کویر خور و بیابانک کجاست؟ | راهنمای سفر به کویر خور
حامد مقتدایی 1399/01/31 2070 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کویر خور و بیابانک کجاست؟


شهرستان خور و بیابانک یکی از تماشایی‌ترین مناطق کویری است که در آن می‌توان تاریخ، طبیعت، تفریح و زیبایی را یکجا به تماشا نشست. این کویر به علت نزدیکی‌اش به استان‌های اصفهان، خراسان، یزد و سمنان مورد توجه گردشگران ایرانی و بین‌المللی است.


کویر-خور-و-بیابانک-کجاست؟


شب‌های پرستاره، تپه‌های ماسه‌طلایی با آرامش و سکوت دل‌نواز، شن‌های روان و رمل‌های خالی از پوشش گیاهی، برای‌تان لذت قدم‌زنی و ثبت عکاسی‌های خارق‌العاده را به ارمغان می‌آورد.


جاذبه‌های تماشایی کویر خور و بیابانک


در ادامه شما را با جاذبه‌های تماشایی کویر خور و بیابانک آشنا می‌کنیم:


1.دریاچه نمک خور


یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به کویر خور و بیابانک، وجود دریاچه نمک تماشایی و خارق‌العاده آن با اشکال هندسی منظم و دیواره‌های برجسته و نمکی‌اش در منطقه‌ای با وسعت 2000 کیلومتر مربع می‌باشد.
دریاچه نمک خور، فصلی بوده و عمق آب آن بسیار کم بوده و سطحش با پلی‌گون یا شکل‌های هندسی پوشانده و در روزهای بهاری و پاییزی، چهره‌ای تکرارنشدنی روی دریاچه نقش می‌بندد و کاملاً مناسب عکس‌برداری از سوی زمین‌شناسان و عاشقان کویر است.
دریاچه نمک خور علاوه بر منظره زیبایی که دارد، از بزرگترین معادن پتاس سراسر جهان نیز به شمار می‌رود.


2. آبشار نمکی


وجود پتاس در کویر خور و بیابانک موجب شده تا بخشی از آن جهت استخراج مواد معدنی اختصاص یافته و آبشار مصنوعی به ارتفاع 30 متری در سال‌های اخیر، این منطقه را کاملاً مناسب تفریح کرده، چون رنگ فیروزه‌ای و دلفریب آب‌های آبشار و صدای ریزش آب در دل کویر، منظره‌ای تماشایی به آن بخشیده و موجب افزایش سطح گردشگران از این منطقه کویری شده است.


3. سایر جاذبه‌های گردشگری کویر خور و بیابانک


در فاصله کمی از این کویر، می‌توان به بازدید از روستاهای تاریخی ابیاضه، ایراج و گرمه و نیز روستای مشهور مصر رفت. قلعه تاریخی روستای ابیاضه متعلق به دوره ساسانیان، نخلستان‌های روستای گرمه در نزدیکی بقایای برجای مانده از قله‌ای تاریخی، آرامشی در خود نهفته دارد که سفرتان به این منطقه کویری را بسیار زیبا و لذت‌بخش می‌سازد.


4. جاذبه‌های تفریحی کویر خور و بیابانک


برپایی کمپ‌های شبانه، دورهمی‌های کنار آتش، عکس‌برداری از مناظر تماشایی اطراف و آسمان پرستاره همراه با رصد ستارگان و پیاده‌روی و قدم‌زنی روی رمل‌ها و تپه‌های ماسه‌ای، از مهم‌ترین علل سفر به این منطقه کویری می‌باشد.


جاذبه‌های-تفریحی-کویر-خور-و-بیابانک


1. دهکده نمکی


مجتمع پتاس کویر در چندین سال گذشته و در راستای افزایش سطح رفاه و آسایش گردشگران و کمک به جذب آن‌ها، دهکده نمکی را با ارائه امکانات بسیار عالی راه‌اندازی کرده که می‌تواند برای سفرهای چندروزه گزینه‌ای عالی باشند.
جالب است بدانید که به علت محبوبیت انرژی‌درمانی با نمک و غنای این منطقه از این ماده خوراکی و ارزشمند، تورهای انرژی‌درمانی به قصد استفاده از استخر و حمام‌های نمکی آن برگزار می‌شود.
تجهیزات ضروری برای رصد ستارگان در کنار سوئیت‌های مجهز جهت تجربه منحصربه‌فرد تماشای ستارگان در کویر در این دهکده در اختیار مسافران قرار گرفته است.


2. مزارع کویر


در دل منطقه کویری خور و بیابانک می‌توان شاهد طبیعت سرسبز و زمین‌های کشاورزی همچون مزرعه کمال‌آباد، بهشتی و شتشاب بود که هرکدام فرصتی استثنایی پیش‌روی‌تان قرار می‌دهند و متعلق به مجمتع پتاس هستند. در مزرعه شتشاب می‌توان از صنایع دستی بومیان منطقه بازدید و خرید کرد و هنر را در دل کویر تجربه نمود.


دریاچه-نمک-خور


3. آفرودسواری


گروه‌های کویرنوردی متعددی در روزهای مختلف سال به بهانه‌های گوناگون کویر خور و بیابانک را برای سفر کویری‌شان انتخاب می‌کنند. در این میان عده‌ای با ماشین‌های دو دیفرانسیل به دل کویر سفر کرده و آفرود را با شور و هیجان وصف‌ناپذیری تجربه می‌کنند. همچنین، در کنار آفرود با ماشین‌های شاسی بلند، امکان موتور چهارچرخ سواری نیز در این کویر وجود دارد.


بهترین زمان سفر به خور و بیابانک


بهترین زمان سفر به کویر خور و بیابانک را می‌توان نسبی دانست. شرایط مناسب آب‌وهوایی منطقه برای بازدید و کویرنوردی، فصل پاییز است، اما جهت بازدید از دریاچه سیاه رنگ، بایستی فصل زمستان را برای سفر پیش‌روی‌تان انتخاب کنید و تجربه سرمای طاقت‌فرسای کویر را به جان بخرید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از خور وبیابانک و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن همچون دریاچه و آبشار نمکی و دهکده نمکی و آفرودسواری و بهترین زمان سفر به این کویر آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کویر خور و بیابانک را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور کویر خور و بیابانک راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید