معرفی بهترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی استانبولِ ترکیه
3884 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


با معرفی بهترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی استانبول ترکیه در این مقاله از وبسایت کایت همراه باشید و هرچه سریع‌تر برای اقامت در این کشور اقدام کنید. در اینجا فهرستی از بهترین‌ دانشگاه‌های استانبول ترکیه با ارائه توضیحاتی مختصر و مرور کلی بر برنامه‌های آموزشی‌شان آورده شده است.
جستجو برای آینده دوران تحصیلی و آموزشی‌تان در خارج از کشور عزیزمان ایران را از همین‌جا و همین‌امروز آغاز کنید.


بهترین دانشگاه‌های استانبول ترکیه

دانشگاه کدیر هاس استانبول


دانشگاه کدیر هاس در سال 1997 در شهر زیبای استانبول تاسیس شد. در این دانشگاه، پنج دانشکده وجود دارد: دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده اقتصاد و علوم اجرایی، دانشکده ارتباطات، دانشکده حقوق و دانشکده هنرهای زیبا. در کنار این دانشکده‌ها، آموزشگاه‌های تخصصی متعددی نیز قرار گرفته است.
این دانشگاه قصد دارد تا پیشروی حوزه‌های آموزشی و فرهنگی در ترکیه باشد و در سطح بین‌الملل برای خودش در پژوهش و توسعه علمی جایگاهی فاخر دست‌ و پا کند.

دانشگاه کدیر هاس استانبول

2. دانشگاه استانبول سهیر


دانشگاه استانبول سهیر، یک دانشگاه غیرانتفاعی و خصوصی است که به خاطر ارائه خدمات آموزشی در حوزه تحصیلات تکمیلی شناخته‌شده و توسط بنیاد علوم و هنر در سال 2008 تاسیس گردیده است. این دانشگاه در استانبول واقع شده و دارای سه محوطه دانشگاهی (محوطه غربی، محوطه شرقی و محوطه جنوبی) است که با فاصله از یکدیگر در آلتونیزاده ازکوندر قرار گرفته‌اند.
در این دانشگاه در حال حاضر 6 دانشکده، سه پردیس، یک هنرستان، چهار مرکز پژوهش و یک موسسه زبان وجود دارد: دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده مدیریت و علوم اجرایی، دانشکده ارتباطات، دانشکده حقوق و دانشکده علوم اسلامی.
این دانشگاه قصد دارد تا به یکی از پرآوازه‌ترین دانشگاه‌های ترکیه و در استانبول به عنوان یکی از مراکز آموزشی شناخته‌شده در جهان برای تحصیل و پژوهش در مقاطع بالاتر بدل شود.

دانشگاه استانبول سهیر

3. دانشگاه سابانکی استانبول


دانشگاه سابانکی استانبول یکی از بهترین‌ها برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه در سه دانشکده خود، در رشته‌های تحصیلی متعدد به ارائه خدمات مشغول است. این دانشگاه در چهل کیلومتری مرکز شهر استانبول واقع شده و در سال 1994 تاسیس شد.
طراحی بین‌رشته‌ای برنامه‌های آموزشی ارائه‌شده توسط دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت، دانشجویان را برای مقابله با چالش‌های دنیای مدرنیته و فناوری آماده می‌سازد. همه دانشجویان یک برنامه عمومی دو ساله را می‌گذرانند که آن‌ها را پیش روی گستره متفاوتی از رشته‌ها و رویکردهای تحصیلی قرار می‌دهد. این شانس در اختیار دانشجویان قرار دارد تا به راحتی برای شرکت در مقاطع تحصیلی بالاتر پیروی علاقمندی‌های دانشگاهی و حرفه‌ای خود آزادانه دست به انتخاب رشته بزنند.

دانشگاه سابانکی استانبول

4. دانشگاه بیلگی استانبول


دانشگاه بیلگی استانبول در سال 1994 تاسیس شد. این دانشگاه سه محوطه آموزشی دارد. و اکنون بیش از 20.000 دانشجو دارد و تاکنون 40.000 دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. این دانشگاه از 7 دانشکده، 4 آموزشگاه غیرتخصصی و 3 آموزشگاه تخصصی تشکیل شده و بیش از 150 رشته دانشگاهی را پشتیبانی می‌کند که از مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد را دربرمی‌گیرد.
دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌انداز: دانشکده معماری، دانشکده کسب‌وکار، دانشکده ارتباطات، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده حقوق و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
این دانشگاه قصد دارد تا به دانشگاهی بین‌المللی بدل شود که مرزهای علوم و هنر را گسترش می‌دهد، آزادی را در آغوش گرفته و در پیشرفت اجتماع، ارائه مکانی برای دانشجویان جهت به‌اشتراک‌گذاری شوروشوق یادگیری پیشرو باشد و جایگاهی برای همه علاقمندان به یادگیری فراهم نماید تا خودشان را وقف این هدف کنند.  

مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول

دانشگاه بیلگی استانبول

5. دانشگاه باهچسهیر استانبول


دانشگاه باهچسهیر استانبول یک دانشگاه خصوصی واقع در بخش اروپایی استانبول ترکیه است که در سال 1998 تاسیس شده است. این دانشگاه از هشت دانشکده به شرح زیر تشکیل شده است: دانشکده دندان‌پزشکی، دانشکده علوم آموزشی، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد، دانشکده علوم اجرایی و اجتماعی، دانشکده ارتباطات، دانشکده معماری و طراحی، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، دانشکده علوم بهداشتی و دانشکده پزشکی.
دانشگاه باهچسهیر استانبول انتظار دارد در ارتقای دانش در سطح منطقه‌ای و ملی پیشتاز باشد.

دانشگاه باهچسهیر استانبول

6. دانشگاه نیسانتاسی استانبول


دانشگاه نیسانتاسی یک دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی است که در سال 2012 تاسیس شده و در استانبول ترکیه واقع است. این دانشگاه به لحاظ مالی از سوی بنیاد آموزشی، فرهنگی نیسانتاسی حمایت می‌شود. این دانشگاه، از 4 دانشکده، سه آموزشگاه غیرتخصصی و 2 آموزشگاه تخصصی تشکیل شده است و دانشکده‌های آن، دانشکده مهندسی و معماری، دانشگاه هنر و طراحی، دانشکده اقتصاد و دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی هستند.  
این دانشگاه با پذیرش یک مدل آموزشی آزاد نسبت به همکاری‌های بین‌المللی با فناوری گره خورده و از پژوهش و توسعه حمایت کرده و بر توسعه محصولات نوآورانه تمرکز دارد، کارآفرینی را ارزشمند قلمداد کرده و مدل‌های کسب‌وکاری که بتوان آن‌ها را در بسترهای دیجیتال ارائه کرد، در اولویت قرار می‌دهد. چشم‌انداز این دانشگاه مبتنی بر آموزش نسلی قرار دارد که از فناوری‌های دیجیتال جهت واکنش نشان دادن به دنیای اشیا و هوش مصنوعی استفاده می‌کند و نقشی قابل‌توجه در حرفه‌های تخصصی آینده ایفا می‌نماید.

دانشگاه نیسانتاسی استانبول

7. دانشگاه اوکان استانبول


دانشگاه اوکان استانبول توسط هولدینگ اوکان، یک شرکت ترکیه‌ای در سال 1999 در استانبول تاسیس شد. اولین سال فعالیت آموزشی این دانشگاه در سال 2003 بوده است. این دانشگاه از 10 دانشکده تشکیل شده است: دانشکده دندان‌پزشکی، دانشکده علوم آموزشی، دانشکده حقوق، دانشکده کسب‌وکار و علوم اجرایی، دانشکده علوم انسانی واجتماعی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده هنر، طراحی و معماری، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم کاربردی.
دانشگاه اوکان استانبول می‌خواهد به یک دانشگاه بین‌المللی در سطح جهان بدل شود و در بهبود کشور خود و زندگی مردمانش با ارائه آموزش در بالاترین سطح استانداردهای امروز نقش داشته باشد و بتواند دانشجویانش را جهت ورود به دنیای کسب‌وکار داخلی و خارجی آماده نماید.

دانشگاه اوکان استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید