دلایل ریجکت شدن ویزای دبی | 10 دلیل ریجکتی ویزای امارات
ضحا اکبری 1400/02/15 6203 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دبی از جمله شهرهای کشور امارات است که طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به شهری بسیار مدرن تبدیل شده است، به دلیل زیبایی، برخورداری از تفریحات هیجان انگیز، داشتن آسمان خراش‌های غول پیکر و بسیاری عوامل دیگر همه ساله میلیون‌ها توریست برای سفر به آن تمایل نشان داده و راهی دبی می‌شوند. اولین شرط برای سفر به هر شهری از جمله دبی داشتن ویزای آن شهر (کشور) می‌باشد که دبی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما اخذ ویزای آن تابع شرایطی است که در صورت نبود آن شرایط، ویزا رد یا به اصطلاح ریجکت می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا دلایلی را که سبب می‌شود درخواست مسافران برای اخذ ویزای دبی رد شود بررسی کرده و شما را با این دلایل آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویزای دبی

دبی از جمله شهرهایی است که درخواست برای اخذ ویزای آن آنلاین بوده و نیازی به حضور در سفارت ندارد. فرد متقاضی مدارک خود را کامل کرده، برای کارگزارش در امارات ارسال نموده و برای دریافت جواب درخواست ویزا صبر می‌نماید. اگر مدارک کامل بوده و مشکل خاصی وجود نداشته باشد درخواست اخذ ویزای دبی پذیرفته می‌شود، اما گاهی به دلیل وجود برخی مسائل این درخواست رد شده و ویزا به فرد متقاضی تعلق نمی‌گیرد.

صفحات مرتبط:

تور دبی

ویزای دبی

ویزای امارات

دلایل رد (ریجکت) شدن ویزای دبی (امارات)

دلایل گوناگونی برای رد شدن ویزای دبی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در گذشته فرد برای اقامت در دبی درخواست ویزا داده و درخواست او رد شده باشد

اگر فردی قبلا برای اخذ ویزای دبی درخواست داده ولی به هر دلیلی درخواست او رد شده باشد، در صورت اقدام مجدد باز هم درخواست ویزای این فرد ریجکت خواهد شد. این مسئله برای همه‌ی انواع ویزای دبی از جمله ویزای اقامتی، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار و... صدق می‌کند، پس این مورد را در نظر داشته باشید.

  1. فرد در سفرهای قبلی خود به دبی مرتکب جرم یا خلافی شده باشد

شهر دبی شهری بسیار قانونمند است علی الخصوص در مورد افرادی که به این شهر سفر می‌کنند. بروز هر گونه جرم کوچک و بزرگ از طرف مسافر می‌تواند برای درخواست بعدی او جهت ویزای دبی مشکل ایجاد کند. جرائمی از جمله سرقت، کلاهبرداری، ایجاد بی نظمی و اغتشاش در شهر دبی و حتی همراه داشتن دارویی ممنوعه (که ممکن است در کشورهای دیگر آزاد بوده و اصلا جرم تلقی نشود) می‌تواند سبب ریجکت شدن درخواست ویزای فرد شود.

  1. فرد در سفر قبلی خود به دبی، پس از اتمام ویزایش از این شهر خارج شده باشد

اگر فردی به دبی سفر کند و با تمام شدن اعتبار ویزایش همچنان در این شهر مانده و پس از مدت اعتبار از دبی خارج شود، در صورتی که زمانی بخواهد دوباره برای اخذ ویزای امارات درخواست بدهد این درخواست رد خواهد شد. چرا که این فرد قوانین کشور امارات را زیر پا گذاشته و فردی خاطی محسوب می‌شود.

ویزای امارات

  1. نام فرد متقاضی به نام فرد دیگری که قبلا در دبی جرمی مرتکب شده شبیه باشد

مواردی وجود داشته که درخواست ویزای امارات برای فردی رد شده و دلیل آن هم ارتکاب جرم در این کشور عنوان شده است. وقتی فرد تحقیق کرده متوجه شده که این مسئله فقط به دلیل شباهت نام او با نام کسی که زمانی در امارات جرمی مرتکب شده اتفاق افتاده است. به هر حال ممکن است چنین مسائلی پیش بیاید، در این زمان فرد باید به اداره پلیس مراجعه کرده و برگه‌ای برای احراز هویت خود دریافت نماید تا دفعه‌ی بعد که تصمیم داشت برای اخذ ویزای دبی درخواست بدهد با چنین مشکلی مواجه نشود.

  1. هتلی که فرد در دبی رزرو کرده معتبر نباشد

اعتبار هتلی که فرد برای اقامت در دبی رزرو می‌کند در قبول یا رد درخواست او برای اخذ ویزای دبی موثر است، پس به این مسئله توجه داشته باشد. البته در پاره‌ای از موارد افراد با رزرو سوری هتل یا جعل مدرک رزرو هتل، سعی در فریب دادن مسئولان کشور امارات دارند که آن‌ها نیز به این مورد بسیار حساسند و بلافاصله درخواست اخذ ویزا را رد می‌کنند.

  1. در گذشته فرد متقاضی یکی از انواع ویزاهای دبی (ویزای تحصیلی، توریستی، کار و...) را اخذ کرده ولی به این شهر سفر نکرده باشد

ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد که ویزای کشوری را اخذ کرده ولی به هر دلیلی نتوانسته به آن کشور سفر کند. اگر این موضوع در مورد کشور امارات پیش بیاید سبب رد شدن درخواست بعدی آن فرد برای دریافت ویزای دبی می‌شود.

ویزای امارات

  1. عکس پاسپورت فرد متقاضی واضح نباشد

چنانچه عکس پاسپورت فرد متقاضی که برای کارگزار خود در امارات ارسال کرده از وضوح مناسب برخوردار نباشد، درخواست ویزای دبیِ این فرد ریجکت خواهد شد. بنابراین سعی کنید عکسی با کیفیت و وضوح عالی در مدارکتان قرار دهید.

  1. در مدارک فرد متقاضی ایرادی وجود داشته باشد

اگر در مدارکی که فرد برای کارگزار خود در امارات فرستاده ایرادی وجود داشته باشد، ‌در خواست ویزای او رد خواهد شد. مشکلاتی همچون دست نویس بودن پاسپورت، خط خوردگی در یکی از مدارک ارسالی،‌ وجود ایراد در کدها و شماره‌ها و... مواردی هستند که سبب رد درخواست اخذ ویزای دبی خواهند شد.

  1. آقای مجردی که سن او کم‌تر از 50 سال باشد

درخواست اخذ ویزای دبی برای مردان مجرد کمتر از 50 سال با حساسیت روبرو است و صدور ویزا کاملا 50-50 است. در نتیجه ممکن است دلیل ریجکت شدن ویزا سن و وضعیت تاهل متقاضی باشد.

  1. فرد هم اکنون ویزای معتبری داشته باشد و در همین زمان برای اخذ ویزای دبی اقدام نماید

در صورتی که فردی در حال حاضر ویزای معتبری داشته باشد و در همین زمان برای اخذ ویزای دبی درخواست بدهد به احتمال زیاد درخواست او رد خواهد شد، دقت به این مورد بسیار ضروری است.

در این مقاله شما را با 10 مورد از دلایل رد شدن درخواست ویزای دبی (امارات) آشنا کرده و توضیحات مختصری در این رابطه ارائه دادیم، اگر تمایل داشتید به شهر زیبا و مدرن دبی سفر کنید یا تصمیم به اخذ ویزای دبی داشتید می‌توانید با کارشناسان کایت تماس گرفته و جواب سوالات خود را از آن‌ها بگیرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/06/16

    سلام وقتتون بخیر اگه ریجکت شده باشیم تا چ مدت نمیتونیم دبی بریم؟؟

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید