اولسبلنگاه بهشتی در میان ابرها
2112 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت گردی باشید، حتما نام روستای اولسبلنگاه را شنیده‌اید؛ بهشتی در ارتفاعات گیلان و نزدیکی ماسال که در آن ابرها برای به آغوش کشیدن شما به انتظار نشسته‌اند. این دهکده ییلاقی به اندازه‌ای زیباست که کوله پشتی گردان و توریست‌های داخلی، برای یک‌بار هم که شده سعی می‌کنند از آن بازدید کنند.
اگر تا به امروز به اولسبلنگاه سفر نکرده‌اید، همراه کایت باشید تا بگوییم چرا هر چه زودتر باید برای سفر به این منطقه ییلاقی برنامه‌ریزی کرد.

تورهای پیشنهادی:

تور ماسال

روستای اولسبلنگاه کجاست؟

با کمی جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر روستای اولسبلنگاه، احتمالا در مرحله اول آن را با مناطق کوهستانی فرانسه یا سوییس اشتباه خواهید گرفت؛ باور اینکه این تصاویر مربوط به بهشتی گمشده در ایران هستند، برای بسیاری از افراد دشوار است.
اولسبلنگاه نام روستایی ییلاقی در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا و 25 کیلومتری جنوب ماسال است که همگان آن را به خاطر ابرها و مناظر خیره‌کننده‌ای که دارد، می‌شناسند. جالب است بدانید بیشتر اهالی این روستا همان اهالی ماسال هستند که تابستان به این منطقه کوچ می‌کنند. برای رفتن به اولسبلنگاه باید از جاده گیلوان در نزدیکی ماسال استفاده کنید.

اولسبلنگاه

نگاهی نزدیک‌تر به اولسبلنگاه ؛ بهشت گمشده گیلان

در زبان تالشی، اولسبلنگاه یعنی محل رویش درخت مَمرز در ارتفاعات؛ درختی که فقط در ارتفاعات بالاتر از 600 متر رشد می‌کند و ارتفاع آن به 25 متر نیز می‌رسد. این یعنی در صورت سفر به اولسبلنگاه، باید منتظر جنگل‌های انبوه با درختان بزرگ و مراتع سرسبز وسیع باشید.
اینجا هم‌چنان زندگی سنتی در جریان است و مردم اولسبلنگاه در کلبه‌های چوبی زندگی می‌کنند. روزها می‌توانید گله‌هایی از حیوانات اهلی را ببینید که در دشت‌های این منطقه مشغول چرا هستند و غروب‌ها به تماشای مناظری خیره‌کننده از پایین آمدن خورشید بنشینید. اگر به عکاسی علاقه دارید، باید بدانید یکی از بهترین فرصت‌ها به شما داده شده است؛ اولسبلنگاه چشم‌اندازهایی تکرارنشدنی دارد که نباید آنها را از دست داد. اینجا بهشتی برای سلفی‌بازان هم هست! کافی‌ست در شبکه اجتماعی اینستاگرام، هشتگ اولسبلنگاه را دنبال کرده و محو تصاویری شوید که طبیعت‌دوستان از خود به اشتراک گذاشته‌اند.

اولسبلنگاه
علی‌رغم زیبایی‌های خیره‌کننده، ما هم‌چنان با یک منطقه بکر روبه‌رو هستیم و در روستای اولسبلنگاه خبری از شبکه برق‌رسانی نیست؛ در عوض، برق مورد نیاز به وسیله موتورهای برق تامین می‌شود. به علاوه، ساخت و ساز در این منطقه با مصالحی غیر از چوب، غیر مجاز اعلام شده است. این یعنی در یک شب سرد، باید خود را با آتش هیزم گرم کنید و صبح با صدای حیوانات و پرندگان از خواب بیدار شوید. رودخانه خالکایی که از ارتفاعات شاه معلم سرچشمه می‌گیرد هم با عبور از نزدیکی اولسبلنگاه، به‌نوعی به این منطقه حیات بخشیده است.
در اولسبلنگاه نباید به دنبال رستوران‌های پرزرق‌وبرق و امکانات رفاهی مدرن گشت؛ در عوض، با خوراکی‌های محلی و غذاهای لذیذ شمالی می‌توانید حسابی از خودتان پذیرایی کنید. آب شرب این منطقه که در تانکرهای بزرگ نگهداری می‌شوند نیز همان آب چشمه‌ها هستند.

اولسبلنگاه
اولسبلنگاه حقیقتا همان بهشتی است که برای فرار از زندگی پرهیاهوی شهری می‌توان انتخاب کرد. در طول مسیر این روستا، مناظر دیدنی بسیاری وجود دارد که حتما باید آنها را ببینید. اگر هوا مساعد باشد، حتی از ارتفاعات آن می‌توانید دریا را هم ببینید؛ منظره‌ای که هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد. آلاله یکی از ارتفاعات بالاتر از اولسبلنگاه است که از بالای آن قادر به رویت شهرستان ماسال نیز خواهید بود.
با توجه به توریستی بودن این منطقه، تفریحات مختلفی از جمله عکاسی، پیک‌نیک، چادر زدن در طبیعت، پیاده‌روی و کوه‌نوردی و همچنین اسب‌سواری در انتظار گردشگران است که قطعا هرکدام از آنها حس بی‌نظیری را از طبیعت و زندگی سالم در شما ایجاد خواهند کرد.

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

اولسبلنگاه منطقه‌ای ییلاقی است و سفر به آن معمولا از اواسط بهار آغاز و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. اگر می‌خواهید مناظر حیرت‌انگیز این منطقه را زیر هوایی صاف تجربه کنید، توصیه می‌کنیم اواسط تابستان به اولسبلنگاه بروید. اوایل بهار، بارش‌های زمستانی هم‌چنان ادامه دارد و زمان شکوفه دادن درختان است. از طرفی، اوایل پاییز نیز فندق‌ها به ثمر می‌نشینند. در این فصل همچنین می‌توان هوای مه‌گرفته را نیز تجربه کرد.

اولسبلنگاه

اقامت در روستای اولسبلنگاه

خوشبختانه هیچ مشکلی برای اقامت در روستای اولسبلنگاه وجود ندارد. اگر می‌خواهید سفری یک‌روزه به این روستای زیبا داشته باشید، توصیه می‌کنیم چادر بزنید. در غیر این صورت، اجاره کلبه‌های چوبی بهترین گزینه است. البته، قیمت این کلبه‌ها پایین نیست و کرایه آنها از شبی صد هزار تومان تا 700 هزار تومان و بیشتر (بسته به امکانات، زمان و محل) متفاوت است.
اگر اقامت در مسافرخانه‌ها را ترجیح می‌دهید، در فاصله 3 کیلومتری می‌توانید اتاق اجاره کنید. هرچند، پیشنهاد ما کرایه کلبه‌های چوبی و لمس زندگی روستایی است. در این منطقه می‌توان هتل کشتی‌گیر مشهور ماسال یعنی فردین معصومی را هم برای اقامت کرایه کرد.

اولسبلنگاه

تور طبیعت گردی اولسبلنگاه با کایت

اولسبلنگاه بی‌شک بهشتی ناشناخته و دست‌نخورده در ایران است که زیبایی‌های آن هر کسی را به وجد می‌آورد. از همین رو، کایت تورهای ویژه‌ای برای سفر به استان گیلان دارد، از جمله تور ماسال که شامل طبیعت گردی در اولسبلنگاه نیز می‌شود. برای رزرو تور 2.5 روزه ماسال و اولسبلنگاه همین حالا می‌توانید با کایت تماس بگیرید یا به صورت حضوری و اینترنتی، اقدام نمایید. 

اولسبلنگاه

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید