فرودگاه سامویی تایلند | اطلاعات ضروری فرودگاه  Samui
زهرا نیرومند 1399/06/31 1748 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سامویی، یکی از  بزرگ‌ترین جزایر تایلند است که با حدود 228 کیلومتر مساحت، سواحل ماسه‌ای سفیدرنگ، صخره‌های مرجانی و درختان نارگیل زیبایی را در خود جای داده و چشم‌اندازهایی دیدنی و منحصربفرد ایجاد کرده است. قرار گرفتن این شگفتی‌ها در کنار هم باعث شده تا کوه سامویی یکی از زیباترین و البته محبوب‌ترین جزایر تایلند محسوب شده و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب نماید. کوه سامویی دارای یک فرودگاه بین‌المللی خصوصی نیز می‌باشد که امکان رفت‌وآمد آسان، سریع و مطمئن را برای مسافران فراهم می‌آورد. در این بخش قصد داریم فرودگاه سامویی تایلند را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با فرودگاه سامویی بیشتر آشنا شوید. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

فرودگاه بین‌المللی کوه سامویی تایلند (Samui International Airport)

در سال 1982 خطوط هوایی بانکوک به منظور رفت‌وآمد آسان گردشگران به منطقه کوه سامویی، ساخت فرودگاهی را در این جزیره آغاز کرد. ساخت این فرودگاه حدود 7 سال طول کشید و در سال 1989 به بهره‌برداری رسید.  فرودگاه سامویی، زیرمجموعه‌ای از فرودگاه بانکوک است که دارای مالکیت خصوصی بوده و توسط بانکوک ایرویز اداره می‌شود. در حال حاضر این فرودگاه، هفتمین فرودگاه پررفت‌وآمد تایلند محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها مسافر را به شهرهای مختلف این کشور و دیگر نقاط دنیا جابجا می‌کند. 

فرودگاه سامویی تایلند، دارای دو ترمینال است که یک ترمینال برای پروازهای بین‌المللی و ترمینال دیگر برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترمینال بین‌المللی فرودگاه در بخش شمالی ترمینال داخلی واقع شده و حدود  50 متر با آن فاصله دارد. چیزی که این فرودگاه را از دیگر فرودگاه‌های دنیا متفاوت کرده است، طراحی منحصربفرد و خاص آن است که در فضایی باز شکل گرفته و تصاویر بسیار زیبایی از مناظر دیدنی کوه سامویی را به نمایش گذاشته است. در ابتدا، ساختمان فرودگاه با چوب‌های بامبو و به سبک معماری استوایی ساخته شده بود، اما به مرور پیشرفت کرده و شکل‌ و شمایلی مدرن به خود گرفت. البته  این تغییر و مدرنیزه شدن چیزی از جذابیت آن کم نکرد. فضای باز فرودگاه، معماری بناها و وجود گیاهان گرم‍سیری و گل‌های رنگارنگ و زیبا، حس‌وحال حضور در تعطیلات ساحلی را به مسافران می‌دهد و دل کندن از فضای فرودگاه را برای آنان سخت می‌کند.

اطلاعات پرواز فرودگاه سامویی تایلند

  • کد یاتا: USM
  • کد ایكائو: VTSM
  • نوع کاربری: همگانی مسافربری
  • ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: بانکوک ایرویز (Bangkok Airways)، هواپیمایی برجایا ایر مالزی (Berjaya Air) و تبت ایرلاینز (Tibet Airlines)

فرودگاه سامویی تایلند

دسترسی به فرودگاه سامویی تایلند

سامویی فرودگاه کوچکی است که در بین دو ساحل بوفوت و چاونگ واقع شده و حدود 2 کیلومتر با مهم‌ترین شهر کوه سامویی فاصله دارد. از این رو، رفت‌وآمد به این فرودگاه چندان سخت نبوده و به راحتی قابل دسترسی است. راه‌های دسترسی به فرودگاه سامویی تایلند عبارتند از:

  • اتوبوس: سرویس اتوبوس فرودگاه یکی از ارزان‌ترین راه‌های رفت‌ و برگشت به فرودگاه است. سیستم اتوبوس‌رانی همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 21:30 دقیقه شب فعال بوده و آماده جابجایی مسافران به مرکز شهر می‌باشد.
  • مینی‌ون: مینی‌ون سیستم حمل‌ونقل دیگری است که برای رفت‌ و برگشت فرودگاه سامویی تایلند در نظر گرفته شده است. مینی‌ون در واقع یک وسیله نقلیه خصوصی است که امکان رفت‌وآمد گروهی را به مسافران می‌دهد. مینی‌ون‌ها در صورتی حرکت می‌کنند که حداقل 6 مسافر داشته باشند.
  • تاکسی فرودگاه: تاکسی از جمله راحت‌ترین وسایل حمل‌ونقل است که می‌توانید برای رفت‌وبرگشت به فرودگاه از آن استفاده نمایید. اگر قصد سوار شدن در تاکسی را دارید، حتما تاکسی‌های دارای تاکسی‌متر را برای این کار انتخاب نمایید.
  • کرایه اتومبیل: گزینه دیگری که پیش رو دارید، کرایه اتومبیل است که امکان رانندگی تا هتل و گشت‌وگذار در شهر را به شما می‌دهد. البته برای رانندگی در جزیره سامویی باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

دسترسی به فرودگاه سامویی تایلند

امکانات فرودگاه سامویی تایلند

فرودگاه بین‌المللی سامویی، یکی از بهترین و پرترددترین فرودگاه‌های تایلند است که امکانات رفاهی خوبی را برای مسافرانش تدارک دیده است. از جمله امکانات این فرودگاه می‌توان به سرویس بهداشتی، دفاتر فروش بلیط، اتاق استراحت، نمازخانه، فروشگاه سوغاتی، پیشخوان اطلاعات، کمک‌های اولیه، صندلی چرخ‌دار، مرکز پلیس، مراکز خرید، خدمات چمدان، صرافی، رستوران و کافه اشاره کرد.

 اطلاعات فرودگاه: پیشخوان اطلاعات فرودگاه سامویی تایلند در ساختمان چک این (Check in) واقع شده است.

سرویس جابجایی مسافران: مسافرانی که قصد رفتن به بخش‌های مختلف فرودگاه را دارند می‌توانند از اتوبوس‌های برقی موجود در فرودگاه سامویی تایلند استفاده نمایند.

کمک‌های اولیه: در قسمت شمالی فرودگاه بخشی با نام  کمک‌های اولیه دیده می‌شود که امکان خدمات اورژانسی را برای مسافران فراهم می‌آورد. بخش کمک‌های اولیه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر با پزشکان متخصص آماده خدمت‌رسانی به مسافران می‌باشد. 

نمازخانه: فرودگاه سامویی تایلند برای عبادت مسلمانان، بخشی را با عنوان نمازخانه در نظر گرفته است. نمازخانه فرودگاه دارای قوانینی می‌باشد که رعایت آن الزامی است. از جمله این قوانین می‌توان به رعایت آرامش و سکوت، عدم استفاده از فضا برای خواب، تمیز نگه داشتن و عدم قرار دادن چمدان در آن اشاره کرد. نمازخانه در ورودی اصلی فرودگاه قرار دارد.

خدمات ویژه معلولین: افراد مسن و معلول می‌توانند در ورودی فرودگاه یک صندلی‌ چرخ‌دار دریافت نمایند و خود را به مکان موردنظر برسانند.

غذاخوری و رستوران: رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در فرودگاه سامویی تایلند وجود دارد که در یک منطقه مشخص با نام خیابان ساموئی پارک قرار دارند. در این غذاخوری‌ها می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، ساندویچ، پیتزا، فست‌فود و غذاهای محلی تایلندی را سفارش داده و نوش‌جان کنید.

فروشگاه‌: در خیابان سامویی پارک علاوه بر غذاخوری و کافه، تعدادی فروشگاه نیز وجود دارد که امکان خرید انواع کالا، صنایع دستی و سوغاتی خاص تایلند را به مسافران می‌دهد. از جمله فروشگاه‌های موجود در این بخش می‌توان به غرفه‌های  لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، خوراکی و ... اشاره کرد.

امکانات فرودگاه سامویی تایلند

خطوط هوایی فرودگاه سامویی تایلند

 خطوط هوایی فعال در فرودگاه سامویی بسیار محدود می‌باشند. فعال‌ترین خط هوایی این فرودگاه، بانکوک ایرویز است که بیش از 200 پرواز در ماه انجام می‌دهد. پروازهای این ایرلاین به مقاصد فرودگاه سووارنابومی بانکوک و شهرهای دیگر تایلند شامل چیانگ مای، کرابی، پاتایا و پوکت می‌باشد. در هریک از شهرهای توریستی تایلند که باشید، می‌توانید با یک پرواز خود را به سامویی برسانید و از این جزیره زیبا بازدید نمایید.

دو شهر هنگ‌کنگ و سنگاپور نیز دو مقصد بین‌المللی فرودگاه سامویی هستند که پروازهای خود را از طریق خط هوایی بانکوک ایرلاینز انجام می‌دهند. علاوه بر این، این ایرلاینز دو پرواز چارتر به مقصد  دو شهر چنگدو و چونگ‌کینگ چین نیز دارد که امکان ارتباط دو کشور را فراهم می‌آورد.  دو  خط دیگر برجایا ایر مالزی  و تبت ایرلاینز نیز پروازهای مستقیمی را به سمت فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور و فرودگاه ‌شی‌آن چین انجام می‌دهند.

خطوط هوایی فرودگاه سامویی تایلند

در این مقاله به معرفی فرودگاه سامویی تایلند پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی تایلند را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت گردشگران بوده  و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید