شرایط مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا
مجتبی پور موسوی 1399/05/14 2160 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه



شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

وجود دانشگاه هایی با قوی در زمینه های علمی، با رتبه های بالا در بین دانشگاه های دنیا و شرایط ایده عال تحصیلی در این کشور، باعث شده است که دانشجویان زیادی سعی بر این داشته باشند، که ادامه تحصیل خود را در این کشور بگذرانند. اما اینکه برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ‌های کانادا به چه چیزهایی نیاز دارید، مسئله ای است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. ما به شما یک پیشنهاد کوچک داریم. شما می توانید از راه های مختلفی، به دنبال افرادی باشید که این راه را رفته اند و اکنون با کوله باری تجربه می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند. ما حتی به افرادی که قصد دارند با گرفتن پذیرش از دانشگاه ‌های کانادا در این شهر اقامت بگیرند، پیشنهاد می دهیم که تمام شرایط را در نظر بگیرند. شرایطی مانند هزینه های لازم برای اقامت در یکی از شهرهای این کشور، شرایط کاری رشته مورد نظرتان در این کشور و ... .

قبل از اینکه به طور مفصل به این موضوع مهم بپردازیم، بهتر است بدانید که داشتن معدل بالا و نمرات خوب، امتیازی فوق العاده محسوب می شود. امتیازی که برخی از دانشگاه ها، برگ برنده هر دانشجویی می دانند. از این رو حتی اگر قصد دارید برای مقاطع تحصیلی دیگر خود، به کشورهایی مانند کانادا، سفر کنید، به نمرات و معدل خود توجه ویژه ای داشته باشید.

مدارک لازم برای اقدام به گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از هر چیز ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای تکمیل اطلاعات این مقاله و دریافت اطلاعات بیشتر، سایت دانشگاه شهر مقصد خود را چک کنید. اما به طور کلی مهم ترین مدارک در نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا به شرح زیر است:

  • مدارک مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم که با تجربه و اطلاعاتی که در این زمینه داریم، بهتر است که معدلتان بالاتر از 17 باشد.
  • داشتن مدارک زبان IELTS، TOEFL، IBT، CBT و PBT با نمرات بالا است.
  • ترجمه رسمی از مدارکی که اعلام شده است. برای اینکار ما پیشنهاد می دهیم که از یک مترجه با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.
  • مدارک مقطع کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدارک مقطع کارشناسی ارشد برای مقاطع دکترا
  • ساخت رزومه ای کامل از زندگینامه و محل کارهای مربوط به دوره تحصیلی خود، ترجیحا مرتبط باشد.
  • داشتن مقالات علمی و کتاب گونه
  • داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه های خود. این فاکتور و فاکتور قبل می تواند در روند قبولی شما در پذیرش تحصیلی کانادا، کمک بسیاری کند.

مدارک لازم برای اقدام به گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

بررسی کلی مراحل پذیرش در دانشگاه های کانادا

به طور کلی 7 مرحله اساسی در این راه وجود دارد که اگر این مراحل را به درستی و با دقت کامل، بگذرانید، می توانید به راحتی بدون دغدغه در نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا به هدف خود بیاندیشید.

انتخاب دانشگاه؛ مهم و اساسی

این اولین و مهم ترین مرحله در شروع کار است. شما در این رابطه بهتر است که برای سوالات زیر پاسخی پیدا کنید:

کدام دانشگاه، رشته و گرایش مورد نظر شما را دارد؟

کدام دانشگاه از نظر علمی و رفاهی برای شما کاربردی تر است؟

کدام دانشگاه از نظر شهری برای شما جذاب تر است؟

کدام دانشگاه با مدارک تحصیلی شما سازگاری بیشتری دارد؟

هزینه های تحصیل در شهر و دانشگاه مورد نظر به چه صورت است؟

چقدر امکان دارد که از دانشگاه مورد نظر، وام کمک تحصیلی دریافت کرد؟

شما باید به تک تک این سوالات پاسخ کامل و جامع بدهید. رسیدن به پاسخ این سوالات لازمه انجام تحقیقات، پرس و جو از افراد خبره و با تجربه و ارتباط گرفتن با بخش های مختلف دانشگاه مربوطه است.

انتخاب دانشگاه؛ مهم و اساسی

انتخاب یک استاد توانا برای پذیرش بهتر در دانشگاه

این یک راهکار اساسی است. شما می توانید از طریق یک استاد مربوط به رشته خود، اقدام کنید. خیلی واضح است، اگر شخصی اطلاعات کاملی از شما داشته باشد و شما را بهتر از بقیه بشناسد، قطعا به شما در نحوه گرفتن پذیرش در دانشگاه های کانادا کمک بیشتری می کند. شما زمانی که توانستید به خوبی دانشگاه خود را انتخاب کنید، حال باید بتوانید که اساتید گروه تحصیلی خود را بررسی کرده و بهترین استاد از نظر خود و با بررسی نظر دیگر دانشجویان، پیدا کنید. استاد یا سوپروایزر اگر به خوبی از شما راضی باشد؛ روند اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا را برای شما آسان تر می کند. استاد مدنظر شما اینکه چقدر در زمینه ای که می خواهید کار کنید، اطلاعات داشته باشد تا در حین انجام تز و پایان نامه، شما را بتواند بدرستی راهنمایی کند. چقدر در انجام تزتان از لحاظ مالی شما را ساپورت کند و خیلی مسایل ریز دیگر از اخلاق و ویژگی های شخصی وی گرفته تا مسائل دیگر، بسیار در تحصیل و زندگی شما موثر خواهدبود. پس سعی کنید تا جایی که می توانید کاملا در این زمینه آگاهانه عمل کنید.

انتخاب یک استاد توانا برای پذیرش بهتر در دانشگاه

ترجمه صحیح از مدارک تحصیلی و دیگر مدارک لازم

ترجمه درست و بدون ایراد یکی دیگر از مهم ترین مراحل در گرفتن پذیرش از دانشگاه ‌های کانادا است. ابتدا باید بدانید که دانشگاه مربوطه و حتی رشته و گرایش مربوطه به دنبال چه چیزی است. از این جهت می توانید در کنار مدارک تحصیلی خود، مقالات، آزمایشات و مدارک تحقیقاتی خود در زمینه گرایش درسی خود را به صورت کاملا شفاف و تصویر سازی شده، ترجمه کنید. مواردی دیده شده است که یک دانشجو، بارها و بارها ترجمه مدارک خود را برای استاد مربوطه در کانادا ارسال کرده است اما به دلیل نواقصی که در ترجمه بوده، دوباره از آن، ترجمه جدید خواسته اند و حتی در مواردی به دلیل صحیح نبودن ترجمه مدارک، پذیرش آن ها رد شده است. پس در این مرحله دقت ویژه ای داشته باشید.

دریافت تقاضانامه از دانشگاه مربوطه و ارسال آن

معمولا تمام دانشگاه هایی که در کشورهای مختلف دانشجو اخذ می کنند. فرم های را به این افراد ارائه می دهند تا توسط آن ها با اطلاعات کامل از مدارک تحصیلی شان و مشخصات فردی و ... پر شود. برخی دانشگاه ها، در کنار این فرم ضمیمه ای از ترجمه مدارک تحصیلی را نیز می خواهند. بنابراین برای این مرحله نیز، آمادگی مربوطه را داشته باشید.

پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش در دانشگاه

این هزینه معمولا بسته به نوع دانشگاه و امکاناتی که در اختیار دانشجو قرار می دهند بین 200 تا 250 دلار می باشد یعنی در حال حاضر چیزی حدود 4 تا 5 میلیون تومان. البته که ما این مبلغ را اعلام می کنیم که شما این هزینه را در کنار دیگر هزینه های نحوه پذیرش در دانشگاه های کانادا، در نظر بگیرید.

دریافت تقاضانامه از دانشگاه مربوطه و ارسال آن

ویزای دانشجویی کانادا؛ غول مرحله آخر

زمانی که دانشگاه مربوطه با حضور شما در این دانشگاه موافقت کرد، شما می توانید تصور اینکه نیمی از راه رفته اید، را داشته باشید. اما گرفتن ویزا دانشجویی یک مرحله مهم و اساسی است که بسته به شرایط مورد نظر، سختی های خود را دارد. موارد زیادی به گرفتن هر چه راحت تر ویزا کمک می کند. دانشگاه معتبر یکی از این موارد است. معمولا کمتر پیش آمده است که از گرفتن ویزا برای دانشجویانی که از بهترین دانشگاه های کانادا، پذیرش گرفته اند، ممانعت شود. گاهی اوقات فاصله ای که بین تحصیل در مقطع قبلی با مقطعی که قصد ادامه تحصیل آن در کانادا را دارید، می تواند در گرفتن ویزا، برای شما مشکل ساز شود. معمولا شما برای ایجاد این فاصله نیز دلیل محکمی را باید ارائه دهید. به عنوان مثال، خدمت سربازی می تواند دلیل محکم و معتبری باشد مخصوصا اگر با دلیل و مدرک برای اداره ویزا، ارائه شود.

در حالت دیگر ممکن است که شما قصد دارید در رشته با گرایش دیگری در دانشگاه های کانادا پذیرش تحصیلی کانادا را دریافت کنید. بهتر است دلیل قانع کننده ای برای این کار برای اداره ویزا ارائه دهید. به عنوان مثال، بنده دانشجویی را می شناسم که در زمانی که قصد ادامه تحصیل در رشته ای دیگر را داشت، به اداره ویزا، درآمدزا بودن و پراهمیت تر بودن آن گرایش در کشور کانادا را دلیل منطقی خود برای این تغییر، ارائه داد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا چقدر زمان داریم؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا چقدر زمان داریم؟

بسته به دانشگاه مربوطه و حتی رشته و گرایش مربوطه، متفاوت است. ممکن است رشته مورد نظر در دانشگاه مربوطه پرمتقاضی ترین رشته باشد. از این جهت شما باید هر چه زودتر برای این جریان اقدام کنید. اما همچنین ممکن است از تقاضای قابل توجهی برخوردار نباشد. در این صورت شما زمان بیشتر برای اخذ پذیرش از دانشگاه کانادا را خواهید داشت. اما به طور کلی برای ترم تابستان شما اگر دانشجویی کارشناسی هستید، 15 ژانویه و اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید، 1 مارس.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا چقدر زمان داریم؟

چه آزمون های زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، کاربردی تر است؟

به طور کلی 6 آزمون زبان انگلیسی است که بسته به مقطع تحصیلی مربوطه، متفاوت می باشد. از این رو اگر شما تمام این 6 مدرک زبان را داشته باشید، از امتیاز بسیار ویژه ای برخوردار هستید.

  • آزمون زبان MELAB
  • آزمون زبان تافل
  • آزمون زبان CANTEST
  • آزمون زبان CAEL
  • آزمون زبان کمبریج انگلیسی پیشرفته
  • آزمون آیلتس

این 6 آزمون و دریافت مدرک آن کار ساده ای نیست اما قطعا برای شما بسیار کاربردی است داشتن تمامی مدارک زبان این 6 آزمون.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید