سفر به اوکراین ، تجربه‌ای متفاوت از سفر به اروپا
3088 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



زمانی که صحبت از سفر اروپا به میان می‌آید، قطعا همه ما با اشتیاق تمام به دنبال آن خواهیم بود. اما شما سفر به کدام کشور اروپایی را ترجیح می‌دهید؟ ایتالیا؟ فرانسه یا آلمان؟ اکثر ما زمانی که به سفر اروپا فکر می‌کنیم، تنها کشور‌های اروپای غربی را مد نظر قرار می‌دهیم. این در حالی است که کشورهای اروپای شرقی نیز جاذبه‌های منحصر به فردی دارند.


اوکراین

یکی از کشورهای اروپای شرقی که مقام هشتم را از نظر جاذبه‌های توریستی به دست آورده، اوکراین نام دارد. اوکراین در غرب روسیه کنونی قرار گرفته و چند سالی بیشتر از استقلال آن نمی‌گذرد. اما با این وجود، تور اوکراین می‌تواند سفری خاطره‌انگیز، زیبا و بسیار هیجان انگیز برای شما باشد. اگر شما نیز شناخت کافی در مورد اوکراین ندارید، با کایت همراه شوید تا این کشور را بهتر بشناسید. 


اوکراین کجاست؟ 

پیش از آنکه در مورد سفر به اوکراین صحبت کنیم، باید بدانیم که این کشور در کجای دنیا قرار گرفته است. اوکراین تا همین 40 سال پیش، جزء اتحاد جماهیر شوروی بود. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین یکی از کشورهایی بود که توانست مستقل شود و یک حکومت جداگانه تشکیل دهد. به همین خاطر، این کشور از سمت شرق با روسیه مرز مشترک دارد. بلاروس نیز در شمال اوکراین قرار گرفته و این کشور از غرب با مجارستان و لهستان همسایه است. جالب است بدانید که اوکراین پس از روسیه، با مساحتی بالغ بر 603 هزار کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین کشور شرق اروپا محسوب می‌شود. با این وجود بر طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال 2017، تنها حدود 45 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند.


اوکراین


اوکراین را باید یک کشور نسبتا سرد، کوهستانی و خوش آب و هوا دانست. هرچه به مرز‌های شرقی این کشور نزدیک می‌شویم، هوا سردتر خواهد بود. اما در مناطق جنوبی که با دریای سیاه هم مرز هستند، می‌توان هوایی گرم تر را تجربه کرد. پس سفر به اوکراین برای کسانی که به طبیعت بکر و آب و هوایی پاک علاقه‌مند هستند، بهترین گزینه خواهد بود. 


اطلاعاتی که پیش از سفر به اوکراین باید بدانید 

سفر به اوکراین در بین ایرانیان، خیلی رایج نیست که بتوانید به راحتی از دوستان و آشنایان خود در مورد آن سوال کنید. کمتر کسی در مورد این کشور اروپایی اطلاعات دارد. پیش از سفر به هر کشوری، باید کمی در مورد فرهنگ، زبان، واحد پولی و موارد ضروری دیگر آن اطلاعات لازم را به دست آورد تا در طی سفر مشکل خاصی پیش نیاید. به همین خاطر ما قصد داریم تا شما همراهان عزیز را از شرایط ویژه اوکراین آگاه کنیم تا با اطلاعات کامل به این کشور زیبا سفر کنید. 


اوکراین


زبان رسمی مردم اوکراین: اوکراینی – زبان آنها مشابه لهستانی و روسی است. 

واحد پول کشور اوکراین: گریونا اوکراین ( هر دلار معادل 24 گریونا است) 

کد کشور اوکراین: +۳۸۰

نوع برق شهری تمام اوکراین: ۲۲۰ ولت، ۵۰ هرتز و دارای پریز‌های مشابه ایران

اختلاف ساعتی اوکراین با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

جهت رانندگی: راست فرمان هستند

شماره‌های اضطراری در اوکراین 


  • پلیس ۱۰۲
  • آمبولانس ۱۰۳
  • آتش نشانی ۱۰۱
  • شماره اضطراری عمومی ۱۱۲


فرودگاه‌های بین‌المللی اوکراین


  • فرودگاه بین‌المللی زاپروژیا
  • فرودگاه بین‌المللی دنیپروپتروفسک
  • Lymanske International Airport 
  • فرودگاه بین‌المللی سیمفروپول
  • فرودگاه بین‌المللی کریویی ریه
  • فرودگاه کیف ژولیانی
  • فرودگاه بین‌المللی لوانز
  • فرودگاه بین‌المللی لیو دانیلو هالیتسکی
  • فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل (serving کیف)
  • فرودگاه بین‌المللی چرنیوتسی
  • فرودگاه بین‌المللی خارکوف


چرا باید سفر به اوکراین را انتخاب کنیم؟ 

در حال حاضر کشور اوکراین مشکلات زیادی با همسایه شرقی خود یعنی روسیه دارد. این مشکلات باعث شده‌اند تا نرخ ارز اوکراین به شدت کاهش پیدا کند. اوکراین یک کشور اروپایی محسوب می‌شود و می‌توانید از سفر به این کشور همانند سفر به کشورهای اروپای غربی لذت ببرید. اما با این تفاوت که در کشورهای اروپای غربی، واحد پولی یورو است. یورو جزء گران‌ترین واحد‌های پولی دنیا محسوب می‌شود و از این رو، هزینه سفر به کشورهای اروپای غربی بسیار زیاد خواهد بود. اما در عین حال، واحد پولی اوکراین بسیار کم ارزش است و تفاوت زیادی با تومان ندارد. در حال حاضر، هر گریونا حدود هزار و 700 ریال است. به همین خاطر، سفر به اوکراین را می‌توان یک سفر اروپایی کم هزینه دانست. 


اوکراین


هزینه سفر به اوکراین چقدر است؟ 

همانطور که اشاره کردیم، با توجه به مشکلات اخیر اقتصادی اوکراین، ارزش واحد پولی این کشور شدیدا سقوط کرده. اما در عین ناباوری، این کشور به جای مبارزه کردن برای رشد واحد پولی خود، این ارزانی را تبدیل به یک مزیت توریستی کرده. در حال حاضر از نظر تعداد توریست و گردشگر، اوکراین در رتبه هشتم قرار گرفته و این را باید به نوعی مدیون واحد پولی نسبتا کم ارزش خود بداند. بسیاری از گردشگران و مسافران، این سفر را به دلیل ارزانی انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید که حتی برای ایرانیان نیز سفر به اوکراین در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، سفری نسبتا ارزان قیمت محسوب می‌شود. در ادامه در مورد هزینه‌های سفر به اوکراین با شما صحبت خواهیم کرد. 


هزینه اقامت در اوکراین

همانطور که اشاره کردیم، ارزش واحد پولی اوکراین نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. به همین خاطر هزینه اقامت در این کشور نیز گران نخواهد بود. در شهرهای مختلف اوکراین، هتل‌ها و هاستل‌های متنوعی وجود دارند. شما بر اساس سلیقه، بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را برای اقامت در این کشور انتخاب کنید. البته شاید تعجب کنید اگر بدانید که اقامت در هتل‌های معمولی اوکراین دارای نرخی در حدود 200 گریونا است. اگر قصد اقامت در خانه‌های ویلایی استخردار را داشته باشید که معمولا شخصی هستند، باید هزینه‌ای بالغ بر 350 گریونا را پرداخت کنید. هتل‌های گران قیمت چهار ستاره به بالا نیز، به ازای یک شب اقامت در اتاق‌های یک تخته حدود 500 گریونا و برای یک شب اقامت در اتاق‌های دو تخته حدود 1000 گریونا از شما دریافت می‌کنند. البته گاهی ممکن است در سیزن‌های شلوغ مثل شب ژانویه، نرخ هتل‌های مجلل پنج ستاره به 50 یورو در هر شب نیز برسد. 


هزینه خوراک در سفر به اوکراین 

زمانی که به اوکراین سفر کنید، قطعا با دیدن قیمت غذاها شوکه خواهید شد. در برخی موارد هزینه خوراک در اوکراین از هزینه خوراک در تهران نیز کمتر است. معمولا در اوکراین برای صرف غذایی معمولی داخل یک رستوران، باید تنها حدود 100 گریونا پرداخت کنید. همچنین در این کشور برند‌های زنجیره‌ای بین المللی مختلف مثل KFC یا مک دونالد نیز مشغول به کار هستند. شما می‌توانید یک وعده کامل مک دونالد را تنها با 100 گریونا میل کنید. گران قیمت‌ترین وعده غذایی در اوکراین شاید حدود 300 گریونا معادل 60 هزار تومان باشد. پس در سفر به اوکراین اصلا لازم نیست که به فکر مخارج خورد و خوراک باشید. 


هزینه حمل و نقل در اوکراین چقدر است؟ 

معمولا کسانی که به اوکراین سفر می‌کنند، "کی‌یف"، یعنی پایتخت این کشور را برای اقامت انتخاب می‌نمایند. در این شهر خطوط متروی بسیار گسترده و کاملی وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا از این طریق خودتان را به هر گوشه‌ای از شهر برسانید. نکته قابل توجه آن است که برای دریافت بلیت مترو تنها باید 2 گریونا پرداخت کنید. این هزینه واقعا در حد رایگان است و اصلا در سفر لحاظ نمی‌شود. حتی هزینه تاکسی نیز در این کشور بسیار پایین است و با حدود 50 گریونا می‌توانید از این سر شهر به آن سر شهر بروید. اما بهتر است پیش از رسیدن به مقصد، در مورد هزینه تاکسی با راننده صبحت کنید تا دچار مشکل نشوید. 


اوکراین


جاذبه‌های دیدنی که در سفر به اوکراین نباید از دست دهید 

خب تقریبا تا به اینجای کار به صورت تمام و کمال در مورد سفر به اوکراین با شما عزیزان همراه صحبت کردیم. اما مهم‌ترین بخش سفر هنوز  باقی مانده و آن هم چیزی جز جاذبه‌های دیدنی اوکراین نیست. در اینجا ما به شما همراهان عزیز کایت، زیباترین جاذبه‌های دیدنی اوکراین را معرفی خواهیم کرد. 


پارک ملی کارپاتیان 

پارک ملی کارپاتیان در شهر کیف قرار گرفته و یکی از زیباترین جاذبه‌های این کشور است. این پارک دارای 55 کیلومتر طول و 20 کیلومتر عرض است و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی در اوکراین محسوب می‌شود. زمانی که تصاویر این پارک را مشاهده می‌کنید، انگار یک تصویر ساختگی برای قرار گرفتن روی کارت پستال را می‌بینید. نمای زیبای غروب خورشید از فراز ارتفاعات این پارک واقعا منظره‌ای نیست که بتوان از دست داد. دقیقا همانند فیلبند خودمان در ایران، در ارتفاعات این پارک نیز ابرها بر زمین فرود می‌آیند و حتی دیدن بلند‌ترین درختان کاج نیز از دور امکان پذیر نخواهد بود. در این پارک شما می‌خواهید یک گام به جلو بردارید و روی ابرها قدم بگذارید. گهگاهی یک کلبه چوبی قدیمی را در میان دشتی وسیع مشاهده خواهید کرد. کلبه‌هایی که در برخی موارد می‌توانید در آن برای مدتی کوتاه اقامت داشته باشید. این پارک قطعا می‌تواند تبدیل به یکی از زیباترین خاطرات شما در سفر به اوکراین شود. 


کارپاتیان


قلعه لوتسک 

قلعه لوتسک همان جایی است که دیدن آن شما را به یاد فیلم‌های قدیمی هالیوود می اندازد. قدمت این قلعه به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد و دارای سه برج بلند است. ظاهر این قلعه با وجود گذر زمان کاملا سالم مانده. گفتنی است که این قلعه در یک منطقه کوهستانی بنا شده. داخل این قلعه یک کتابخانه و موزه قدیمی وجود دارد که در آنها آثار باستانی زیبایی در معرض نمایش قرار گرفته است. دیدن این قلعه به تمام کسانی که عازم اوکراین هستند توصیه می‌شود.


کیف، بهشت بناهای تاریخی اروپای شرقی 

پیش از هر چیز باید بدانید که کیف، پایتخت اوکراین، هفتمین شهر پرجمعیت اروپا محسوب می‌شود. این شهر در شمال اروپا قرار گرفته و رودخانه خروشان دنیپر نیز از دل این شهر عبور می‌کند. کیف یکی از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود و آثار باستانی و تاریخی زیادی را در خود جای داده. در قرون گذشته این شهر مرکز سلسله‌های مختلف پادشاهان روس بوده و به همین خاطر آثار باستانی دیدنی زیادی دارد. گشت و گذر در این شهر ساعت‌ها زمان می‌برد و حتی دیدنی منازل مسکونی شخصی نیز خالی از لطف نیست. برای لذت بردن از مناظر کیف، باید وسایل خود را در هتل بگذارید، یک جفت کفش پیاده‌روی به پا کنید و کوچه به کوچه این شهر را زیر پا بگذارید. 


عمارت یانوکوویچ 

جالب است بدانید که عمارت یانوکوویچ یک عمارت کاملا شخصی است که امکان بازدید از آن برای عموم آزاد شده. این عمارت یک بنای بسیار لوکس، مجلل و زیبا است که در دل خود موزه ماشین‌های کلاسیک، دریاچه‌ای برای قایق سواری، زمین گلف و حتی باغ وحشی کوچک را جای داده. اگر در سفر خود به اوکراین قصد بازدید از این عمارت را داشتید، باید بدانید که گشت و گذار در این عمارت زیبا حداقل چهار ساعت زمان می‌برد. 


پیست اسکی ویشگورا

پیست اسکی ویشگورا یکی از بهترین پیست‌های اسکی اوکراین محسوب می‌شود. این پیست در شهر کیف واقع شده و در زمستان گردشگران زیادی برای بازدید از آن به اوکراین سفر می‌کنند. شما نیز اگر در فصل زمستان قصد سفر به اوکراین را پیدا کردید، حتما سری به این پیست اسکی بزنید. تفریحات متنوعی در پیست اسکی ویشگورا وجود دارد و می‌توانید ساعت‌ها سرگرم شادی و ورزش باشید. اینکه گردشگران تجهیزات اسکی همراه نداشته باشند، کاملا طبیعی است. به همین دلیل امکان اجاره ساعتی تجهیزات کامل اسکی نیز در این پیست برای گردشگران فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند از این تفریح زمستانی نهایت لذت را ببرند. 


به چرنوبیل سری بزنید 

چرنوبیل یک فاجعه تاریخی است که در سال 1986 به وقوع پیوست. در این حادثه، هسته رآکتور اتمی منفجر شد و طی آن هزاران نفر کشته شدند. هنوز هم بعد از حدود 30 سال، برخی بر این باور هستند که باز هم تشعشعات هسته‌ای در اینجا وجود دارد. پس از انتشار سریال جنجالی چرنوبیل، شاید بسیاری از ما بخواهیم حداقل یک بار از نزدیک این مناظر را شاهد باشیم. مردم پس از درگیری‌های متعدد با دولت شوروی سابق، مجبور به ترک کامل خانه و شهر خود شدند. این شهر تا کیلومترها دورتر، مدت‌ها است که متروکه باقی مانده. مردم زندگی روزمره را رها کردند و برای نجات جان خود با عجله این شهر را ترک نمودند. امروز، پس از 30 سال، امکان بازدید از این شهر متروکه برای گردشگران امکان پذیر شده. پس حتما در سفر خود به اوکراین از این شهر متروکه رمز آلود دیدن فرمایید.


چرنوبیل


خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد سفر به اوکراین چیست؟ به نظر شما چطور ایران نیز می‌تواند از این وضعیت ارزی خود برای بالا بردن تعداد گردشگران استفاده کند؟ اگر در مورد سفر به اوکراین به خاطر زبان مخصوص و یا شرایط منحصر به فرد آن دچار تردید هستید، با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کایت شما را به صورت کامل در این سفر راهنمایی کند. فراموش نکنید که با کایت حتی کوچک‌ترین جزئیات هم از قلم نمی‌افتد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید