گرم‌ترین نقطه جهان کجاست؟ گرم‌ترین شهرها و منطقه‌های جهان
مجتبی پورموسوی 1399/08/23 11949 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


یکی از تفریحاتی که این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، سفر به گرم ترین نقاط جهان است. تجربه‌ای غیر قابل وصف برای دوست داران هوای داغ. بله، درست متوجه شدید. برخی انسان‌ها به دلیل طبیعت سردمزاجی که دارند، علاقه زیادی به هوای گرم و حضور در مناطق گرم دارند. از این جهت ما به این نتیجه رسیدیم که گرم ترین شهرهای جهان را به شما معرفی کنیم.

هدف این مقاله معرفی گرم ترین نقاط جهان، شهرهایی با دمای بالاتر از حد معمول در فصل تابستان است. ما در این راستا، با بررسی‌هایی که انجام دادیم، به 14 شهر رسیدیم که امروزه به گرم ترین شهرهای جهان، شناخته می‌شوند. در ادامه این شهرها را با جزییات برای شما بررسی می‌کنیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

منطقه دره مرگ / کالیفرنیا / آمریکا مرکزی

پارک ملی آمریکای مرکزی که با نامی خطرناک با گرمترین دمای ثبت شده در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است، در ژوئیه سال 1913 به دمای 134 درجه سانتیگراد رسیده است. در سال 2016 متوسط ​​دما 115.5 درجه فارنهایت و بیشینه دمای این مکان در سال 2016 به 126 درجه فارنهایت، رسیده است. دره مرگ یک دره کویری در کالیفرنیای شرقی، در شمال صحرای موهاوی، همسایه کویر بزرگ Basin است.

منطقه دره مرگ - کالیفرنیا

منطقه العزیزی / لیبی / آفریقای شمالی

یکی دیگر از منطقه گرم جهان، منطقه العزیزی لیبی در قاره آفریقای شمالی است. دمای این منطقه در گرم ترین حالت به بیش از 120 درجه فارنهایت و چیزی حدود 50 درجه سانتی گراد است. این منطقه در لیست گرم ترین نقاط جهان، پس از دره مرگ کالیفرنیا قرار میگیرد. العزیزی یک شهر کوچک در منطقه جعفرا لیبی است که در فاصله 41 کیلومتری پایتخت لیبی، ترابلس، قرار گرفته است.

بیشتر مناطق گرم در کره زمین، در قاره آفریقا، قرار دارد و این شناخت گرم ترین مناطق در آفریقا به شما در شناخت هر چه بهتر بهترین کشورهای آفریقایی برای سفر کمک بسیاری میکند.

منطقه العزیزی - لیبی

داللول / اتیوپی / غربی ترین منطقه قاره آفریقا

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیا، منطقه داللول اتیوپی است. این منطقه به خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم اسیدی در حوضچه‌های کوچکی به مرور زمان و با فرسایش سنگ‌ها و خاک، ایجاد شده است، چشم‌انداز بی نظیری را در این منطقه ایجاد کرده است. این منطقه در اوج گرم تابستان به دمای 114 درجه فارنهایت می‌رسد. منطقه داللول یکی از دور افتاده‌ترین مناطق کره زمین محسوب می‌شود که راه‌های دسترسی به آن، کمتر از چیزی است که تصورش را بکنید.

داللول-اتیوپی

وادی حلفا / سودان

این شهر که به دلیل طوفان‌های شدید گرد و غبار موسوم به نام هابوب شهرت دارد. شهر وادی حلفا در سال 1967 توانست دمای 127 درجه فارنهایت را برای خود در منطقه‌ای در سواحل صحرای نوبیا در سودان، به ثبت برساند تا بتواند در لیست گرم ترین شهرهای جهان، قرار بگیرد. وادی حلفا شهری در ساحل دریاچه ناصر در شمال سودان است که محل ورود افرادی است که از مصر وارد سودان می‌شوند. این منطقه توسط تپه‌های شنی صحرای نوبیا، حاشیه شرقی صحرا احاطه شده است و جمعیت آن در حدود 15000 نفر است.

وادی حلفا-سودان

دشت لوت / ایران / خاورمیانه

گرم ترین مناطق جهان که به گفته ناسا محلی است که آفتاب، بیشترین تابش خود را به این منطقه دارد، دشت لوت ایران است. منطقه‌ای بیابانی و غیر قابل سکونت که به گفته محقق زمین شناسی، در این منطقه، حتی باکتری‌ها نیز نمی توانند رشد و نمو، پیدا کنند.  این کویر، که در مساحت 40 هزار کیلومتر مربعی در ایران قرار دارد در بخش‌های از استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده است. بیشترین دمایی که برای این منطقه به ثبت رسیده است، چیزی حدود 160 درجه فارنهایت در حدود 70 درجه سانتی گراد است.

گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه هزاران کیلومتر را در سخت‌ترین شرایط با تورهای کویر گردی، به این منطقه می‌روند تا با گرم ترین نقطه جهان، آشنا شوند. اگر می‌خواهید به اطلاعات کامل‌تری از این منطقه برسید می توانید مقاله گرم‌ترین کویر ایران کجاست را مطالعه کنید

دشت لوت-ایران

منطقه تیرات زوی / اسرائیل

یکی دیگر از گرم ترین مناطق جهان، دره‌ای در منطقه تیرات زوی اسرائیل است. این دره در سال 1942 دمای 129 درجه فارنهایت را برای خود ثبت کرده است که در آن سال، بالاترین دمای ثبت شده در منطقه، بوده است. این منطقه درست در غرب رود اردن و اسرائیل، واقع شده است. بهتر است بدانید که این رود، مرز بین اسرائیل و اردن می‌باشد.

منطقه تیرات زوی-اسرائیل

تیمبوکتو / مالی / آفریقا

این شهر باستانی در حاشیه جنوبی دشت صاحارا، قرار دارد و گرمای بی‌وقفه آن در طول یک سال، باعث شده است که این منطقه در این لیست، قرار بگیرد. این منطقه به طور میانگین دمای حدود 108 درجه فارنهایت را دارد و در گرم ترین حالت به 130 درجه فارنهایت نیز، رسیده است.

تیمبوکتو یکی از مناطقی است که پیشینه علمی و دانشگاهی بسیار قوی دارد و در این منطقه، کتاب در نسخه‌های خطی بسیاری تولید و نگهداری می‌شدند. یکی از قطب‌هایی که فرهنگ دین اسلام را به دیگر مناطق آفریقا، انتقال می‌داد، منطقه تیمبوکتو می‌باشد.

تیمبوکتو-مالی

کبیلی / تونس / آفریقا

یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های مسکونی قاره آفریقا، که آثاری از زندگی انسان‌های اولیه در آن، دیده می‌شود، منطقه کبیلی تونس است. این منطقه به گرمای طاقت فرسای فصل تابستانش، شهرت بسیاری دارد. شهر کبیلی در جنوب تونس و یکی از شهرهای اصلی در منطقه نفزاوا به حساب می‌آید. این مرکز استان کبیلی در تونس می‌باشد.

کبیلی / تونس

قادامس / لیبی / آفریقا

بعد از مناطق لوت ایران و دره مرگ کالیفورنیا، این منطقه به عنوان گرم ترین نقاط جهان، شناخته می‌شود. دمای ثبت شده برای این منطقه حدود 131 فارنهایت است. مردمان این منطقه بعضی روزها برای مقاومت در برابر گرما، به کلبه‌های گلی، پناه می‌برند. این یکی از قدیمی ترین شهرهای پیش از صحرای بزرگ کویر لیبی و نمونه‌ای برجسته از یک سکونتگاه سنتی می‌باشد.

قادامس / لیبی

بندر ماهشهر / خوزستان / ایران

یکی از گرم ترین نقاط جهان که شهرت بسیاری در مجلات، سازمان‌های جهانی مربوطه و ... دارد، شهر ماهشهر خوزستان است. منطقه بندر ماهشهر با دمای 165 درجه فارنهایت گرمای طاقت فرسایی را برای مردمان آن شهر، ایجاد می‌کنند. معمولا مردمان خوزستان و ماهشهر، تابستان‌ها را برای سفر و ییلاق استفاده می‌کنند، چون بعضی از روزهای این منطقه واقعا غیر قابل تحمل است.

بندر-ماهشهر

کیپ تاون / آفریقای جنوبی

کیپ تاون در لیست گرم ترین شهرهای جهان، دارای رتبه بسیار بالایی است. دمایی که برای این منطقه به طور میانگین، به ثبت رسیده است، حدود 108 در جه فارنهایت می‌باشد. کیپ تاون بعد از ژوهانسبورگ، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و همچنین پایتخت قانونی آفریقای جنوبی است. به زبان عامیانه مردمان آفریقایی آن را شهر مادر می‌نامند.

کیپ تاون-آفریقای جنوبی

بانکوک / تایلند / آسیا میانه

یکی از مسائلی که گردشگران تایلند، همیشه با آن، روبرو هستند، گرما طاقت فرسا شهر بانکوک هست. در بعضی از روزهای تابستان، دمای این شهر به بیش از 100 در جه فارنهایت می‌رسد که در آن زمان از سمت رسانه‌های ملی آن شهر و کشور، به مردمان و گردشگران، اعلام گرما بیش از حد، می‌کنند.

بانکوک / تایلند

کوه‌های فالمینگ / چین

یکی دیگر از گرم ترین نقاط جهان، تپه‌های فالمینگ است. این تپه‌های ماسه سنگی در وسط حوضه Turpan حوضه سین کیانگ یافت می‌شود، جایی که دما در سال 2008 به 152.2 درجه فارنهایت (یا بسته به فشار از شما فشار آور) رسیده است. معنی لغوی فالمینگ در زبان فارسی، "شعله‌ور" می‌باشد. حال به نظر شما چیزی غیر دمای بسیار بالا و هوای داغ، از این منطقه، انتظار می‌رود.

کوه‌های فالمینگ / چین

کوئینزلند / استرالیا

ترسناک‌تر از قرار گرفتن در گرما طاقت فرسا این منطقه، مواجه با حیوانات قاتلی است که همانند گرسنگانی هستند که در انتظار طعمه برای شکار می‌باشد. در سال 2003 ماهواره‌های ناسا دمای این منطقه را 156 درجه فارنهایت، اعلام کردند. منطقه کوئینزلند، منطقه وسیعی است و  این هوای داغ تابستانی بیشتر در مناطق وحشی آن، قرار گرفته است.

کوئینزلند-استرالیا

آیا دشت گندم کرمان گرم ترین نقطه جهان است؟

بله درست است. به توجه به آمارهای جهانی که در وب سایت‌های معتبری مانند national Geo این منطقه که در کویر شهداد قرار گرفته است، در لیست گرم ترین نقاط جهان، مقام اول را برای خود ثبت کرده است. آخرین دمایی که برای این منطقه به ثبت رسیده است، 71 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این دما، به راحتی هر موجود زنده را از بین می‌برد. از این جهت تقریبا، هیچ موجود زنده‌ای حتی باکتری‌ها قابل زیستن در این منطقه نمی باشند. جالب است این نکته را بدانید که منطقه گندم بریان از سنگ‌ها و گدازه‌های بازالتی سیاه‌رنگ آتشفشانی پوشیده شده است که این جریان افزایش دمای این منطقه به طرز عجیبی شده است.

کویر-شهداد

سخن آخر

با مطالعه کامل این مقاله، به خوبی با گرم ترین نقاط جهان آشنا می‌شوید. شهرهایی در این مقاله بررسی شده است که در حالت عادی به دمایی بالاتر از حد تحمل یعنی بیش از 50 درجه سانتی گراد، می‌رسد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید