بهترین زمان سفر به باکو | ارزان ترین موقع سفر به باکو
حامد مقتدایی 1399/01/17 2688 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به یکی از نزدیکترین و زیباترین مقاصد گردشگری در سطح جهان را دارید و می‌خواهید از بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به باکو اطلاع داشته باشید، با ما همراه شوید. ما در این مقاله به معرفی بهترین زمان سفر به باکو بر اساس شرایط آب و هوا، بارش باران و برف، رطوبت و وزش باد، جمعیت گردشگران و بر اساس فصول مختلف در باکو پرداخته‌ایم. همچنین در صورتی که می‌خواهید از آخرین قیمت تورهای باکو مطلع شوید، به صفحه "تور باکو" مراجعه نمایید.


بهترین زمان سفر به باکو بر اساس شرایط آب و هوایی


فصل‌های بهار و پاییز در فاصله زمانی روزهای 2 آوریل تا 17 ژوئن (13 فروردین تا 27 خرداد) و نیز 3 سپتامبر تا 18 نوامبر (12 شهریور تا 27 آبان) را می‌توان بهترین زمان سفر به باکو براساس شرایط آب‌وهوایی دانست.


بهترین-زمان-سفر-به-باکو-بر-اساس-شرایط-آب-و-هوایی


رتبه شهر باکو در بین سایر مقاصد گردشگری بین‌المللی به لحاظ شرایط آب و هوایی، 48 از 100 است. میانگین دمای باکو در ایام مختلف سال به شدت متغیر است و در کل آب‌وهوایی معتدل دارد؛ البته اگر تابستان سوزان و زمستان طاقت‌فرسایش را در نظر نگیرید. احتمال بارش باران و برف در تمام ایام اسال در باکو کم است.
گرم‌ترین ماه‌های سال در باکو، آگوست، جولای و ژوئن هستند و میانه آگوست (اواخر مرداد ماه)، میانگین دمای آن 34.6 درجه سانتی‌گراد در روزها و حداقل دمای 24.6 درجه سانتی‌گراد در شب‌هاست.


بهترین زمان سفر به باکو بر اساس بارش باران/برف


اگر دوست دارید سفرتان با آب‌وهوایی خشک همراه باشد، بهتر است ماه‌های با احتمال بارش کم یعنی جولای، می و آگوست را برای سفر به باکو انتخاب کنید. همچنین بدانید که کمترین احتمال بارش باران باکو در اویل ماه می (اواسط اردیبهشت ماه) است.


بهترین زمان سفر به باکو بر اساس رطوبت و وزش باد


تعداد ماه‌های مرطوب باکو زیاد است. کم‌رطوبت‌ترین ماه سال در باکو با سطح رطوبت نسبی 54.5 درصد، ماه جولای و پررطوبت‌ترین ماه سال با سطح رطوبت نسبی‌ 77.5 درصد، ماه فوریه است.
وزش باد در باکو، معمولاً آرام است. از ماه‌هایی که وزش باد در آن‌ها زیاد است، می‌توان به مارس، فوریه و آوریل اشاره کرد. سرعت وزش باد ماه مارس 13.3 کیلومتر بر ساعت بوده و یک نسیم آرام است و بیشترین سرعت ثبت‌شده، سرعت وزش باد با 24.5 کیلومتر بر ساعت، یک باد ملایم، می‌رسد.


بهترین زمان سفر به باکو بر اساس جمعیت گردشگران


ماه‌های مناسب گردشگری و از شلوغ‌ترین ماه‌های سال در باکو می‌توان به ژوئن، می و جولای اشاره کرد. هزینه هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در وضعیت حداکثری بوده و اگر از چندماه قبل، مکان اقامتی و پرواز خود را رزرو کنید، می‌توانید به این شکل هزینه‌های خود را کاهش دهید.


بهترین-زمان-سفر-به-باکو-بر-اساس-جمعیت-گردشگران


بهترین زمان سفر به باکو بر اساس فصول


فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)


میانگین دمای باکو با وجود ترکیبی از شرایط مرطوب و معتدل آب‌وهوایی آن در فصل بهار، بین 9.1 تا 28.4 درجه سانتی‌‌گراد است و هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، بارش باران با متوسط 1 تا 3 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول خواهد بود.
فصل بهار را می‌توان دومین زمان شلوغ گردشگری باکو دانست و ایده‌آل‌ترین زمان برای گشت‌وگذار است.


فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)


شرایط آب‌وهوایی در فصل تابستان مطلوب و گرم است و در این ماه‌ها می‌توانید با صفر تا یک روز بارش موثر در ماه، سطح بارش متوسطی را تجربه کنید. ماه‌های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری است و سطح حضور گردشگران در باکو بسیار بالا بوده و در آن با افزایش قیمت هزینه‌های هتل و پرواز روبرو هستید.


فصل-تابستان-ماه‌های-ژوئن-تا-آگوست


فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)


میانگین دمای فصل پاییز بین 11.2 تا 29.7 درجه سانتی‌گراد است و با توجه به سطح رطوبت و وزش باد، فضایی معتدل بر سیر و سیاحت شما حکم‌فرما خواهد بود و ماهیانه میانگین 2 تا 4 روز بارش موثر برف و باران وجود دارد. فصل پاییز را می‌توان از خلوت‌ترین فصل‌های سال برای گردشگری در باکو دانست.


فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)


میانگین دمای هوا در فصل زمستان بین 4.6 تا 11.6 درجه سانتی‌گراد و بسیار سرد بوده و با میانگین 3 تا 6 روز بارش موثر برف و باران مواجه است و آن‌ را می‌توان فصل دیگری از کاهش سطح گردشگری دانست.


ارزانترین زمان سفر به باکو


در فصل‌های پاییز و زمستان در باکو برای سفر، می‌توانید کمترین سطح از هزینه و ارزان‌ترین قیمت‌ها را در حین خرید بلیط هواپیماهای خارجی، مراکز اقامتی و گردشگری در آذربایجان تجربه کنید.


ارزانترین-زمان-سفر-به-باکو


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از بهترین زمان سفر به باکو بر اساس شرایط آب‌وهوایی، بارش باران، وزش باد و جمعیت گردشگران آشنا کردیم. اگر قصد سفر به باکو را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور باکو راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید