لیست دارو‌های ممنوعه - غیرمجاز کشور ترکیه | آپدیت 2020
علیرضا مشرقی 1398/12/07 42982 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و بر اساس روابط دوستانه‌ای که ایران و ترکیه از زمان آتاتورک با هم داشتند، ایرانیان تنها با در دست داشتن پاسپورت و بدون نیاز به ویزا می‌توانند به این کشور سفر کنند.از این رو، سفر به ترکیه در میان ایرانیان یکی از سفرهای بسیار محبوب به شمار می‌آید. به همین خاطر، قطعا مسافران زیادی عازم این کشور می‌شوند. اما عدم نیاز به ویزا در بسیاری از مواقع باعث می‌شود تصور کنیم که ایرانیان می‌توانند بدون هیچ گونه تدابیر امنیتی، وارد ترکیه شوند و به راحتی بازگردند. اما اصلا اینطور نیست و موارد امنیتی در مورد ایرانیان، همانند هر مسافر دیگر، رعایت می‌شود. یکی از مواردی که در فرودگاه‌های ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اشیاء غیر مجاز همراه مسافران است. شاید تصور کنید که اشیاء غیر مجاز تنها محدود به اسلحه یا مواد مخدر می‌شوند. اما باید بدانید که موارد غیر مجاز زیادی وجود دارند که باید از آنها اطلاع داشته باشید تا حین سفر به ترکیه دچار مشکل نشوید. یکی از این موارد، داروهایی هستند که همراه خود دارید. بی شک این امکان وجود دارد که در حال مصرف داروی خاصی باشید و بخواهید که داروهای مخصوص خود را همراه‌تان به ترکیه ببرید. این یک مساله کاملا معمولی و البته حق قانونی هر شهروندی است. اما ورود برخی از داروها به کشور ترکیه منع قانونی دارد و اگر آنها را همراه داشته باشید، اجازه ورود به شما داده نخواهد شد. در اینجا قصد داریم تا برخی از داروهای ممنوعه به ترکیه را به شما معرفی کنیم تا از سفرتان به این کشور، خاطره تلخی به جای نماند.


لیست-داروهای-ممنوعه-به-ترکیه


لیست داروهای ممنوعه به ترکیه


  • همراه داشتن حجم زیادی از هر نوع دارو.

پیش از هر چیز باید گفت که در سفر به کشور ترکیه، همراه داشتن حجم زیادی از هر نوع دارو، حتی داروی ساده‌ای مثل استامینوفن نیز غیر مجاز خواهد بود. شاید شما به منظور محکم کاری و اطمینان بیشتر ، داروهای زیادی همراه خود ببرید. اما این مساله از نظر مسئولین گمرک ترکیه، به منزله قاچاق دارو به کشور آنها خواهد بود و با آن برخورد خواهند کرد. به همین خاطر اگر عادت دارید که حتی در سفری کوتاه، داروهای زیادی همراه خود می‌برید، باید این عادت را در سفر به ترکیه کنار بگذارید، زیرا در سفرتان به این کشور، قطعا دچار مشکل خواهید شد.

  • ورود هر گونه داروی آرامبخش.

ورود هر گونه داروی آرام بخش به هر شکل، من جمله قرص، شربت یا آمپول به اکثر شهرهای ترکیه ممنوع است. باید در نظر داشته باشید حتی ورود داروی ساده‌ای همانند کدئین به این کشور دارای محدودیت‌های خاصی است که باید آنها را رعایت کنید. به صورت کلی همراه داشتن هر گونه داروی آرام بخش، خواب آور، مسکن کدئین و قرص اعصاب در ورود به ترکیه غیر قانونی است.

  • داروهای ترک اعتیاد.

اغلب داروهای ترک اعتیاد جزء داروهای آرامبخش محسوب می‌شوند و ورود آنها به کشور ترکیه ممنوع است. هر گونه داروی ترک اعتیاد مخصوصا متادون، اجازه ورود به ترکیه را نخواهد داشت.

  • ماری جوانا.

کاملا طبیعی است که اجازه ورود ماری جوانا به کشور ترکیه داده نشود. در صورتی که ماری جوانا همراه خود داشته باشید، علاوه بر ممانعت از ورود شما به این کشور، ممکن است از نظر قانونی نیز با شما برخورد صورت گیرد.

  • ویکس و سودافد.

ویکس و سودافد جزء داروهای ساده سرماخوردگی محسوب می‌شوند که شاید مصرف آنها از نظر بسیاری از افراد مشکلی نداشته باشد. اما بد نیست بدانید که این داروها اجازه ورود به کشور را ندارند. این دو دارو جزء داروهای آرام بخش به شمار می‌آیند و می‌توانند خواب آور باشند. به همین خاطر امکان دارد از ورود آنها به ترکیه جلوگیری شود.

  • ترامادول.

ترامادول یکی از داروهایی است که به صورت اکید توصیه شده اجازه ورود آن به ترکیه داده نشود. بسیاری از داروها در گروه‌های مختلف دسته بندی می‌شوند. اما ترامادول جزء داروهایی است که اکیدا در قوانین فرودگاه نام آن درج شده و اجازه‌ی ورود آن به کشور داده نمی‌شود.

ترامادول


  • بنادریل.

بنادریل نام یک داروی ضد آلرژی است که جلوی آبریزش بینی، سوزش گلو و سرخی چشم را می‌گیرد. با وجود اینکه در ظاهر این دارو نباید منع قانونی خاصی داشته باشد، اما جزء داروهای ممنوعه ترکیه محسوب می‌شود.
آدرال و ریتالین. آدرال و ریتالین جزء داروهای اعصاب محسوب می‌شوند و اکیدا اجازه ورود آنها به ترکیه داده نمی‌شود. پس اگر از این داروها مصرف می‌کنید، بهتر است آن را همراه خود نیاورید یا به فکر یک داروی جایگزین برای سفر خود باشید.

بنادریل


چطور می‌توان داروهای ممنوعه به ترکیه را همراه برد؟


در برخی موارد، امکان دارد که فرد شدیدا نیاز به مصرف یک داروی ممنوعه داشته باشد. به طوری که عدم مصرف آن، عواقب بدی را برای وی در پی خواهد داشت. در چنین مواقعی، باید ابتدا نسخه‌ی تجویز شده دارو را به صورت کامل در مراکز مورد تایید، ترجمه کنید. شما به فتوکپی مدرک ترجمه شده دکتری که این دارو را تجویز کرده نیز نیاز خواهید داشت. سپس تمامی مدارک را به سفارت ترکیه ببرید و اجازه دهید تا مدارک شما را بررسی کنند. نهایتا اگر مدارک شما تایید شد، طی نامه‌ای میزان مجاز از آن دارو را برای شما به فرودگاه اعلام می‌کنند تا دچار مشکل نشوید.

مراحل گرفتن مجوز ورود دارو به ترکیه:

  1. گرفتن نسخه معتبر از پزشک (پزشک باید مجوز زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشد.)
  2. ترجمه رسمی فتوکپی مجوز پزشک به زبان انگلیسی یا ترکیه‌ای (باید ممهور به مهر برجسته باشد.)
  3. تحویل مدارک به سفارت ترکیه
  4. منتظر ماندن برای بررسی مدارک
  5. دریافت نامه مجوز ورود دارو از سفارت ترکیه


چطور-می‌توان-داروهای-ممنوعه-به-ترکیه-را-همراه-برد؟


خب همراهان عزیز، به نظر شما بهتر است داروهای ممنوعه به ترکیه را به صورت قاچاقی همراه ببرید یا مراحل قانونی را به صورت کامل طی کنید؟ آیا تا به حال در خصوص چنین مسالی دچار مشکل شده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، چطور مشکل خود را حل کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با کایت در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1398/12/09

    خیر همچین مشکلی نداشتم

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید