جاذبه‌های برتر بالی به همراه عکس
حسام مقتدایی 1398/10/24 2570 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


جاذبه‌های گردشگری زیادی در بالی وجود دارد که باید از آن بازدید کنید و می‌توانید ساعات زیادی را صرف تماشای آن‌ها در جزیره زیبای بالی اندونزی بکنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده شرایط و قیمت تور بالی، به صفحه "قیمت تور بالی" مراجعه نمایید.

تور بالی

آشنایی کامل 15 جاذبه گردشگری برتر بالی

جزیره بالی بهترین جا برای زوج‌هایی است که به دنبال برنامه‌ریزی ماه عسلشان هستند یا می‌خواهند تعطیلاتی لوکس را تجربه کنند. در عین حال بالی را می‌توان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند نیز مناسب دانست. به همین خاطر تعجبی ندارد که پر گردشگرترین مقصد در اندونزی به شمار می‌رود و گردشگران بسیار زیادی به آن سفر می‌کنند. بالی به شما همان چیزی را می‌دهد که به دنبالش هستید، بدون این که میزان بودجه‌تان مهم باشد. با این حال، اگر زمان کافی برای گشت و گذار بالی را ندارید، سفرتان قرار است حسابی شلوغ باشد چرا که با اماکن دیدنی زیادی درگیر خواهید بود.


اوباد، بهترین مکانی که در بالی باید از آن بازدید کنید


شهر-اوباد

اوباد، پایتخت فرهنگی بالی است که در مرکز جزیره واقع شده است و نقطه‌ای استراتژیک برای هر مسافری به‌حساب می‌آید و علاوه بر این، محل بسیار مهمی برای بازدید است. دو تا از مهم‌ترین اماکنی که در اوباد باید بازدید کنید، بازار هنر سنتی و معبد پورا تامان سراسواتی است. در بازار هنر سنتی می‌توانید همه نوع دست سازه هنری و سوغاتی که می‌خواهید بخرید و در معبد پورا تامان سراسواتی می‌توانید از تماشای هزاران گل نیلوفر لذت ببرید. علاوه بر این، اماکن دیدنی دیگر در اطراف اوباد وجود دارد که هنگام بازدید از بالی باید سراغ آن‌ها نیز بروید. با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر اوباد، بهترین مکان جهت اقامت شما به‌حساب می‌آید چرا که می‌توانید ظرف کمتر از چند ساعت به هر نقطه از جزیره دسترسی پیدا کنید.


دنپاسار، شهری که باید در بالی از آن بازدید کنید


شهر-دنپاسار

فرودگاه بین‌المللی بالی در دنپاسار واقع شده و این به این معناست که باید شبی را در پایتخت بالی بگذرانید. وقتی در دنپاسار هستید، توصیه می‌کنم سری به موزه بالی بزنید تا درباره تاریخ و فرهنگ جزیره اطلاعاتی کسب کنید. بازدید از گذر بادونگ یکی دیگر از کارهای جذابی است که باید در دنپاسار انجام دهید. این گذر، بازاری از محصولات محلی تازه است که در نزدیکی رودخانه بادونگ قرار گرفته است. در اطراف آن می‌توانید معابد زیبایی را ببینید. معابدی همچون پوری تانجونگ، ساری پمکوتان و ... .


اولوواتو، بهترین جا برای تماشای غروب در بالی


اولوواتو

پورا لوهور اوواتو یکی از مهم‌ترین معابد بالی است که روی تپه‌ای به ارتفاع 76 متر در غرب شبه‌جزیره بوکیت بادونگ در جنوب بالی واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از این معبد، هنگام غروب آفتاب است وقتی‌که می‌توانید خورشید را ببینید که پایین دریا می‌رود. سپس کمی بعد، معبد اجرای آتش‌بازی خودش را شروع می‌کند. شرکت در یکی از جشن‌های رقص سنتی در بالی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. در این رویداد، گروهی از مردان درحالی‌که لباس‌های رنگی پوشیده‌اند و می‌رقصند، قصه رامایانا را به صورت آواز می‌خوانند. اگر از این معبد بازدید می‌کنید، مراقب میمون‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند باشید. از آنجای که به گردشگران عادت دارند سعی می‌کنند چیزی از شما بدزدند و در ازای آن از شما غذا بگیرند.


پناهگاه جنگلی میمون مقدس، مکانی که باید از آن بازدید کنید


پناهگاه-جنگلی-میمون-مقدس

جنگل میمون مقدس اوباد یکی از پر بازدیدترین اماکن گردشگری در بالی به شمار می‌رود. این جنگل در حومه شهر اوباد واقع شده است و پر از مجسمه‌های ترسناک است. مکان جذاب و زیبایی است اما باید حسابی مراقب باشد چرا که میمون‌های این جنگل به کنار گردشگران بودن عادت کرده‌اند و فوری به آن‌ها نزدیک می‌شوند و تقاضای غذا می‌کنند یا وسایلشان را می‌دزدند. هرگز به آن‌ها غذا ندهید، فرقی نمی‌کند چقدر رفتارشان دوستانه باشد. آن‌ها می‌توانند رفتاری بسیار پرخاشگرانه از خودشان نشان دهند. برای ورود باید مبلغ 2/5 دلار پرداخت کنید و بهتر است این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.


آتش‌فشان باتور، بهترین گردش خارج شهر در بالی


آتشفشان-باتور

بالی جزیره‌ای آتش‌فشانی است که هنوز فعال است و علاوه بر این، آتش‌فشان‌های بالی تنها بخشی از منظره آنجا نیستند. مذهب، لباس‌ها و سنت بالیایی ها به آتش‌فشان‌های جزیره پیوند خورده است. 3 آتش‌فشان در بالی وجود دارد که کوه باتور فعال‌ترین آن به شمار می‌رود. در حال حاضر این آتش‌فشان خفته است و می‌توانید از دهانه آن نیز بازدید کنید. در فصل بهار اطراف این آتش‌فشان می‌توانید از چشمه‌های آب گرم آن استفاده کنید. با اینکه بالا رفتن از کوه چندان سخت نیست اما تقریباً دو ساعتی طول می‌کشد. بهترین کاری که می‌توانید در بالای کوه انجام دهید این است که پنکیک موزی را با استفاده از بخار آتش‌فشان درست کنید و میل کنید.


جیمباران، غذاهای دریایی بالی که نمی‌توانید از آن بگذرید


جیمباران

جیمباران شهر سنتی ماهیگیری در جنوب کوتا است و به خاطر رستوران‌های غذاهای دریایی‌اش شناخته شده است. اگر دلتان می‌خواهد در ساحل جیمباران طعم کباب ماهی را زیر زبانتان حس کنید، پیشنهاد می‌کنم از این شهر بازدید کنید. اتمسفر جذاب آن باعث می‌شود حس کنید در خانه خودتان هستید. علاوه بر این، ساحل جیمباران، با شن سفید و آب تمیزی که دارد یکی از زیباترین سواحل بالی به شمار می‌رود که در هنگام بازدید از این شهر نباید آن را از دست دهید.


پنتای لووینا، جای از بالی که می‌توانید دلفین‌ها را ببینید


پنتای-لووینا

تماشای دلفین‌ها در پنتای لووینا یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که در بالی انجام می‌شود. حتماً به بازدید از آن می‌ارزد. در این تجربه، شما در فاصله بسیار نزدیکی از این حیوان قرار می‌گیرید که می‌توانید با آن‌ها بازی کنید و از رقص و خوش‌گذرانی آن لذت ببرید. گردشگری حیوانات در بالی از جمله فعالیت‌هایی است که برای جذب گردشگران انجام می‌شود و طرفداران زیادی را دارد. البته کمی باید صبور باشید چرا که کسی که قایق را میراند باید مدتی را دنبال دلفین‌ها بگردد تا آن را پیدا کند و بتوانید به آن حیوان نزدیک شوید و از شیرین‌کاری‌هایش لذت ببرید.


کانگو، شهر دوست‌داشتنی بالی


کانگو

کانگو یکی دیگر از شهرهای ساحلی بالی است که ارزش بازدید را دارد. درست مثل کوتا، ساحل این شهر به خاطر زندگی شبانه و موج‌سواران آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. هرچند بیشتر افرادی که از این شهر بازدید می‌کنند افراد محلی یا گردشگرانی هستند که می‌خواهند از مناطق شلوغ فرار کنند. اگر به دنبال فضاهایی آرام و اتمسفری آرامش‌بخش هستید  می‌خواهید تجربه حضور در کلابهای ساحلی را داشته باشید، توصیه می‌کنیم از کانگو بازدید کنید. همچنین اگر علاقه به یادگیری موج‌سواری دارید، می‌توانید در کلاس‌های محلی آنجا ثبت نام کنید.


بدوگول، منطقه کوهستانی جذاب در بالی


بدوگول

بدوگول بهترین مکان برای استراحت در بالی است. این مکان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده که دسترسی به آن دشوار است و با آبشارها و 3 دریاچه زیبا (براتان، بویان و تامبلینگان) احاطه شده است. این منطقه مناسب گردشگرانی است که واقعاً علاقه زیادی به طبیعت دارند چرا که رسیدن به آن کار دشواری است و باید علاقه‌مند باشید تا سختی مسیر را به جان بخرید. علاوه بر این، در بدوگول، می‌توانید یکی از معابد زیبای مناسب برای عکاسی را پیدا کنید. معبد پورا اولون دانو براتان، آبشارهای باورنکردنی‌ای همچون گیتگیت و دیگر مکان‌های بهشتی واقع در بدوگول همان چیزی است که گردشگران را از دنیا و کار روزمره‌شان دور می‌کند. اگر به دنبال سفری طولانی مدت هستید، می‌توانید برای حداقل یک هفته برنامه بازدید از بدوگول در بالی را بریزید و همه جای آن را به خوبی ببینید. 


تگالالانگ، محبوب‌ترین مزرعه برنج در بالی


تگالالانگ

مزرعه برنج تگالالانگ یکی از محبوب‌ترین مزارع برنج در بالی است چرا که از اوباد به وسیله دوچرخه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید در طول سفر به بالی از این جزیره دیدن کنید، بهترین ماه، اکتبر تا مارس است و مصادف با فصل باران در این مزارع است و می‌توانید این فضا را کاملاً سبز ببینید. نیازی به پرداخت پول برای ورود به مزارع برنج ندارید با این حال، کشاورزان از شما انتظار دارند در ازای عکسی که می‌گیرید، پولی به آن‌ها بپردازید. امروزه، این کشاورزان زندگی‌شان را از طریق گردشگری می‌گذرانند تا از طریق برداشت برنج و همان‌طور که می‌توانید ببینید، دانه‌های برنج را به خوبی پرورش می‌دهند تا گردشگران از تماشای آن لذت ببرند. در آنجا می‌توانید فروشگاهی برای خرید سوغاتی نیز پیدا کنید.


بساکی، معبد مهم مادر در بالی


بساکی

بساکی، همچنین با نام معبد مادر نیز شناخته می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معابد بالی به شمار می‌رود و همچنین از معابدی است که گردشگران زیادی را به این جزیره فرامی‌خواند. بساکی درواقع متشکل است از 22 معبد و معبد اصلی‌شان به نام پورا پناتاران آگونگ که بسیار مهم است. این معبد در جنوب غربی کوه آگونگ در موقعیتی منحصر به فرد که توسط مزارع برنج، تپه‌ها و مه احاطه شده، ساخته شد. با این حال جزو مکان‌های پر بازدید به شمار می‌رود و از آنجایی که در شمال شرقی جزیره بالی واقع شده، خیلی در دسترس نیست. 


گیتگیت، یکی از بهترین آبشارهای بالی


آبشار-گیتگیت

آبشار گیتگیت یکی از محبوب‌ترین مکان‌های بالی است. اگر برنامه بازدید از منطقه بدوگول را دارید، این یکی از آبشارهایی است که ارزش بازدید را دارد. همچنین کاملاً در دسترس است و به‌سادگی و با پای پیاده می‌توانید از طریق جاده و بعد از پارک کردن اتومبیل مسیرتان را پیش ببرید و بعد از 15 دقیقه به مقصد برسید. به محض این که به آبشار رسیدید، منطقه‌ای را خواهید دید که می‌توانید در آن لباستان را عوض کنید. این امکان برایتان فراهم شده تا زیر ارتفاع 35 متری آب حمام کنید یا در استخری طبیعی از فضای اطراف لذت ببرید. 


تنه لوت، بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در بالی


تنه-لوت

معبد تنه لوت بر روی جزیره‌ای دور و پرت افتاده واقع شده که تنها راه دسترسی به آن با پایین آمدن جریان آب امکان‌پذیر است. این مکان زیارتی برای بسیاری از محلی‌ها محبوب است، گرچه امروزه یکی از اماکن توریستی بالی نیز به شمار می‌رود. بهترین زمان بازدید از آن هنگام غروب آفتاب است جایی که می‌توانید خورشید را ببینید که از پشت معبد به زیر دریا می‌رود. تنها راهبان اجازه دارند که وارد معبد شوند و از راه‌پله استفاده کنند. با این حال، عصرها معمولاً در ازای پرداخت پولی این اجازه را به افراد می‌دهند تا از منظره زیبای آنجا لذت ببرند. درست در همین موقعیت جغرافیایی، معبد باتو بولونگ نیز واقع شده که یکی از دیگر اماکن مهم بالی است. 


سانور، شهر زیبایی در بالی که باید از آن بازدید کنید


شهر-سانور

سانور، شهری ساحلی در شرق دنساپار و یکی از محبوب‌ترین شهرهای بالی. در سانور می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های 5 ستاره پیدا کنید که بسیاری از آن‌ها دسترسی مستقیم به ساحل دارند. علاوه بر این، بسیاری از تورها به شما این امکان را می‌دهند که در دریای این شهر غواصی کنید. در این شهر فروشگاه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد اما در میان آن‌ها بازار شبانه سیندو چیز دیگری است.


پورا اولون دانو براتان، معبدی که باید از آن بازدید کنید


معبد-پورا-اولون-دانو-براتان

واقع در سواحل دریاچه براتان بوده و یکی از زیباترین معابد جزیره بالی به‌حساب می‌آید که مناسب عکاسی است. جدای از آن جزو میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود. این معبد برای احترام به الهه آب یعنی دوی دانو ساخته شد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی در بالی به‌حساب می‌آید. از آنجایی که نزدیک کوهستان واقع شده و از دیگر اماکن دیدنی و جذاب بالی دور افتاده است، بسیاری از گردشگران ممکن است سراغ آن نروند. با این وجود این یکی از اماکن گردشگری بسیار مهم بالی به شمار می‌رود که بازدید از آن کاملاً ضروری است. روش‌های رسیدن به این معبد متفاوت است. می‌توانید به وسیله موتور یا از طریق امکاناتی که تور بالی شمالی در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.


جمع‌بندی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی 15 جاذبه گردشگری جزیره بالی واقع در اندونزی پرداختیم. این جزیره پر است از اماکن گردشگری که تنها 15 مورد از آن را در این مقاله پوشش دادیم و سعی کردیم در ارتباط با هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی کامل را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد سفر به جزیره بالی در اندونزی را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، اطلاعات لازم جهت سفر و همچنین مواردی که باید به یاد داشته باشید یا رعایت کنید را در اختیارتان قرار دهند. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید