آموزش کوله گردی برای مبتدی‌ها
حسام مقتدایی 1398/10/20 4482 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



از ارزان‌ترین روش‌های سفر که از گذشته تاکنون رواج داشته و طرفداران زیادی هم دارد می‌توان به کوله گردی اشاره کرد. منظور از کوله گردی تلفیق پیاده‌روی و کمپینگ است. فردی که شیوه کوله گردی را برای انجام سفر خود انتخاب می‌کند، تقریباً همه موارد ضروری مورد نیاز در سفرش را به همراه دارد. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، مهم‌ترین نکته داشتن کوله‌پشتی مناسب است. بعد از تهیه کوله‌پشتی مناسب جهت کوله گردی، نوبت به کفش، چادر، لباس مناسب و ... می‌رسد که بسیار مهم هستند. در ادامه می‌خواهیم با این شیوه سفر بیشتر آشنا شویم.

همچنین ممکن است صفحات زیر جزو علاقه‌مندی‌های شما باشد:

تورهای طبیعت گردی

تورهای کویر کایت


نکات مهم جهت شروع کوله گردی


شیوههای-کوله-گردی

یکی از نکاتی که شاید بهتر باشد به آن توجه کنید انتخاب هم‌سفری باتجربه است. البته این مورد ضروری و لازمی نیست چرا که خیلی از کوله گردها، تنهایی سفر می‌کنند. در ادامه به ذکر برخی نکات در ارتباط با شروع کوله گردی خواهیم پرداخت:


اقامت

سفر کوله گردی شما اگر بیش از چند روز طول بکشد، شب‌ها باید برای اقامت جایی داشته باشید و بهترین انتخابی که پیش روی شما است، مهمان‌سرا، کاروانسرا، مسافرخانه یا بنا کردن چادر است. 


زمان

چیزی که در ارتباط با کوله گردی جذاب است و آن را به تفریحی بسیار هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند این است که زمان در اختیار شما است و نیازی نیست چیزی را به خودتان سخت بگیرید.


آمادگی بدنی

بسته به مسیری که می‌خواهید در پیش بگیرید، باید تناسب مسیر و آمادگی بدنی‌تان را نیز ارزیابی کنید. گاهی تنها چیزی که ممکن است در کوله گردی شما را محدود کند، آمادگی جسمانی‌تان است. 


لباس-کوله-گردی

مسیر کوهستانی

بهتر است در ابتدای شروع کوله گردی، از رفتن به این مسیرها خودداری کنید. چنین مسیرهایی مناسب کسانی است که سال‌ها تجربه کوله گردی داشته باشند یا با اصول خاص چنین سفرهایی آشنا باشند.


زمان سفر

قطعاً انتخاب فصل سفر از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید و همچنین پیش از شروع کوله گردی، استعلامی در ارتباط با شرایط آب و هوایی منطقه مقصد بگیرید. 


حمل و نقل

شکل حمل و نقل را بهتر است بسته به مقصد و سفری که در پیش دارید انتخاب کنید. بهتر است اتومبیل شخصی‌تان را جایی نبرید و به جای آن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. از اهداف کوله گردی می‌توان به کمک به حفظ محیط زیست نیز اشاره کرد.


کوله‌پشتی مناسب برای کوله گردی


کوله‌پشتی-مناسب

از مهم‌ترین کارهایی که باید برای شروع کوله گردی انجام دهید می‌توان به انتخاب وسایل مورد نیاز اشاره کرد. کوله‌پشتی در اولویت اهمیت کوله گردی قرار دارد. سه نکته بسیار مهم درباره خرید کوله‌پشتی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید و آن وقت هیچ مشکلی نخواهید داشت.

گنجایش کوله‌پشتی بسیار مهم است. این ظرفیت را باید بر اساس مدت زمان سفر و همچنین مقدار وسایلتان انتخاب کنید.

ویژگی‌های کوله‌پشتی مورد نظرتان بسیار مهم است.

کوله‌پشتی انتخابی شما باید کاملاً با ابعاد بدنی‌تان متناسب باشد.

درنهایت این که بهتر است کوله‌پشتی‌ای را انتخاب کنید که توانایی تحمل وزنی در حدود 13 کیلوگرم را داشته باشد. 


انتخاب کفش و لباس مناسب برای کوله گردی


کفش-مناسب-کوله-گردی

یک نکته مهم برای انتخاب لباس جهت کوله گردی وجود دارد و لازم نیست خودتان را خیلی برایش اذیت کنید. آن نکته، مقصدی است که برای سفر انتخاب کرده‌اید. درنتیجه باید به کارکرد لباس و همچنین وزنی که دارد توجه کنید. ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که اگر لباستان آن‌ها را داشته باشد می‌تواند گزینه مناسبی جهت کوله گردی باشد. از این ویژگی‌ها می‌توان به تعدادی جیب، زیپ، خصوصیاتی همچون آنتی باکتریال بودن، حفاظت از بدن در برابر حشرات و ... اشاره کرد. بسته به شرایط جوی، هر مدل جورابی که انتخاب کردید در هنگام سفر هر چند ساعت یک بار پایتان را در هوای آزاد بگذارید تا آسیب نبیند. 

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، کوله گردی تلفیقی است از پیاده‌روی و کمپینگ. درنتیجه شما نیاز به کفشی دارید که برای پیاده‌روی مناسب باشد. پا در کوله گردی از جمله اعضای مهمی است که باید برایش اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. از آنجایی که مسیر پیش رویتان در کوله گردی غیر قابل پیش‌بینی است، سعی کنید کفشی انتخاب کنید که مسیرهای سخت را نیز بتوانید عبور کند. کف کفش شما باید کاملاً مقاوم باشد تا آب و سنگ و نیش حشرات به آن کارساز نباشد. در انتها به این نکته توجه کنید که ساختار کفشتان باید طوری باشد که احتمال پیچ‌خوردگی در آن وجود نداشته باشد.


چادر مناسب برای کوله گردی


چادر-کوله-گردی

این قسمت برای آن دسته از کوله گردانی است که شب‌ها را ترجیح می‌دهند در طبیعت بمانند. مهم‌ترین گزینه در انتخاب چادر مناسب برای این افراد، وزن آن است چرا که وزن بالا می‌تواند کوله گرد را در طولانی مدت بسیار خسته کند و کیفیت سفرش را از بین ببرد. از جمله لوازمی که برای برپا کردن چادر نیاز دارید می‌توان به میخ چوبی، لنگر چادر، لوازم تعمیر چادر، لوازم دوخت درز، طناب محکم و فن تهویه که با باتری کار می‌کند اشاره کرد. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به ارائه نکاتی در ارتباط با کوله گردی و نحوه شروع آن‌ها برای مبتدی‌ها پرداختیم. سعی کردیم در این مقاله مطالبی را ارائه کنیم که برایتان کاربردی باشند. اگر قصد شروع کوله گردی را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن داشته باشید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم در ارتباط با آن را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید