بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان کجاست؟ آپدیت 2024
حامد مقتدایی 1399/03/12 7251 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان


کانادا میزبان بهترین شهرهای جهان برای ایرانیانی است که برای داشتن یک زندگی دارای سطح کیفی بالاتر همراه با فرصت‌های اقتصادی به آن مهاجرت می‌کنند. به محض اینکه بخواهید درباره مهاجرت به کانادا فکر کنید، اولین چیزی که ذهن‌تان را مشغول خواهد کرد، شهر محل زندگی‌تان است.
کانادا کشور بزرگی با شهرهای بسیار متنوع و متعدد است و شما برای انتخاب محل زندگی‌تان باید اولویت‌تان جایی باشد که بتوانید تجربه یک زندگی ایده‌آل را در آن پیدا کنید. مهاجران اغلب عواملی همچون نرخ بیکاری، رشد جمعیت، سطح جرم و جنایت، هزینه‌های مسکن، حمل‌ونقل، وضعیت آب‌وهوا، درصد مهاجران و میانگین درآمد خانوار را پیش از انتخاب نهایی در نظر می‌گیرند.
اگر می‌خواهید با ویژگی‌های مثبت و منفی شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا فهرست زیر را به دقت بررسی کنید.

1.لانگوئیل در همسایگی کلان‌شهر مونترآل



میزان رشد جمعیت به خاطر مهاجرت در استان کبک در طول 5 سال گذشته، دوبرابر شده است. لانگوئیل، از شهرهای ماهواره‌ای (شهرهای کوچکی که در نزدیکی شهرهای بزرگ واقع شده‌اند) در نزدیکی مونترآل است که در سواحل جنوبی رودخانه سنت لارنس قرار داشته و از طریق مترو به مونترآل متصل شده است.


لانگوئیل،-بهترین-شهر-کانادا-برای-زندگی


شهر لانگوئیل با داشتن جمعیتی 240 هزارنفری، 20امین بزرگترین شهر کاناداست و بسیاری از ساکنان آن، مهاجرانی هستند که برای کار و تحصیل روزانه با مونترآل در رفت‌وآمدند. این شهر، میزبان صنعت هوافضا بوده و تاسیساتی همچون پرت اند ویتنی و شرکت‌هایی همچون آگروپور، اینرگکس و شعبه کانادایی هسبرو در آن حضور دارند. همچنین، مرکز فرماندهی آژانس هوافضای کانادا هم در این شهر قرار گرفته است.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره بهترین سفارت‌های کانادا برای انگشت‌نگاری، می‌توانید نگاهی به مقاله «بهترین سفارت کانادا برای انگشت نگاری و گرفتن ویزا کجاست؟» بیندازید.
لانگوئیل به خاطر نزدیکی‌اش به مونترآل، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 460 تا 1015 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 2730 دلار در ماه می‌رسد.


2. مارخام همسایه شمالی تورنتو


نرخ مهاجرت در این شهر، بیش از 50 درصد بوده و در شمال کلان‌شهر تورنتو واقع شده و یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان محسوب می‌شود.


مارخام،-بهترین-شهر-کانادا-برای-زندگی


در این شهر 1000 شرکت فعال در حوزه علوم و فناوری‌های نوین مشغول به فعالیت‌اند که شرکت معروف آی‌بی‌ام نیز در بین‌شان به چشم می‌خورد. شرکت‌های صنعتی و مالی همچون خدمات مالی هوندا و تویوتا هم میهمان این شهرند. جمعیت این شهر به 330 هزار نفر می‌رسد. اگر شما در حوزه‌های موردنیاز کاری در حیطه‌های صنعتی و مالی از تخصص خاصی برخوردار باشید، مجموعه‌ای از فرصت‌های طلایی در شهر مارخام پیش‌روی شما قرار خواهد داشت.
لانگوئیل به خاطر نزدیکی‌اش به تورنتو، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 1120 تا 1835 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 3355 دلار در ماه می‌رسد.


3. میسیساگا، بزرگترین شهر ماهواره‌ای


این شهر در غرب تورنتو و شمال اوک‌ویل واقع شده و یکی از بزرگترین شهرهای ماهواره‌ای با جمعیتی حدوداً 800 هزارنفری است. جالب است بدانید که به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان، بیش از 3000 نفر فارسی‌زبان در آن سکونت دارند.


میسیساگا، بهترین شهر کانادا برای زندگی


این شهر هم مانند مارخام، یک مرکز صنعتی و تجاری با بیش از 60 شعبه اصلی از شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های الکترونیکی و رایانه‌ای، دارویی، بانکداری و مالی، تجهیزات حمل‌ونقل و هوافضا محسوب می‌شود.
لانگوئیل به خاطر حضور گسترده ایرانیان و فرصت‌های شغلی برای افراد متخصص و حرفه‌ای، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 1180 تا 1950 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 2895 دلار در ماه می‌رسد.


4. اتاوا، پایتخت کشور رویایی کانادا


معمولاً ایرانیانی که قصد سفر به کانادا را دارند، اتاوا را در فهرست اولویت‌های‌شان قرار نمی‌دهند، اما اگر واقعاً بدانید که چه خدمات و امکاناتی در این شهر پیش‌روی‌شان قرار دارد، حتماً طور دیگری رویش حساب باز خواهند کرد.
برای مثال در اتاوا مراکز بهداشتی و سلامتی فوق‌العاده، تنوع فرهنگی با جمعیتی بالای 900 هزارنفر، دانشگاه‌های متعدد با برنامه‌های آموزشی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، مدارس دولتی بی‌نظیر، پارک‌ها و فضای سبز بسیار و سطح قیمتی مناسب برای مسکن وجود دارد.


اتاوا، بهترین شهر کانادا برای زندگی


همچنین جالب توجه است که در آمار رسمی منتشرشده از سوی این کشور، اکنون حدوداً 7000 فارسی‌زبان در این شهر سکونت دارند. اتاوا به خاطر حضور گسترده ایرانیان و فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 855 تا 1860 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 2955 دلار در ماه می‌رسد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره پیکاپ پاسپورت کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «پیکاپ پاسپورت چیست؟|راهنمای کامل پیکاپ ویزا» بیندازید.


5. تورنتو، رویایی‌ترین شهر کانادا


به خاطر اندازه و تنوع جوامع مهاجران و وجود فرصت‌های شغلی و تحصیلی بی‌شمار، تورنتو یکی از بهترین شهرها برای زندگی ایرانیان در کانادا محسوب می‌شود. شرکت‌های فعال در صنعت فیلم‌سازی، مالی و فناوری و وجود برترین دانشگاه‌های کانادا و تعداد بسیارزیاد شرکت‌های استارت‌آپی، تورنتو را به یکی از فوق‌العاده‌ترین‌ها بدل کرده‌ است. مراکز بهداشتی و پزشکی تورنتو در بین 5 شهر برتر سراسر جهان جای گرفته است.


تورنتو، بهترین شهر کانادا برای زندگی


اتاوا به خاطر حضور گسترده ایرانیان و فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 1275 تا 2530 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 2840 دلار در ماه می‌رسد.


6. ونکوور، گران‌قیمت‌ترین شهر برای زندگی


به لحاظ سیستم بهداشتی و خدمات پزشکی، ونکوور در جایگاه بالاتری نسبت به تورنتو برخوردار است و فعالیت‌های ورزشی همچون اسکی در سطح حرفه‌ای، سواحل جزایر ونکوور، آب‌وهوای معتدل و تعداد زیادی از مهاجران، که بیش از 8 هزارنفر ایرانی میهمانش هستند، از بهترین شهرهای زندگی در کاناداست.


ونکوور، بهترین شهر کانادا برای زندگی


صنایع فعال در ونکوور حیطه‌های نرم‌افزاری، رسانه‌ای، بیوفناوری، انیمیشن‌سازی، ساخت بازی‌های ویدئویی، معدن‌کاری، گردشگری و... را پوشش می‌دهد. اما هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالاست.
ونکوور به خاطر حضور گسترده ایرانیان و فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 1639 تا 3813 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 4290 دلار در ماه می‌رسد.


7. واترلو، مرکز مدیران و تاجران حرفه‌ای


واترلو به خاطر تغییروتحولات ایجادشده از سوی دانشگاه و برنامه‌های مشارکتی‌اش با تاکید بر موضوعات علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیاتی به یکی از مراکز اصلی فناوری بدل شده است. این شهر همانند میسیساگا به تورنتو بسیار نزدیک است و مناسب زندگی ایرانیان می‌باشد.


واترلو، بهترین شهر کانادا برای زندگی


نیروی کار فعال در واترلو به ترتیب در حوزه‌های زیر مشغول به فعالیت‌اند، الف) فروش و خدمات، ب) آموزش، قانون و خدمات اجتماعی و دولتی ، پ) کسب‌وکار و مالی، ت) علوم طبیعی و کاربردی، ث) حرفه‌های مدیریتی، ج) تجارت، حمل‌ونقل، چ) سلامت و بهداشت و... ساکنان و مهاجرانی که به واترلو می‌آیند، بیشتر به شغل‌های اداری روی می‌آورند تا شغل‌های تولیدی و کشاورزی.
ونکوور به خاطر فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد، بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان محسوب شده و هزینه اجاره ماهیانه مسکن در آن بین 820 تا 1600 دلار بوده و میانگین درآمد ماهیانه ساکنان آن به 2650 دلار در ماه می‌رسد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره مراحل انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا، می‌توانید نگاهی به مقاله «مراحل انگشت‌نگاری ویزای کانادا چگونه است؟ آپدیت 2020» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، کار و زندگی ایرانیان آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کانادا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در سفر به کانادا برای اهداف کاری، تحصیلی و مهاجرتی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید