سوغاتی سریلانکا | معرفی 10 سوغاتی محبوب کشور سریلانکا
شراره رحیمی 1399/05/30 5873 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سریلانکا کشوری زیبا و حیرت‌انگیز می‌باشد که در طی سال‌های اخیر به دلیل داشتن مناظر باستانی، فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان توانسته است توجه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. جالب است بدانید که امروزه سوغاتی خریدن برای اکثر گردشگران به یک سنت بسیار محبوب تبدیل شده است و قدمتی دیرینه دارد که به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم حتما در سفر به سریلانکا لذت خرید سوغاتی‌های شگفت‌انگیز این کشور را تجربه کنید و با این عمل خاطرات سفرتان را ماندگارتر کنید. به علاوه کشور سریلانکا دارای سوغاتی‌های سنتی و مدرن بسیار زیادی می‌باشد که این اجناس علاوه بر شیک و زیبا بودن با کیفیتی بالا و قیمتی کاملا مقرون به صرفه به گردشگران عرضه می‌شود که خرید آن‌ها را به هیچ وجه نباید از دست داد. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با سوغاتی‌های محبوب کشور سریلانکا آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.

معرفی 10 سوغاتی محبوب کشور سریلانکا


همان‌طور که گفته شد کشور سریلانکا سوغاتی‌های بسیار جذاب و متنوعی دارد که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که مایل بودید برای عزیزانتان به یادگار ببرید. این کشور مردمان بسیار هنرمندی را در دل خود جای داده است که سوغاتی‌های بسیار زیبایی را با بالاترین کیفیت که یادآور فرهنگ کشورشان باشد را به مسافران عرضه می‌کنند. بنابراین ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی 10 سوغاتی محبوب کشور سریلانکا خواهیم پرداخت تا شما بتوانید یک یادگاری منحصر به فرد از سفرتان به این کشور خریداری کنید.

معرفی سوغاتی‌های محبوب کشور سریلانکا

ساری و سارونگ

یکی از بهترین سوغاتی‌های کشور سریلانکا لباس‌های محلی و سنتی این کشور می‌باشد که شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان یادگاری از سفرتان به سریلانکا خریداری کنید و به عزیزانتان هدیه دهید. توجه داشته باشید که سارونگ (شلوار محلی) لباس محلی مردان سریلانکا و ساری لباس محلی زنان این کشور می‌باشد که در برخی اوقات زنان سارونگ را به همراه یک بلوز نیز می‌پوشند. این لباس‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در اکثر بازارها و مراکز خرید این کشور به فروش می‌رسند که شما به راحتی می‌توانید هر کدام از لباس‌ها را که مایل بودید، خریداری کنید. هم‌چنین لازم است بدانید که این لباس‌های سنتی در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند که بهترین و مرغوب‌ترین آن‌ها جنس‌های ابریشمی، حریر و ساتن می‌باشد.

پارچه‌های دستبافت

جالب است بدانید که زنان کشور سریلانکا از زمان قدیم از ابزاری سنتی به نام هندلوم (Handloom) برای تولید پارچه استفاده می‌کنند که معمولا ساری و سارونگ‌های محلی نیز با استفاده از همین دستگاه تولید می‌شوند. بدیهی است که اگر‌ در تولید پارچه‌ها از الیاف با کیفیت استفاده شود، لباس‌های تهیه شده از این پارچه‌ها نیز زیبایی حیرت‌انگیزی به خود می‌گیرند. اما به طور کلی برای تهیه پارچه‌های معمولی، ابریشم طبیعی و الیاف پنبه به کار گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که از این پارچه‌های دستبافت علاوه بر تولید لباس، کیف، رومیزی، دستمال سفره و... نیز تهیه می‌شود. این پارچه‌ها ترکیب رنگ بسیار بی‌نظیری را شامل می‌شوند که بدون شک برای خرید سوغاتی سریلاتکا جزو بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌روند.

پارچه‌های دستباف از سوغاتی‌های محبوب سریلانکا

جواهرات و سنگ‌های قیمتی

کشور سریلانکا منبع بسیار بزرگی از سنگ‌های با ارزش و قیمتی را در معادن شهر راتناپور دارا می‌باشد که جالب است بدانید این کشور بخش اعظمی از شهرت خود را به دلیل سنگ‌های با ارزشی نظیر سنگ ماه و یاقوت کبود به دست آورده است. مثلا در شهر Galle Fort کشور سریلانکا می‌توانید سنگ‌های قیمتی و جواهرات ساخته شده از این سنگ‌ها را در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ و کوچک مشاهده کنید و هر کدام را که مایل بودید، خریداری کنید. بدون شک این سنگ‌های قیمتی سوغاتی بسیار با ارزش این کشور می‌باشد که با زیبایی خیره کننده خود خاطرات سفر شما را ماندگارتر خواهند کرد. البته توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید جواهرات و سنگ‌های قیمتی این کشور را دارید تا جای ممکن از قدرت چانه زنی خود استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

صنایع دستی چوبی

صنایع دستی چوبی از دیگر سوغاتی‌های بسیار محبوب کشور سریلانکا به شمار می‌رود که به صورت مجسمه‌های کوچک ساخته می‌شوند که در ساخت آن‌ها ممکن است از سنگ نیز استفاده شود. این مجسمه‌ها در شکل‌های متفاوت نظیر بودا، فیل، طاووس و... در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که فروشگاه لاکسالا بهترین مکان برای خرید این مجسمه‌ها می‌باشد. لازم است بدانید که شعبه‌های زیادی از فروشگاه لاکسالا در اکثر شهرهای سریلانکا وجود دارد که به راحتی می‌توانید به یکی از این شعبه‌ها دسترسی پیدا کنید و مجسمه دلخواهتان را خریداری کنید. این مجسمه‌های چوبی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی حتی به صورت دیوار کوب، جا کلیدی و... نیز عرضه می‌شوند که با رنگ‌های شاد و تند خود تمامی گردشگران را به خرید کردن ترغیب می‌کنند.

صنایع دستی چوبی از سوغاتی‌های مشهور سریلانکا

ادویه

سریلانکا در جنوب کشور هند واقع شده است که فرهنگی شبیه به فرهنگ کشور هند دارد و همانند کشور هند ادویه را بخشی جدا نشدنی از آشپزی می‌دانند. به طوریکه در پخت تمامی غذاها و حتی در نوشیدنی‌ها و چای های سریلانکا نیز از این ادویه‌های خوش طعم و خوش رنگ استفاده می‌شود. از این رو ادویه جزو سوغاتی‌های بسیار محبوب کشور سریلانکا به شمار می‌رود که شما می‌توانید ادویه‌ها را با کیفیتی بسیار بالا از تمامی فروشگاه‌های محلی خریداری کنید و از طعم بسیار خوب این ادویه‌ها در غذاهایتان نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشید که هنگام خرید ادویه‌ها، دارچین سیلان را از قلم نیندازید، زیرا این ادویه مشهورترین ادویه در کل جهان می‌باشد.

چای

یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین سوغاتی‌های کشور سریلانکا، چای می‌باشد که با نام چای سیلان شهرت جهانی دارد و جزو با کیفیت‌ترین چای‌ها جهان به شمار می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما هنگام سفر به سریلانکا از چای سیلان برای خود و عزیزانتان خریداری کنید و از عطر و طعم این چای بی‌نظیر نهایت لذت را ببرید. در فروشگاه‌های سریلانکا علاوه بر چای سیلان می‌توانید از سایر برندهای چای سیاه نظیر ارل گری، دیلما و... نیز خریداری کنید و طعم‌های مختلف چای را امتحان کنید و لذت ببرید.

چای سریلانکا

ماسک‌های راکشا

ماسک‌های راکشا از جمله سوغاتی‌های مشهور سریلانکا می‌باشد که در این کشور به هر فروشگاه‌ صنایع دستی که وارد شوید، این ماسک‌ها را مشاهده خواهید کرد. این ماسک‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که برای رقص‌های سنتی، آئینی و برگزاری دیگر مراسم‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته لازم است بدانید که در حال حاضر ماسک‌های راکشا جنبه تزئینی نیز به خود گرفته‌اند، به گونه‌ای که مردم سریلانکا و تمام گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند حتما از این ماسک‌ها خریداری می‌کنند. این ماسک‌ها در اشکال مختلفی وجود دارند که معمولا از چوب ساخته می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های این کشور به شمار می‌روند که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود، فرهنگ سریلانکا را نیز برای شما یادآوری می‌کنند.

منبت کاری‌های سنگ ماه

جالب است بدانید که در کشور سریلانکا تمامی معبدهای بودایی با سنگ‌های حکاکی شده تزئین شده‌اند. این سنگ‌ها که به سنگ‌های ماه شهرت دارند، چندین قرن است که به عنوان یک تصویر کاملا مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه از این سنگ‌ها در معبدهای مدرن و پارک‌ها نیز به دلیل کیفیت مجسمه‌ای و تاریخی که در آن‌ها به چشم می‌خورد، استفاده می‌شود. در حال حاضر نیز حجاری‌های کوچک سنگ ماه در سنگ آهک یا چوب در سایزهای کوچک حک شده است تا مردم در زیارتگاه‌های کوچک خانگی خود از آن استفاده کنند و یا گردشگران بتوانند از این سنگ‌ها به عنوان سوغاتی خریداری کنند.

محصولات زیبایی آیورودا

توجه داشته باشید که شما می‌توانید هنگام سفر به سریلانکا به راحتی به داروی طبیعی آیورودا دسترسی پیدا کنید و محصولات زیبایی آن را نظیر شامپو، داروهای درمان پوست سر، شستشوی بدن و روغن‌های ماساژ را برای خود و عزیزانتان به عنوان سوغاتی خریداری کنید. علاوه بر آن امکان حضوری درمان‌های آیورودا در این کشور نیز برای مسافران وجود دارد. هم‌چنین محصولات طبیعی آیورودیتی را Kemera برای پوست‌های حساس عرضه می‌کند و یا ماسک‌های صورت زمین Fuller و Turmeric که بسیار مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته است توسط Iris Garden ارائه می‌شود. از این رو محصولات زیبایی آیورودا یکی دیگر از سوغاتی‌های این کشور به شمار می‌رود که می‌توانید همزمان با گشت و گذار در این کشور به سلامتی و زیبایی خود نیز برسید.

محصولات زیبایی آیورودا سریلانکا

کتاب‌های نویسندگان معروف سریلانکا

ممکن است ادبیات کشور سریلانکا از شهرت بسیار زیادی برخوردار نباشد اما لازم است بدانید که کتاب‌ها، نویسندگان بزرگ و داستان‌های بسیار زیبایی در دل این کشور جای گرفته است که نیاز به کشف شدن دارند. به علاوه اغلب گردشگران باور دارند که با خواندن کتاب‌ها و رمان‌های نویسندگان بومی جایی که به آن سفر می‌کنند، می‌توانند به اطلاعات بیشتری از آن محل دست یابند و بینش و شناخت خاصی را از آن محل برای خود به ارمغان آورند. از آثار نویسندگان معروف کشور سریلانکا که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، می‌توان به Island Of a Thousand Mirrors از ناییمی موناویرا و Serendipity از آشوک فری اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 سوغاتی محبوب کشور سریلانکا پرداختیم. این کشور دارای سوغاتی‌های سنتی و مدرن بسیار زیبا و متنوعی می‌باشد که بدون شک خرید هر کدام از آن‌ها هر گردشگری را به وجد خواهد آورد. در صورتی که قصد سفر به کشور زیبای سریلانکا را دارید، می‌توانید وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا به اطلاعات بیشتری از این کشور دست یابید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید