بهترین منطقه دبی برای انتخاب هتل کجاست؟
زهرا نیرومند 1400/09/22 12780 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


دبی، یکی از توریستی‌ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر در چند دهه اخیر به سرعت رشد کرده و به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. دبی جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای داده و دارای سواحل زیبا و دیدنی با تفریحات متنوع، رستوران‌های لوکس، هتل‌های مجلل و مراکز خرید متنوع و پرزرق‌وبرق می‌باشد. علاوه بر این، شهر دبی بخشی از بافت سنتی خود را نیز حفظ کرده و ترکیبی از سنت و مدرنیته را هم‌زمان به تصویر می‌کشد که برای گردشگران بسیار جذاب است. این عوامل در کنار هم دبی را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده و سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. با توجه به نزدیک بودن این شهر به ایران و دریافت ویزای آسان، دبی از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان نیز محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید تا از روزهای سفر خود بیشترین بهره را ببرید. در این مقاله به معرفی بهترین منطقه دبی برای انتخاب هتل پرداخته و ویژگی‌های هر منطقه را نیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مرکز شهر دبی (Downtown Dubai)

مرکز دبی  همان تصویری است که در رسانه‌ها و بروشورهای تبلیغاتی این شهر دیده‌اید. ساختمان‌هایی بلند با معماری‌های جذاب که با نورپردازی بی‌نظیر خود جلوه زیبایی به شب‌های دبی می‌دهد. در مرکز شهر دبی می‌توانید ساختمان‌های معروفی چون برج خلیفه را ببینید و از بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا دیدن کنید. فواره‌های موزیکال از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی هستند که در مرکز شهر قرار دارند. در هر کجای دبی که اقامت داشته باشید باید برای تماشای این فواره زیبا به این منطقه بیایید. 

مرکز شهر دبی از جمله گران‌ترین مناطق دبی محسوب می‌شود. بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های لوکس دبی در این منطقه قرار دارند. بنابراین می‌توان گفت اقامت در مرکز دبی بسیار هزینه‌بر بوده و برای افرادی که به دنبال سفر اقتصادی هستند، مناسب نیست. هتل آرمانی دبی یکی از گران‌ترین هتل‌های دبی است که در برج خلیفه قرار دارد. اگر قصد اقامت در مرکز شهر را دارید و هتل ارزان‌تری می‌خواهید، می‌توانید هتل آپارتمان موونپیک داون تاون دبی یا هتل روو داون تاون دبی را مورد بررسی قرار دهید.

Downtown Dubai

ساحل جمیرا ( Jumeirah Beach)

منطقه جمیرا یکی از مدرن‌ترین مناطق شهر دبی است. اغلب آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های درجه یک، ریزورت‌های ساحلی و رستوران‌های بی‌نظیر دبی در این منطقه قرار دارند. یکی از معروف‌ترین هتل‌های این منطقه هتل هفت ستاره برج‌العرب نام دارد که دارای جزیره و ساحل اختصاصی نیز می‌باشد. از دیگر هتل‌های جمیرا می‌توان به هتل آدرس مارینا دبی و ریزورت مدینت جمیرا اشاره کرد. 

منطقه جمیرا از جاذبه‌های گردشگری دبی کمی دور بوده و مراکز خرید چندانی نیز ندارد. این منطقه برای افرادی که به دنبال استراحت هستند و دوست دارند چند روزی را در سکوت و آرامش و در کنار ساحل سپری کنند، بهترین منطقه دبی می‎باشد. اگر برای خرید و تجارت به دبی سفر می‌کنید یا قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر را دارید، بهتر است مکان دیگری را برای اقامت انتخاب نمایید.

Jumeirah Beach

منطقه البرشا (Al Barsha)

البرشا، یکی از آرام‎‌ترین محله‌های دبی است که دارای ساختمان‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی می‌باشد. این منطقه دسترسی خوبی به متروی دبی داشته و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را برای علاقه‌مندان آسان می‌کند. فروشگاه‌ها و رستوران‌های این منطقه اغلب محلی هستند و قیمت‌های مناسبی دارند. اگر به دنبال خوردن غذاهای محلی هستید می‌توانید غذاخوری‌های ملیت‌های مختلف دنیا شامل عربی، چینی، هندی، ترکی و ... را در البرشا پیدا کنید.

در منطقه البرشا هتل‌های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره متعددی وجود دارد که از میان آن‌ها  می‌توان به هتل کمپینسکی، هتل ایبیس، دابل تری بای هیلتون، فلورا البرشا، آواری هتل، گرندیور هتل و هتل آپارتمان الخوری اشاره کرد. می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از این هتل‌ها را انتخاب کنید و اقامتی راحت را تجربه نمایید. مرکز خرید امارات، مرکز خرید البرشا و مرکز اسکی دبی نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند.

Al Barsha

منطقه دیره (Deira)

دیره یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق دبی است. این منطقه دارای ساختمان‌های اداری، مراکز دولتی، خانه‌ها و مدارس قدیمی بوده و بخشی از گذشته امارات را به نمایش می‌گذارد. در واقع منطقه دیره نقطه اتصال گذشته امارات با بخش مدرن و در حال رشد این شهر محسوب می‌شود. اغلب بازارهای قدیمی دبی از جمله بازار طلای دبی، بازار ماهی و ادویه‌ در منطقه دیره قرار دارند. از این رو،  دیره بهترین منطقه دبی برای کسانی است که دوست دارند با افراد محلی ارتباط داشته باشند و فرهنگ و آداب‌ورسوم بومی این شهر را بیشتر بشناسند.

هم‌چنین، اگر به دنبال هتل با قیمت مناسب هستید، دیره بهترین منطقه دبی برای شماست. در این‌جا می‎توانید انواع هتل و هتل‌آپارتمان‌ها را با توجه به بودجه خود پیدا کرده و سفری ارزان و مقرون‌بصرفه داشته باشید. از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه نیز می‌توان به برج ساعت، موزه زنان بنت البنات، خانه میراث، مدرسه الاحمدیه، سیتی سنتر، پارک ساحلی الممزر  و دلفیناریوم دبی اشاره کرد.

Deira

منطقه بر دبی (Bur Dubai)

بر دبی، بهترین منطقه دبی برای افرادی است که به دنبال اقامت ارزان هستند. بر دبی یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر دبی است که دارای معماری سنتی با خیابان‌های باریک می‌باشد. اگر به دنبال فرهنگ قدیمی امارات  هستید و دوست دارید با گذشته این شهر بیشتر آشنا شوید، حتما به منطقه بر دبی سر بزنید و از بازاهای محلی آن دیدن کنید. بر دبی بیشتر حال و هوای سنتی دارد و در حال حاضر نیز محل زندگی هندی‌ها می‌باشد. از این رو، رستوران‌ها و بازارهای هندی متعددی در آن وجود دارد.

اقامت در منطقه بر دبی برای افرادی که به اماکن تاریخی دبی علاقه‌مندند و قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر را دارند بسیار مناسب است. از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به موزه دبی، بستکیه، برج خلیفه، فواره دبی، مجتمع تجاری دبی و مراکز خرید برجمان و وافی اشاره کرد. هتل رافلز، هتل پانوراما و رز ريحان روتانا نیز از جمله معروف‎ترین و بهترین هتل‌های بر دبی هستند که مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند.

Bur Dubai

در این مقاله به معرفی بهترین منطقه دبی برای انتخاب هتل پرداخته و ویژگی‌های هر منطقه را نیز بیان نمودیم. قبل از این‌که بخواهید بهترین منطقه را برای اقامت انتخاب کنید، باید هدفتان از سفر را مشخص کرده و بدانید چه می‌خواهید. برای چه منظوری سفر می‌کنید؟ قصد استراحت دارید یا دوست دارید در این شهر به گشت‌وگذار بپردازید؟ شاید به دنبال کار و تجارت به دبی سفر کرده‌اید و قصد بازدید از بازارها و مراکز خرید این شهر را دارید؟ به هر دلیلی که به دبی سفر می‌کنید، ابتدا هدف را مشخص کرده و با توجه به آن بهترین منطقه دبی را پیدا کنید. علاوه بر این، باید میزان بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. اگر هزینه‌ی سفر برایتان مهم است، مناطق گران این شهر را کنار بگذارید و به دنبال محله‌های ارزان‌تر باشید. در صورتی که در انتخاب مردد هستید و نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید