دریای آندامان کجاست؟ معرفی جزایر زیبای دریای آندامان
زهرا نیرومند 1399/06/06 4149 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آندامان، دریایی وسیع با مساحت حدود 797.700 کیلومتر مربع است که از شرق با تایلند، از غرب با جزایر آندامان و از شمال با کشور میانمار در ارتباط است. این دریا در بخش شمال شرقی اقیانوس هند واقع شده و جزایر بی‌نظیری را در خود جای داده است. جزایر آندمان از جمله زیباترین جزایر اقیانوس هند هستند که در امتداد سواحل شرقی در میان خلیج بنگال گسترده شده‌اند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دریای آندمان و جزایر زیبای آن آشنا شوید.

تورهای مرتبط:

دریای آندامان (Andaman sea)

دریای آندامان، که در گذشته با نام دریای برمه شناخته می‌شد، یک دریای کرانه‌ای‌ایست که از طریق جزایر آندامان و نیکوبار از اقیانوس هند جدا شده است. این دریا با کشورهای هند، میانمار، تایلند، اندونزی و مالزی در ارتباط است. دریای آندامان سواحل زیبا و جزایری بسیار دیدنی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به جزیره محبوب پوکت در تایلند و جزایر لنگکاوی در مالزی اشاره کرد. تنگه مالاکا نیز در بخش جنوب شرقی دریای آندامان واقع شده و شبه جزیره مالایا را از جزیره سوماترا در اندونزی جدا می‌کند. دریای آندامان از شمال به میانمار، از جنوب به اندونزی و از شرق به تایلند می‌رسد.

دریای آندامان

جزایر آندامان

اگر قرار باشد به هندوستان سفر کنید، دوست دارید در کدام بخش این کشور پهناور اقامت داشته باشید؟ اغلب افراد هندوستان را با شهرهای شلوغ، مردمانی با لباس‌هایی رنگارنگ، معابد و بناهای تاریخی متعدد، ادیان متفاوت با آداب‌ورسوم خاص می‌شناسند. هندوستان علاوه بر این موارد طبیعتی زیبا، بکر و شگفت‌انگیز نیز دارد که برای استراحت و داشتن چند روز آرام و به‌یادماندنی بسیار مناسب است.
جزایر آندامان بزرگ‌ترین مجمع الجزایر خلیج بنگال است که در بخش شرقی هند قرار دارد. این جزایر دورترین ایالت هندوستان محسوب می‌شوند که ترکیبی از آسمان آبی، سواحل طلایی بی‌کران، طبیعت بکر با جنگل‌های انبوه را در مقابل چشمان گردشگران قرار داده و امکان تفریحات دریایی از جمله غواصی، موج‌سواری، پارسلینگ و جت اسکی را نیز برای آنان فراهم می‎کنند. جزایر آندامان در مجموع شامل 550 جزیره می‌باشد که تنها 30 درصد آن‌ها قابل دسترسی است. از جمله جزایر این بخش می‌توان به جزیره هاولوک، جزیره نیل، جزیره اسطوره، جزیره کریفتو، جزیره استوارت، جزیره لندفال، جزیره تنگه، جزیره باراتانگ، آندامان جنوبی، جزیره فلات بای، جزیره سنتینل شمالی، جزیره ناروندام و جزیره ویپر اشاره کرد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

دریای آندامان

جزیره هاولوک (Havelock Island)

هاولوک، یکی از زیباترین جزایر دریای آندامان می‌باشد که در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این جزیره به دلیل دور بودن و دسترسی سخت، یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین جزایر دریای آندامان محسوب می‌شود. جزیره‌ای آرام و دنج که از تمامی شلوغی‌ها، حتی موبایل و اینترنت نیز به دور است. از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان به صخره‌های زیبای مرجانی آن اشاره کرد و فیل‌هایی که در آب‌های اطراف هاولوک مشغول راه رفتن هستند.
بهترین زمان برای بازدید از جزیره هاولوک، اواسط ژانویه تا اواسط ماه مه است. در این ماه‌ها هوا آفتابی بوده و دریا در آرام‌ترین حالت خود به سر می‌برد. از این رو، یک فرصت عالی برای انجام فعالیت‌های دریای چون غواصی و لذت بردن از سواحل زیبای منطقه محسوب می‌شود.

جزیره هاولوک

جزیره نیل (Neil)

از دیگر جزایر بکر و آرام آندامان می‌توان به جزیره زیبای نیل اشاره کرد که در بخش جنوبی مجمع‌الجزایر آندامان قرار دارد. این جزیره با صخره‌های مرجانی و سواحل شنی سفیدرنگش شناخته می‌شود. نیل یکی از گرم‌ترین نقاط آندامان بوده و جنگل‌های استوایی بسیار زیبایی نیز دارد.
جزیره نیل دارای هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکس و جذابی است که امکان یک سفر رمانتیک دونفره را برای گردشگران فراهم می‌کند. از این رو، مقصدی مناسب برای سفر ماه‌ عسل زوج‌های جوان محسوب می‌شود. انواع ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری، غواصی، موج‌سواری، تماشای طلوع و غروب خورشید، قدم زدن در زیر آسمان پرستاره و تماشای ماهیانی که در آب‌های شفاف این منطقه شنا می‌کنند، از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی است که گردشگران می‌توانند در این جزیره از آن برخوردار باشند.

جزیره نیل

جزیره راس (Ross Island)

جزیره راس، علاوه بر طبیعت زیبا، دارای تاریخی جذاب و البته کمی ترسناک است. این جزیره یکی از دورافتاده‌ترین جزایر دریای آندامان است که در سال‌های دور به عنوان تبعیدگاه زندانیان هندی مورد استفاده قرار می‌گرفت. افرادی که این جزیره تبعید می‌شدند، مخالفان حکومت استعماری بریتانیا در هند بودند که روزهای پررنج و دردناکی را در این جزیره تحمل کردند. جزیره راس از سال 1858 به مدت 80 سال، تبعیدگاه زندانیان بوده است که در حال حاضر نیز خرابه‌هایی از ساختمان‌های قدیمی در لابه‌لای شاخ‌وبرگ درختان این جزیره دیده می‌شود.

جزیره راس

جزیره چیریا تاپو (Chirdia Tapu)

در جنوبی‌ترین بخش جزایر آندامان جزیره‌ای با نام چیریا تاپو دیده می‌شود که یکی از بهترین نقاط برای تماشای غروب آفتاب است. این جزیره علاوه بر طبیعی زیبا و منحصربفرد، دارای پرندگانی عجیب و غریب نیز می‌باشد، تا جایی که به آن جزیره پرنده نیز گفته می‌شود. اگر به ماجراجویی و تماشای حیات وحش علاقه‌مندید، چیریا تاپو یکی از بهترین جزایر دریای آندامان برای سفر است.

جزیره چیریا تاپو

ساحل رام ‌ناگار (Ram Nagar)

یکی از زیباترین سواحل آندامان که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید، ساحل زیبای رام ‌ناگار است. این ساحل صخره‌های مرجانی تیزی داشته و چشم‌اندازهایی بسیار دیدنی را برای طبیعت‌دوستان به نمایش می‌گذارد. از دیگر جاذبه‌های این ساحل می‌توان به لاک‌پشت‌های کوچکی اشاره کرد که در برخی از فصل‌های سال در این منطقه دیده شده و علاقه‌مندان به حیات‌وحش و جانوران دریایی را به وجد می‌آورد.

ساحل رام ‌ناگار

بندر بلیر (Blair)

در بخش شرقی سواحل جنوبی آندامان، بندری بسیار زیبا و دیدنی با نام بلیر وجود دارد که در واقع پایتخت جزایر آندامان و نیکوبار است. گردشگران می‌توانند از هرکدام از شهرهای کلکته، دهلی، چنای یا بمبئی با استفاده از هواپیما یا کشتی خود را به شهر بندری بلیر رسانده و از تماشای طبیعت زیبا، سواحل دیدنی و آب‌های شفاف آن لذت ببرند. در این جا‌ علاوه بر تماشای جاذبه‌‌های طبیعی امکان استفاده از تفریحات و سرگرمی‌هایی چون اسنورکلینگ، غواصی، سفر با کشتی‌های کروز و ... نیز وجود دارد. موزه دریایی سامودریکا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بندر است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

بندر بلیر

سواحل جزایر آندامان

علاوه بر موارد عنوان شده، دریای آندامان جزایر و سواحل بسیار زیبا و دیدنی دیگری نیز دارد که هرکدام از آن‌ها دارای چشم‌اندازهای جذابی بوده و فضایی دلپذیر برای تعطیلاتی آرام و رویایی را فراهم می‌کنند.

  • خلیج کوربینا (Corbina): یکی از زیباترین سواحل جزایر آندامان است که در نزدیکی بندر بلیر قرار دارد. این ساحل دارای شن و ماسه‌ای نرم بوده و پوشیده از نخل‌های سرسبز می‌باشد.
  • جزیره وایپر (Viper Island): وایپر جزیره‌ای آرام و کوچک واقع در بندر بلیر است. این جزیره دارای چشم‌اندازهایی زیبا و سرسبز بوده و مکانی مناسب برای پیک‌نیک محسوب می‌شود. جزیره وایپر علاوه بر طبیعت زیبا، از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت می‌باشد.
  • جزیره دیگلیپور (Diglipur): دیگلیپور، بزرگ‌ترین جزیره آندامان شمالی است که در فاصله 136 کیلومتری بندر بیلر قرار دارد. ساحل معروف رام ‌ناگار نیز از جمله سواحل زیبای این جزیره است که تصاویری زیبا از ماهی‌های شگفت‌انگیز در آب‌های شفاف و لاک‌پشت‌های کوچک را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.
  • جزیره روتلند (Rutland): در 20 کیلومتری بندر بلیر، جزیره‌ای بسیار زیبا با نام جزیره روتلند وجود دارد که با صخره‌های مرجانی‌اش شناخته می‌شود. این جزیره یک مکان ایده‌آل برای علاقه‌مندان به غواصی است.
  • جزیره باراتنگ (Baratang): در بخش شمالی بندر بلیر و در فاصله‌ی 150 کیلومتری آن، جزیره‌ای زیبا با نام باراتنگ وجود دارد که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعددی را در خود جای داده است. این جزیره دارای تعدادی مهمان‌خانه‌ی جنگلی است که امکان اقامت گردشگران را فراهم کرده و فرصت بازدید از جاذبه‌های این جزیره از جمله جزیره طوطی، غارهای آهکی، ساحل بالودرا و ... را به آن‌ها می‌دهد.
  • جزیره لانگ (Long): لانگ یکی دیگر از جزایر دریای آندامان است که در فاصله 80 کیلومتری از شمال بندر بلیر قرار دارد. این جزیره هیچ امکانات رفاهی ندارد. گردشگرانی که برای بازدید به جزیره لانگ می‌روند باید تمامی لوازم سفر و حتی غذای موردنیازشان را نیز با خود به همراه ببرند.

سواحل جزایر آندامان

جاذبه‌های گردشگری جزایر آندامان

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، دریای آندامان یکی از زیباترین جزایر و سواحل دنیا را در خود جای داده است. اغلب این جزایر به دلیل دور بودن و سختی دسترسی به آن، دارای طبیعتی بکر و دست‌نخورده بوده و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و دیدنی را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌اند. علاوه بر این، برخی از جزایر این منطقه دارای سابقه تاریخی بوده و از این جهت نیز دارای اهمیت می‌باشند.
جزایر آندامان یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و گذراندن روزهایی آرام در میان دریایی زیبا و طبیعتی چشم‌نواز است. اگر برای سفر ماه عسل برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید یکی از جزایر آندامان را برای داشتن سفری رمانتیک انتخاب کنید. تماشای مرجان‌ها و ماهیان رنگارنگ در آب‌های شفاف آندامان، پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه استوایی، کوه‌پیمایی، آبشارنوردی، صخره‌نوردی، گوش دادن به صدای پرندگان در یک فضای دنج و آرام، نشستن بر روی شن‌های سفید رنگ ساحل و تماشای رنگ آبی دریا زمانی که به صدای موج‌ها گوش می‌دهید، بخشی از جذابیت جزایر آندامان است که می‌توانید از آن برخوردار باشید. علاوه بر این، این جزایر یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در دنیاست. البته در کنار غواصی می‌توانید از دیگر تفریحات ساحلی مانند حمام آفتاب، شنا، قایق‌سواری، کشتی‌سواری و ... نیز استفاده نمایید.

اقامت‌ در جزایر آندامان

جزایری که در این مقاله نام بردیم از جمله توریستی‌ترین جزایر آندامان هستند که امکانات رفاهی و تفریحی کاملی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. در اغلب این جزایر هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکس و مدرنی وجود دارد که امکان اقامت راحت را برای مسافران فراهم آورده و روزها و شب‌هایی متفاوت و خاص برای آن‌ها می‌سازند. گردشگران می‌توانند بسته به سلیقه خود یکی از اقامت‌گاه‌های ساحلی یا جنگلی را انتخاب کنند تا ضمن استراحت، از مناظر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعت نیز لذت ببرند. کلبه‌های جنگلی و استراحتگاه‌‌های دریایی نیز از جمله مواردی هستند که امکان اقامتی جذاب را برای گردشگران فراهم می‌کنند. این نوع اقامت‌گاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ آسیبی به محیط زیست و طبیعت اطراف وارد نمی‌کنند.

اقامت‌ در جزایر آندامان

در این مقاله به معرفی جزایر آندامان پرداخته و شما را با یک سفر متفاوت به هندوستان زیبا آشنا کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این سواحل و جزایر آندامان از جمله زیباترین و آرام‌ترین جزایر دنیا هستند که برای استراحت و تجدید قوای دوباره پیشنهاد می‌شوند. اگر به دنبال مکانی مناسب برای سفرهای دونفره رمانتیک هستید یا قصد دارید چند روزی را به دور از شلوغی شهرها و دود و ماشین بگذرانید، توصیه می‌کنیم یکی از این جزایر را برای اقامت انتخاب نمایید. می‌توانید به جزایر بزرگ‌تر سفر کنید و در یک هتل لوکس با امکانات رفاهی کامل اقامت داشته باشید یا جزایر بکرتر را انتخاب نمایید و یک اقامت در میان چادر در دل جنگل را تجربه کنید. اگر قصد سفر به هندوستان یا طبیعت زیبای اطراف آن را دارید، سری به دیگر صفحات سایت زده و از زمان و شرایط برگزاری تورهای هندوستان آگاهی پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در مورد مقصد موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید