داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا | لیست داروهای ممنوعه اروپا
علیرضا مشرقی 1398/12/25 30356 بازدید 10 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر هوایی با سفرهای زمینی تفاوت بسیار زیادی دارد و البته محدودیت‌های زیادی نیز شامل حال آن می‌شود. به همین خاطر بهتر است پیش از سفر هوایی خود، در مورد انواع محدودیت‌هایی که پیش رو دارید، اطلاع داشته باشید. زیر خیلی احساس بدی خواهد بود که در فرودگاه، زمانی که پیش از هر وقت دیگر به سفر خود نزدیک شده‌اید، با پرواز شما مخالفت کنند و یا آنقدر وقت‌تان تلف شود که نتوانید به پرواز خود برسید و در این صورت باید با تمام هزینه‌هایی که انجام داده‌اید، خداحافظی کنید. این محدودیت‌ها در پروازهای داخلی کمتر و در پروازهای خارجی خیلی بیشتر هستند. در مورد پروازهای خارجی باید بدانید که یک سری قوانین عمومی برای موارد غیر مجاز و محدودیت‌های پرواز هوایی همانند همراه داشتن اسلحه، مواد منفجره یا حیوانات وحشی و خطرناک وجود دارد. اما در عین حال، هر کشور محدودیت‌های خاصی برای مواردی که بیش از همه به آن اهمیت می‌دهد، قرار داده که باید پیش از سفر در مورد آنها اطلاع داشته باشید. کشورهای اروپایی محدودیت‌های بسیار زیادی بر روی ورود داروهای مختلف به کشور خود قائل می‌شوند و به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله با شما در مورد داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا صحبت کنیم. بهتر است این مقاله را به صورت کامل و دقیق بررسی کنید تا سفرتان به یک خاطره تلخ تبدیل نشود. این بار نیز با کایت همراه شوید تا از داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا اطلاعات مفیدی به دست آورید.


داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا


حمل دارو به صورت کلی در سفرهای هوایی غیر قانونی نیست اما باید به قوانینی که در این مورد وضع می‌شوند نیز احترام بگذارید. شاید برخی از داروهایی که ما به صورت کاملا آزاد از داروخانه‌های ایران دریافت می‌کنیم، جزء موارد غیر مجاز سفر به اروپا محسوب شوند. پس اگر به هر دلیلی، قصد دارید تا مقداری دارو در سفر به اروپا همراه خود ببرید، پیش از بستن چمدان، این مقاله را با دقت تمام مطالعه کنید. البته نگران نباشید، اگر دارویی که شما به توصیه پزشک مصرف می‌کنید، در این لیست قرار دارد، راهکاری به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید در سفرتان به اروپا، داروی مورد نیازتان را نیز همراه ببرید. اما توجه داشته باشید که داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا، به صورت کلی غیر مجاز هستند و تفاوتی بین حمل کردن آنها در کابین یا بخش بار وجود ندارد.

داروهای-غیر-مجاز-در-سفر-به-اروپا


محدودیت‌های کلی که باید در مورد آنها اطلاع داشته باشید


شاید در تمام دنیا میلیون‌ها داروی مختلف وجود داشته باشند. به همین خاطر نه ما و نه مسئولین فرودگاه‌های بین المللی، قادر نیستند تا یک لیست جامع از داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا یا هر کشور دیگر تهیه کنند. به همین منظور، مواردی را به صورت کلی بیان کرده‌اند که اگر شرایط ذکر شده شامل حال داروی شما شود، اجازه حمل آن را به شما نمی‌دهند. پس در این بخش قصد داریم تا موارد و محدودیت‌هایی را به شما نشان دهیم که باید به صورت کلی در مورد آنها اطلاع داشته باشید.

محدودیت‌های-کلی-که-باید-در-مورد-آنها-اطلاع-داشته-باشید


داروهای خواب آور.

به دلیل استرس بالای زندگی‌های مدرن امروزی، بسیاری از ما برای تجربه خوابی راحت، به قرص‌های خواب آور متوسل می‌شویم. این مساله مخصوصا در پرواز بیشتر نمود پیدا می‌کند و مسافرانی که ترس از پرواز دارند، برای آنکه بتوانند در مدت پرواز به خوبی بخوابند، از این داروها مصرف می‌کنند. اما باید بدانید که ورود داروهای خواب آور به اروپا کاملا غیر قانونی است و مسئولین فرودگاه به شما اجازه نمی‌دهند که این داروها را همراه با خود به کشور آنها ببرید. اگر قصد دارید تا در طول پرواز با آرامش بخوابید، می‌توانید پیش از اینکه به گیت برسید، قرص را مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید.
داروهای روان گردان. به صورت کلی اجازه ورود داروهای روان گردان به اروپا داده نمی‌شود و حتی همراه داشتن آن جرم است و مسافری که این دارو را همراه داشته باشد، به پرداخت جریمه نقدی یا حتی زندان محکوم می‌شود. داروهایی که حتی کمی از اکستازی یا مواد روان گردان دیگر را در ترکیبات خود داشته باشند نیز غیر مجاز محسوب می‌شوند. شاید در لحظه اول تصور کنید که امکان ندارد چنین دارویی همراه خود داشته باشید و از این مورد به سادگی بگذرید. اما باید بدانید که امکان دارد در برخی داروهای ضد افسردگی، درصد بسیار ناچیزی از مواد روان گردان وجود داشته باشد و همین مساله شما را دچار مشکل کند.


کدئین.

با وجود آنکه همه ما می‌توانیم به سادگی استامینوفن کدئین را از داروخانه‌ها تهیه کنیم، اما باید بدانید که کدئین جزء داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا محسوب می‌شود و اصلا نباید آن را همراه خود داشته باشید. اما خوشبختانه جریمه نقدی شامل حال کسانی که کدئین همراه خود دارند، نمی‌شود.


مرفین.

مرفین یک داروی مسکن بسیار قوی است که محدودیت‌های بسیار زیادی شامل حال آن می‌شود. البته این مساله کاملا طبیعی است، زیرا حتی در کشور خودمان نیز برای دریافت مورفین، قوانین سفت و سختی وضع شده و حتی پزشکان نیز نمی‌توانند به سادگی به مرفین دسترسی داشته باشند. پس دور از ذهن نیست که کشورهای اروپایی نیز اجازه ورود این ماده دارویی به کشور خود را ندهند.


متادون.

متادون یک داروی اعتیادآور به شمار می‌آید که بسیاری از افراد آن را جایگزین مواد مخدر می‌کنند و برخی از پزشکان آن را برای ترک اعتیاد تجویز می‌نمایند. اما باید بدانید که متادون نیز جزء داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا محسوب می‌شود و همراه داشتن آن می‌تواند منجر به جریمه‌های نقدی و حتی جزای کیفری شود.


دیفنوکسیلات.

دینفوکسیلات یکی از داروهای رایج برای جلوگیری از اسهال است و شاید بسیاری از مسافران به خاطر تغییر آب و هوا و تغذیه در سفر، دچار این عارضه پزشکی شوند. با این حال، اجازه ورود این دارو یا هر داروی ضد اسهال دیگر به اروپا داده نمی‌شود.


همراه داشتن تعداد زیادی دارو. جالب است بدانید که حتی اگر از قرص ساده‌ای مثل استامینوفن، تعداد زیادی همراه خود داشته باشید، حکم قاچاق و واردات دارد و باید جریمه نقدی بابت آن پرداخت کنید. پس اگر به خاطر نگرانی از بابت گم کردن دارو، تعداد زیادی قرص همراه خود می‌آورید، این کار را انجام ندهید و داروهای لازم را به اندازه نیاز در چمدان خود قرار دهید.
هر گونه دارویی که حاوی هروئین، کوکایین و آمفتامین باشد. بر اساس آمار به دست آمده، بسیاری از مسافرانی که داروهایی با ترکیبات ذکر شده را همراه خود داشتند، از آن کاملا بی اطلاع بودند. متاسفانه در برخی داروهای ضد افسردگی یا آرامش بخش غیر قانونی، از ترکیبات هروئین یا کوکایین استفاده می‌شود و مسافر از این موضوع کاملا بی اطلاع است. همچنین در ترکیب بسیاری از داروهای لاغری، برای کاهش میزان خواب، از آمفتامین استفاده می‌شود. پس حتما در مورد ترکیبات داروهایی که مصرف می‌کنید، تحقیق نمایید.


داروهای رایجی که اجازه ورود آنها به اروپا داده نمی‌شود


تا به اینجای کار به صورت کلی به شما نشان دادیم که چطور می‌توانید با تشخیص ترکیبات داروهای خود، از مجاز یا غیر مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنید، با این وجود باز هم قصد داریم تا به چند مورد از داروهای رایجی که ایرانیان در پرواز به همراه دارند و اغلب آنها را دچار مشکل می‌کنند، آشنا کنیم:

داروهای-رایجی-که-اجازه-ورود-آنها-به-اروپا-داده-نمی‌شود


شربت‌های غیر مجاز

  • فنوباربیتال
  • دکسترومتورفان
  • دکسترومتورفان‌پی
  • هیدروکسی‌زین
  • قرص‌های غیر مجاز
  • مرفین
  • متیل فندیت
  • اپیوم
  • کدئین فسفات
  • متادون
  • دیفنوکسیلات
  • آمپول‌های غیر مجاز
  • مرفین
  • پنتازوسین
  • پتیدین
  • نالوکسال
  • دی‌هیدروبلزپریدول
  • متادون
  • الفتانیل
  • تالامونال


دیگر داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا


متادون، دكسترومتورفان، فنوباربيتال، آلپرازولام، كلونازپام، فنتانيل، باربيتالها، ديفنوكسيلات، كلوبازام، ديازپام، مورفين، آمفتامين‌ها، متيل فنيديت، استازولام، فلورازپام، پتيدين، مپروبامات، اتينامات، لورازپام، ميدازولام، كدئين، پنتازوسين، زين (قرص)، اكزازپام، تمازپام، دكسپين (كپسول)، دكسترومتورفان پي (شربت)، آرتين تري هگزوفنيديل، فلوفنازين (قرص)، ، كتامين (آمپول)، كلرپرومازين (آمپول)، دكسترومتورفان (قرص)، اكزازپام (قرص)، فلوفنازين (آمپول)، ليتيوم كربنات (قرص)، كلرپرومازين (قرص)، ديازپام (آمپول)، فلووكسامين (قرص)، هالوپريدول (قطره)، لورازپام (قرص)، كليدينيم سي (قرص)، ديازپام (قرص)، فلوكستين (قرص)، هالوپريدول (قرص)، مپروبامات (قرص)، كلوميپرامين (قرص)، ديفنوكسيلات (قرص)، فلوكستين (كپسول)، هالوپريدول (آمپول)، متوكاربامول (آمپول)، كلونازپام (قرص)، اوربيافين، آرتين تري هگزوفنيديل، هيدروكسي زين (شربت)، متوكاربامول (قرص)، استامينوفن كدئينه، كلوديازپوكسايد، ايمي پرامين (قرص)، ترامادول (قرص)، فنوباربيتال (آمپول)، آمانتادين (كپسول)، آلپرازولام (قرص)، ميدازولام (آمپول)، ترامادول (آمپول)، فني تونين كمپاند، آسپرين كدئينه (قرص)، آمي تريپتيلين (قرص)، فنوباربيتال (شربت)، تري فلوپرازين (آمپول)،پريميدون (قرص)، باكلوفن (قرص)، آتراكوريم (آمپول)، فنوباربيتال (قرص)، تري فلوپرازين (قرص)، پروپوفول (آمپول)، بي پريدين (قرص)، بي پريدين (آمپول)، ايمي پرامين (قرص)، تري هگزيفنيديل (قرص)، رميرون (قرص)

دیگر-داروهای-غیر-مجاز-در-سفر-به-اروپا


اگر در سفر به اروپا حتما نیاز به مصرف داروهای غیر مجاز داشته باشیم، باید چه کنیم؟


این سوال کاملا منطقی است، زیرا بسیاری از بیماران باید در طول مدت سفر خود نیز این داروها را مصرف کنند. اگر شما نیز تحت چنین شرایطی قرار دارید، باید به یکی از پزشکان معتمد کشور اروپایی که به آن سفر می‌کنید، مراجعه نمایید و از او بخواهید تا با تشخیص دقیق، اعلام کند که به داروی خاصی نیاز دارید و این دستور را مکتوب کرده و ممهور کند. سپس شما می‌توانید این دستور را پیش از سفر به فرودگاه ارائه دهید و از آنها بخواهید تا شرایط خاص شما را در کارت پروازتان درج کنند. به این ترتیب دچار مشکل نخواهید شد.

اگر-در-سفر-به-اروپا-حتما-نیاز-به-مصرف-داروهای-غیر-مجاز-داشته-باشیم-باید-چه-کنیم؟


نکاتی که باید در مورد داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا بدانید

  • به هیچ وجه تلاش نکنید تا ظرف داروها را تعویض نمایید. زیرا اگر ماموران به شما شک کنند، قطعا شما را بازداشت کرده و داروها را به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. پس اصلا به نام روی داروها آسیب نزنید و برچسب روی آمپول را نکنید.
  • اصلا تلاش نکنید تا ماموران را فریب دهید. به جای آن بهتر است از پزشک درخواست نسخه کنید.
  • اگر شرایط شما در کشورهای اروپایی وخیم باشد، می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها داروی مورد نظر خود را تهیه کنید.
  • اصلا دارو را مخفی نکنید، زیرا اگر آن را پیدا کنند، قطعا با شما برخورد خواهند کرد.


خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم کاملا با لیست داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا آشنا شده باشید. آیا تا به حال در فرودگاه با شما برای حمل داروهای غیر مجاز برخورد کرده‌اند؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید! فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/11/09

    سلام در خصوص دارو، آیا قرص های لاغری مثل گلوریا یا رازبری کتون میشه در سفر هوایی به همراه داشت ؟ ممنونم

  • 1400/05/23

    سلام خسته نباشید.من با مصرف پزشک ریتالین مصرف میکنم و باید برای امتحان دادن به ایتالیا سفر کنم.سوالم اینه که با نسخه میتونم دارومو برای مدت اقامتم با خودم ببرم؟چون بدون اون نمیتونم ازمون بدم=(و اینکه از کجا بدونم پزشکم معتمد ایتالیا هست یا نه؟همین که متخصص باشن کافیه؟نسخه رو باید بدم برای ترجمه انگلیسی یا همون حالتش کفایت میکنه؟

  • 1400/05/25

    سلام وقت به خیر قرص فاموتیدین و نوافن هم جز ممنوعیت ها حساب میشن ؟

  • 1400/05/31

    با سلام دختر من دانشجوی اعزامی به میلان ایتالیاهست ، دوستی گفته که قرص دپاکین‌کرونو۵۰۰ براش ببره ، آیا این قرص مشکلی براش ایجاد نمیکنه؟

  • 1400/06/07

    سلام من با ویزا دانشجویی میخواهم به ایتالیا بروم با نسخه پزک بردن سوماتروپین ایا مجاز هست؟! و اگر هست به چه اندازه

  • 1400/06/16

    ایا نوافن جزو ممنوعه هاست؟

  • 1401/02/12

    پزشکان مورد تایید اروپا ترجیحا درشهرضا واگر در شهرضا پزشکی نیست در اصفهان معرفی فرمایید ممنون

  • 1401/06/02

    سلام وقتتون بخیر ببخشید قرص B2 جز داروهای غیر مجاز است یاخیر ممنون

  • 1401/07/19

    سلام. وقت بخیر. همسرم به خاطر اضطرابی که دارن مجبوره متادون مصرف کنه. چطور میتونم شرایط تهیه متادون رو در کشور دانمارک مطلع بشم؟

  • 1401/12/28

    سلام قرص بی ۲ چطور ؟ غیرمجازه؟

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید