معرفی 15 مورد از جاذبه‌های مالزی و آشنایی با آن‌ها
2314 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مالزی جواهری است در انتهای جنوب شرقی آسیا که نزدیک تنگههای مالاکا و جزایر اندونزی واقع شده است. دلیل محبوبیت آن، جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی مالزی است. جاذبه‌های گردشگری مالزی به طور جداگانه به دو بخش تقسیم می‌شود. در طرف غربی آن، مالایا و دژ قدیمی استعماری انگلستان واقع شده است. در طرف شرقی آن نیز بورنئو وحشی و مه‌آلود قرار دارد. 

تنها اگر نگاهی اجمالی به این کشور جادویی بیندازید کافی است تا بفهمید چرا افراد زیادی سالانه به تور مالزی میروند. در ادامه به معرفی 15 مورد از جاذبه‌های گردشگری مالزی خواهیم پرداخت.

معرفی 15 مورد از جاذبه‌های مالزی 2024



کوالالامپور

کوالا-لامپور


کوالالامپور با دو سمبل بسیار زیبای برج‌های پتروناس و بازارهای خیابانی خود در خیابان پتالینگ شناخته می‌شود. درواقع در خیابان‌های این شهر می‌توانید از بوی سرخ کردنی‌های چینی گرفته تا کباب‌های ماهی پرتغالی را حس کنید. کوالا لامپور به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی بزرگ‌ترین کلان‌شهر چند فرهنگی جهان به شمار می‌رود که در مناطق مختلف آن چراغ‌های فانوس چینی آویزان شده و همچنین آشپزخانه‌هایی که در خانه‌ها می‌سازند، از نوع نپالی و هندی است. 


مالاکا

 جاذبه‌های گردشگری مالزی مالاکا


از جمله جاهای دیدنی مالزی به شمار می‌رود که به خاطر کلیساهای قرمز خود مشهور است. این شهر در طول ده‌ها سال استعمار توسط پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و سپس انگلستانی‌ها ایجاد شده است و اکنون یکی از مراکز قدرتمند تجاری در حاشیه شبه‌جزیره مالایا شناخته می‌شود. از طریق تنگه مالاکا، بسیاری از اجناس مختلف از جمله ابریشم و ادویه از طریق بندرها جابجا می‌شوند. 


پنانگ

جاذبه‌های گردشگری مالزی پنانگ


پنانگ یکی دیگر از جاذبه‌های مالزی است که به خاطر کوچک‌ترین شهر بندری جنوب شرقی آسیا بودن، شناخته می‌شود. در این شهر می‌توانید عمارتهای آبی مربوط به قرن 19ام و آشپزخانه‌های کانتونی دودی و بقایای باستانی انگلستان را ببینید. این مکان به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. 


پارک ملی گونونگ مولو

جاذبه‌های گردشگری مالزی پارک-ملی-گونونگ-مولو


پارک ملی گونونگ مولو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مالزی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. یکی از ویژگی‌های منفی آن شاید جابجا شدن از این پارک باشد. برای سفر به این جاذبه گردشگری زیبا، می‌توانید از طریق هواپیما این کار را بکنید. همچنین از دیگر روش‌های سفر می‌توان به سفر 12 ساعته با استفاده از قایق است. 


لنکاوی

لانکاوی


لانکاوی از جمله جاهای دیدنی مالزی به شمار می‌رود که مرزی دریایی با تایلند دارد. مکانی است با آب و هوای بسیار استوایی که مناسب برای افرادی است که به دنبال آرامش و سکوت هستند. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به سواحل زیبا همچون پناهگاه آبی پنتای چنانگ یا سواحل ماسه‌ای همچون پانتای کوک اشاره کرد. 


پارک ملی تامان نگارا

پارک-ملی-تامان-نگارا


پارک ملی تامان نگارا از جمله جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌رود که به عنوان جواهر سبز مالزی شناخته می‌شود و در مرکز جزیره مالای واقع شده است. وسعت این پارک چیزی در حدود 4300 کیلومتر مربع بوده و جنگلی بسیار غنی را نیز شامل می‌شود. 


ارتفاعات کامرون

ارتفاعات-کامرون


ارتفاعات کامرون به عنوان یکی از جاهای دیدنی مالزی به ارتفاع تقریبی 1000 متر نیز می‌رسد و آن‌قدر زیبا است که می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی را در آن منطقه ثبت کنید. این منطقه طیف وسیعی از ارتفاعات رشته اصلی را در میانه پنانگ و کی.ال شامل می‌شود. 


جزایر پرنتیان

جزایر-پرنتین


جزایر پرنتین به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی مالزی از ظاهر بسیار خوبی برخوردار بوده و شما را به یاد خلیج تایلند می‌اندازد. در این منطقه می‌توانید صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی ببینید و معمولاً با قایق از کوالا بسوت می‌توانید به این جزایر دسترسی پیدا کنید. 


منطقه طبیعی سمنگو

منطقه-طبیعی-سمنگو


سمنگو یکی از جواهرات طبیعی افسانه بورنئو به شمار می‌رود. دقیقاً در حاشیه شهر کوچینگ واقع شده و جنگل‌های بارانی زیادی را شامل می‌شود. در میان مرزهای آن، درختان ساج و ساحلی پر پیچ و خمی وجود دارد که همه آن‌ها انبه و موز می‌دهند.


پارک ملی باکو

پارک-ملی-باکو


پارک ملی باکو از جمله جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌رود که با ورود به آب‌های مرواریدی دریای چین جنوبی در طرف دیگر کوچینگ از سمنگو، قابل بازدید است. اگر به طور خاص برای تماشای جنگل‌ها و جاهای دیدنی مالزی به این کشور سفر کرده‌اید، این پارک ملی، مقصد بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.


کوچینگ

کوچینگ


برای بسیاری از گردشگران، کوچینگ یکی از اولین جاذبه‌های گردشگری مالزی و بورنئو خواهد بود که سراغ آن خواهند رفت. این شهر 200 ساله، پایتخت ایالت ساراواک به شمار می‌رود و داستان‌های زیادی مربوط به استعمار انگلستان را در خود دارد. می‌توانید چنین چیزی را در ساختمان‌های سفید آن ببینید. 


سیپادان

سیپادان


برای کشف گنجینه‌های گرمسیری سیپادان باید به شرقی‌ترین ناحیه مالزی بروید. جایی که تنها جزیره اقیانوسی مالزی را خواهید دید. سیپادان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌رود که از اهمیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است.


پارک ملی لامبیر هیلز

پارک-ملی-لامبیر-هیلز


پارک ملی لامبیر هیلز از جمله جاذبه‌های مالزی است که نسبت به دیگر پارک‌های ملی این کشور بسیار کوچک‌تر است. با این حال، ابعاد این منطقه اهمیت چندانی ندارد چرا که بازدیدکنندگان برای تماشای جنگل بارانی قدیمی و آبشار، از این منطقه بازدید می‌کنند. پل‌های چوبی و مسیر پیاده‌روی هیجان‌انگیزی که دارد، باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران بخواهند آن را به عنوان مقصدشان در نظر بگیرند.


جوهور بارو

جوهور-بارو


این یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی است که در راست‌ترین گوشه جزیره مالای واقع شده است و مرزی با سنگاپور دارد. در طول دهه‌ها، تنها با ویزای اداری می‌شد به آن سفر کرد. اکنون گردشگران می‌توانند به آن سفر کنند و از معابد قدیمی چینی آن دیدن کنند.


تایپینگ

تایپینگ


این منطقه فوق‌العاده مرطوب در زیر سایه باران و تپه‌های پراک واقع شده و خیلی از سواحل آفتاب و خیابان‌های چند فرهنگی پنانگ دور نیست. درست مثل پنانگ، این شهر نیز در طول قرن‌ها تحت تأثیر چینی‌ها بوده است. امروزه در آن باغ‌های شهری ساخته شده که گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند حتماً باید سری به مکسول هیلز آن بزنند و کمی آرامش و سکوت را تجربه کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی 15 مورد از جاذبه‌های گردشگری مالزی پرداختیم. همچنین ویژگی‌ها و دلیل سفر به این جاذبه‌های گردشگری زیبا را نیز بررسی کردیم. اگر قصد سفر به مالزی را دارید تا از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، نکات مرتبط با سفر به مالزی را برایتان توضیح دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید