آهار کجاست؟ آدرس + تصاویر + راهنمای سفر
شراره رحیمی 1399/08/18 9872 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید تهران مکان‌های توریستی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای هر شخصی بسیار لذت‌بخش و زیبا خواهد بود. اما اگر تمایل دارید که آخر هفته یا تعطیلات خود را در جایی آرام و به دور از شلوغی و آلودگی‌های شهری سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طبیعت و روستاهای زیبای اطراف تهران دیدن کنید و با گشت و گذار در طبیعت سلامت روانی و فیزیکی خود را به طور قابل توجهی ارتقا دهید. روستای آهار با جاذبه‌های طبیعی فراوانی که دارد یکی از ناب‌ترین و تماشایی‌ترین روستاهای اطراف تهران می‌باشد که بدون تردید بهترین مقصد برای دستیابی به آرامش و فرار از دغدغه‌های روزمره زندگی به حساب می‌آید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای سفر به بی‌نظیرترین روستای تهران به طور کامل راهنمایی کنیم.

معرفی روستای آهار

آهار یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین روستاهای اطراف تهران می‌باشد که از طبیعتی سرسبز و آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز برخوردار است و طی سال‌های اخیر در میان گردشگران و علاقمندان به طبیعت به محبوبیت منحصر به فردی دست یافته است. شغل اصلی اهالی روستا باغداری و کشاورزی می‌باشد و بدیهی است که وجود باغ‌های خوش رنگ و بویی همچون آلبالو و سایر میوه‌ها زیبایی روستا را چندین برابر خواهند کرد و شما می‌توانید با قدم زدن در میان آن‌ها نهایت لذت را ببرید. از دیگر زیبایی‌های این روستا می‌توان به وجود رودخانه‌هایی اشاره کرد که با جریان یافتن از دو طرف روستا جلوه‌ی ویژه‌ای به این منطقه بخشیده‌اند.

 شکرآب یکی از رودخانه‌های این روستا می‌باشد که طول آن تقریبا حدود 15 کیلومتر می‌باشد و از دامنه کوه‌های صندوق چال نشات گرفته و با عبور از دره‌های کوه تاربیشه به سمت روستا جریان می‌یابد. دیگر رودخانه این روستا نیز "پیش کنک" می‌باشد که از ارتفاعات سی چال یا گاجره سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه شکرآب هر دوی آن‌ها به سمت رودخانه بزرگ جاجرود سرازیر می‌شوند. وجود رودخانه‌ها، باغ‌های وسیع، علفزارها، چشمه‌های جوشان، کوه‌های سر به فلک کشیده و... همگی سبب شده‌اند تا روستای آهار به بهترین مقصد برای طبیعت‌گردی تهران تبدیل شود و سالانه گردشگران فراوانی را به ویژه در فصل بهار و پاییز به سوی خود فراخواند.

روستای آهار

روستای آهار کجاست؟ | مسیر دسترسی

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیران، منطقه زیبای رودبار قصران، روستای آهار

آهار یکی از روستاهای بسیار زیبای شهرستان شمیران از توابع رودبار قصران در استان تهران می‌باشد که در مسیر جاده لشگرک به سمت فشم واقع شده است. این روستا از سمت شمال غرب به گردنه زرگاه و از سمت جنوب غربی به منطقه شهرستانک، قله توچال و آبشار شکرآب محدود می‌شود. به منظور دسترسی به روستای زیبای آهار لازم است از خروجی میدان اوشان در جاده لشگرک خارج شوید و سپس وارد مسیر اوشان شوید و از آنجا نیز مسیر خود را به سمت آهار تغییر دهید. برای رسیدن به روستای آهار شما می‌توانید از خودرو شخصی و تاکسی استفاده کنید و یا در صورت تمایل می‌توانید با تورهای طبیعت‌گردی همراه شوید و از روستای زیبای آهار بازدید به عمل آورید و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود به وجود آورید. توجه داشته باشید که جاده اصلی دسترسی به آهار آسفالت است، اما برای دیدن جاذبه‌های اطراف روستا باید ماشینتان را در میدان آهار پارک کنید و ادامه مسیر را به صورت پیاده طی کنید.

روستای آهار

بهترین زمان سفر به روستای آهار

به طور کلی برای بازدید از روستای آهار هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما در هر زمان که مایل باشید می‌توانید از این روستای زیبا دیدن کنید و لذت ببرید. اما با توجه به گفته گردشگران بهترین زمان بازدید از این روستا را می‌توان به فصل پاییز و اواخر بهار اختصاص داد، زیرا در این بازه‌های زمانی طبیعت روستای آهار شگفتی و زیبایی خارق‌العاده‌ای را از خود برای طبیعت دوستان و گردشگران به نمایش می‌گذارد. البته ناگفته نماند که این منطقه در هر موقع از سال زیبایی خود را به طور کامل حفظ می‌کند و شما می‌توانید با رفتن به آنجا تصاویر زیبایی را مرتبط با هر فصل از سال ثبت کنید و خاطرات سفرتان به این روستای زیبا را ماندگارتر کنید.

جاذبه‌های اطراف روستای آهار

همان‌طور که گفته شد روستای آهار دیدنی‌ها و تفریحات فراوانی را در خود جای داده است که در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روستای آهار

  • پیاده روی از آهار به سمت روستای شکرآب

مسیر دسترسی به روستای شکرآب فوق‌العاده زیبا می‌باشد و چشم‌اندازهای متفاوتی از طبیعت، کوه‌های مرتفع، مسیرهای خاکی و هموار، درختان تنومند و... برای علاقمندان به پیاده روی به نمایش می‌گذارد. شما نیز با کوهنوردان و ورزشکاران بسیار زیادی در این مسیر مواجه خواهید شد که در قالب گروه‌های دوستانه از آهار به سمت قلعه دختر، سی چال، توچال و قزقونچال می‌روند که در صورت تمایل می‌توانید با آن‌ها همراه شوید و از زیبایی‌های مسیر و مصاحبت با دوست‌های جدید نهایت لذت را ببرید. برای رسیدن به روستای شکرآب تقریبا 2 ساعت پیاده روی خواهید داشت اما تماشای شگفتی‌های خارق‌العاده مسیر ارزش یک پیاده روی طولانی را دارد و بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

  • امامزاده طاهر و زاهد

امامزاده طاهر و زاهد در میان یکی از باغ‌های شکرآب واقع شده است که شما می‌توانید پس از یک پیاده روی طولانی مدت از آهار به سمت شکرآب در این محل به استراحت بپردازید و امکانات اولیه موجود در این محل نظیر سرویس بهداشتی، مغازه و... را مورد استفاده قرار دهید. در کنار امامزاده یک رستوران کوچک محلی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید با سفارش یک دیزی خوشمزه در آب و هوای مطبوع دلی از عزا درآورید و خستگی مسیر را از تن خارج کنید. به علاوه اگر لوازم مورد نیاز برای پیک‌نیک را با خود به همراه داشته باشید، می‌توانید در یکی از سکوها اطراق کنید و از تماشای محیط اطرافتان نهایت لذت را ببرید.

  • آبشار شکرآب

آبشار شکرآب یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای روستای شکرآب می‌باشد که پیشنهاد می‌کنیم پس از استراحت در امامزاده حتما از آن بازدید به عمل آورید و لذت سفرتان را چندین برابر کنید. به منظور دسترسی به این آبشار باید در ادامه مسیر امامزاده حرکت کنید تا به یک دوراهی برسید. پس از آن باید وارد مسیر سمت راست شوید تا پس از حدود 10 دقیقه پیاده‌روی آبشار زیبای شکرآب را که در دره‌ای بسیار سرسبز قرار گرفته‌ است، ببینید. ارتفاع این آبشار تقریبا حدود 10 متر می‌باشد و در فاصله 2 کیلومتری از روستای آهار قرار گرفته است.

روستای آهار

  • گیاهان خوراکی و دارویی

در روستای آهار گیاهان خوراکی و دارویی بسیاری وجود دارد که در فصل بهار و تابستان به اوج شکوفایی خود می‌رسند. از این رو افراد بسیار زیادی علاوه بر تماشای زیبایی‌های منطقه به منظور جمع آوری گیاهان دارویی و خوراکی نیز به این روستا سفر می‌کنند.

  • روستای ده‌تنگه

روستای ده‌تنگه در شمال غربی روستای آهار واقع شده است که از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار می‌باشد و بدون شک بازدید از آن پر از تجربه‌های جذاب و متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که مسیر دسترسی به ده‌تنگه دارای کمی شیب می‌باشد و برای پیمودن این مسیر حتما نیاز به کفش مخصوص پیاده‌روی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات جامعی از روستای زیبای آهار در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید روستای آهار دارای جاذبه‌های فراوانی می‌باشد که بدون شک با سفر به آن‌جا شما می‌توانید یک روز خاطره‌انگیز و پر از آرامش را سپری کنید. به منظور آگاهی از سایر مکان‌های طبیعت‌گردی اطراف تهران می‌توانید سری به مجله گردشگری کایت بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید