آبشار گزو کجاست؟ مسیر دسترسی+ تصاویر
ضحا اکبری 1400/04/28 3641 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان مازندران در شمال ایران، یکی از زیباترین، جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین استان‌های کشور است که به هر قسمتی از آن که سفر کنید یک زیبایی بی نهایت شگفت زده‌اتان می‌کند. این استان هم به دریا راه دارد، هم به جنگل و هم به کوه، از این رو در کنار طبیعتی زیبا و بی نظیر آب و هوای عالی و دلپذیری نیز دارد. استان مازندران هزاران جاذبه‌ی طبیعی و تاریخیِ دیدنی دارد که هر کدام می‌توانند به تنهایی دلیلی برای سفر به این منطقه باشند. از جنگل و سواحل زیبا گرفته تا دریاچه و آبشار هر چه بخواهید در مازندران پیدا می‌کنید، پس با ما برای رفتن به این استانِ زیبا همسفر شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مازندران وارد صفحه "تور‌های مازندران" شوید.

آبشار گزو

از میان جاذبه‌های استان مازندران این بار به سراغ آبشاری رفته‌ایم که هر چه از زیبایی و جذابیتش بگوییم کم است، این آبشار، آبشار گزو است که در شهرستان سواد کوهِ استان مازندران واقع شده و بی نهایت زیبا و دیدنی است. ارتفاع آبشار گزو، جنگل‌های پیرامون آن، آب و هوای عالی و بسیاری ویژگی‌های دیگرِ این آبشار سبب شد که تصمیم بگیریم در این مقاله شما را با آبشار گزو و موضوعات مربوط به آن نظیر موقعیت جغرافیایی آبشار گزو ، ویژگی‌های جذاب آبشار گزو ، بهترین زمان سفر به آبشار گزو ، وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار گزو ، مسیر دسترسی به آبشار گزو و چگونگی اقامت در آبشار گزو آشنا کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

آبشار گزو

موقعیت جغرافیایی آبشار گزو

آبشار گزو در استان مازندران، شهرستان سواد کوه و روستای زیرآب قرار دارد، فاصله‌ی آبشار گزو از زیرآب 25 کیلومتر و از شهرستان شیرگاه که از توابع سواد کوه است، 15 کیلومتر می‌باشد. این آبشار در نزدیکی دریاچه و سد لفور که خود از زیباترین مناطق استان مازندران هستند قرار گرفته و از تهران حدود 2 ساعت فاصله دارد. زمانی که به جنگل‌های اطراف آبشار رسیدید، با یک پیاده روی کوتاه اما نفس گیر می‌توانید به آبشار رسیده و از زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرید.

آبشار گزو

ویژگی‌های جذاب آبشار گزو

آبشار گزو یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران است که از 2 قسمت تشکیل شده، قسمت نخست که 5 متر ارتفاع دارد و قسمت دوم که ارتفاع آن 43 متر می‌باشد، به این ترتیب ارتفاع کلی آبشار گزو 48 متر است که آن را در زمره‌ی بلندترین آبشارهای ایران قرار می‌دهد. در قسمت پایینی آبشار حوضچه‌ای وجود دارد که آب آبشار در آن می‌ریزد و آن را به مکان بسیار مناسبی برای شنا و آب تنی تبدیل کرده است. آب و هوای این منطقه بسیار معتدل و دلپذیر است و در روزهای گرم می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای طبیعت گردی باشد. جنگلی که آبشار گزو در آن قرار گرفته جنگلی انبوه و سرسبز است که قدم زدن در آن و تنفس اکسیژن آنجا می‌تواند یکی از بخش‌های به یاد ماندنی سفر به آبشار گزو باشد. دریاچه و سد لفور در نزدیکی آبشار گزو قرار دارند و فاصله‌ی آن‌ها با این آبشار بسیار کم است، اگر به آبشار گزو رفتید سعی کنید حتما به دریاچه و سد لفور نیز سر بزنید. ضمنا امامزاده برادران گزو در فاصله‌ی کمی از آبشار گزو واقع شده و می‌توانید برای زیارت به این امامزاده هم بروید.

آبشار گزو

بهترین زمان سفر به آبشار گزو

از ابتدای بهار تا انتهای پاییز می‌توان به آبشار گزو سفر کرد، در بهار که هوای اطراف آبشار واقعا عالی است و قدم زدن در جنگل‌های سبز و با طراوت بسیار دل انگیز خواهد بود. در تابستان وقتی هوا خیلی گرم است شنا کردن در آب آبشار لذتی بی نهایت خواهد داشت. پاییز علاوه بر داشتن هوای متعادل و دلچسب با طبیعت هزار رنگ و درختان زیبایش که همچون نقاشی یک هنرمند چیره دست خودنمایی می‌کنند، انتظار شما را می‌کشد. اما زمستان به دلیل هوای نامساعد، احتمال بارش شدید باران و برف و گم کردن مسیر، زمان مناسبی برای سفر به آبشار گزو نیست و سفر به این منطقه در زمستان توصیه نمی‌شود. اما به هر حال در هر فصل و هر زمانی که تصمیم داشتید به آبشار گزو سفر کنید باید یک فرد آشنا به آن منطقه را همراه خود داشته باشید، چرا که احتمال گم شدن در طول مسیر بسیار زیاد است.

آبشار گزو

وسایل لازم برای سفر به آبشار گزو

در هنگام سفر به آبشار گزو باید مجموعه‌ای از لوازم از جمله: کیسه خواب، پتو و وسایل خوابیدن (در صورتی که قصد دارید شب را کنار آبشار چادر بمانید)، لباس اضافی، لباس ضد آب، کارت شناسایی، تلفن همراه، پاور بانک، غذا، میان وعده، کبریت یا فندک، چادر مسافرتی، کفش مناسب پیاده روی، دوربین، وسایل بهداشتی، دارو، زیرانداز و... همراه خود داشته باشید.

آبشار گزو

مسیر دسترسی به آبشار گزو

برای اینکه از تهران به آبشار گزو بروید، باید ابتدا وارد جاده‌ی فیروز کوه شده از طریق این جاده خود را به شیرگاه برسانید. هنگامی که شیرگاه را رد کردید، به جاده‌ی لفور و سپس کارسنگ که در قسمت‌های پشتی سد کرج واقع شده وارد شوید. از این جاده وارد جنگل‌های زیبا و انبوه لفور می‌شوید، زمانی که 18 کیلومتر از جاده‌ی جنگلی را طی کردید، با استفاده از تابلوهای راهنما به سمت امامزاده‌ی گزو حرکت کنید تا به آن برسید. وقتی به امامزاده رسیدید، خودروی خود را در پارکینگ آنجا پارک کرده و پیاده راه بیفتید تا پس از حدود نیم ساعت پیاده روی در دل جنگل‌های زیبا بالاخره به آبشار دیدنی گزو برسید.

آبشار گزو

چگونگی اقامت در آبشار گزو

شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان برای پیک نیک به آبشار گزو بروید و پس از لذت بردن از زیبایی‌های آن برگردید، اما اگر قصد دارید شب را در آبشار گزو بمانید هم می‌توانید در قسمت‌هایی از این منطقه که برای کمپینگ در نظر گرفته شده چادر زده و شب را تا صبح در کنار آبشار بمانید و هم می‌توانید برای اقامت از خانه‌های قدیمی نزدیک آبشار، ویلاها، هتل‌ها، اقامت گاه‌های بوم گردی این منطقه و یا کلبه‌های چوبی زیبایی که در جنگل‌های اطراف آبشار هستند استفاده کنید.

آبشار گزو

ما در این مقاله به معرفی آبشار شگفت انگیز گزو در استان مازندران پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و شرایط این آبشار زیبا آشنا کردیم. اگر قصد داشتید به استان مازندران و آبشار دیدنی گزو سفر کنید حتما به قسمت آبشار گزو در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید