چشیدن طعم اصیل اصفهان | معرفی 5 اقامتگاه بوم گردی اصفهان
علیرضا مشرقی 1399/02/26 5108 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چند سالی می‌شود که اصطلاح سفرهای بومگردی در میان ایرانیان نیز مطرح شده است. بوم گردی یا همان اکوتوریسم به نوعی سفر خاص گفته می‌شود که در آن مسافران به جای اقامت در هتل‌های لوکس و آسیب وارد کردن به طبیعت، در اقامتگاه‌های مخصوص اقامت کرده و دست یاری خود را به سمت طبیعت و مردم بومی منطقه دراز می‌کنند. در واقع با رواج اکوتوریسم، کمک شایان توجهی به حفظ منابع طبیعی و رونق اقتصاد یک منطقه خواهد شد. با وجود آنکه بوم گردی در ایران، هنوز به صورت کامل تعریف نشده است، اما باز هم جای امیدواری وجود دارد زیرا اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در شهرهای مختلف تاسیس شده‌اند و همین مساله کمک زیادی به اقتصاد این مناطق می‌کند. امروز قصد داریم شما را با بوم گردی در اصفهان آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که اگر قصد چشیدن طعم یک سفر جدید را دارید، چطور باید این کار را انجام دهید. در این مقاله نیز با کایت همراه شوید و 5 اقامتگاه بوم گردی اصفهان که بیش از دیگر اقامتگاه‌ها برای شما خاطره‌انگیز خواهند بود را بشناسید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای اصفهان وارد صفحه "تور اصفهان" شوید.


معرفی پنج اقامتگاه بوم گردی اصفهان


اگر در بین هتل‌های مختلف به خوبی تحقیق کنید، خواهید دید که تنها دو الی سه هتل پنج ستاره مجلل در اصفهان وجود دارند که یکی از آنها، هتل گران قیمت و لوکس عباسی نام دارد. اما اصفهان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران عزیزمان به شمار می‌آید و زندگی هنوز هم به سبک خاص خود در آن جریان دارد. به صورت کلی زندگی مردم عزیز ایران در شهرهای حاشیه کویر بسیار منحصر به فرد و دیدنی است و بهترین راه برای درک این سبک زندگی با روح و جان، اقامت در اقامتگاه‌های سنتی بوم گردی خواهد بود. خوشبختانه طی مدت کوتاهی، این اقامتگاه‌ها مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع شدند و از این رو شاهد رواج و رونق این بخش صنعت گردشگری در شهر زیبای اصفهان هستیم.
با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی، در درجه اول می‌توانید بیش از پیش با فرهنگ مردم منطقه و تاریخ آن شهر آشنا شوید و در درجه دوم هزینه‌های سفر شما به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد. اما برای خلق به یادماندنی‌ترین خاطرات، باید در مورد برترین اقامتگاه‌های بوم گردی آن منطقه اطلاعات داشته باشید. به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله شما را با پنج اقامتگاه بوم گردی اصفهان که از نظر کاربران جزء اقامتگاه‌های برتر بوم گردی هستند، آشنا کنیم.


اقامتگاه سنتی هاتف


این اقامتگاه در بافت شهری اصفهان واقع شده و از آنجا دسترسی به مناطق مختلف بسیار ساده است. بد نیست بدانید که اقامتگاه سنتی هاتف در حقیقت یک خانه قدیمی 120 ساله است که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد. هیچ چیز در این اقامتگاه ساختگی نیست و همین مساله باعث شده تا تجربه‌ای بسیار واقعی و منحصر به فرد، از زندگی در شهر اصفهان آن هم در دوران پهلوی به شما القاء شود. سرای هاتف در زمینی به وسعت 700 متر مربع و زیربنای 400 متر مربع بنا شده و در فاصله 5 دقیقه‌ای نقش جهان قرار دارد. حیاط این سرا را می‌توان مهم‌ترین زیبایی آن دانست. حیاطی زیبا و دلباز با حوضی لاجوردی در میانه آن که دل هر کس را شیفته خود می‌کند. کافی شاپ و رستوران هاتف نیز در همین حیاط فعالیت می‌کند و شما می‌توانید بر روی میز و صندلی‌های دور حوض لاجوردی آن بنشینید و از نوشیدن یک لیوان دمنوش لذت ببرید. لازم به ذکر است که بر خلاف بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی، ظاهر و خدمات هاتف همانند یک هتل پنج ستاره است. پس لازم نیست که نگران خدمات و کیفیت ظاهری اتاق‌ها باشید.

اقامتگاه-سنتی-هاتف


اقامتگاه بوم گردی اشکانی


پیش از هر چیز باید بدانید که نام این اقامتگاه بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. اقامتگاه اشکانی اصفهان، در ساختمانی با قدمت 300 سال بنا شده و تاریخچه ساخت آن به دوران قاجاریه و صفویه باز می‌گردد. درب و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی، دیوار‌های گچبری شده و همچنین سقفی قوسی شکل و زیبا، اتاق‌هایی که با دقت به سبک قاجار طراحی شده‌اند و قطعا هر کسی را به یاد آن دوران می‌اندازند. اقامتگاه اشکانی بی شک یکی از زیباترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی اصفهان محسوب می‌شود که توان پذیرایی از 34 نفر به صورت همزمان را دارد. هزینه اقامت در این اقامتگاه بسیار مقرون به صرفه است و در عین حال می‌توانید اقامتی بسیار آرام و لذت بخش را تجربه کنید. اقامت در ساختمان اشکانی، تجربه‌ای نیست که بتوانید در هر سفری داشته باشید.

اقامتگاه-بوم-گردی-اشکانی


اقامتگاه پنج دری اصفهان


اقامتگاه پنج دری اصفهان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی این شهر محسوب می‌شود که از نظر ظاهری بی‌شباهت به هتل معروف آن یعنی هتل عباسی نیست. ظاهر این اقامتگاه به دقت بازسازی شده و در عین حال داخل ساختمانی با قدمت بیش از 400 سال قرار دارد. آینه‌کاری‌های هنرمندانه، پتینه‌های قدیمی، حوض فیروزه‌ای، تخت‌های چوبی، گچ‌کاری‌های دقیق، درب و پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی، همه چیز شما را به یاد دوران قاجار می‌اندازد و در این اقامتگاه‌ می‌توانید حس شاه عباس صفوی را به خوبی درک کنید! این اقامتگاه از نظر دسترسی نیز در نزدیکی اماکن تاریخی همانند سی و سه پل، عمارت عالی قاپو، پل خواجو، کاخ چهلستون و همچنین میدان نقش جهان واقع شده است و به همین خاطر نباید انتظار اقامتی ارزان قیمت را داشته باشید. این اقامتگاه بوم گردی اصفهان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سخت پسندان به شمار می‌آید.

اقامتگاه-پنج-دری-اصفهان


اقامتگاه بوم گردی پهلوی


اگر از دیدن سریال شهرزاد حسابی لذت می‌بردید و با خود آرزو می‌کردید که کاش در آن دوران حضور داشتید و می‌توانستید در چنین خانه‌های بزرگ و زیبایی زندگی کنید، بهتر است حتما اقامت در این اقامتگاه بوم گردی اصفهان را به تجربه‌های بی‌نظیر سفر خود اضافه نمایید. این اقامتگاه در خانه‌ای با قدمت 100 سال بنا شده که معماری آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد. حیاطی 130 متری، بنایی 170 متری، چیدمان سنتی مبلمان، تخت‌های چوبی، درب‌های بزرگ چوبی، حیاطی سرسبز، پرده‌های مجلل و فرش‌های دست بافت ایرانی، همه و همه حس زندگی اشرافی خان‌های دوران پهلوی را به شما القاء می‌کنند. جالب اینجاست که مدیریت اقامتگاه برای مهمان‌ها لباس‌های سنتی قاجاری را فراهم می‌کند تا هیچ کم و کسری در این تجربه شگفت انگیز وجود نداشته باشد!

اقامتگاه-بوم-گردی-پهلوی


اقامتگاه بوم گردی آلمن اصفهان


شاید در یک سفر بومگردی ترجیح دهید که از شلوغی شهر بزرگی همانند اصفهان کمی دور شوید و طعم آرامش را بچشید. پس اگر شما نیز چنین تصمیمی‌ دارید، بهتر است به حسن آباد که در 115 کیلومتری اصفهان واقع شده سفر کنید و در نزدیکی تالاب گاوخونی، سراغی از اقامتگاه بوم گردی آلمن بگیرید. آلمن در لغت به معنای آرزو و آرمان است و در ساختمانی با قدمت حدود 100 سال قرار دارد. این اقامتگاه نسبتا تازه تاسیس، از سال 1395، پذیرای مهمانان و گردشگران مختلف از سراسر دنیا است و در این مدت توانسته رضایت بسیاری از مهمانان خود را به دست آورد. در رستوران این اقامتگاه انواع غذاهای سنتی اصفهان سرو می‌شود و همچنین می‌توانید در کافی شاپ آن، طعم انواع دمنوش سنتی مردم عزیز اصفهان را نیز بچشید.

اقامتگاه-بوم-گردی-آلمن-اصفهان


خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد اقامتگاه‌های بوم گردی اصفهان چیست؟ شما اقامت در هتل را ترجیح می‌دهید یا چشیدن طعم زندگی سنتی در این شهر برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید