بهترین موزه‌های باکو آذربایجان + عکس و آدرس
حسام مقتدایی 1399/02/27 2961 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پیشنهاد می‌کنیم حتماً به موزه‌های باکو آذربایجان سر بزنید و از داستان‌ها و فرهنگ حیرت‌انگیز آن مطلع شوید و تجربه سفری مثال‌زدنی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. در این مقاله از مجله گردشگری کایت قرار است به معرفی بهترین موزه‌های باکو آذربایجان بپردازیم. برای هرکدامشان هم، عکسی آماده کرده‌ایم که کمی بیشتر با آن آشنا شوید و آدرس دقیق آن‌ها را هم قید می‌کنیم که اگر روزی گذرتان به آنجا افتاد، حتماً سری به موزه‌هایش بزنید و لذت تجربه تاریخ و شناخت مردمان دیگر سرزمین‌ها را با کسانی که دوستشان دارید، تقسیم کنید. با کایت همراه باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.


موزه ملی تاریخ آذربایجان


موزه ملی باکو داخل عمارتی قدیمی با معماری ایتالیایی دوره رنسانسی است که بیش از 300.000 اثر باستانی را در خود جای داده است و بزرگ‌ترین موزه آذربایجان به شمار می‌رود. آثار باستان‌شناسی و اسناد اصلی موجود در این موزه، داستان و سرگذشت آن را میگویند. بازدیدکنندگان با ورود به این موزه ابتدا سری به زرتشتیانی که برای آتش اهمیت زیادی قائل بودند، می‌زنند، سپس سراغ قسمت مربوط به قرون وسطی می‌روند و بعد آثاری مربوط به اتحاد جماهیر شوروی را می‌بینند و درنهایت به اکنون نزدیک می‌شوند. ساعات بازدید از این موزه، دوشنبه تا شنبه ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، محله سباییل، خیابان حاجی ذین العابدین تقیه

موزه-ملی-تاریخ-آذربایجان


موزه هنر جمهوری آذربایجان


گسترده‌ترین مجموعه هنری در باکو را می‌توانید در موزه هنر ببینید. اولین بار این موزه در سال 1936 افتتاح شد و تعداد آثار موجود در این موزه امروزه به بیش از 3000 مورد در 60 اتاق در 2 ساختمان می‌رسد. نمایشگاه‌های آن شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از هنرمندان آذربایجانی، روسی و اروپایی است. بخشی در مورد هنر شرقی هم در این موزه وجود دارد که آثاری از ایران و ترکیه را به نمایش می‌گذارد. ساعات بازدید از این موزه، سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، محله سباییل، خیابان نیازی

موزه-هنر-جمهوری-آذربایجان


موزه کتاب‌های مینیاتوری باکو


موزه کوچکی در حاشیه شهر ایچری قرار دارد که مجموعه‌ای از کتاب‌های کوچک را به نمایش می‌گذارد. قبلاً یک مجموعه شخصی به‌حساب می‌آمده و اکنون موزه‌ای رایگان شده که طیف وسیعی از کتاب‌های قران مربوط به قرن هفدهم تا کتاب‌های اتحاد جماهیر شوروی را می‌توانید در قفسه‌های آن ببینید. برای دیدن این کتاب‌ها حتماً باید از یک ذره‌بین استفاده کنید. ساعات بازدید از این موزه، 11 صبح تا 5 بعد از ظهر بوده و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز، بسته است.
آدرس: آذربایجان، باکو، محله سباییل، خیابان سباییل

موزه-کتابهای-مینیاتوری-باکو


موزه استقلال آذربایجان


هرکسی که به موزه‌های سبک شوروی علاقه داشته باشد از موزه استقلال هم خوشش خواهد آمد. در این موزه می‌توانید همه عناصر پروپاگاندایی و تاریخ اوایل قرن بیستم را در طول دوران شوروی تا استقلال آذربایجان در سال 1991 ببینید. دیگر بخش‌های آن مربوط به نبرد کاراباخ است. بیشتر آثار موجود در آن آذری یا روسی هستند و راهنمایی‌هایی که برای آن‌ها نوشته شده نیز به همین دو زبان است. بهتر است همراهتان کسی باشد که به این زبان‌ها مسلط باشد. البته که می‌توانید چند دلاری بپردازید برای خودتان راهنمایی شخصی داشته باشید. ساعات بازدید از این موزه، از سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 9 و نیم صبح تا 5 و نیم بعد از ظهر می‌باشد. البته دوشنبه‌ها این موزه بسته است.
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نفتچیلار

موزه-استقلال-آذربایجان


کاخ شیروانشاه


شیروانشاهیان، قرن‌ها بر قسمت‌های مختلف آذربایجان حکومت می‌کرد. یک زلزله این حاکمان عرب ایرانی شده را مجبور کرد پایتختشان را 123 کیلومتر جابجا کنند و درنهایت در باکو این کاخ را بنا کردند. کاخ اصلی، یک مقبره، دو مسجد و یک حمام در داخلش دارد و قدمتش به قرن 15 می‌رسد و در لیست اماکن مربوط به یونسکو است. بیشتر مردم برای دیدن این کاخ به طور کامل باید چیزی نزدیک به 1 تا 2 ساعت وقت بگذارند. ساعات بازدید از کاخ، دوشنبه تا یکشنبه ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، سرای شیروانشاه

کاخ-شیروانشاه


موزه هنر مدرن باکو


هنر آذربایجان در نیمه دوم قرن بیستم به سمت سبک آوانگارد رفت. موزه هنر مدرن بیش از 800 نقاشی و مجسمه که توسط هنرمندان آذربایجانی در طول دهه 60 و 70 میلادی خلق شده‌اند را به نمایش می‌گذارد. در اتاق‌هایش که راه بروید متوجه می‌شود که طراحی معماری این ساختمان به قدری حرفه‌ای انجام شده که بهترین زاویه از آثار را به نمایش می‌گذارد. دیگر نمایشگاه‌های این موزه آثاری از دالی و پیکاسو را که توسط کلکسیون دارهای خصوصی اهدا شده‌اند را به نمایش گذاشته که فقط عکاسان محلی می‌توانند از آن عکس بگیرند. ساعات بازدید از این موزه، سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 11 صبح تا 8 شب می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان یوسف صفراف

موزه-هنر-مدرن-باکو


برج میدن


سمبل شهر ایچری، برج میدن بوده که پر از رمز و راز است. این برج ارتفاعی 29 متری دارد و قدمت آن به بیش از 1000 سال می‌رسد. اما هیچ‌کسی از این موضوع مطمئن نیست. با بازدید از این موزه می‌توانید درباره داستان قرون وسطی باکو و اینکه چگونه این شهر به پایتختی مدرن تبدیل شد، بیاموزید. ساعات بازدید از این برج، 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، محله سباییل

برج-میدن


موزه فرش آذربایجان


حضور فرش در آذربایجان به بیش از 3000 سال قبل برمی‌گردد و فرش به‌طورکلی نقش عمده‌ای در هویت محلی این منطقه بازی می‌کند. هر منطقه، الگوها و طراحی‌های خودشان را در طی نسل‌ها تولید کرده‌اند. موزه فرش آذربایجان در بلوار باکو، دو نکته برای شهرت دارد: یکی معماری زیبای آن و دیگری آثار موجود در آن. از بیرون، ساختمان شبیه فرشی جمع شده می‌باشد، چیزی منحصربه‌فرد در جهان معماری. نمایشگاه‌ها به بازدیدکنندگان، اهمیت فرش را می‌آموزند و همچنین در این موزه بیش از 10.000 شیء وجود دارد که شامل سرامیک‌های قرون‌وسطایی و جواهرات هم می‌شود. ساعات بازدید از این موزه سه‌شنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان میکاییل حسینف

موزه-فرش-آذربایجان


موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی


این موزه در قسمت شرقی شهر ایچری واقع‌شده و دو بخش دارد که به باستان‌شناسی و مردم‌شناسی اختصاص دارد. بخش باستان‌شناسی آن شامل تاریخ آذربایجان از دوران پارینه‌سنگی تا اواخر قرون وسطی است. زندگی و فرهنگ محلی مربوط به قرن‌های 19 و 20 را می‌توانید در بخش مردم‌شناسی آن ببینید. بازدیدکنندگان سنت‌های کهن و سبک زندگی‌های آن موقع را یاد می‌گیرند و درباره آذربایجان قدیم می‌فهمند. ساعات بازدید از این موزه دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، محله سباییل

موزه-باستانشناسی-و-مردمشناسی


معبد آتش


آخرین موزه‌ای که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، خاص‌ترین موزه است. تقریباً 20 کیلومتری شرق باکو واقع‌شده و یک معبد آتش است. شعله‌ای در این معبد وجود دارد که قرن‌ها است که می‌سوزد و گازش از درون زمین می‌آید. این معبد مدرن متشکل است از یک شعله بزرگ و چهار شعله کوچک و بیش از 300 سال قدمت دارد. اما مردم بیش از 1000 سال است که اینجا را به عنوان عبادتگاه خود می‌شناسند. اتاق‌های این معبد از داستان‌هایی مربوط به زرتشتیان در آذربایجان و ایران پر شده است. البته که به ارتباطشان میان آن‌ها و آتش نیز اشاراتی شده. بهتر است با یک تور به این معبد سر بزنید. البته اگر بخواهید خودتان بروید می‌توانید از طریق ایستگاه مترو کوروگلو این کار را بکنید. ساعات بازدید از این موزه همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.
آدرس: آذربایجان، باکو، آتشگاه

معبد-آتش


با سفرتان به باکو، تاریخ را تجربه کنید!


در این مقاله از مجله گردشگری کایت، 10 مورد از بهترین موزه‌های باکو آذربایجان را برایتان معرفی کردیم و درباره ویژگی‌هایی که هرکدامشان را منحصربه‌فرد می‌کرد، نوشتیم. همچنین تصویری از آن‌ها قرار دادیم تا بیشتر با هرکدامشان آشنا شوید و آدرسشان را هم ذکر کردیم برای روزی که گذرتان به باکو افتاد، سری به آن‌ها بزنید و فراموش نکنید، تاریخ مهم‌ترین مسئله امروز آدم‌ها است و هرچه درباره گذشته بدانید، بهتر می‌توانید برای حال و آینده‌تان تصمیم بگیرید. اگر قصد سفر به باکو را دارید تنها کافی است با کارشناسان کایت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید