5 جاذبه استانبول که شهرتی جهانی دارد
1082 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

5 جاذبه از مکان‌های تاریخی استانبول که شهرتی جهانی دارد


در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی 5 جاذبه گردشگری تاریخی استانبول که شهرتی جهانی دارند، نگاهی انداخته‌ایم. کلان شهر شلوغ استانبول در ترکیه شهری پر جنب و جوش است که همه چیز در آن در حرکت است. نه تنها استانبول مرکز کسب و کار، امور مالی، املاک و اتفاقات فرهنگی است، بلکه میزبان بسیاری از نقاط دیدنی تاریخی نیز به شمار می‌رود.
از زمان حکومت بیزانس تا دوران عثمانی‌ها، بیشتر اماکن تاریخی استانبول برای بازدید عموم آزاد بوده است. این اماکن در استانبول شامل قصرها، مساجد، کلیساها، قلعه‌ها و محله‌ها می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در طی روزها یا در عرض یک هفته ببینید و حال‌وهوایش را به خوبی حس کنید.
استانبول همواره پایتخت امپراتوری روم شرقی و عثمانی بوده و از بیش از 2000 سال پیش تاکنون مرکز رویدادهای مهم سیاسی به شمار رفته است. استانبول، این شبه جزیره تاریخی توسط آب‌های بسفر احاطه شده و خانه بسیاری از بناهای چشمگیری است که شکوه و عظمت را به شهرهای قدیمی بیزانس و قسطنطنیه می‌آوردند. تقریباً هر بازدید از استانبول امروزی با یک پیاده‌روی در محله‌ای تاریخی آغاز می‌شود. مطمئن باشید آن محله تاریخی استانبول توسط یونسکو به ثبت رسیده چرا که به لحاظ معماری بسیار منحصر به فرد و شاهکار است. از محله فیث و فراتر از آن، در ادامه با 5 مکان دیدنی آشنا خواهیم شد که اگر به استانبول سفر کنید هرگز نمی‌توانید سراغ آن‌ها نروید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از پیشنهاد‌های جذاب کایت برای سفر به استانبول در صفحه "تور استانبول" دیدن کنید.


مسجد آبی تاریخی استانبول


مسجد آبی باشکوه استانبول قدمتش به سال 1616 بازمی‌گردد و یکی از بهترین اماکن تاریخی در استانبول به شمار رفته و در نزدیکی ایاصوفیه قرار دارد. توریست‌ها می‌توانند با زندگی مسلمانان سکولار در ترکیه آشنا شوند چرا که مسجد هنوز هم برای نمازگزاران فعال بوده و اذان می‌گوید.


مسجد آبی تاریخی استانبول


همچنین در ورودی مسجد می‌توان پنجره‌های شیشه‌ای آبی را دید. با 260 پنجره و 6 مناره زیبا، مسجد آبی استانبول یکی از مشهورترین اماکن موجود در ترکیه به شمار می‌رود. همچنین امکانی در این مسجد فراهم است که افراد می‌توانند به انسان‌های بی‌بضاعت کمک مالی کنند. 


2. موزه باستان‌شناسی استانبول


3 بنا این ساختمان تاریخی را تشکیل می‌دهند که جذابیت اصلی‌اش نیستند بلکه چیزهایی که در این خانه وجود دارد یکی از بهترین مجموعه‌های آثار باستانی جهان بوده و همان چیزی است که توریست‌ها را به آنجا روانه می‌کند.
موزه باستان‌شناسی استانبول به سه بخش تقسیم شده که عتیقه‌های اهدا شده شامل تابوت سنگی الکساندر کبیر، گنج بابل و امپراتوری هیتیت و همچنین سرامیک‌های عثمانی قرن هفدهم را در خود جای داده است.


موزه باستان‌شناسی استانبول


در موزه شرق باستان می‌توان مجموعه‌هایی را دید که شامل هنر اعراب پیش از اسلام و قدیمی‌ترین اشعار عاشقانه از قرن هشتم پیش از میلاد می‌شود. بخش آخر هم مربوط به آثار باستانی منطقه بین‌النهرین است که به عنوان مهد تمدن مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار گرفته است.


3. بازار بزرگ استانبول


جدای از منطقه تاریخی و قدیمی سلطان احمد، توریست‌هایی که برای اولین بار است به استانبول می‌آیند اغلب سراغ بازار بزرگ قدیمی می‌روند تا تجربه خریدی منحصر به فرد در بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین فروشگاه ترکیه را داشته باشند. هر چیزی که بتوانید تصور کنید در این بنا به فروش می‌رسد.


بازار بزرگ استانبول


بازار بزرگ استانبول از شبکه پیچیده‌ای از پیاده‌راه‌ها و کوچه‌های کوچک ساخته شده است. 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه باعث شده که بازار بزرگ استانبول به مکانی ایده‌آل برای خرید سوغاتی به شمار رود. همچنین بازار بزرگ استانبول از جمله مکان‌های تاریخی و دیدنی شلوغ استانبول است چرا که روزانه بیش از 250000 نفر را در خود جای می‌دهد و مدام از دروازه‌هایش عبور می‌کنند.


کلیسا کورای استانبول


کلیسای منجی مقدس در کورا یک کلیسای متعلق به دوره بیزانس است و به دلایل بسیاری می‌توان آن را به عنوان خواهر کوچک‌تر ایاصوفیه دانست. مانند آن، در قرن شانزدهم به مسجد عثمانی تبدیل شد و سپس به عنوان موزه‌ای سکولار در دسترس عموم قرار گرفت.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


تصویری از نقاشی های سقف کلیسا کورای استانبول


با اینکه ابعاد بسیار کوچک‌تری در قیاس با ایاصوفیه دارد اما در زیبایی هیچ چیزی کمتر از آن ندارد. این کلیسا واقع در منطقه اردینکاپی درست خارج از محوطه دیوارهای اصلی شهر قرار داشته و داخل آن پوشیده از موزاییک‌های زیبا و نقاشی‌های قرون وسطایی است که هرکدام¬اش به سال 1312 برمی‌گردد. همچنین این کلیسا 5 بار مورد بازسازی قرار گرفته که آخرین بار آن به همان سال 1312 برمی‌گردد.


برج گالاتای استانبول


برج جونوسی که در منطقه گالاتا واقع شده راهی است تا بتوانید چشم‌اندازی پانوراما و شگفت‌انگیز از شهر استانبول، شاخ طلایی و بسفر داشته باشید. در ابتدا به عنوان برج نگهبانی در سال 1348 ساخته شد، طبقه بالایی آن همچنین محلی برای برگزاری سرگرمی‌های عصرانه در قالب نمایش‌های ترکی بود.


برج گالاتای استانبول


سخن آخر


همه این مکان‌های تاریخی در استانبول هستند و بیشتر آن‌ها را می‌توانید به کمک تورهای روزانه یا هفتگی بازدیدشان کرده و تماشای‌شان کنید؛ از جمله گشت و گذارهای گروهی و خصوصی. تورهای دارای راهنما هم بهترین تجربه را برای آن‌هایی که اولین بار است به استانبول می‌آیند، برایشان به ارمغان خواهد داشت.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید