بهترین مناطق شمال برای چادر زدن | 12 مکان کمپینگ عالی
زهرا نیرومند 1400/03/20 89605 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کمپینگ، از جمله جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین انواع سفرهاست که در طبیعت و با خوابیدن در چادر انجام می‌شود. اگر قصد کمپینگ و چادر زدن در طبیعت را دارید، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. شما نمی‌توانید هرجایی که دلتان خواست چادر بزنید و شب را در کنار آتش به صبح برسانید. باید مکان مناسبی را برای این کار انتخاب نمایید و خود را از خطراتی چون طغیان رودخانه‌ها، حمله حیوانات وحشی، مکان‌های باتلاقی و ... حفظ کنید. برای این کار حتما از افراد باتجربه کمک بگیرید و از راهنمایی‌هایشان استفاده کنید. در واقع باید با قوانین کمپینگ آشنا باشید و نکات ایمنی مربوط به آن را بدانید تا سفر خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در این بخش بهترین مناطق شمال برای چادر زدن و کمپینگ را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای شمال وارد صفحه "تور شمال" شوید.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور در مسیر جاده نور- محمودآباد قرار دارد. این پارک، که با عنوان پارک سعیدی آشتیانی نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه است که حدود ۳۶۰۰ هکتار مساحت دارد. پارک جنگلی نور یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین پارک‌های شمال ایران است که در تمامی ماه‌های سال پذیرای گردشگران می‌باشد. از جمله امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق برای استراحت، مسجد، رستوران، قهوه‌خانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پارک جنگلی نور

دریاچه چورت در ساری

دریاچه چورت در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد و از جمله زیباترین مناطق ایران برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. این دریاچه در بخش دودانگه ساری واقع شده و حدود 10 کیلومتر از روستای چورت فاصله دارد. طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبای این منطقه از جمله مواردی است که علاقه‌مندان و طبیعت‌دوستان را به سمت دریاچه چورت سوق می‌دهد. دقت داشته باشید که در اطراف دریاچه سرویس بهداشتی یا فروشگاه برای تهیه مواد غذایی وجود ندارد. بنابراین، اگر قصد کمپینگ در این مکان را دارید، تمامی تجهیزات و لوازم موردنیاز را به همراه داشته باشید.

دریاچه چورت در ساری

سد لفور در سوادکوه

سد لفور یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران است که در بخش لفور شهرستان سوادکوه شمالی قرار دارد. این مکان یکی از بهترین مناطق شمال برای چادر زدن و کمپینگ محسوب می‎شود. سد لفور در میان جنگل لفور واقع شده و منظره‌ای سرسبز و زیبا را به نمایش می‌گذارد. به این نکته دقت داشته باشید که اطراف سد لفور امکانات رفاهی چندانی وجود ندارد. اگر قصد کمپینگ در این منطقه را دارید، باید تمامی لوازم موردنیاز را آماده کرده و به همراه ببرید.

سد لفور در سوادکوه

روستای زیبای فیلبند در بابل

فیلبند یکی از معروف‌ترین روستاهای ییلاقی مازندران است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران، خصوصا تهرانی‌های عزیز قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های این روستا که آن را از دیگر ییلاقات مازندران متفاوت کرده است، پدیده‌ای زیبا با نام اقیانوس ابر می‌باشد. شما می‌توانید بر فراز تپه‌های روستا بایستید و دریایی از ابر را در زیر پاهای خود مشاهده کنید. مسیر چلاو به فیلبند نیز یک مسیر جنگلی  سرسبز و بسیار دیدنی است که جزو بهترین مناطق شمال برای چادر زدن محسوب می‌شود. اگر قصد کمپینگ دارید به این نکته توجه داشته باشید که فیلبند گرگ دارد. بنابراین مراقب باشید و تجهیزات لازم را به همراه ببرید.

روستای زیبای فیلبند در بابل

جنگل الیمستان در آمل

الیمستان یکی از جاذبه‌های گردشگری آمل است که طبیعتی بکر و چشم‌اندازهایی جذاب و دیدنی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جنگل ارتفاع آن از سطح دریا می‌باشد که باعث ایجاد هوایی خنک و مطبوع در فصل‌های گرم سال می‌گردد. وجود چشمه‌سارهای فراوان، آب‌های زلال، پوشش جنگلی متنوع، هوای مه آلود، مراتع و دشت‌های سرسبز با اسب‌هایی که در میان آن‌ به چرا مشغول هستند، الیمستان را به یک مکان جذاب  و رویایی تبدیل کرده و آن را در لیست بهترین مناطق شمال برای چادر زدن قرار داده است. دقت داشته باشید که الیمستان امکانات رفاهی خاصی ندارد و کمپینگ در آن یک تجربه واقعی از زندگی در طبیعت است. 

جنگل الیمستان در آمل

پارک جنگلی فین در چالوس

پارک فین چالوس، یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی شمال ایران است که در 7 کیلومتری جاده چالوس-تهران قرار دارد. این پارک در یک منطقه بسیار خوش‌آب‌وهوا واقع شده و اقامت را برای علاقه‌مندان راحت کرده است. یکی از ویژگی‌های پارک جنگلی فین، وجود رودخانه در این جنگل است که  حس طراوت و تازگی را در کنار سرسبزی ایجاد می‌کند. از جمله امکانات این پارک می‌توان به کلبه، آلاچیق، رستوران، فروشگاه، میز و نیمکت و زمین بازی بچه‌ها اشاره کرد. پارک جنگلی چالوس از جمله بهترین مناطق شمال برای چادر زدن می‌باشد.

پارک جنگلی فین در چالوس

پارک جنگلی سی‌سنگان در نوشهر

سی‌سنگان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جنگل‌های شمال ایران است که از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز می‎رسد. این پارک حدود 600 کیلومتر مربع مساحت دارد و در 35 کیلومتری نوشهر واقع شده است.  سی‌سنگان با هدف حفاظت از گونه‌های نادر شمشاد و دیگر گیاهان و جانوران راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز یکی از بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه‌های شمشاد در ایران و خاورمیانه می‌باشد. از جمله امکانات این پارک می‌توان به محوطه کمپینگ، فضای پیک‌نیک، فروشگاه، رستوران، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و امکانات تفریحی چون پارک کودک، پیست اسب‌سواری، ورزش‌های ساحلی، جت‌اسکی، قایق‌سواری و ... اشاره کرد.

پارک جنگلی سی‌سنگان در نوشهر

پارک جنگلی نمک‌آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود با بيش از ۲۰۰ هکتار مساحت یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی جهان است. بسیاری از محلی‌ها و افرادی که به استان مازندران سفر می‌کنند، این پارک را برای اقامت و اتراق انتخاب می‌کنند. پارک جنگلی نمک‌آبرود در اغلب ماه‌های سال آب‌وهوایی خنک و مطبوع دارد و با داشتن فضای مه‌آلود، چشم‌اندازهایی رویایی و زیبا ایجاد می‌کند. از جمله امکانات تفریحی این پارک می‌توان به دریاچه مصنوعی، زمین تنیس، پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، شهربازی، پرواز با هواپیما، فروشگاه صنایع دستی، آرایشگاه و ... اشاره کرد.

پارک جنگلی نمک‌آبرود

جنگل‌های دو هزار و سه هزار در تنکابن

جنگل‌های دو هزار و سه هزار امکانات رفاهی نسبتا خوبی داشته و برای پیک‌نیک و کمپینگ مناسب هستند. با توجه به این‌که آب‌وهوای داخلی جنگل نسبت به شهرهای اطراف خنک‌تر می‌باشد، سفر در تابستان نیز لذت‌بخش بوده و از نظر گرما و شرجی بودن هوا مشکلی ایجاد نمی‌کند. از جمله امکانات این جنگل‌ها می‌توان به آلاچیق، سوپرمارکت، دکه‌های فروش غذای محلی و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار در تنکابن

 پارک جنگلی چالدره در تنکابن

در غرب مازندران و در مسیر جاده تنکابن به سمت دوهزار، جنگل بسیار زیبایی دیده می‌شود که به آن چالدره می‌گویند. پارک جنگلی چالدره حدود ۹۴ هکتار مساحت دارد و بین دو رود دو هزار و سه هزار قرار گرفته است. شالیزارها، باغ‌های مرکبات،  درختان بلند و زیبا و حتی سنگ‌هایی که پوشیده از خزه‌های جنگلی هستند، در کنار هم چشم‌اندازهایی سرسبز  و محیطی آرام و رویایی ایجاد کرده‌اند که برای کمپینگ بسیار مناسب است. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی چالدره می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، میز و صندلی‌های چوبی، پیست دوچرخه‌سواری و کلبه‌هایی برای اقامت اشاره کرد.

 پارک جنگلی چالدره در تنکابن

جنگل دالخانی در رامسر

دالخانی یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران است که در شهر توریستی رامسر قرار دارد. درختان سر به فلک کشیده، تپه‌های سرسبز، کلبه‌های چوبی و هوای مه‌آلود این جنگل از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. دالخانی از لحاظ دسترسی و امکانات نیز شرایط خوبی دارد.  به همین دلیل یکی از بهترین  مناطق شمال برای چادر زدن و کمپینگ محسوب می‌شود. از جمله امکانات این جنگل می‌توان به محل کمپینگ، آلاچیق، نمازخانه، رستوران‌های محلی، فروشگاه، غرفه‌های فروش صنایع دستی و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

جنگل ناهارخوران

ناهارخوران یکی از معروف‌ترین جنگل‌های شمال ایران است که در استان گلستان و در 8 کیلومتری شهر گرگان قرار دارد. این جنگل 300 هکتار مساحت دارد که حدود  168 هکتار آن تحت نظارت شهرداری بوده و به عنوان پارک جنگلی اداره می‌شود.  جنگل ناهارخوران امکانات رفاهی خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به محل مناسب کمپینگ، آلاچيق، رستوران، کافه­، میز و نیمکت،  نماز‌خانه، فروشگاه، آب آشامیدنى  و سرويس بهداشتی اشاره کرد. با این شرایط، جنگل ناهارخوران را نیز می‌توان یکی از بهترین مناطق شمال برای چادر زدن معرفی کرد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید