سفر به قشم | چگونه با ماشین شخصی به قشم سفر کنیم؟
حامد مقتدایی 1399/02/28 117862 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد دارید به جزیره قشم سفری داشته باشید و به فکر استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، قطار و هواپیما نیستید، یک راه پیش‌روی‌تان می‌ماند و آن هم اتومبیل شخصی‌تان است. برای سفر به قشم با ماشین شخصی چندین راه را می‌توان انتخاب کرد که در این مقاله سعی کرده‌ایم آن‌ها را با بیان تمام جزئیات و نکات جذاب و خواندنی که باید در این مسافرت ماجراجویانه به آن‌ها توجه کنید، برای‌تان مطرح کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای قشم وارد صفحه "تور قشم" شوید.


چرا سفر زمینی به قشم را باید انتخاب کنیم؟


گوشه گوشه جزیره قشم، چشم‌اندازی از طبیعت شگفت‌انگیز و سرزمین رازآلود محبوب گردشگران ایرانی را به نمایش می‌گذارد؛ که از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی قشم که در سفر به این جزیره تماشایی می‌توانید از تماشا و بازدید از آن لذت ببرید می‌شود به موارد زیر اشاره کرد: دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس‌ها، دره مجسمه‌ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی‌ها.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره جاذبه‌های گردشگری قشم، می‌توانید نگاهی به مقاله «قشم و آشنایی با 10 جاذبه گردشگری آن» بیندازید. ضمناً برای دیدن پیشنهادهای جذاب رزرو هتل در قشم به صفحه "رزرو هتل قشم" مراجعه کنید.


از کدام مسیر به قشم سفر کنیم؟


برای سفر به قشم با ماشین شخصی دو مسیر اصلی پیش‌رویتان قرار دارد:


الف) سفر زمینی به قشم با عبور از شهرهای یزد و سیرجان
ب) سفر زمینی به قشم با عبور از شهرهای اصفهان و جهرم و لار


سفر به قشم با ماشین شخصی


بعد از رسیدن به بندرعباس نیز دو راه پیش‌روی‌تان قرار دارد:


الف) اگر می‌خواهید ماشین‌ شخصی‌‌تان را نیز تا خود جزیره ببرید، باید خودتان را به بندر پل برسانید. این بندر نیم‌ساعتی با بندرعباس با ماشین شخصی فاصله دارد. حمل خودروی شما از بندر پل تا جزیره قشم با لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر صورت می‌گیرد و با پرداخت هزینه رفت و برگشت می‌توانید این کار را انجام دهید.
در این مسیر ماشین شخصی شما به جزیره قشم و بندر لافت می‌رسد و از آنجا اتومبیل‌ خود را تحویل می‌گیرید و راهی محل اقامت خود در قشم می‌شوید.
ب) اگر نمی‌خواهید ماشین شخصی‌تان را به جزیره ببرید، باید پس از پارک کردن ماشین‌تان در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس به سمت اسکله حقانی بروید و با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید.
به این نکته توجه داشته باشید، تفاوتی نمی‌کند کدامیک از این مسیرها را انتخاب می‌کنید، باید برنامه‌ریزی شما به شکلی باشد که سفرتان آرامش‌بخش، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز شود.


چطور از لندینگ کرافت برای جابجایی ماشین شخصی به قشم استفاده کنیم؟


همانطور که در بخش قبل گفتیم، برای اینکه ماشین شخصی خودتان را بتوانید به جزیره قشم ببرید، باید از لندینگ‌کرافت‌ها استفاده کنید. این شناورهای خودروبر به طور شبانه‌روزی بین دو بندر پل و بندر لافت فعالیت دارند. پیش از اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر بهتر است وضعیت آب‌وهوا در چند روز آینده را بررسی کنید تا در بندر به مشکلی برای رفت و آمد مواجه نشوید.
هزینه حمل ماشین شخصی به قشم، بسته به زمان مراجعه‌تان به این جزیره متغیر خواهد بود و پس از پرداخت آن برگه‌‌ای به شما ارائه می‌شود که حین رفت و برگشت باید آن را همراه خود نگه‌دارید. فاصله زمانی شما از بندر پل تا بندر لافت بین 20 الی 30 دقیقه خواهد بود.


چطور با اتوبوس‌های دریایی به قشم برویم؟


همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، پس از اینکه ماشین شخصی خود را در پارکینگ‌های معتبر و رسمی بندرعباس پارک کردید باید خودتان را به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید تا سوار اتوبوس‌های دریایی شوید و به جزیره قشم بروید. سفر با این اتوبوس‌ها معمولاً 50 دقیقه به طول مینجامد.
این اتوبوس‌ها معمولاً زمانی‌که شرایط جوی مناسب باشد، حرکت می‌کنند و احتمال دارد با طوفانی شدن دریا، امکان جابجایی مسافران وجود نداشته باشد و بهتر است از قبل با اسکله حقانی تماس گرفته شود و از شرایط جوی و ساعت حرکت این اتوبوس‌ها مطلع شوید.


سفر به قشم با ماشین شخصی


ساعات کاری اتوبوس‌های دریایی به مقصد قشم به شرح زیر است:


از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب
از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب
از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب
از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر
از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر
از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر
حتماً پیش از سفر از وضعیت آب‌وهوایی و جوی مطلع شوید. برای این کار می‌توانید با شماره تماس اسکله‌ها که در زیر آورده شده تماس بگیرید:
اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱
اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶


چطور ماشین شخصی خود را با قطار به قشم بفرستیم؟


یکی دیگر از راه‌هایی که بتوانید در جزیره قشم با ماشین شخصی خود به تماشای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تماشایی آن بروید، فرستادن اتومبیل‌تان از طریق قطار و واگن‌های خودروبر به این جزیره است. این قطارها در دو طبقه بین 10 تا 12 سواری را در خود جای می‌دهند. در ادامه قوانین و مقررات مربوط به حمل خودرو با قطار برایتان آورده شده که دانستن تعدادی از آن‌ها خالی از لطف نیست.


قوانین و مقررات حمل خودرو با قطار


در ادامه قوانین و مقررات حمل خودرو با قطار به قشم برایتان آورده شده است:


1.بعد از رسیدن قطار به مقصد، تحویل آنی خودرو به خاطر انجام امور مربوط به تخلیه خودرو از واگن ممکن نیست و تحویل ماشین شخصی شما در ساعات اداری و با فاصله زمانی انجام می‌شود.
2. حمل خودروهای با ارتفاع بیش از ۱۵۸ سانتی‌متر (شاسی بلند – پاترول، پرادو، سانتافه، نیسان وانت و …) یا عرض بیش از ۱۸۰ سانتی متر مقدور نیست.


سفر به قشم با ماشین شخصی


3. ارائه اوراق شناسایی مالک و نیز خودرو هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن آن الزامی است.
4. زمان تحویل خودرو به راه‌آهن حتماً باید مدارک شناسایی‌، سند و کارت ماشین‌ همراه‌تان باشد.
5. باید یک ساعت پیش از زمان حرکت قطار، ماشین را به انبار تحویل دهید و وسایل‌تان را غیر از جک و زاپاس از داخل ماشین بردارید.
6. شرکت راه‌آهن مسئولیتی در قبال وسایل شخصی شما ندارد.
7. مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی می‌ماند، باید از یک چهارم باک کمتر باشد.
8. برای رعایت موارد ایمنی سرباتری ماشین‌ها را در مبداء جدا می‌کنند و پس از رسیدن به شهر مقصد، سرباتری‌ها دوباره نصب می‌شوند.
9. فقط تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن ماشین به مقصد، پارکینگ راه آهن رایگان است. پس از آن تا ۵ روز اول یک مبلغ و بعد از ۵ روز مبلغ بیشتری را روزانه برای نگهداری خودرو باید پرداخت کنید.
10. اگر به‌ هر دلیلی ماشین شما به موقع نرسد و نتوانید ۲۴ ساعت بعد ماشین را تحویل بگیرید، ۵۰ درصد از کرایه را به شما برمی‌گردانند.
11. اگر شرکت راه‌آهن نتواند ماشین شما را در مقصد تحویل دهد، تمام هزینه‌ بلیت را به شما برمی‌گرداند.


چه نکات ضروری را باید در سفر به قشم رعایت کرد؟


در ادامه نکات ضروری و الزامی برایتان آورده شده که در سفر به قشم با ماشین شخصی بهتر است آن‌ها را رعایت کنید:


1. تا حد امکان در طول روز رانندگی کنید.
2. با حالت خستگی و بی‌حالی رانندگی نکنید.
3. بین راه در طول مسیر چندین بار استراحت کنید تا حین رانندگی سطح هوشیاری‌تان حفظ شود.
4. جاهای سبقت ممنوع، سبقت نگیرید.
5. از سبقت‌های بی‌مورد بپرهیزید.
6. سعی نکنید هرچه سریع‌تر خودتان را به مقصد برسانید، دیر رسیدن و لذت بردن از جذابیت‌های مسیر، خیلی بهتر از هرگز نرسیدن است.


سفر به قشم با ماشین شخصی


7. جزیره قشم دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است و بیشترین دمای آن 46 درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای آن 16 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
8. برای اقامت در جزیره قشم می‌توانید در هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان‌ها و سوئیت‌های ترتیب‌داده‌شده برای مسافران ساکن شوید.
9. یکی دیگر از راه‌های اقامت در جزیره قشم، مراجعه به کمپ‌پارک‌ها برای اسکان آن دسته گردشگرانی است که قصد اقامت در چادر خود را دارند.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی درباره راه‌های سفر به قشم با ماشین شخصی آشنا کردیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید