نیژنی نووگورود روسیه | راهنمای جامع سفر به Nizhny Novgorod
حامد مقتدایی 1399/02/04 3089 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


معرفی نیژنی نووگورود روسیه


نیژنی نووگورود در 400 کیلومتری شرق موسکو واقع شده و یکی از مراکز مهم فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در شرق روسیه محسوب می‌شود. بعد از سنت‌پترزبورگ و مسکو، می‌توان نیژنی نووگورود را سومین شهر روسیه دانست. نیژنی نووگورود به سرعت در حال بدل شدن به یکی از جاذبه‌های گردشگری جهانی بوده و شهرت چشم‌اندازهای فوق‌العاده آن، بین‌المللی شده است.


جاذبه‌های نیژنی نووگورود روسیه


در ادامه به 7 مورد از کارهایی که می‌توانید در نیژنی نووگورود انجامش دهید، اشاره شده است:


1.بازدید از کرملین، یادآور فداکاری‌های گذشته


کرملین باستانی نیژنی نووگورود در موقعیتی در میان رودخانه‌ها ولگا و اوکا افراشته‌شده و یکی از بهترین چشم‌اندازهای شهر را در اختیار دارد. این بنا توسط یک معمار ایتالیایی طراح شده و 13 برج شگفت‌انگیز و دیواره‌های 12 متری آن به 1500 سال پیش باز می‌گردد.
سال 1612، قهرمانان تاریخ روسیه، کوزما مینین و کونت دیمیتری پوژارسکی، ارتش لهستان را در شرایطی بسیار خارق‌العاده شکست دادند. این لحظه در تاریخ روسیه، افسانه شده و یک مجسمه به افتخار این دو امروزه در سنت باسیل مسکو دیده می‌شود.
کرملین مرکز تاریخی شهر، جایی است که در آن می‌توانید یک موزه هنر و کلیسای دوست‌داشتنی فرشته مقرب مایکل را در کنار یابودی از کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم شاهد باشید.


کرملین-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


2. تله‌کابین‌سواری در نیژنی نووگورود


ساخت تله‌کابین‌ نیژنی نووگورود در سال 2012 به پایان رسید و به سرعت به یکی از فعالیت‌های پرطرفدار گردشگران بدل شد. این گشت‌وگذار فرصت‌ فوق‌العاده‌ای برای بازدید از چشم‌انداز طبیعی و خارق‌العاده شهر را از طریق جایگاه یک پرنده در اختیارتان می‌گذارد. طول مسیر 3660 متری نیژنی نووگورود را به شهر کوچک بور وصل می‌کند و منظره‌ای پانورامایی با ارتفاع 900 متری از رودخانه ولگا در پیش چشمان‌تان می‌گذارد. این تله‌کابین علاوه بر یک وسیله حمل‌ونقل پرسرعت چشم‌اندازی طلایی از رودخانه و مناظر اطراف را برای عکاسی در اختیارتان می‌گذارد.


تله‌کابین‌سواری-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


3. بازدید از خانه‌موزه ماکسیم گورکی


در طول دوران حکومت شوروی، نیژنی نووگورود، زادگاه نویسنده مشهور روسی ماکسیم گورکی، به افتخار قهرمان ملی‌اش به «گورکی» تغییر نام یافت. این خانه درست به همان صورت که گورکی آن را ترک کرده، دست‌نخورده باقی مانده، طوری که با بازدید از آن احساس می‌کند، روح نویسنده در آن خانه جریان دارد. دکور تاریخی و لوازم زیبای آن شما را به حس و حال دوران دهه 1900 و دنیای خلاقانه ادبیات روسی بازمی‌گرداند. فرصت بازدید از این خانه‌موزه شما را با نیای پدر روس واقع‌گرایی اجتماعی آشنا می‌کند.


خانه‌موزه-ماکسیم-گورکی-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


4. آشنایی با فرهنگ و تجارت روس‌ها در نمایشگاه نیژگورودسکایا


این نمایشگاه را می‌‌توان بازاری تاریخی دانست که در سال 1991 بازسازی شده و امروزه به عنوان یک مرکز نمایشگاهی امروزی فوق‌العاده شیک به خدمات‌رسانی مشغول است. این نمایشگاه، میزبان رویدادهای بین‌المللی، جشنواره‌ها و همایش‌هاست. در سال 2011، به مناسبت 20 سالگی تاسیس مجدد آن، نمایشگاه‌های متعدد، از سوی هزاران نفر از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیایی، ولادیمیر پوتین، میخائیل گورباچف و مارگارت تاچر برگزار شد. جدای از شاخصه‌های فرهنگی و تجاری، می‌توان این مرکز نمایشگاهی را یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های نیژنی نووگورود دانست.


نمایشگاه-نیژگورودسکایا-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


5. پیاده‌روی در خیابان روژدستونسکایا


محلی‌ها اغلب این خیابان را یک موزه در فضای باز می‌دانند، چون همه خانه‌های این خیابان در حد فاصل سال‌های قرن‌های هجدهم و نوزدهم ساخته شده است. می‌توانید در این خیابان بنشینید و از نوشیدن قهوه در یکی از کافه‌های دنج لذت ببرید و از تاریخچه و قدمت محیط اطراف‌تان لذت ببرید. هر زمان که بخواهید از این خیابان بازدید کنید، برای صبحانه، ناهار یا شام، حس و حال منحصربه‌فردی را تجربه خواهید کرد.


خیابان-روژدستونسکایا-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


6. پله‌نوردی در پله‌کان چکالف


از این پله‌کان می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده‌ای از شهر پیش روی‌تان باشد، این یادبود توسط دولت شوروی ساخته شده و منحصر به شهر نیژنی نووگورود نمی‌شود. این پله‌کان نامش را از خلبان والری چکالف که در سال 1937 به اولین مردی بدل شد که از مسکو تا ونکوور را از قطب شمال پرواز کرد، گرفته است. یادبودی از چکالف نیز در بالای پله‌کان دیده می‌شود. ساخت این پله‌کان 8 میلیون روبل هزینه برداشته است. بیش از 1500 پله مرکز شهر را به رودخانه متصل می‌کند و این پله‌کان را به یکی از شاخصه‌های شهر نیژنی نووگورود بدل می‌کند. امروزه این پله‌کان، یک جایگاه فوق‌العاده برای استراحت و قرار ملاقات در بین محلی‌ها محسوب می‌شود.


پله‌کان-چکالف-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


7. خوشمزه‌گردی در رستوران میتریچ


سفر به نیژنی نووگورود بدون خوردن غذاهای فوق‌العاده روسی به اتمام نمی‌رسد. میتریچ جوی بسیار خوشایند و صمیمی دارد و از دقیقه‌ای که واردش می‌شوید، حال‌وهوای منحصربه‌فردی را احساس می‌کنید. دکوراسیون این رستوران بسیار زیبا و سرویس‌دهی بی‌نظیری دارد.
استیک‌ها و گوشت‌های این رستوران بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و در میان سایر ظرف‌های غذا، خوراک اردک و پاستاهایش طعم و مزه دلچسبی دارند. نوشیدنی‌های متعدد و دسرهای تزئین‌شده تماشایی نیز انتظارتان را می‌کشد.


رستوران-میتریچ-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


8. اپرای دانشگاهی ملی نیژنی نووگورود و تئاتر باله


عده‌ای می‌گویند تئاتر باله نیژنی نووگورود، یکی از بهترین‌‌ها در نوع خود در سراسر جهان است. اگر دلتان می‌خواهد چند ساعتی را در یک دنیای کاملاً متفاوت و استثنایی سر کنید، باید یکی از بلیط‌های نمایش‌های دوساعته این سالن نمایش فوق‌العاده را تهیه کنید. آوازخوانی، مراسم سنتی و پایکوبی، همه‌ در سطح کیفیت اجرایی خارق‌العاده‌ای، یک تجربه بی‌نظیر برایتان به همراه خواهد داشت.


سالن-تئاتر-باله-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


9. بازدید از صومعه پکاری آسنسیون


صومعه پکاری آسنسیون در نیژنی نووگورود، در فاصله زمانی بین سال‌های 1328 تا 1330 توسط سنت دیونیسیوس، ساخته شده است. این صومعه به سرعت به یکی از مراکز مذهبی و عرفانی در نیژنی نووگورود تبدیل شد. متاسفانه این صومعه در سال 1597 با ریزش کوه نابود شد، اما این حادثه تلفات جانی نداشت. و مجدداً سال بعدش، صومعه بازسازی شد.
بازدید از این صومعه و جای دوست‌داشتنی و آرامشی که برای بازدیدکنندگان به همراه دارد، مثال‌زدنی است. در نیایشگاه آن مناظر زیبایی روی دیواره و سقفش نقاشی شده است. زمان ورود به این مکان مذهبی، بهتر است لباس‌ مناسبی بر تن داشته باشید.


صومعه-پکاری-آسنسیون-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


10. خوشمزه‌گردی در رستوران سالوت


اگر می‌خواهید طعم و مزه برگرهای بزرگ روسی را در زمان اقامت‌تان در نیژنی نووگورود تجربه کنید، باید حتماً سری به رستوران سالوت بزنید. بعد از اینکه اولین گاز از همبرگرهای این رستوران را بزنید، لفظ «واو» از دهان‌تان خارج می‌شود.
برگر استیک آن به شدت توصیه می‌شود. قیمت غذاهای این رستوران بسیار مقرون‌به‌صرفه است. برای گیاه‌خواران نیز، غذاهای مناسبی در اینجا تدارک دیده شده است. حتی نان‌های برگرهای این رستوران به رنگ‌های مختلف وجود دارد.


رستوران-سالوت-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


11. بازدید از کلیسای جامع سنت الکساندر نفسکی


از دوردست می‌توانید شاهد زیبایی آلاله‌ای شکل این ساختمان که سر به آسمان گذاشته، باشید. ساخت ساختمان این کلیسای جامع در سال 1868 آغاز شده و به مدت 13 سال به طول انجامید، و می‌توان آن را کلیسای جامع ارتودکس روس‌ها دانست.
جزئیات و پیچیدگی‌های طراحی داخلی کلیسا واقعاً شگفت‌انگیز و تماشایی است. بازدید از این کلیسا حدوداً چندساعتی طول می‌کشد.


کلیسای-جامع-سنت-الکساندر-نفسکی


12. بازدید از موزه هنرهای ملی نیژگورودسکی


این موزه در ساختمان کرملین باستانی نیژنی نووگورود واقع شده، ساختمانی که میزبان این گالری هنری است، خانه شهردار این شهر بوده است. موارد به نمایش‌گذاشته‌شده در آن طیف گسترده‌ای از آیتم‌های مذهبی قرن چهاردهمی تا آثار هنرمندان روسیه معاصر قرن بیستم را شامل می‌شود. یکی از این آثار ارزشمند، مجموعه نقاش روس، نیکولاس روئریچ است. همچنین مجموعه‌ای از آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان روس در طول تاریخ نیز در این موزه وجود دارد.


موزه-هنرهای-ملی-نیژگورودسکی


13. پیاده‌روی در خیابان بولشایا پوکرفسکایا


یکی از بهترین مناظر تماشایی است که پیاده‌روی آن در مرکز نیژنی نووگورود در هر گوشه و کنارش، شما را با یک شگفتی روبرو می‌سازد، خیابان بولشایا پوکرفسکایا می‌باشد. ساختمان‌های بی‌نظیر و فواره‌های آب از هر سو، معماری باشکوه نیژنی نووگورود را بیشتر در پیاده‌روی‌های سنگ‌فرش جاین خیابان جلوه می‌دهند. مغازه‌ها و فروشگاه‌‌های سوغاتی‌فروشی شما را میخکوب آیتم‌های داخل ویترین‌های‌شان می‌کنند و کافه‌های این خیابان شما را به صرف نوشیدنی دعوت می‌کنند. غروب که می‌شود حال و هوای این خیابان در نیژنی نووگورود عوضی می‌شود و مراکز سرو نوشیدنی‌اش ناخواسته شما را به سوی خود می‌کشانند.


خیابان-بولشایا-پوکرفسکایا


14. بازدید از موزه ملی روکاوینشیکف


روکاوینشیکف‌ها، خانواده‌ای از تاجران ثروتمند مذهبی نیژنی نووگورود بودند. و این موزه ملی یا قصری که در آن زندگی می‌کردند، خانه‌شان بوده است که اکنون به موزه تاریخ روسیه بدل شده و نگاهی واقع‌گرایانه از زندگی ثروتمندان دوره تزاری به چشما‌ن‌تان هدیه می‌کند. دکورهای داخلی متعلق به قرن نوزدهم و نمای بیرونی شگفت‌انگیز با زیبایی المان‌های سبز اطراف و داخل خانه، یکی از چشم‌اندازهای دیدنی در مرکز شهر نیژنی نووگورود محسوب می‌شود. وسایل آنتیک گران‌قیمت، لوازم و اسباب و اثاثیه دوران تزاری تماشایش، گویای تاریخچه غنی این کشور پهناور است. شما می‌توانید حس زندگی اشراف‌زادگان روس را در این قصر، از نزدیک لمس کنید.


موزه-ملی-روکاوینشیکف


15. بازدید از موزه ساخارف


موزه ساخارف در نیژنی نووگورود متعلق به دانشمند روسی، آندری ساخارف است. فیزیکدان هسته‌ای و فعال حقوق بشری که شش سال از زندگی‌اش را در این شهر در تبعید گذرانده است. حمایت ساخارف از اصلاحات مدنی و اصلاحات حقوق بشر در دوران حکومت شوروی، بذر کینه در دولت شوروی انداخته بود. اما وی در سال 1975 موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد. وی تا سال 1986 در این خانه زندانی بود، زمانی‌که یکی از افسران کاگ‌ب (سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق) وارد خانه وی شد و یک تلفن در آنجا نصب کرد. به محض نصب، تلفن زنگ خورد: تماس‌ گیرنده، میخائیل گورباچف بود، وی تماس گرفت تا خبر رهایی ساخارف را شخصاً به او اعلام کند. این تلفن اکنون یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این موزه به شمار می‌رود.


موزه-ساخارف-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


16. بازدید از مرکز ملی هنرهای معاصر


در داخل دیوارهای کرملین نیژنی نووگورود می‌توانید یکی از بهترین گالری‌های هنری در کشور روسیه را پیدا کنید. این گالری با سنت‌پترزبورگ و مسکو در ارتباط است و مرکز نمایشگاهی مجللی است که میزبانی آثار هنری روسی و بین‌المللی را در خود جای داده است. کماکان این مرکز در حال گسترش بوده و تالار کنسرت، محوطه نمایشگاهی بیشتر و یک رستوران در حال افزوده‌شدن به آن می‌باشد. هدف این گسترش، این است که هنر معاصر روس بتواند به یک مفهوم پیوسته و همیشگی و نزدیک به مردمان روس‌ تبدیل شود.


مرکز-ملی-هنرهای-معاصر-در-نیژنی-نووگورود-روسیه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از 16 مورد از کارهایی که می‌توانید در سفرتان به نیژنی نووگورود انجام دهید، از تله‌کابین‌سواری تا بازدید از نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، خیابان‌ها، کلیساها و مراکز مذهبی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کشور زیبای روسیه را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای روسیه و نیژنی نووگورود راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید