وضعیت کرونا در استانبول از منظر گردشگری | آیا استانبول امن است؟
شراره رحیمی 1399/08/26 3090 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


همان‌طور که می‌دانید طی چند ماه اخیر ویروس جدید و خطرناکی به نام کرونا به زندگی بشری راه یافته‌ است. از آنجایی که این ویروس تهدید بسیار بزرگی برای جان افراد بود، بلافاصله پس از شیوع این بیماری سازمان بهداشت جهانی وضعیت هشدار اعلام کرد و اغلب کشورها مدتی را در قرنطینه سپری می‌کردند و هم‌چنین با بسته شدن مرزها رفت و آمد بین شهرها و کشورها نیز کاملا محدود شد. در پی این عمل اغلب مسافرت‌ها و تورهای داخلی و خارجی نیز کنسل شدند و خسارت بسیار زیادی به صنعت گردشگری و اقتصاد کشورها وارد شد. مردم ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبودند و از زمان تبدیل شدن این ویروس به یک تهدید جهانی نگرانی‌ها و استرس‌های زیادی را متحمل شدند. اما اقدامات مختلفی به منظور غلبه بر این بیماری توسط وزارت بهداشت ترکیه، شهرداری‌ها و هم‌چنین همکاری شهروندان صورت گرفت که سبب شد تا این کشور به وضعیت بسیار بحرانی و خطرناک راه پیدا نکند و شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه نسبت به سایر کشورها نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا وضعیت کرونا را در استانبول از منظر گردشگری مورد بررسی قرار دهیم.

آیا استانبول امن است؟

استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه می‌باشد که بلافاصله پس از تشخیص اولین فرد مبتلا به بیماری کرونا، اقدامات فوری در این شهر انجام شد و برخی از بیمارستان‌ها فقط به بیماران کرونایی خدمت می‌کردند تا در قرنطینه مطلق قرار گیرند. علاوه بر آن ماسک، محلول ضدعفونی کننده دست و سایر محلول‌های دارای الکل نیز در تمامی شهرهای ترکیه به ویژه در استانبول توزیع می‌شد. با وجود اینکه شهروندان استانبول ترجیح می‌دهند تعطیلات آخر هفته را در ساحل به گشت و گذار بپردازند اما با شیوع ویروس کرونا در خانه ماندن را ترجیح دادند و اغلب اوقات فقط کارگران بار در شهر حضور داشتند. تمامی این تلاش‌های خارق‌العاده در کل ترکیه و استانبول در روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا برای بدست آوردن کمترین آسیب در این دوران بود که می‌توان گفت نسبت به سایر کشورها نیز موفق‌تر عمل کرده است.

به علاوه حتی زمانی که ممنوعیتی برای خارج نشدن از خانه وجود نداشت، همچنان استانبولی‌ها فقط در مواقع ضروری از خانه بیرون می‌آمدند. شهرداری کلانشهر استانبول نیز در طول دوران کرونا هنگامی که مردم در خانه بودند با قدرت تمام به کار خود ادامه داده است و با همکاری تیم‌های محلی به نظافت و ضدعفونی کردن مکان‌های شلوغ نظیر مناطق گردشگری، مساجد و... پرداخته است. به طور کلی می‌توان گفت که شهروندان ترکیه از جمله استانبول در روزهای کرونایی همانند سایر کشورها رنج نبرده‌اند، اما متاسفانه با وجود این همه تلاش و زحمت در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا همچنان برخی از شهروندان استانبول به دلیل ویروس جان خود را از دست می‌دهند. از این رو لازم است کسانی که به کلانشهر استانبول سفر می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا جان خود و اطرافیانشان را در معرض خطر قرار ندهند.

آیا استانبول امن است؟تورهای مرتبط:

تور استانبول ویژه بلک فرایدی

لیست تورهای استانبول

بلیط هواپیما استانبول

وضعیت گردشگری استانبول در دوران کرونا

لازم به ذکر است که پس از شیوع بیماری کرونا تعداد مسافران روزانه در استانبول به طور قابل توجهی کاهش یافته است و هم‌چنین رفت و آمد با بسیاری از کشورهای خارجی که در حال حاضر در وضعیت بحرانی به سر به می‌برند نیز به روال سابق برنگشته است. به طور کلی قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به رفت و آمدهای بین شهری در ترکیه همانند روزهای ابتدایی کرونا وجود ندارد اما مبارزه با بیماری کرونا همچنان تا زمان بهبود وضعیت در سراسر جهان ادامه دارد. بنابراین در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی وضعیت برخی از اماکن گردشگری استانبول در دوران کرونا بپردازیم.

وضعیت گردشگری استانبول در دوران کرونا

  • هتل‌ها و سواحل

در حال حاضر هتل‌های استانبول مشغول به فعالیت هستند، اما تعداد پذیرش مسافران در ایام کرونا به طور قابل توجهی کم شده است. بنابراین پیروی از قانون فاصله اجتماعی به راحتی قابل اجرا می‌باشد. تمامی هتل‌ها ملزم به رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با بهداشت در دوران کرونا هستند و بررسی‌های بهداشتی به صورت روزانه برای پرسنل انجام می‌شود. به علاوه سرویس‌دهی به مهمانان و انواع خدمات دیگر در فضای باز صورت می‌گیرد و افرادی که در هتل اقامت دارند نیز به منظور محافظت از خود از انزوا پشتیبانی می‌کنند. سواحل استانبول نیز به منظور پیشگیری از انتشار بیماری سازماندهی مجدد شدند و مکان‌هایی که همه می‌توانستند استراحت کنند و آفتاب بگیرند، محدود شدند. بنابراین مهمانان می‌توانند با حفظ فاصله اجتماعی از خدمات ارائه شده نهایت لذت را ببرند.

هتل‌ها و سواحل

  • موزه‌ها و سایر اماکن گردشگری

با توجه به قوانینی که از طرف وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه اعلام شده است، اکنون هر موزه برای هر بازدیدکننده یک برنامه جهت‌یابی متفاوت در نظر دارد. بر این اساس عواملی نظیر وضعیت جسمانی، مسیرهای ورود و خروج، فاصله اجتماعی، میانگین زمان صرف شده برای بازدید از موزه و... برای هر بازدید کننده در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن نشانه‌های جهت‌گیری خاصی در مناطقی که بازدیدکنندگان در آن‌ها تمرکز دارند، قرار داده شده است و مبلمان و صندلی‌ها در مناطق استراحت نیز با توجه به قانون فاصله اجتماعی مرتب شده‌اند. در ورودی هر موزه نیز مواد ضدعفونی کننده دست، جعبه‌های زباله ماسک و دستکش و دماسنج با دوربین حرارتی قرار داده شده است و هم‌چنین مراحل ضدعفونی نیز به طور مکرر انجام می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکلی وارد موزه شوند. بدون شک سایر اماکن گردشگری استانبول نیز قوانینی را به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا وضع کرده‌اند که در صورت تمایل می‌توانید قبل از بازدید در مورد مقصد مورد نظرتان تحقیق به عمل آورید و با اطمینان خاطر به گشت و گذار بپردازید.

موزه‌ها و سایر اماکن گردشگری

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به بررسی وضعیت کرونا در استانبول از منظر گردشگری پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید با توجه به اقدامات به کار گرفته شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ترکیه جزو کشورهای برجسته‌ی جهان می‌باشد که توانسته است دوران کرونا را نسبت به سایر کشورها به خوبی مدیریت کند و قطعا شما می‌توانید در آنجا احساس امنیت و راحتی کنید. توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر به شهر بی‌نظیر استانبول وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات بیشتری از این شهر زیبا کسب کنید و سفر به یادماندنی و بی‌نقصی داشته باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید