بهترین رفتینگ جهان- معرفی 10 رفتینگ برتر در جهان
زهرا نیرومند 1399/01/23 3157 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر به دنبال ورزش‌های جذاب و هیجان‌انگیز در دل طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم رفتینگ را دنبال کنید. رفتینگ نوعی ورزش آبی است که به صورت گروهی یا تک نفره در رودخانه انجام می‌شود. در این‌ ورزش افراد ماجراجو بر روی قایق می‌نشینند و شروع به پارو زدن در مسیر جریان آب می‌کنند. کنترل قایق و حفظ تعادل آن، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ورزش آبی که به آرام یا خروشان بودن آب رودخانه بستگی دارد. هرچه رودخانه بزرگ‌تر و آب آن خروشان‌تر باشد، رفتینگ هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر خواهد بود. اگر به دنبال بهترین رفتینگ‌های دنیا هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش 10 رفتینگ برتر در جهان را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:


رودخانه سان‌کوسی(Sun koshi) در نپال

نپال به دلیل داشتن رودخانه‌هایی بزرگ با آب‌هایی خروشان، یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان برای انجام ورزش‌های آبی از جمله رفتینگ محسوب می‌شود. رودخانه‌های این کشور بسیار طولانی هستند و در مسیر خود با کوه‌ها و تپه‌های جنگلی هیجان‌انگیزی برخورد می‌کنند. یکی از این رودخانه‌ها که مورد توجه بسیاری از رفتینگ‌دوستان قرار دارد، رودخانه سان‌کوسی است که در میان بلندترین ارتفاعات جهان واقع شده است. این رودخانه از میان دره‌های باریک و جنگل‌های متراکم استوایی عبور می‌کند و تصاویری شگفت انگیز و رویایی را در مقابل چشمان ماجراجویان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه سان‌کوسی، بین ماه‌های سپتامبر تا ژانویه است. پس از آن آب رودخانه تا سه برابر افزایش پیدا کرده و دیگر قابلیت انجام رفتینگ را ندارد.

رودخانه سان‌کوسی(Sun koshi)


رودخانه کلرادو (Colorado) در آمریکا


کلرادو یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های آمریکاست که در ایالت آریزونای این کشور واقع شده است. این رودخانه طولانی و خروشان در مسیر خود از مناظر و چشم‌اندازهایی دیدنی و بی‌نظیر، از جمله گرند کنیون، عبور می‌کند. گرند کنیون، یک ژرف‌دره بسیار زیبا با عمق حدود 1600 متر است که در طول میلیون‌ها سال به دلیل فرسایش طبیعی آب‌های رودخانه کلرادو ایجاد شده است و اکنون زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. رفتینگ بر روی رودخانه خروشان کلرادو زمانی که از میان این دره عمیق عبور می‌کنید و جاذبه‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده آن را از نزدیک می‌بینید، یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های این ورزش آبی است. جالب است بدانید رودخانه کلرادو سالانه بیش از 22 هزار بازدیدکننده دارد که اغلب آن‌ها نیز برای انجام رفتینگ به این مکان آمده‌اند. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه کلرادو، بین ماه‌های مه تا اکتبر است.


رودخانه نوس (Noce) در ایتالیا


از دیگر رودخانه‌هایی که می‌توانید برای ورزش رفتینگ انتخاب کنید، رودخانه نوس در استان ترنتینوی ایتالیاست. مناظر جالب و دیدنی اطراف رودخانه در کنار صدای خروشان آب از ویژگی‌های رودخانه نوس است که گردشگران سایر نقاط دنیا را برای انجام ورزش رفتینگ به این مکان می‌کشاند. آب این رودخانه از یخچال‌های طبیعی دولومیت تامین می‌شود و آب بسیار زیادی را روانه این رود می‌کند. دولومیت، بخشی از رشته‌کوه‌های آلپ است که در ایتالیا قرار دارد که به دلیل نوع سنگ‌هایش به این نام خوانده می‌شود. دولومیت یکی از زیباترین کوهستان‌های دنیاست که در زمستان برای ورزش‌هایی چون اسکی و در تابستان برای ورزش‌هایی چون کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و ... مورد استقبال طبیعت‌دوستان دنیا قرار می‌گیرد. عبور رودخانه نوس از منطقه دولومیت زیباترین و دیدنی‌ترین مناظر و چشم‌اندازهای دنیا را در مقابل دوستداران رفتینگ قرار می‌دهد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه نوس، فصل تابستان است.

بهترین رفتینگ جهان


رودخانه زامبزی (Zambezi) در زیمبابوه


حتما نام آبشار بزرگ ویکتوریا شنیده‌اید. آبشاری طبیعی که در جنوب قاره آفریقا و در خط مرزی بین دو کشور زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. این آبشار با عرض 1700 متر، عریض‌ترین آبشار جهان است که بر روی رودخانه بزرگ زامبزی می‌ریزد. اگر دوست دارید آبشار زیبای ویکتوریا را از نزدیک ببینید و زیر آب‌های خروشان آن خیس شوید، پیشنهاد می‌کنیم رودخانه زامبزی را برای رفتینگ انتخاب کنید. این رودخانه خروشان یکی از هیجان‌‌انگیزترین مکان‌های دنیا برای انجام ورزش‌های آبی است. البته به یاد داشته باشید که رودخانه زامبزی محل زندگی کروکودیل‌هاست که ممکن است کمی ترس را نیز همراه هیجان برایتان به همراه داشته باشد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در این رودخانه، بین ماه‌های جولای تا اواسط فوریه است.


رودخانه فیتالیفو (Futaleufu) در شیلی


پاتاگویانا، منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی با طبیعتی منحصربفرد است که بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی را در برمی‌گیرد. رودخانه زیبای فیتالیفو از یخچال‌های طبیعی ارتفاعات پاتاگویانا سرچشمه گرفته و طبیعتی بکر و بی‌نظیر برای مسافران خود به نمایش گذاشته است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این رودخانه رنگ فیروزه‌ای آب‌های آن است که به دلیل وجود مواد معدنی در آن ایجاد شده است. اگر از علاقه‌مندان به رفتینگ هستید، می‌توانید رودخانه خروشان فیتالیفو را برای این ورزش هیجان‌انگیز انتخاب نمایید. در اطراف این رودخانه مکان‌هایی برای استراحت، کمپینگ و ... نیز در نظر گرفته شده است که می‌تواند ساعاتی آرامش را در مقابل هیجان، برایتان به همراه داشته باشد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه فیتالیفو، بین ماه‌های دسامبر تا مارس است.

بهترین رفتینگ جهان


رودخانه سالمون (Salmon) در آمریکای شمالی


سالمون، طولانی‌ترین رودخانه آمریکاست که در منطقه میدل فورک در ایالت آیداهو آمریکا قرار دارد. رودخانه سالمون مناظر شگفت‌انگیز و جذابی چون جنگل‌های ساحلی، دره‌های گرانیتی، قله‌های پوشیده از برف و طبیعت بسیار زیبا و منحصربفردی را در مسیر خود دارد که آن را متفاوت‌تر از دیگر رودخانه‌های این کشور می‌کند. به همه این جذابیت‌ها، حیات‌وحش و تماشای حیوانات وحشی را نیز اضافه کنید. شما می‌توانید حیواناتی چون خرس و گوزن را در سواحل این رودخانه خروشان مشاهده نمایید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. پس اگر به دنیای وحش علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم رودخانه هیجان‌انگیز سالمون را برای رفتینگ انتخاب نمایید. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه سالمون، بین ماه‌های مه تا سپتامبر است.


رودخانه مگپای (Magpie) در کانادا


رودخانه‌های زیادی در کانادا وجود دارند که برای رفتینگ مناسب هستند، اما رودخانه مگپای چیز دیگری است. برای عبور از این رودخانه بین تا 6 تا 8 روز زمان نیاز دارید و یک سفر فوق‌االعاده جذاب را پیش‌رو خواهید داشت. رودخانه مگپای از بین جنگل‌های بکر کاج و صنوبر عبور می‌کند و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در مقابل دیدگان مسافران خود قرار می‌دهد. در کنار زیبایی‌هایی که در طول روز شاهد آن خواهید بود، جذابیت‌های حیرت‌انگیز شب را نیز اضافه کنید. شب‌ها می‌توانید در کنار ساحل این رودخانه چادر بزنید و تا صبح به تماشای آسمان پرستاره و شفق های قطبی بنشینید. البته باید بدانید که این طبیعت بکر، دارای حیوانات وحشی چون عقاب، خرس، گوزن و ... نیز می‌باشد که باید در طول سفر مراقب حمله آن‌ها باشید. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه مگپای، بین ماه‌های اوت تا سپتامبر است.

بهترین رفتینگ جهان


رودخانه جانستون شمالی (North Johnstone) در استرالیا


این رودخانه از بین جنگل‌های بارانی و پارک ملی پالرمسون در بخش شمالی کوئینزلند عبور می‌کند و تصاویری بسیار زیبا از جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و تنگه‌های آتشفشانی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید که این رودخانه تنها از طریق هلی‌کوپتر قابل دسترسی است و هیچ راه زمینی به آن وجود ندارد. رودخانه جانستون شمالی رودخانه‌ای وحشی با آب‌های بسیار خروشان است که افراد ماجراجو و علاقه‌مندان به ورزش آبی رفتینگ را به چالش می‌کشد. عبور از این رودخانه 4 تا 6 روز طول می‌کشد. مسافران می‌توانند شب‌ها در جنگل‌های اطراف رودخانه کمپینگ بزنند تا صبح بتوانند مسیر خود را در آب‌های رودخانه جانستون دنبال نمایند.


رودخانه کوتاهوسی (cotahausi) در پرو


رودخانه کوتاهوسی در نزدیکی شهر آریكیپای پرو واقع شده و از میان دره‌ای به همین نام عبور می‌کند. دره کوتاهوسی یکی از عمیق‌ترین دره‌های دنیاست که ۳۵۳۵ متر عمق دارد. پستی بلندی‌های این منطقه، مناظر اطراف رودخانه کوتاهاسی را به یکی از زیباترین بخش‌های دنیا و داشتن بهترین رفتینگ تبدیل کرده است. عبور از این رودخانه حدود 7 روز طول می‌کشد. مسافران می‌توانند شب‌ها در اطراف رودخانه کمپینگ بزنند و علاوه بر زیبایی‌های طبیعت، ساعاتی را در ویرانه‌های تمدن هوآری به گشت و گزار بپردازند.

بهترین رفتینگ جهان


رودخانه چوروح (Coruh) در ترکیه


رودخانه چوروح ترکیه یکی از سریع‌ترین رودخانه‌های دنیاست که در لیست 10 رفتینگ برتر جهان جای دارد. این رودخانه از کوه‌های شمال شرقی ترکیه سرازیر می‌شود و از میان طبیعتی بکر و زیبا عبور می‌کند. مناظر و چشم‌اندازهای جذاب این رودخانه در کنار سرعت آب آن، چوروح را به یکی از محبوب‌ترین رودخانه‌های دنیا برای انجام ورزش‌های آبی تبدیل کرده است. اگر به ماجراجویی علاقه‌مندید و دوست دارید تا رفتینگ را در یکی از رودخانه‌های خروشان و برتر دنیا تجربه کنید، رودخانه چوروح ترکیه را از دست ندهید. شما در حین رفتینگ می‌توانید به تماشای طبیعت سرسبز و وحشی اطراف رودخانه بنشینید و با دیدن حیواناتی چون خرس، بز کوهی و گرازهای وحشی، سفر هیجان‌انگیزتری را برای خود بسازید.

بهترین رفتینگ جهان


در این مقاله در مورد یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی صحبت کردیم و 10 رودخانه برتر جهان برای رفتینگ را معرفی نمودیم. سپس در مورد هریک از این رودخانه‌ها و مناظری که می‌توانید در هنگام رفتینگ در اطراف خود مشاهده نمایید، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. اگر به ورزش جذاب و دوست‌داشتی رفتینگ علاقه‌مندید می‌توانید این مطلب را با دقت مطالعه کنید و بهترین رودخانه را برای انجام این ورزش انتخاب نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در مورد سفر، رزرو تور و هتل مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید