی ترکیه به تایید یونسکو محسوب می‌شود. قهوه ترک در یک ظرف قهوه‌خوری کوچک به نام «کزوه» آماده می‌شود و با یک لیوان آب و راحت‌الحلقو‌م‌های ترکی به نام «لوکوم» سرو می‌شود. قهوه ترک مراسمی است که در هر کوی و برزن روزانه در حال شکل‌گیری بوده و اغلب پس از هر وعده غذایی با گفتگوهایی دل‌نشین همراه است.
قهوه‌های ترک ساده (بدون شکر)، ارتا شکرلی (معمولی) یا کوک شکرلی (خیلی شیرین) همیشه با آب و راحت‌الحقوم سرو می‌شوند و مزه دهان‌تان را بعد از وعده‌های غذایی به تلخ و شیرینی دلچسبی بدل می‌کنند. اگر فنجان قهوه‌خوری مخصوص قهوه ترک شما پر از کف باشد، یعنی قهوه شما به خوبی آماده شده است. نحوه نوشیدن قهوه ترک، جرعه جرعه است تا در پایان تفاله‌هایی در انتهای فنجان بماند که پیشگویان بتوانند برای‌تان فال قهوه بگیرند!

تورهای مرتبط:


در کجای استانبول می‌توان قهوه ترک سفارش داد؟


1. کافه مانداباتماز در خیابان استقلال


مانداباتماز یک کافه بسیار مشهور در خیابان استقلال است که به خاطر قهوه‌های ترکی که آماده می‌کند، شهره شده است. مانداباتماز تجربه‌ای لذت‌بخش از نوشیدن قهوه به شما می‌دهد و حتی آن‌هایی‌که به نوشیدن قهوه علاقه‌ای ندارند، عاشقش می‌شوند. نشستن روی صندلی و پشت یک میز کوتاه و لذت بردن از جو فوق‌العاده خیابان استقلال، تجربه‌ای است بی‌نظیر. محلی‌ها ترجیح می‌دهند برای پیاده‌روی در خیابان استقلال قدمی بزنند و در آرامش وقت‌شان را بگذرانند. 


کافه مانداباتماز در خیابان استقلال


2. کافه سارک قهوه‌چی در خیابان بایزید


کافه سارک قهوه‌چی یک مکان تاریخی است که قدمتش در بازار بزرگ به 60 سال می‌رسد. قهوه ترک در اینجا با گرمای برآمده از شن آماده شده و با راحت‌الحلقوم‌های خوشمزه سرو می‌شود. شما می‌توانید در اینجا با یک فضای بسیار زیبا، قهوه ترک را نوش جان کنید.


کافه سارک قهوه‌چی در خیابان بایزید


3. کافه ببک قهوه در خیابان ببک


کافه ببک قهوه یک قهوه‌خانه دوست‌داشتنی واقع در خیابان ببک در نزدیکی خلیج اروپایی بوسفر است. ببک قهوه بیش از 65 سال قدمت دارد. مردم ترجیح می‌دهند که در محوطه پیاده‌روی کنار دریا هم‌راستا با خیابان ببک قدم بزنند و در کنار مناظر پانورامایی فوق‌العاده جذاب بوسفر در ببک قهوه، از نوشیدن چای یا قهوه ترک‌شان لذت ببرند.


کافه ببک قهوه در خیابان ببک


4. کافه کورلولو علی پاشا مدرسی در خیابان بایزید


کافه کورلولو علی پاشا مدرسی برای قهوه ترک و قلیان‌هایش معروف شده است. این قهوه‌خانه در بین اماکن تاریخی و در جوی بسیار زیبا زیر سایگان یک درخت بزرگ قرار گرفته است. قهوه ترک با گرمای ذغال‌سنگ آماده می‌شود. جو این محیط بسیار بی‌سروصدا و آرامش‌بخش است.


کافه کورلولو علی پاشا مدرسی در خیابان بایزید


5. کافه نِو-آی در محله بالات


کافه نِو-آی کافه مکانی است متعلق به قهوه ترک که با گرمای ذغال‌سنگ آماده می‌شود. این مکان در یک محله قدیمی و توریستی از خیابان بالات در گذرگاه دریایی شاخ طلایی واقع شده است. توصیه می‌شود که باید استراحتی کنید و بعد از یک پیاده‌روی گردشگری‌طور کوتاه در شهر قدیمی بالات، قهوه ترک این کافه را امتحان کنید.


کافه نِو-آی در محله بالات


6. کافه تاریخی بگدات در خیابان بگدات


کافه تاریخی بگدات در خیابان بگدات یک قهوه‌خانه تاریخی ترکی فوق‌العاده در خیابان بگدات است. در اینجا می‌توانید از قهوه ترک‌های خوشمزه و دوست‌داشتنی با سغزهای کندری لذت ببرید.


کافه تاریخی بگدات در خیابان بگدات


7. کافه پیر لوتی هیل در خیابان ایوپ


کافه پیر لوتی هیل مناظر بسیار جذاب و دیدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. پیر لوتی هیل 55 متر از سطح دریا فاصله دارد. می‌توانید چای یا قهوه ترک خود را در کافه پیر لوتی نوش جان کنید و از منظره زیبا و بی‌نظیر گذرگاه دریایی شاخ طلایی لذت ببرید. قدمت کافه پیر لوتی به 100 سال پیش می‌رسد. این نام به خاطر شاعر و نویسنده فرانسوی معروفی که در استانبول زندگی کرده و بیشتر وقتش را در این محل گذرانده، داده شده است.


کافه پیر لوتی هیل در خیابان ایوپ


8. کافه نیازی بیز ترک در محله کادیکوی


کافه نیازی بیز ترک محلی است معروف برای محلی‌های محله کادیکوی تا به آنجا بروند و قهوه ترک بنوشند. مشهوریت نیازی بی، این خیابان را به نام خیابان قهوه ترک به آوازه و شهرت رسانده است. قهوه ترک در اینجا نیز با آب و راحت‌الحلقوم سرو می‌شود و در منوی‌شان قهوه دیبک نیز دیده می‌شود.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


کافه نیازی بیز ترک در محله کادیکوی


9. کافه ساده قهوه در محله روملی‌حصار


کافه ساده قهوه محلی است دوست‌داشتنی که می‌توانید در آن قهوه ترک آماده‌شده در گرمای زغال‌سنگ را بعد از خوردن یک صبحانه مفصل و جانانانه در کنار تماشای مناظر بوسفر امتحان کنید. این مکان در خلیج اروپایی بوسفر در روملی ‌حصار واقع شده است.


کافه ساده قهوه در روملی‌حصار


10. کافه اوکالی قهوه در خیابان بشیکتاش


کافه اوکالی قهوه در بشیکتاش موقعیتی بسیار مشهور و باب میل محلی‌های بشیکتاش است. اوکالی قهوه گستره متنوعی از طعم و مزه‌های قهوه ترک را مانند دیبک، معمولی و سغزی همراه با کیک هویج و تیرامیسو برایتان سرو می‌کند. شما می‌توانید از قهوه ترک‌ و راحت‌الحلقوم ترکی با تماشای جمعیت‌ شاد و سرزنده و زندگی در همسایگی خیابان‌های پر از میز و صندلی لذت ببرید.


کافه اوکالی قهوه در بشیکتاش



تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید