هواپیمایی سنگاپور | معرفی کامل SINGAPORE AIRLINES
ضحا اکبری 1399/09/08 3082 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور سنگاپور یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که به تبع آن شرکت‌های هواپیمایی این کشور نیز بسیار پیشرفته می‌باشند. ارائه‌ی سرویس و خدمات با کیفیت بالا، پرواز با کلاس‌های مختلف، نظم و امنیت در هر پرواز و قیمت مناسب از ویژگی‌‌هایی است که سبب شده هواپیمایی سنگاپور، یکی از بهترین‌ها در این حوزه باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرکت هواپیمایی سنگاپور و موضوعات مربوط به آن نظیر تاریخچه‌ی شرکت هواپیمایی سنگاپور، انواع سطوح کلاس‌های شرکت هواپیمایی سنگاپور، سرویس‌ها و خدمات شرکت هواپیمایی سنگاپور و جوایز شرکت هواپیمایی سنگاپور آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هواپیمای هواپیمایی سنگاپور در باند فرودگاه

تاریخچه‌ی شرکت هواپیمایی سنگاپور (SINGAPORE AIRLINES)

یک شرکت هواپیمایی با عنوان مالارین ایرویز در تاریخ 1 می 1947 در سنگاپور تاسیس شد که هم اکنون با نام شرکت هواپیمایی سنگاپور (SINGAPORE AIRLINES) شناخته می‌شود. این ایرلاین از همان ابتدا مجبور به رقابت با شرکت‌های هواپیمایی دیگر در سطح بین المللی بود، همین امر سبب شد که در حوزه‌ی خدمات رسانی هوایی، روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشد، به طوری‌که امروزه یکی از 5 کمپانی برتر هواپیمایی جهان می‌باشد. شرکت هواپیمایی سنگاپور در سپتامبر سال 1998 با ارائه‌ی یک مجموعه شامل سرویس‌ها و خدمات بسیار عالی به ارزش حدودا 500 میلیون دلار، صنعت هوایی جهان را با استانداردهای جدیدی در کلاس‌های پروازی خود مواجه کرد. این ایرلاین که نام اختصاری آن SIA می‌باشد، در سال 2011 چیزی نزدیک به 16.9 میلیون مسافر، در سال 2012 بیشتر از 18 میلیون مسافر و بین سال‌های 2013 تا 2018 حدود 80 میلیون مسافر را در سطح جهان جابجا کرده است. هواپیمایی سنگاپور در سال 2004 برای اولین بار دست به پروازی بدون توقف ابتدا به لس آنجلس و سپس به نیویورک زد که این پرواز به وسیله‌ی هواپیمای ایرباس انجام شد. شرکت SINGAPORE AIRLINES اقدام به ایجاد شرکت‌های تابعه از خود نظیر شرکت خدمات مسافرتی ترید ویندز، ایرلاین کم هزینه‌ی اسکوت، ایرلاین منطقه‌ای سیلک ایر، شرکت مهندسی سنگاپور و شرکت باری سنگاپور ایر کارگو کرده است، همچنین حامی تیم ملی فوتبال سنگاپور نیز می‌باشد. در مجموعه‌ی هواپیمایی سنگاپور، قسمتی برای بررسی نوآوری‌ها در نظر گرفته شده، به این معنی که عکس العمل مسافران نسبت به هر ایده‌ای که اتاق فکر ارائه می‌کند، به وسیله‌ی اعضای این قسمت زیر نظر گرفته شده و نتیجه‌ی این بررسی ادامه یا عدم ادامه‌ی اجرای آن ایده را مشخص می‌کند، به این ترتیب شرکت هواپیمایی سنگاپور همیشه ایده‌های جدید دارد و همین ویژگی‌ها باعث شده که چندین سال رتبه‌های برتر را در بین همه‌ی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان داشته باشد.

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی سنگاپور

شرکت هواپیمایی سنگاپور 111 فروند هواپیما دارد که همگی بسیار به روز، پیشرفته و فوق مدرن هستند، این هواپیماها و تعداد آن‌ها عبارتند از 27 فروند هواپیمای بوئینگ 300ER _ 777، 26 فروند هواپیمای ایرباس A330 _ 300، 19 فروند هواپیمای ایرباس A380 _ 800،  12 فروند هواپیمای بوئینگ 200ER _ 777، 11 فروند هواپیمای بوئینگ 200 _ 777، 10 فروند هواپیمای ایرباس A350 – 900 و 6 فروند هواپیمای بوئینگ 300 _ 777.

شهرهای مقصد پروازهای شرکت هواپیمایی سنگاپور

شرکت هواپیمایی سنگاپور در حال حاضر به 62 نقطه‌ی دنیا پرواز مستقیم دارد، شهرهایی از قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا. شهرهای توکیو، بمبئی، بنگلور، سیدنی، ملبورن، مانیل، هانوی، جاکارتا، پکن، سئول و... در قاره‌ی آسیا، شهرهای کیپ تاون و ژوهانسبورگ در قاره‌ی آفریقا، شهرهای مونیخ، آتن، بارسلونا، رم، مسکو، پاریس، زوریخ، آمستردام، استانبول، کپنهاگ، فرانکفورت و... در قاره‌ی اروپا، سائوپائولوی برزیل در قاره‌ی آمریکا، شهرهای هیوستون، لس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو در کشور آمریکا و شهرهای دبی و جده در خاورمیانه شهرهایی هستند که شرکت هواپیمایی سنگاپور به آن‌ها پرواز مستقیم دارد.

داخل کابین هواپیمای singapore airways

انواع سطوح کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی سنگاپور (SINGAPORE AIRLINES)

شرکت هواپیمایی سنگاپور پروازهای خود را بر اساس بالاتر بودن یک سری فاکتورها در سطوح مختلفی از قبیل سوئیت کلاس، فرست کلاس، بیزینس کلاس، پریمیوم اکونومی و اکونومی طبقه بندی کرده است:

  • سوئیت کلاس: سوئیت کلاس بالاترین سطح از سطوح پروازی شرکت هواپیمایی سنگاپور است که در هواپیماهای ایرباس قرار دارد، مساحت آن حدودا 4 متر مربع است و در هر هواپیما 6 عدد از آن تعبیه شده است، در این سطح مسافر در فضایی جداگانه شبیه به یک کابین قرار می‌گیرد که این کابین به وسیله‌ی یک درب کشویی از سایر قسمت‌های هواپیما جدا می‌شود، فضای داخلی آن بسیار زیبا طراحی شده و دارای امکاناتی از قبیل تخت جداگانه، پنجره‌ی مجزا، صندلی چرم قهوه‌ای به عرض 90 سانتی متر، یک تخت اضافی در صورت نیاز برای همراه مسافر، یک قفسه برای لباس، تلویزیون اچ دی با صفحه‌ی 32 اینچی، میز متحرک برای صرف غذا، منوی غذای 24 ساعته و یک بسته شامل لوازم آرایشی بهداشتی، دمپایی، جوراب، لباس راحتی، چشم بند و... می‌باشد. قیمت این سطح بالا بوده و هر کسی توانایی مالی استفاده از آن‌را ندارد.
  • فرست کلاس: این سطح پس از سوئیت کلاس قرار گرفته، به دو دسته‌ی نیو فرست کلاس و فرست کلاس تقسیم شده، مساحت آن 2.7 متر مربع می‌باشد و از امکانات بالایی همچون فضای لگ روم، صندلی‌های جادار و از جنس چرم مرغوب به عرض 76 سانتی متر که کاملا به عقب رفته و به تخت تبدیل می‌شوند (برخی از این صندلی‌ها این قابلیت را دارند که بهم وصل شده و یک تخت دونفره ایجاد کنند) و تلویزیون با صفحه نمایش 18 اینچی برخوردار است.
  • بیزینس کلاس: این سطح پروازی به سه دسته‌ی نیو بیزینس کلاس، بیزینس کلاس و رجیونال بیزینس کلاس تقسیم شده و با توجه به قیمتش از امکانات بسیار خوبی برخوردار است، امکاناتی نظیر لگ روم، صندلی‌هایی که به تخت تبدیل می‌شوند، منوی غذای بین المللی و پورت‌های گوناگون برای وصل شدن به وسایل الکترونیکی.
  • پریمیوم اکونومی: این سطح از سطوح پروازهای سنگاپور در مقایسه با همین سطح از پروازهای شرکت‌های دیگر سطح بیزینس کلاس را دارد و از امکاناتی همچون صندلی‌هایی به عرض 49 سانتی متر، لگ روم، پورت برای اتصال به لوازم الکترونیکی، منوی غذا و تلویزیون با صفحه نمایش 11 اینچی برخوردار می‌باشد.
  • اکونومی: اکونومی ارزان‌ترین سطح از سطوح پروازی سنگاپور است اما امکانات بسیار خوبی دارد، به دو دسته‌ی نیو اکونومی و اکونومی تقسیم بندی می‌شود که تفاوت این دو تنها در مدل و میزان راحت بودن صندلی‌هاست.

خدمات و غذای داخل هواپیمای ایرلاین سنگاپور

سرویس‌ها و خدمات شرکت هواپیمایی سنگاپور (SINGAPORE AIRLINES)

یکی از دلایل برتری و تمایز شرکت هوایی سنگاپور با دیگر شرکت‌های هوایی داشتن ویژگی‎‌های زیر می‌باشد:

  • غذای بسیار عالی با کیفیت بالا: در پروازهای شرکت هواپیمایی سنگاپور غذاهایی بسیار شیک و لوکس سرو می‌شود البته هرچه سطح کلاس پروازها بالاتر باشد میزان لوکس بودن غذا نیز بالاتر می‌رود. این شرکت در روز حدود 50 هزار وعده‌ی غذایی که همگی از مواد تازه و درجه یک در 122 آشپزخانه درست شده‌اند آماده کرده که برای کلاس اکونومی به صورت فویل پیچ و برای کلاس‌های بالاتر در ظرف‌های جداگانه و با تزئین بسیار زیبا ارائه می‌کند. مسئولان شرکت هواپیمایی سنگاپور تلاش فراوانی انجام داده‌اند تا غذاها برای مسافران دلچسب و دوست داشتنی شود، از جمله‌ی این تلاش‌ها می‌توان به استخدام سرآشپزهای حرفه‌ای از سرتاسر دنیا اشاره کرد که در هر پرواز منو را طوری می‌چینند که بر اساس سبک غذایی مقصد باشد. بعضی از پروازها منوی خاصی دارند به این معنی که اگر مسافران از 24 ساعت قبل از پرواز سفارش بدهند، می‌توانند غذای خود را از منویی با گزینه‌های گوناگون و فراوان انتخاب کنند.
  • وقت شناسی و داشتن نظم: شرکت هواپیمایی سنگاپور یکی از دقیق‌ترین و منظم‌ترین شرکت‌های هوایی در سراسر جهان می‌باشد، از آن‌جا که تاخیر در پرواز یا لغو شدن آن تجربه‌ی بسیار بدی برای هر مسافری است و 84.07 درصد پروازهای شرکت هوایی سنگاپور به موقع و سر وقت انجام شده، این شرکت در میان مسافران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
  • اینترنت همراه پرسرعت: شرکت هواپیمایی سنگاپور در همه‌ی پروازهای خود برای مسافران اینترنت پرسرعت فراهم کرده ولی در کلاس‌های پایین هزینه‌ی آن جداگانه محاسبه می‌شود.

علاوه بر این خدمات، شرکت هواپیمایی سنگاپور سرویس‌های انتخاب غذا و نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی، حوله‌ی داغ، هدفون رایگان، سیستم گرمایش شخصی و امکان انتخاب ویدئو را برای اولین بار و برای همه‌ی کلاس‌ها فراهم کرده است.

هواپیمایی سنگاپور

جوایز شرکت هواپیمایی سنگاپور

  • عنوان دومین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان بر اساس میزان درآمد (14 میلیارد دلار) از طرف یاتا در سال 2010
  • عنوان سومین خط هوایی برتر سال از نظر سایت معتبر WORLD AIRLINE AWARDS در سال 2016
  • عنوان برترین شرکت هواپیمایی از نظر اسکای ترکس در سال 2018
  • عنوان برترین شرکت هوایی بخاطر داشتن کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب از نظر نشریه‌ی فوربس در سال 2019

شرکت هواپیمایی سنگاپور طی سال‌های متمادی عناوین فراوان دیگری هم کسب کرده که همه نشان دهنده‌ی کیفیت بالای این شرکت می‌باشد.

کابین هواپیما

شما در این مقاله با شرکت هواپیمایی سنگاپور، تاریخچه، سطوح، خدمات و جوایز این شرکت آشنا شدید. اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید به قسمت سفر به سنگاپور در سایت ما مراجعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید