بهترین اقامتگاه‌های بومگردی ایران | 10 اقامتگاه بومگردی برتر
شراره رحیمی 1399/06/14 6886 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در ابتدا لازم است بدانید واژه بومگردی به گردشگری اطلاق می‌شود که به منظور بازدید از محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی به مناطق مختلف سفر می‌کند و بدون آسیب زدن به محیط طبیعی می‌خواهد دنیا را کشف کند. اقامتگاه‌های بومگردی نیز که به سبک بومی و سنتی ساخته شده‌اند برای اقامت افراد بومگرد و مسافرانی که به محیط زیست علاقمند هستند، بسیار مناسب می‌باشد. اکثر این اقامتگاه‌ها که زیر نظر محلی‌ها اداره می‌شوند با اتاق‌های زیبا و دکوراسیون سنتی محیطی آرامش‌بخش و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای گردشگران ایرانی و خارجی به ارمغان می‌آورند. این اقامتگاه‌ها معمولا در یک منطقه طبیعی و یا نزدیک به شهر واقع شده‌اند که شما می‌توانید دور از آلودگی و ترافیک و سر و صدای یک شهر در آرامش کامل از سفرتان نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با بهترین اقامتگاه‌های ایران آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.

معرفی 10 اقامتگاه بومگردی برتر ایران

به طور کلی مکان‌هایی که در آن‌ها حس و حال صمیمی حاکم ‌باشد، سفرتان را لذت‌بخش و خاطره‌انگیزتر خواهد کرد که از جمله این مکان‌ها می‌توان به اقامتگاه‌های بومگردی اشاره کرد. از این رو بسیاری از بومگردها و حتی گردشگران خارجی نیز به دلیل کسب تجربه‌ای متفاوت اقامت در اقامتگاه‌ها را به هتل‌های لوکس و مدرن ترجیح می‌دهند. ما نیز در این بخش از مقاله 10 اقامتگاه بومگردی برتر ایران را به شما معرفی خواهیم کرد تا اقامتی همراه با آرامش را تجربه کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود رقم بزنید.

معرفی اقامتگاه‌های بومگردی برتر ایران

  • گیله بوم

گیله بوم یکی از زیباترین اقامتگاه‌های بومگردی ایران می‌باشد که در استان گیلان، در روستای قاسم آباد قرار گرفته است. هدف از راه‌اندازی این اقامتگاه به تصویر کشیدن زیبایی‌های زندگی روستایی و به ارمغان آوردن آرامش برای گردشگران بوده است. گیله بوم در دو طبقه ساخته شده است که می‌تواند همزمان 17 مهمان را در دل خود جای دهد. به علاوه این اقامتگاه اتاق شیروانی نیز دارد که برای کسانی که تنها سفر می‌کنند و به آرامش مطلق نیاز دارند، مناسب می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید خوشمزگی غذاهای گیلان در بین گردشگران زبانزد می‌باشد که شما نیز می‌توانید با اقامت در گیله بوم لذیذترین غذاهای محلی را نوش جان کنید و نهایت لذت را ببرید.

  • اکو کمپ عشایری دورنا

اکو کمپ عشایری دورنا از جمله بهترین اقامتگاه‌های مشگین شهر می‌باشد که فرصت گشت و گذار در طبیعت و رسیدن به آرامش حقیقی را برای گردشگران فراهم می‌کند. بدون شک با اقامت در اکو کمپ عشایری دورنا و با گشت و گذار در طبیعت بکر و خیره کننده‌ی اطراف اقامتگاه برای مدتی از شلوغی شهر و دغدغه‌های روزمره زندگی دور خواهید شد و تجربه‌ای متفاوت از سایر سفرهایتان برای خود به ارمغان خواهید آورد. از ویژگی‌های مثبت اکو کمپ عشایری می‌توان به وجود تفریحات هیجان‌انگیز نظیر دوچرخه سواری، اسب سواری، اسکی و پرواز با پاراگلایدر، نزدیکی به آبشار گورگور، رستورانی با غذاهای محلی، نزدیکی به آب گرم قینرجه و ملک سویی اشاره کرد. به منظور دسترسی به این اقامتگاه بومگردی باید تقریبا حدود 20 کیلومتر از جنوب مشگین شهر فاصله بگیرید و قبل از دوراهی آبگرم قینرجه به سمت چپ بروید تا به روستای ناصر آباد و سپس به اکو کمپ عشایری دورنا برسید.

معرفی اکو کمپ عشایری دورنا

  • اقامتگاه بومگردی آلمن

اقامتگاه بومگردی آلمن در استان اصفهان، بخش قدیمی حسن آباد در منطقه کویری راه‌اندازی شده است که برای فصول سرد سال مناسب می‌باشد. وسعت این اقامتگاه تقریبا حدود 400 متر مربع و دارای شش اتاق می‌باشد که می‌تواند همزمان 35 تا 40 مهمان را در دل خود جای دهد. جالب است بدانید که در این اقامتگاه پروژه‌های علمی، هنری، محیط زیست، زیست بوم و فرهنگ منطقه، گردشگری با رویکرد و توجه به فضاهای طبیعی نیز برگزار می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم اقامتگاه بومگردی آلمن می‌توان به حمایت از صنایع دستی بومی، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت هنرمندان، ایجاد فضای مناسب فرهنگی و آموزشی برای کودکان و بانوان شهر حسن آباد، کمک به رشد اقتصادی و... اشاره کرد. برای رسیدن به این اقامتگاه باید ابتدا به شهر حسن آباد بروید و سپس وارد خیابان اسقلال و کوچه شهید جمشیدی شوید.

  • خانه سه نیک

خانه سه نیک یک خانه سنتی در خیابان کاشانی یزد می‌باشد که قدمت آن به زمان قاجار برمی‌گردد و هم‌اکنون به اقامتگاهی برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است. جالب است بدانید که در زمان قاجار این خانه متعلق به یک خانواده زرتشتی بوده است که به همین دلیل نیز خانه به "سه نیک" نامگذاری شده است. این خانه با معماری بسیار زیبای خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند و محیط آن یادآور سریال‌های قدیمی می‌باشد. داخل اقامتگاه نیز با اتاق‌ها، دالان‌ها و تخت‌های بسیار زیبا و شاهانه روبرو خواهید شد که بدون شک با اقامت در این اقامتگاه لذت سفرتان به یزد را چندین برابر خواهید کرد.

معرفی اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک

  • اقامتگاه بومگردی خالو منصور

خالو منصور از جمله اقامتگاه‌های پرطرفدار قشم می‌باشد که طی سال‌های اخیر توجه گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اکثر گردشگرانی که به قشم سفر می‌کنند چند شبی را به منظور بازدید از جزیره هنگام و جنگل حرا در خالو منصور سپری می‌کنند. از زیبایی‌های منحصر به فرد  اقامتگاه خالو منصور این است که فقط 300 متر تا لب ساحل فاصله دارد. یعنی شما صبح وقتی که از خواب بیدار شوید و پنجره را باز کنید با چشم‌انداز رویایی و حیرت‌انگیزی روبرو می‌شوید و بدون شک روزی پر از انرژی و هیجان رو شروع خواهید کرد. این اقامتگاه در 65 کیلومتری قشم، در روستای نقاشه واقع شده است که توصیه می‌کنیم هنگام سفر به قشم اقامت در آن را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.

  • رنگین خانه تنکابن

تنکابن از شهرهای مازندران می‌باشد که تقریبا تمامی گردشگران آن را با تله کابین می‌شناسند، اما در واقع این شهر جاذبه‌های بیشتری برای ارائه به گردشگران دارد تا آن‌ها را به بالای کوه برساند. به منظور دسترسی به این اقامتگاه باید سلیمان آباد و سپس جاده توکله را پشت سر بگذارید تا در کوچه اسفند به مزرعه خانوادگی بشارت برسید. این خانه بسیار زیبا و رویایی در هیچ جای ایران نظیر ندارد و ممکن است فقط مشابه آن را در سریال‌های شمالی دیده باشید. هنگامی که شما صبح با نور آفتابی که بر روی تخت می‌افتد بیدار شوید، یکی از اعضای خانواده بشارت با سفره‌ای از صبحانه‌ محلی از شما پذیرایی خواهد کرد. توجه داشته باشید که این اقامتگاه را حداکثر 5 نفر می‌توانند، اجاره کنند.

معرفی اقامتگاه بومگردی رنگین خانه تنکابن

  • اقامتگاه بومگردی ساتیار

این اقامتگاه بومگردی در 125 کیلومتری شهر کرمانشاه، 25 کیلومتری شهر پاوه و در روستای زیبا و پلکانی ساتیاری قرار گرفته است که در ساخت آن از معماری منطقه هورامان الگو گرفته شده است. اقامتگاه بومگردی ساتیار یک خانه قدیمی می‌باشد که از سنگ، دیوارهای داخلی آن از گل و سقف آن از چوب ساخته شده است. جالب است بدانید که در محوطه بیرونی اقامتگاه تعدادی بز و گوسفند نگهداری می‌شود که گردشگران می‌توانند در این مکان بخشی از زندگی روستایی را تجربه کنند. شما نیز اگر جزو کسانی هستید که تمایل دارید تجربه‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی کسب کنید، می‌توانید برای سفر به روستای زیبای ساتیاری برنامه ریزی کنید و چند شبی را در اقامتگاه بسیار زیبای ساتیار بمانید و نهایت لذت را ببرید.

  • اقامتگاه بومگردی کریاس

از دیگر اقامتگاه‌های بومگردی برتر ایران می‌توان به کریاس اشاره کرد که در اصفهان واقع شده است. توجه داشته باشید که این اقامتگاه با اقامتگاه‌های شمال کشور کاملا متفاوت می‌باشد و در واقع از نظر امکانات و زیبایی همانند یک هتل می‌ماند، اما معماری سنتی آن همانند دیگر اقامتگاه‌ها می‌باشد. از ویژگی‌های اقامتگاه بومگردی کریاس می‌توان به دسترسی راحت به مرکز شهر و اماکن تاریخی اصفهان اشاره کرد.

معرفی اقامتگاه بومگردی کریاس

  • خانه نخجیر

خانه نخجیر نسبت به دیگر اقامتگاه‌های ایران از قدمتی دیرینه برخوردار می‌باشد که در بافت قدیم شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان قرار گرفته است. مصالح خانه نخجیر از خشت و گل می‌باشد و سبک معماری آن همانند یک خانه باغ است. از جاذبه‌های اطراف خانه نخجیر می‌توان به مسجد جامع نراق، قنات، کاروانسرای حاج عبدالباقی نراقی و حاج مهدی نراقی، بازار و کاروانسرای شمس‌السلطنه اشاره کرد. جاذبه‌های طبیعی اطراف این اقامتگاه نیز شامل دشت علیا، شهاب سنگ آسمانی نراق، چال نخجیر، آبشار گیسو، کوع ویلیجیا و چشمه می‌باشد.

  • بوم کلبه کوهسار

بوم کلبه کوهسار در نزدیکی شیراز، در روستای پرشکفت واقع شده است که با طبیعت بکر و امکانات رفاهی خود لحظه‌های آرامش بخش و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کند. در ساخت این اقامتگاه نیز همانند دیگر خانه‌های روستا بدون استفاده از هر گونه ملاتی از سنگ و چوب استفاده شده است. توجه داشته باشید که این اقامتگاه حداکثر پذیرای 20 گردشگر می‌باشد که گردشگران با اقامت در بوم کلبه کوهسار می‌توانند از محیط باغ و میوه‌های ارگانیک باغ نظیر درختان سیب، به، انگور و دیگر محصولات مثل بادمجان، گوجه فرنگی و... نهایت استفاده را کنند و لذت برند.

معرفی بوم کلبه کوهسار

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 اقامتگاه بومگردی برتر ایران پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید هر کدام از اقامتگاه‌های نامبرده شده در بالا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که بدون شک اقامت در آن‌ها تجربه‌ای کاملا متفاوت و خاطره‌انگیز برایتان به ارمغان خواهد آورد. دوستان و همراهان عزیز کایت شما نیز می‌توانید در صورت تمایل تجربیات خود را از اقامت در هر کدام از اقامتگاه‌های بومگردی ایران برای ما ارسال کنید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید