بهترین سواحل لنکاوی
حامد مقتدایی 1398/11/15 1348 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر تور مالزی را دارید و می‌خواهید به بازدید از سواحل یکی از بزرگترین مجمع‌الجزایر مالزی یا جواهر کِدا بروید، همراه با ما نگاهی به بهترین سواحل لنکاوی بیندازید.


لنکاوی: از تلوک داتای تا پانتای کوک

این مجمع‌الجزایر در دریای آندامن در بخش شمال غربی مالزی در نزدیکی مرزهای کشور تایلند واقع شده است. لنکاوی به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شناخته‌شده و بخش‌های زیادی از آن هنوز کشف نشده است؛ علتش این است که بخش شمالی این مجمع‌الجزایر با فرودگاه و نواحی توریستی آن در جنوب فاصله زیادی دارد. 


معرفی کوتاه جواهر کِدا

در لنکاوی سواحلی با مناظری شگفت‌انگیز و استثنایی واقع شده و تقریباً در تمامی‌شان شن‌های سفید، کوهستان‌های پوشیده از جنگل، و دریای آبی خوش‌رنگ دیده می‌شود. یکی از سواحل معروف در لنکاوی از شن سیاه تشکیل شده و کسانی‌که به سراغش می‌روند، یکی دوساعتی را به دور از هیاهوی زندگی، به فعالیت‌های تفریحی مشغول می‌شوند. 

تله‌کابین‌سواری در لنکاوی، بهترین راه پیش روی شماست تا بتوانید از چشمان پرندگان بر این مجمع‌الجزایر نگاهی بیندازید. همچنین در لنکاوی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد که در کنار هم واقع شده‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است. 

علاوه بر زیبایی ظاهری، این جزیره به خاطر داشتن طیفی از گزینه‌های اقامتی و خوشمزه‌گردی معروف است. تفاوتی نمی‌کند که بخواهید با چه سطح از بودجه‌ای به این مجمع‌الجزایر سفر کنید، مناسبِ همه، همیشه یکی دو گزینه خوب وجود دارد. 

جاذبه‌هایی از جزایر لنکاوی که حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید، دهکده‌های آسیایی، دنیای زیرآب لنکاوی، و موزه باغ برنج است. در هات سیزن، اقامتگاه‌های لنکاوی به سرعت پر می‌شوند، پس بهتر است زودتر برای سفر به تور لنکاوی از طریق کایت دست به کار شوید. 

در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین سواحل لنکاوی پرداخته شده است: 


1. تلوک داتای

ساحل خصوصی تلوک داتای یا خلیج داتای، واقعاً برای همه محدودیت قائل نشده است و می‌توانید با یک دودوتا چهارتای هوشمندانه به تماشای‌شان بشتابید. تلوک داتای در گوشه شمال غربی دورافتاده و توسعه‌نیافته لنکاوی واقع شده و یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین سواحل لنکاوی محسوب می‌شود. 


تلوک-داتای-از-بهترین-سواحل-لنکاوی

در یک موقعیت دارای فرورفتگی واقع شده و توسط کوهستان‌های جنگلی و تماشایی اطراف پوشانده شده که بیشتر سازه‌های مصنوعی منطقه را کور کرده است. در این بخش از جزیره، ریزورت‌های 5 ستاره‌ انحصاری همچون آنادامن واقع شده است. 

کسانی‌که این سبک از زندگی‌های مجلل را می‌پسندند، می‌توانند از این بخش از بهشت خصوصی لذت ببرند و برای غذا در رستوران‌ها و استفاده از چشمه‌های آب معدنی دلار دلار خرج کنند. 


2. ساحل شنی سیاه

ساحل شنی سیاه لنکاوی در بخش شمال مرکزی جزیره واقع شده و یکی از کم‌تردیده‌شده‌ترین جاهایی است که قوانین طبیعت را به چالش کشیده است. واقعاً در کدام بخش دیگر از جهان می‌توان شاهد سواحل سیاه بود؟


ساحل-شنی-سیاه-از-بهترین-سواحل-لنکاوی

این ساحل به معنای واقعی کلمه ترکیبی از شن‌های سفید و سیاه تماشایی و بی‌نظیر را در معرض چشمان شما قرار می‌دهد و موقعیت مکانی‌اش با نواحی توریستی جنوبی فاصله دارد و نسبت به سایر سواحل، جمعیت کمتری به آن رجوع می‌کنند. 

گفته می‌شود که نمای ‌سیاه‌رنگ این ساحل، به خاطر نفرین یک پری دریایی است یا شاید هم به خاطر جنگل‌زدایی و آتش‌سوری گسترده صورت‌گرفته در 200 سال پیش. هرچه که باشد، ساحل شنی سیاه لنکاوی، یکی از آن جاهایی است که واقعاً ارزش تماشا را دارد. 


3. پانتای پاسیر تنگوراک

این ساحل در بخش غربی جزیره واقع شده و یکی از آن جاهایی است که با مراجعه به آن می‌توانید از سیل جمعیت سرازیر به سوی سواحل لنکاوی خودتان را خلاص کنید. این ساحل در نزدیکی جاده‌ای که به آندامان ختم می‌شود قرار دارد، اما برخلاف سواحل دیگر لنکاوی، دسترسی به این ساحل برای عموم مهیا شده است. 


پانتای-پاسیر-تنگوراک-از-بهترین-سواحل-لنکاوی

در این ساحل، پارکینگ وجود دارد، اما برای اینکه بتوانید خودتان را از پارکینگ به ساحل برسانید باید حسابی صخره‌نوردی کنید. انتظار شنیدن موسیقی‌های عجیب‌وغریب محلی را در این ساحل نداشته باشید، چون تا گوش شما توانش را دارد، صدای پرندگان دریایی در این ساحل به گوش می‌رسد و شما می‌توانید با خیال راحت بر کف ساحل دراز بکشید و پاهای‌تان را در آب خیس کنید. 


4. تانجانگ رو

این ساحل در بخش شمال مرکزی جزیره واقع‌شده و به خاطر ساختارهای صخره‌ای که دارد و بقایای صحنه‌های فیلم ساحل با بازی لئوناردو دیکاپریو در آنجا، بسیار مشهور شده و طرفدار دارد. برخلاف آنچه که در فیلم شاهدش بودید، این ساحل میزبان یکی از قدیمی‌ترین ریزورت‌های جزیره است که بسیار شناخته شده است. اگر مستقیماً از فرودگاه به سمت این ساحل لنکاوی حرکت کنید، سریعاً متوجه ورودتان به یک منطقه بسیار بزرگ جنگلی و کوهستانی خواهید شد. 


تانجانگ-رو-از-بهترین-سواحل-لنکاوی

شاید بهتر باشد در زمان گذران وقت‌تان در ریزورت‌های این جزیره، شاهد صحنه جلوگیری کارکنان این دست اقامتگاه‌ها از بازدیدکنندگان برای ورود به محوطه ساحل نباشید. باوجود زیبایی‌های منحصربه‌فرد تانجانگ رو به عنوان یکی از برترین سواحل لنکاوی، باید گفت که کار اینجا به پایان نمی‌رسد و جایگزین‌های بسیار دیگری را می‌توانید در لنکاوی برایش پیدا کنید. 


5. پانتای کوک

ساحل پانتای کوک واقع در بخش شمال غربی فرودگاه در مقابل جاذبه‌های گردشگری لنکاوی واقع شده و کمتر کسی به سراغش می‌رود، چون ریزوت‌های فوق‌العاده گران‌قیمتی همچون ورانده، تراس و شراتون در آن حضور دارند. این ساحل به خاطر آب شفاف و شن‌های سفیدش شناخته شده و علاوه بر زیبایی طبیعی، به خاطر معماری فانوس دریایی و باشگاه ورزشی آن مشهور است. 


پانتای-کوک-از-بهترین-سواحل-لنکاوی

در مقایسه با سایر سواحل مشهور، پانتای کوک ساکت، بسیار لوکس و عاری از المان‌های بصری شلوغ است و بااین‌حال فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز سرو نوشیدنی در نزدیکی باشگاه ورزشی‌اش دیده می‌شود. برای آن دسته افرادی که در هتل اقامت می‌کنند، فعالیت‌هایی همچون تله‌کابین‌سواری و بازدید از آبشار تلاگا توجو از انتخاب‌های مناسب حال عاشقان طبیعت خواهد بود. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین سواحل لنکاوی همچون تلوک داتای،  ساحل شنی سیاه، پانتای پاسیر تنگوراک، تانجانگ رو و پانتای کوک آشنا کردیم. اگر قصد سفر به سواحل لنکاوی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور لنکاوی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید