اقامت در سنگاپور | آیا سنگاپور کشور مناسبی برای اقامت دائم است؟
زهرا نیرومند 1399/12/28 4556 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


سنگاپور، از لحاظ اقتصادی یکی از ثروتمندترین و پررونق‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. وضعیت خوب اقتصادی این کشور در کنار پایین بودن نرخ بیکاری، درآمد بالا، وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر، زندگی مدرن و ... باعث شده تا بسیاری از افراد سنگاپور را برای مهاجرت انتخاب کرده و علاقه‌مند به دریافت اقامت این کشور باشند. پر واضح است که با وجود این شرایط ایده‌آل  و درخواست بالای متقاضیان، دریافت اقامت سنگاپور کار چندان آسانی نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم در مورد اقامت در سنگاپور صحبت کرده و راه‌های مختلف دریافت اقامت این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهیم. با  ما همراه باشید.

اطلاعاتی در مورد سنگاپور

قبل از این‌که بخواهید تصمیم نهایی خود را برای اقامت در سنگاپور بگیرید، ابتدا باید این کشور را به خوبی بشناسید و اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشید. شناخت تاریخ سنگاپور، وضعیت جغرافیایی، اقلیم آب‌وهوایی، فرهنگ اقوام مختلف، زبان رسمی مردم این کشور و ... از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید با آن آشنایی داشته باشید.

کشور سنگاپور از 64 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و حدود 7 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده، بین 5.5 تا 6 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند که اغلب آن‌ها مهاجر بوده و از اقوام مختلف مالایی، چینی و هندی هستند. از این رو، زبان، دین و فرهنگ مردم این کشور ترکیبی از اقوام مختلف آن است. البته زبان رسمی مردم سنگاپور انگلیسی و واحد پول آن‌ها نیز دلار است.

سنگاپور کوچک‌ترین کشور منطقه جنوب شرقی آسیاست. این کشور، پس از جدایی از مالزی در سال 1965، از لحاظ اقتصادی پیشرفت بسیاری داشته و به یکی از پررونق‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. از طرف دیگر، کشور سنگاپور با ساخت‌وسازهای خاص و مدرن و ایجاد جاذبه‌های تفریحی متعدد در کشور، صنعت گردشگری را نیز رونق بخشیده و جای خود را در لیست پرگردشگرترین کشورهای دنیا باز کرده است. از جمله جذابیت‌های گردشگری سنگاپور می‌توان به تعدد اقوام و مذاهب این کشور اشاره کرد که در بخش‌های مختلف آن، از جمله فرهنگ غذایی سنگاپور، تاثیر بسیار زیادی داشته است. تنوع جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی نیز از دیگر جذابیت‌های این کشور است که سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت سنگاپور زیبا جذب می‌کند.

سنگاپور

آیا سنگاپور کشور مناسبی برای اقامت دائم است؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، کشور سنگاپور پس از جدایی از مالزی رونق بسیاری داشته و به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. وضعیت خوب اقتصادی و رفاه نسبی مردمان سنگاپور باعث شده تا آن‌هایی که قصد مهاجرت دارند، سنگاپور را برای اقامت خود انتخاب نمایند. در این‌جا این سوال مطرح می‌شود که آیا سنگاپور کشور مناسبی برای اقامت دائم است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با نکات مثبت و منفی اقامت در سنگاپور آشنا شوید.

نظم و انضباط: حتما شنیده‌اید که می‌گویند، سنگاپور کشور بسیار تمیزی است و نظم و انضباط در آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این مسئله برای برخی از افراد نکته مثبت و برای برخی دیگر نکته منفی محسوب می‌شود. اگر فرد منظمی باشید، حتما از اقامت در سنگاپور لذت خواهید برد. در غیر این صورت، زندگی در سنگاپور کمی سخت خواهد بود. به عنوان مثال خوردن غذا و نوشیدنی در  سیستم حمل‌ونقل عمومی سنگاپور ممنوع است و ریختن زباله در خیابان‌های این کشور نیز جرم محسوب می‌شود.

امنیت در سنگاپور: سنگاپور کشور امنی است و آمار جرم و جنایت در این کشور نیز پایین است. بنابراین، امنیت را می‌توان در لیست ویژگی‌های مثبت سنگاپور جای داد.

آب‌وهوای سنگاپور: یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، آب‌وهوای کشور سنگاپور است. سنگاپور در بخش شمالی خط استوا قرار دارد و حداقل دمای آن در فصول مختلف سال، 30 درجه سانتی‌گراد است. در واقع باید گفت بهار، پاییز و زمستان در این کشور جایی ندارد و تمامی سال فصل تابستان است. علاوه بر این، سنگاپور شهر باران است و این بارندگی گاهی بسیار عجیب‌وغریب می‌شود. این شرایط آب‌وهوایی  و رطوبت شدید هوا که تقریبا در تمامی ماه‌های سال وجود دارد، در ابتدا برای مهاجرین کمی آزاردهنده و سخت خواهد بود. دقت داشته باشید، شما نمی‌توانید در پارک قدم بزنید یا دوچرخه‌سواری کنید، بدون این‌که عرق بریزید. پس اگر روی این گزینه حساس هستید، فکر اقامت در سنگاپور را از ذهن خود بیرون کنید.

طبیعت زیبای سنگاپور: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث جلب نظر مهاجران سنگاپور می‌شود، طبیعت سرسبز و بسیار زیبای این کشور است.   سنگاپور در سال‌های اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری داشته و مدرن‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های دنیا را در کشور کوچک خود ساخته است، اما شاید تعجب کنید اگر بدانید این ساختمان‌های مدرن هیچ ضربه‌ای به طبیعت این کشور وارد نکرده است. در واقع سیاست شهرسازی سنگاپور نگهداری فضای سبز و درختان سربفلک کشیده  در کنار ساختمان‌های مدرن بوده و در این راستا نیز بسیار موفق عمل کرده است.

میزان بالای ساعات کاری: اگر قصد کار کردن در سنگاپور را دارید باید بدانید که سنگاپور رتبه دوم پرکارترین شهرهای دنیا را به خود اختصاص داده است. افرادی که در شرکت‌های محلی سنگاپور کار می‌کنند، تنها 14 روز در سال مرخصی دارند. علاوه بر این، اضافه کاری نیز جزو وظایف فرد محسوب شده و هیچ اضافه حقوقی بابت آن داده نمی‌شود.

تعطیلات و سفر: یکی از نکات مثبتی که اقامت در سنگاپور برایتان دارد، وجود تعطیلات رسمی فراوان در تقویم این کشور است. اگر در سنگاپور مشغول به کار هستید، این فرصت را دارید که از این تعطیلات استفاده کرده و به سفر و تفریح بروید.

مالیات در سنگاپور: نکته مثبت دیگری که سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق به سرمایه‌گذاری در سنگاپور می‌کند، میزان پایین مالیات در این کشور است. در واقع شخص تنها 20 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت می‌پردازد و این یک سیاست مالیاتی فوق‌العاده است.

سنگاپور

هزینه‌های زندگی در سنگاپور

تا این‌جا در مورد ثروتمند بودن سنگاپور و رونق اقتصادی این کشور صحبت کردیم و گفتیم که سنگاپور یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برای علاقه‌مندان است. در ادامه در مورد آب‌وهوای این کشور، شرایط کاری، حقوق، مالیات و ... مطالبی را عنوان کرده و نکات مثبت و منفی اقامت در سنگاپور را نیز معرفی نمودیم. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، بالا بودن هزینه‌های زندگی در سنگاپور است. سنگاپور جزو 20 شهر گران دنیا محسوب می‌شود. هزینه اجاره خانه، خرید اتومبیل، خوردوخوراک و حتی بهداشت و درمان در این کشور بسیار گران است. بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه‌های زندگی در سنگاپور حدود 66 برابر بیشتر از هزینه‌های زندگی در ایران است و این مقدار برای مهاجران بسیار زیاد است.

سنگاپور

انواع اقامت در سنگاپور

کشور سنگاپور کشوری ثروتمند است که رونق اقتصادی و رفاه بسیار بالایی دارد. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت محسوب می‌شود و افراد بسیاری هستند که درخواست اقامت در سنگاپور را دارند. در این میان، کشور سنگاپور به دلیل محدودیت مساحت، سخت‌گیری بسیاری در این امر داشته و برای پذیرش مهاجران شرایط خاصی را در نظر گرفته است. با توجه به این‌که کشور سنگاپور به سمت صنعتی شدن پیش می‌روند، بیشتر درخواست افرادی را می‌پذیرد که در راستای این هدف کمک کنند و بتوانند بخشی از نیازهای صنعتی سنگاپور را برطرف سازند. به بیان ساده‌تر، متقاضیانی شانس دریافت اقامت در سنگاپور را دارند که قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و اقتصادی این کشور را داشته باشند و در راستای منافع آن قدم بردارند. البته راه‌های دیگری نیز برای اقامت در کشور مدرن و مرفه سنگاپور وجود دارد که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

سنگاپور

اقامت تحصیلی سنگاپور

یکی از راحت‌ترین راه‌های اقامت در سنگاپور، استفاده از ویزای تحصیلی و دریافت اقامت موقت این کشور است. برای اخذ ویزای تحصیلی کافیست از یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معتبر در سنگاپور دعوت‌نامه داشته باشید.  آن‌گاه می‌توانید با ارائه مدارک شناسایی و رزومه تحصیلی و علمی خود، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده و در دانشگاه موردنظر مشغول شوید. در این صورت می‌توانید در طول مدت زمان تحصیل خود، در این کشور اقامت داشته باشید. اگر دانشگاه محل تحصیل شما دانشگاه خوب و معتبری باشد، آن‌گاه پس از فاغ‌التحصیل شدن، از شرکت‌های مختلف درخواست همکاری خواهید داشت که با توجه به آن می‌توانید برای  اقامت دائم خود اقدام نمایید.  

سنگاپور

اقامت کاری سنگاپور

راه دیگری که از طریق آن می‌توانید اجازه اقامت در سنگاپور را دریافت کنید، اخذ ویزای کاری است. برای دریافت ویزای کار دو راه دارید که عبارتند از: 

  • اقامت کاری سنگاپور با عنوان کارمند یا کارگر:

ویزای کاری در سنگاپور انواع مختلفی دارد که بر اساس حرفه و مهارت فرد متقاضی صادر می‌شود. برای دریافت ویزای کاری ابتدا باید از شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید، یک دعوت‌نامه داشته باشید. آن‌گاه می‌توانید با ارائه مدارک موردنیاز، ویزای کاری سنگاپور را دریافت نمایید. مدت زمان اقامت کاری و اعتبار ویزای شما بستگی  به شغلتان دارد و تا زمانی که شرکت کارفرما به شما نیاز داشته باشد، قابل تمدید است. در واقع اقامت در سنگاپور با عنوان کارمند یا کارگر، به صورت موقت به شما داده می‎شود و دائمی نیست.

  • اقامت کاری سنگاپور با عنوان کارفرما

 اگر به عنوان کارفرما اقدام به دریافت ویزای کاری نمایید، این فرصت را دارید که اقامت دائم کشور سنگاپور را دریافت کنید. برای این کار باید حداقل دو و نیم میلیون دلار سرمایه داشته باشید تا اجازه راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کشور سنگاپور به شما داده شود. در این صورت پس از گذشت 5 سال، وضعیت کاری شما موردبررسی قرار گرفته و اجازه اقامت دائم برایتان صادر خواهد شد.

سنگاپور

اقامت در سنگاپور از طریق سرمایه‎گذاری

اگر بتوانید در بورس یا یکی از شرکت‌های سنگاپور سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید  اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. برای این کار لازم است 600 تا 700 دلار سرمایه داشته باشید و برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری اقدام نمایید. ویزای سرمایه‌گذاری به صورت 5 ساله صادر می‌شود. پس از 5 سال وضعیت شما بررسی شده و در صورت صلاحیت، اقامت دائم به شما داده خواهد شد.

سنگاپور

در این مقاله در مورد اقامت در سنگاپور صحبت کردیم و راه‌های مختلف دریافت اقامت این کشور را   مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، کشور سنگاپور در صدور ویزای دائم بسیار سخت‌گیر بوده و در صورتی این کار را انجام می‌دهد که فرد قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و اقتصادی را داشته باشد و در راستای اهداف این کشور قدم بردارد. از این رو، بهترین روش دریافت ویزای دائم سنگاپور اقدام به دریافت ویزای موقت تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری  می‌باشد که در صورت عملکرد درست،  به دریافت ویزای دائم ختم می‌شود. اگر بتوانید ویزای دائم سنگاپور را دریافت کنید، شهروند این کشور محسوب شده و یک کد شهروندی خواهید داشت. با این کد می‌توانید از حقوق شهروندی برخوردار باشید و قوی‌ترین پاسپورت جهان را از آن خود کنید. در صورتی که قصد دریافت ویزای سنگاپور را دارید، می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید