با فرودگاه های آنتالیا به صورت کامل آشنا شوید
علیرضا مشرقی 1399/01/28 3879 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در تمام جهان محسوب می‌شود و همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. حال که صحبت از آنتالیا و محبوبیت آن به میان آمد، بد نیست بدانید که در سال 2011، این شهر میزبان حدود 20 میلیون نفر گردشگر بوده است که به نوبه خود یک رکورد بی‌نظیر به شمار می‌آید. این شهر ساحلی در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای سواحل زیبا و آب و هوایی بی نظیر است و هر آنچه که برای تفریح و خوش گذرانی در ذهنتان وجود دارد را در آنتالیا خواهید یافت. اما در این مقاله قصد نداریم تا شما را با زیبایی‌های آنتالیا یا جاذبه‌های گردشگری آن آشنا کنیم، بلکه قصد داریم به شما نشان دهیم که چرا پرواز مستقیم تهران به آنتالیا وجود ندارد و برای حل این مشکل باید چه کرد. پس با کایت همراه باشید تا فرودگاه های آنتالیا را به خوبی بشناسید.


آنتالیا چند فرودگاه دارد؟


آنتالیا تنها دارای یک فرودگاه بزرگ و بین المللی است که میزبان مسافران خارجی بوده و دو ترمینال اختصاصی را برای آنها در نظر گرفته است. این فرودگاه در 13 کیلومتری شمال شرق آنتالیا قرار گرفته و سالانه هزاران پرواز در این فرودگاه به زمین می‌نشینند. شاید از پاسخ سوالی که در این بخش مطرح شد، کمی تعجب کرده باشید. زیرا به احتمال زیاد نام فرودگاه اسپارتا نیز به عنوان یکی از فرودگاه‌ های آنتالیا به گوش شما خورده است و تصور می‌کنید که این فرودگاه نیز در شهر زیبا و ساحلی آنتالیا واقع شده است. در حقیقت باید بدانید که پرواز مستقیم از تهران به برخی از شهرهای دنیا همانند پاتایا، پوکت، آنتالیا و غیره دارای ممنوعیت بوده و امکان پرواز مستقیم به این شهرها وجود ندارد و اگر شما بخواهید با هواپیما به این شهرها سفر کنید، باید ابتدا خود را به یکی از شهرهای نزدیک به مقصدتان برسانید و از آنجا به وسیله پرواز داخلی، اتوبوس یا انواع وسایل نقلیه دیگر، به شهر مورد نظر سفر کنید. دقیقا به همین خاطر است که مسافران ایرانی برای سفر به آنتالیا، ابتدا تهران را به مقصد فرودگاه اسپارتا ترک می‌کنند و از آنجا خودشان را به آنتالیا می‌رسانند.

آنتالیا-چند-فرودگاه-دارد؟


آشنایی با فرودگاه بین المللی آنتالیا


متاسفانه به دلیل مسائل سیاسی، با وجود آنکه فرودگاه بین المللی آنتالیا دومین فرودگاه بزرگ ترکیه و یکی از مجهزترین فرودگاه‌های این کشور محسوب می‌شود، ایرانیان تنها در شرایط خاص قادر به استفاده از این فرودگاه هستند. فرودگاه بین المللی آنتالیا در سال 1998 با کد AYT فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با سه ترمینال مختلف پذیرای مسافران و گردشگران شهر زیبا و پر جنب و جوش آنتالیا است. فرودگاه بین المللی آنتالیا در فاصله کمی نسبت به مرکز شهر قرار دارد و رفت و آمد از این فرودگاه به سمت هتل‌های مختلف نسبتا ساده خواهد بود و لازم نیست که هزینه زیادی بابت کرایه تاکسی پرداخت کنید. در این فرودگاه دو ترمینال به صورت کامل، مخصوص مسافران خارجی هستند و معمولا نیازی نیست تا زمان زیادی را برای چک این یا چک اوت صرف کنید. امکانات رفاهی کاملی در این فرودگاه وجود دارد و هتل‌های زیادی نیز در نزدیکی آن ساخته شده‌اند.

آشنایی-با-فرودگاه-بین-المللی-آنتالیا


فرودگاه اسپارتا کجاست؟


فرودگاه اسپارتا در شهر اسپارتای ترکیه و در 140 کیلومتری شمال آنتالیا قرار گرفته و دقیقا از فرودگاه اسپارتا تا فرودگاه آنتالیا 164 کیلومتر فاصله است. همانطور که اشاره کردیم، متاسفانه به خاطر مسائل سیاسی مختلف، غیر از شرایط خاص، امکان پرواز مستقیم از تهران به سمت آنتالیا وجود ندارد. به همین خاطر مسافران آنتالیا، تهران را به مقصد اسپارتا ترک کرده و در این فرودگاه وارد خاک ترکیه می‌شوند. از آنجا نیز معمولا با کمک اتوبوس این مسیر 140 کیلومتری را طی 2 تا 3 ساعت طی می‌کنند تا خودشان را به آنتالیا برسانند. در برخی مواقع پرواز برگشت از آنتالیا به سمت تهران انجام می‌شود، اما در بیشتر مواقع برای بازگشت از آنتالیا نیز باید ابتدا خودتان را به اسپارتا برسانید و از آنجا عازم تهران شوید.
فرودگاه اسپارتا در زمینی به وسعت پنج هزار و 400 متر مربع بنا شده است و به صورت میانگین، سالانه میزبان حدود 600 هزار مسافر از سراسر دنیا هست. این فرودگاه در سال 1997 افتتاح شد و از نظر قدمت، کهن‌سال‌تر از فرودگاه آنتالیا است. اما با این وجود، کسانی که فرودگاه آنتالیا را دیده باشند، بی شک تفاوت امکانات و کیفیت خدمات را در این دو فرودگاه احساس خواهند کرد. فرودگاه اسپارتا با وجود آنکه امکانات رفاهی و خدماتی خوبی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد، اما از نظر تجملات، وسعت و کیفیت خدمات، به گرد پای فرودگاه بین المللی آنتالیا نیز نخواهد رسید.

فرودگاه-اسپارتا-کجاست؟


معرفی امکانات فرودگاه های آنتالیا


فرودگاه بین المللی آنتالیا

اطلاعات فرودگاه 24 ساعته و مسلط به زبان انگلیسی
چند رستوران 24 ساعته لوکس همانند رستوران مهمت
چند کافه 24 ساعته لوکس
فری شاپ بسیار بزرگ
نمازخانه با ظرفیت بالا
پارکینگ
چندین سرویس بهداشتی
استراحتگاه
اتاق مادر و کودک
صرافی 24 ساعته
دسترسی به اینترنت
امکانات فرودگاه اسپارتا
اطلاعات فرودگاه
رستوران
کافه
سرویس بهداشتی
نمازخانه
سرویس تاکسی

معرفی-امکانات-فرودگاه-های-آنتالیا


چه زمانی پرواز مستقیم به آنتالیا امکان پذیر است؟


همانطور که اشاره کردیم، در برخی مواقع امکان پرواز مستقیم از تهران به سمت آنتالیا نیز وجود دارد. معمولا تنها در ایام عید نوروز، برخی از هواپیمایی‌های خاص، همانند ماهان یا ایران ایر، تحت شرایط و ضوابط تعیین شده، پروازهای مستقیم از سمت تهران به آنتالیا برگزار می‌کنند البته هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد و این مساله لطفی است که دولت ایران در روزهای شلوغ عید نوروز، در حق مسافران می‌کند.


خب دوستان عزیز و همراهان کایت، آیا تا به حال در فرودگاه بین المللی آنتالیا حضور داشته‌اید؟ به نظر شما فرودگاهی که در آن فرود می‌آیید، روی کیفیت سفر شما تاثیر گذار است؟ به نظر شما بهترین روش برای رفت و برگشت از اسپارتا تا آنتالیا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید