لندینگ کرافت قشم | هزینه‌ها + نکات ضروری + تصاویر
زهرا نیرومند 1399/08/16 160372 بازدید 7 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در بخش جنوبی کشورمان جزایر متعددی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فوق‌العاده‌ای می‌باشند. جزیره قشم، یکی از پرطرفدارترین جزایر خلیج فارس است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف ایران به سمت خود جذب می‌کند. این جزیره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی را در خود جای داده است که از بین آن‌ها می‌توان به دره ستارگان، جنگل‌های حرا، قلعه پرتغالی‌ها، غارهای خربس، غار نمکدان، جزایر ناز و ... اشاره کرد. سواحل زیبای جزیره قشم، تفریحات آبی و دریایی  متنوع و بازارها و مراکز خرید متعدد این جزیره از دیگر دلایل جذب گردشگر به این منطقه می‌باشد. برای سفر به قشم راه‌های متعددی دارید، اما اگر بخواهید با ماشین شخصی به این جزیره سفر کنید باید اتومبیلتان را از میان آب‌های خلیج فارس عبور دهید. برای انتقال اتومبیل به آن سوی آب‌ها باید از لندینگ کرافت استفاده کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای قشم وارد صفحه "تور قشم" شوید.

راه‌های سفر به قشم

برای رسیدن به قشم راه‌های متعددی دارید. می‌توانید با هواپیما سفر کنید و در فرودگاه قشم به زمین بنشیند یا از قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی برای سفر استفاده کنید که در آن صورت باید در بندرعباس توقف کنید و از طریق دریا خود را به جزیره زیبای قشم برسانید.

سفر با هواپیما: راحت‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به قشم، استفاده از هواپیما است. در هر شهری که هستید می‌توانید به نزدیک‌ترین فرودگاه بروید و بلیط قشم را خریداری کنید. آن‌گاه در عرض 2 ساعت یا حتی کمتر به قشم خواهید رسید. البته در صورتی که با تغییرات آب‌وهوایی و تاخیر در پرواز مواجه نشوید.

سفر با قطار: اگر دوست دارید زمینی سفر کنید و از مسیر سفر خود نیز لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم قطار را برای سفر به قشم انتخاب نمایید. قطار راحت‌ترین و البته ایمن‌ترین وسیله نقلیه برای سفرهای طولانی است. شما باید بلیط خود را برای شهر بندرعباس رزرو کنید و بندرعباس تا قشم را با قایق یا لنج طی کنید.

سفر با خودروی شخصی: یکی از جذاب‌ترین راه‌های سفر کردن، سفر با ماشین شخصی است. در سفر با خودروی شخصی این فرصت را دارید که از جاذبه‌های گردشگری که در طول مسیر وجود دارند نیز بازدید نمایید و سفر خاطره‌انگیزتری را برای خود و همراهانتان بسازید. برای رسیدن به قشم باید از شهرهای متعددی عبور کنید و در نهایت خود را به بندرعباس برسانید. مسیر بندرعباس تا قشم نیز یک مسیر دریایی است.

راه‌های سفر به قشم

بندرعباس تا جزیره قشم

چه با قطار یا اتوبوس سفر کنید، چه با خودروی شخصی خود را به بندرعباس برسانید، باید از دریا عبور کنید تا به جزیره قشم برسید. برای رسیدن به جزیره قشم باید ابتدا خود را به بندر شهید حقانی برسانید و سوار شناورهای دریایی شوید. جزیره قشم حدود 30 کیلومتر تا بندر فاصله دارد و طی کردن این مسیر با شناور حدود یک ساعت طول می‌کشد. این شناورها همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 شب بین قشم تا بندرعباس رفت‌وآمد می‌کنند و هر یک ساعت یک بار حرکت می‌کنند.

در صورتی که با ماشین شخصی سفر می‌کنید دو راه دارید:

  • می‌توانید ماشینتان را در یکی از پارکینگ‌های بندرعباس پارک کنید و بدون ماشین به جزیره قشم بروید.
  • می‌توانید با استفاده از شناورهای خودروبر به جزیره قشم بروید و با ماشین خود در جزیره رفت‌وآمد کنید. برای به همراه داشتن ماشین باید به سمت بندر پهل بروید و از آن‌جا با لندینگ کرافت خود را به بندر لافت قشم برسانید.

بندرعباس تا جزیره قشم

لندینگ کرافت چیست؟

لندینگ کرافت یک وسیله حمل‌ونقل دریایی است که در طی جنگ‌جهانی اول و دوم از آن برای جابجایی نیروها و وسایل نظامی استفاده میشد. امروزه لندینگ کرافت علاوه بر کاربرد نظامی، در موارد دیگری چون  انتقال خودرو، جابجایی کانتینرها، کامیون‌ها، ماشین‌آلات سنگین و صادرات و واردات انواع کالا نیز کاربرد دارد. بسیاری از کشورهای اطراف دریا از این وسیله برای صادرات و واردات استفاده می‌کنند و با حمل کانتینرهای یخچال‌دار حمل مواد غذایی را نیز انجام می‌دهند.

لندینگ کرافت چیست؟

لندینگ کرافت قشم

همان‌طور که در بالا عنوان شد، برای بردن ماشین خود به قشم باید از لندینگ کرافت استفاده کنید. لندینگ کرافت قشم همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 شب بین دو بندر پهل در بندرعباس و بندر لافت در قشم رفت‌وآمد می‌کند. فاصله این دو بندر از  هم 20 تا 30 دقیقه است، اما مسیر بین شهر تا بندر و معطلی آن چیزی حدود دو ساعت طول می‌کشد. به یاد داشته باشید که لندینگ کرافت‌ها برنامه زمانی مشخصی دارند و هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند. برای این‌که معطل نشوید، بهتر است برنامه زمانی حرکت این شناورها را از قبل چک کنید و در زمان مشخص به بندر بروید.

دقت داشته باشید که اسکله‌ها در زمان طوفانی بودن دریا تعطیل هستند و رفت‌وآمد لندینگ کرافت‌ها را متوقف می‌کنند.  در واقع می‌توان گفت لندینگ کرافت در صورتی حرکت می‌کند که وضعیت آب‌وهوایی خوب بوده و دریا آرام باشد. از این رو، بهتر است قبل از سفر با اسکله تماس بگیرید و وضعیت جوی منطقه را جویا شوید.

شماره اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

شماره اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

لندینگ کرافت قشم

هزینه لندینگ کرافت قشم  در سال 99

برای این‌که بتوانید ماشین خود را با استفاده از شناورهای دریایی از میان آب رد کنید، باید هزینه‌ای را بابت آن بپردازید. هزینه حمل ماشین از بندرعباس به قشم 75 هزار تومان و برگرداندن ماشین از قشم به بندرعباس چیزی حدود 35 هزار تومان درمی‌آید. در واقع این هزینه تنها هزینه حمل ماشین می‌باشد و بابت افرادی که در ماشین نشسته‌اند هزینه‌ای دریافت نمی‌گردد. از این رو، تعداد افراد تاثیری در میزان هزینه لندینگ کرافت قشم  ندارد. هزینه‌‌ لندینگ کرافت بندرعباس تا قشم شامل موارد زیر می‌باشد:

  • منطقه آزاد قشم: 43 هزار و 890 تومان
  • تعاونی دریایی فتح: 22 هزار و 500 تومان
  • دهیاری پهل: 3.000 تومان
  • شرکت تعاونی گمرک ایران : 2.000 تومان
  • بیمه و خدمات:  000 تومان
  • شورای اسلامی شهرستان:  500 تومان

 مجموع این هزینه‌ها 74 هزار و 890 تومان می‌باشد. پس از پرداخت هزینه‌ها، برگه‌ای به شما داده می‌شود که در طول سفر خود و به هنگام برگشت باید به همراه داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌ها با توجه به زمان سفر متغیر است و ممکن است کمی بالاتر از این مقدار باشد. بنابراین، قبل از حرکت می‌توانید با  دفتر بندر مربوطه تماس گرفته در این مورد سوال نمایید.

هزینه‌ای که در بالا عنوان شد، هزینه‌ حمل ماشین شخصی با لندینگ کرافت است. قطعا حمل ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس، کامیون، وانت و ... کمی بالاتر از این قیمت می‌باشد.

هزینه لندینگ کرافت قشم

در این مقاله در مورد لندینگ کرافت صحبت کردیم و اطلاعاتی در مورد مسیر رفت‌آمد، زمان و هزینه لندینگ کرافت قشم در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید، صفحات دیگر سایت را مشاهده نموده و تورهای گردشگری قشم را مورد بررسی قرار دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/08/15

    سلام خسته نباشین میخاستم بدونم با ماشین مدل ۸۴ میزارن سوار لندیگراف بشیم بریم قشم

  • 1400/10/04

    ها بابا به مدل ماشین کاری ندارن

  • 1400/10/12

    سلام لطفاً ی شماره شرکت حمل و نقل خودرو رو بدین بهشون زنگ بزنیم؟؟کسی شماره ای داره؟

  • 1400/11/20

    سلام کسی شماره تلفن اسکله بند پل رو داره ؟میخواستم بدونم اگه کارت ماشین به علت تعویض پلاک هنوز به دستم نرسیده .نداشته باشم به مشکل میخورم؟

  • 1400/11/24

    سلام به علت تعویض پلاک کارت ماشین موجود نیست ایا میشه مجوز سوار لندیگراف و ورود به جزیره قشم رو گرفت؟

  • 1401/10/19

    هیچ کاری به مدارک خودرو ندارن و فقط یک کارت شناسایی و یک کارت بانکی و حتی با ماشین دزدی هم میشه رفت و لندیگراف و اسکله ربطی به استعلام ماشین ندارن..... پلاک داشته باشه و ایمنی خودرو تایید باشه که به دیگران صدمه نزنه اوکی هست

  • 1401/10/28

    اونایی که کارت ماشین ندارن خب با برگ سبز ماشین سوار بشید. من شده کارت ماشینم نیومده بود ولی برگ سبز تحویل دادم رفتم

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید