بهترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزاقستان
حامد مقتدایی 1398/10/17 2180 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا تا به حال از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری قزاقستان چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌خواهید در تعطیلات بعدی به یک سفر ماجراجویانه، خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی بروید؟ در ادامه با 8 مورد از جاذبه‌های قزاقستان آشنا خواهید شد.


1. خان شتیر

یکی از جالب‌توجه‌ترین ساختمان‌های نورالسلطان و یکی از زیباترین جاذبه‌های قزاقستان، خان شتیر نام داشته و ارتفاعی 150 متری دارد. معماری قزاقستانی خان شتیر، نیمه‌شفاف و چادری‌شکل از اتیلن تترافلوئوراتیلن (ETFE)، یک ماده جاذب گرما ساخته شده است. یکی از جاذبه‌های قزاقستان است که در فصل تابستان، فضای داخل آن به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. گفته می‌شود که خان شتیر، یک مرکز سبک زندگی با ارائه امکانات خرید در سطح جهانی است. اما زمانی‌که از بیرون به آن نگاه می‌کنید، به یک چادر سیرک خمیده شباهت دارد، درحالی‌که داخل خان شتیر، یکی از پیشرفته‌ترین جاذبه‌های قزاقستان، فضای داخلی چندسطحی دربردارنده یک مرکز خرید مدرن، فود کورت و جاذبه‌های متعدد جای گرفته است. 


خان-شتیر-از-جاذبه‌های-قزاقستان

یک آبشار یا آبریزه 500 متری مونوریل، یک باشگاه با استخر شنای بزرگ، ساحل شنی، درختان نخل و مسیرهای آبی در خان شتیر، با وجود فوق‌العادگی معماری قزاقستانی داخلی آن دیده می‌شود. ظاهر داخل آن طوری به نظر می‌رسد که گویا در یک ساحل در میان استپ‌های اوراسیا قرار گرفته‌اید. خان شتیر به عنوان یکی از جاذبه‌های قزاقستان در سال 2010 افتتاح شد و توسط یک طراح بریتانیایی به نام نورمن فاستر طراحی شده است. 


2. پولی‌گون سیمِی

بین سال‌های 1949 و 1989، 456 آزمایش هسته‌ای در منطقه پولی‌گون، سایت آزمایش هسته‌ای اصلی اتحاد جماهیر شوروی انجام گرفت، هم روی زمین، هم زیر آن. بیشتر این محوطه 18000 کیلومتر مربعی اکنون برای بازدید عموم به عنوان یکی از جاذبه‌های قزاقستان باز بوده و می‌توانید در سفرتان به قزاقستان شاهد این مکان تاریخی تماشایی باشید. در محوطه و بخش‌هایی که تشعشات رادیواکتیو تاحدی خطرناک است، برای شما لباس‌های مخصوص ضدتشعشع فراهم شده و با پوشیدن‌شان از آن مناطق بازدید خواهید کرد. 


پولی‌گون-سیمِی-از-جاذبه‌های-قزاقستان

در این دشت متروکه از جاذبه‌های قزاقستان، تور به شما اجازه می‌دهد تا در خرابه‌های برج‌های نگهبانی قدم بزنید و برخی پناهگاه‌های زیرزمینی و حتی بقایای یک مترو را شاهد باشید. می‌توانید انتظار داشته باشید تا مکان‌هایی همچون قطب اوپیتنو، دریاچه اتمی، کوهستان دگلن را در چندضلعی سیمِی، به عنوان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های قزاقستان تماشا کنید. 


3. موزه کارلاگ

در ساختمان مرکز فرماندهی قدیمی کارلاگ، این موزه رقت‌انگیز شما را با نقش کارلاگ در مجمع‌الجزایر گولاگ شوری، یکی از جاذبه‌های قزاقستان آشنا می‌کند. سرکوب گولاک‌های قزاق، ترور خونین پساانقلاب 1917، قحطی انسانی 1931 و رنج قربانیان گولاگ، صدایشان از اینجا به گوش می‌رسد. 


موزه-کارلاگ-از-جاذبه‌های-قزاقستان

در موزه کارلاگ، یکی از جاذبه‌های قزاقستان، می‌توانید شاهد سلول‌های زیرزمینی، سلول‌های شکنجه و سلول‌های مجازات و ماکت‌ها و تصاویر و یادبودهایی بصری همچون تصاویر، نامه‌های خانواده‌هایی که اعضای‌شان از هم جداافتاده بودند و یادگارهای شخصی‌شان باشید. 


4. کاخ صلح

کاخ صلح یکی از شاهکارهای معماری قزاقستان، هرمی شیشه‌ای و فولادین زیباست که در سال 2006 به عنوان میزبان کنگره سه‌سالانه جهان و مذاهب سنتی افتتاح شد. در کاخ صلح یکی از جاذبه‌های قزاقستان، با سالن اپرایی با ظرفیت 1350 صندلی، تالاری مرکزی در طبقه سوم که در آن کنگره برگزار شده بود و اتاق همایش با پنجره‌های شیشه‌ای مواجه خواهید شد. کاخ صلح، هرمی است که تقارنی ساخته شده و به لحاظ زیبایی‌شناختی نمایانگر نماد این شهر است. 


کاخ-صلح-از-جاذبه‌های-قزاقستان

کاخ صلح توسط نورمن فاستر طراحی شده و به عنوان مرکز نمادین نورسلطان و یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های قزاقستان شناخته می‌شود و تا سال 2030 زمانی‌که این شهر برنامه‌ریزی‌شده تا گسترش بیشتری پیدا کند، به مرکز جغرافیایی آن نزدیک خواهد شد. 


5. دانشگاه هنر ملی قزاق

دانشگاه هنر ملی قزاق، یکی از جاذبه‌های قزاقستان در سال 1998 تاسیس شد و یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در آکمولای نورالسلطان واقع شده است. این شاهکار معماری قزاقستان توسط وزارت آموزش و علوم جمهوری قزاقستان ساخته شده است. این دانشگاه دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی را برای مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این موسسه آموزش عالی 21 ساله براساس سوابق و نمرات دانشجویان نحوه پذیرشش تفاوت دارد. از موارد جالب‌توجه این دانشگاه هنر ملی قزاق، می‌توان به بنای بسیار زیبا و تماشایی آن در بین جاذبه‌های قزاقستان اشاره کرد. 


دانشگاه-هنر-ملی-قزاق-از-جاذبه‌های-قزاقستان

6. برج بایترک


شاهکار بولوار نیزهول یک بنای یادبود 97 متری است؛ یکی از جاذبه‌های قزاقستان، برجی سفید و شبکه‌ای که روی آن یک گوی به مانند یک تاج واقع شده است. برج بایترک، نمایانگر افسانه قزاق است که در آن پرنده افسانه‌ای سمروک روی یک تخم طلایی شامل اسراسر تمایلات و راز سعادت انسان روی یک درخت مشهور بلند، ماورای دسترسی انسان، خوابیده است. سوار بر آسانسور در این ساختمانِ شاهکار معماری قزاقستان می‌توانید وارد تخم شوید، و از نزدیک با فلسفه نمادگرایی آن آشنا شوید و از مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید. 


برج-بایترک-از-جاذبه‌های-قزاقستان

7. تالار کنسرت مرکزی


این کنسرت مرکزیِ کاشی فیروزه‌ای، توسط معماران بنام ایتالیایی به نام‌های منفردی و لوکا نیکولتی به عنوان یکی از جاذبه‌های قزاقستان طراحی شده است. تالار کنسرت مرکزی یک طراحی مارپیچ و مدور از معماری قزاقستان داشته و هدفش این است که بازشدن یک گل را به نمایش بگذارد. در تالار کنسرت مرکزی، کنسرت‌های ارکستر سمفونی و کنسرت‌های موسیقی سنتی قزاق‌ها برگزار می‌شود. 


تالار-کنسرت-مرکزی-از-جاذبه‌های-قزاقستان

8. مسجد نور آستانه


در بخش جنوب غربی از بلوار نیزهول، مسجد نور آستانه با چهار مناره به عنوان یکی از جاذبه‌های قزاقستان واقع شده است. مسجد نور آستانه یکی از بهترین بناهای ساخته‌شده و نمایانگر معماری قزاقستان، در سال 2005 افتتاح شد. محوطه مردانه مسجد، یک فضای چند گنبده در معماری قزاقستان با در اختیار داشتن الگوهای هندسی و کتیبه‌نگاری‌شده به رنگ‌های آبی، طلایی و قرمز دیده می‌شود. 


مسجد-نور-آستانه-از-جاذبه‌های-قزاقستان

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از 8 مورد از جاذبه‌های قزاقستان از خان شتیر تا مسجد نور آستانه آشنا کردیم. اگر قصد سفر به قزاقستان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور قزاقستان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید