جنگل رآش زیباترین جنگل ایران در فصل پاییز را میشناسید
5367 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا زیباترین جنگل ایران یعنی جنگل راش و ویژگی‌های آن را به شما علاقه‌مندان به سفر و طبیعت معرفی کنیم. در ادامه به معرفی جنگل راش، خواهیم پرداخت.


برای مشاهده لیست تورهای طبیعت گردی کایت وارد صفحه "تورهای طبیعت گردی" شوید.


همه چیز درباره جنگل راش


اگر علاقه‌مند به سفر و تماشای مناظر طبیعی باشید، قطعاً یکی از مقصدهایی که باید به آن سر بزنید، جنگل راش خواهد بود. اگر می‌خواهید آرامشی ابدی را تجربه کنید، بهتر است به این جنگل بیایید و در فضای حیرت‌انگیز آن حضور داشته باشید. جنگل راش، همیشه مورد توجه بسیاری از افراد، خصوصاً گردشگران و طبیعت گردان بوده است. همان‌طور که همه میدانیم، مناطق سرسبز شمالی به خصوص استان مازندران به دلیل آب و هوای بسیار دل‌پذیری که دارد، همیشه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از این مقصدهای حیرت‌انگیز، جنگل راش در سوادکوه است که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.


مسیر جنگل راش در سوادکوه


جنگل راش در فصل بهار


اگر در جاده فیروزکوه باشید و مسیر روستای سنگده را پیش بگیرید، به یکی از حیرت‌انگیزترین و زیباترین جنگل‌های ایران می‌رسید که در این روستا قرار گرفته است. جنگل راش در سوادکوه از درختانی سر به فلک کشیده تشکیل شده و منطقه‌ای بسیار وسیع را به خود اختصاص داده است. بسیاری از گردشگرانی که به این مکان سر زده‌اند، از آن به عنوان بهشت زمین یاد کرده‌اند. برای رسیدن به جنگل راش کافی است از شهر سوادکوه عبور کنید، سپس به روستایی به نام سنگده می‌رسید که خود این روستا در نزدیکی قله‌ای به نام خونرو قرار گرفته است. از دیگر نام‌های جنگل راش می‌توان به مرسی سی اشاره کرد. جنگل راش را می‌توان یکی از مهم‌ترین منبع درخت راش در نظر گرفت که در مناطق کم ارتفاع شمالی ایران، بسیار کم یافت می‌شود.

مسیر کوهستانی موجود برای رسیدن به روستای سنگده بسیار زیبا و دل‌پذیر است. از خود روستا تا آغاز مسیر پیاده‌روی در جنگل راش یک جاده خاکی است که می‌توانید برای طی کردن آن از اتومبیل‌های محلی کمک بگیرید. آن مسیر پیاده‌روی هم سرتاسر پوشیده شده از درختان بلند راش است و با آرایشی منظم در یک راستا قرار گرفته‌اند. زمین این مسیر پر است از برگ‌های سرخ و زرد در فصل پاییز هزار رنگ را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید عکس‌های متنوعی در آن بگیرید.


تفریحات موجود در جنگل راش


درختان مرتفع جنگل راش


وجود درختان راش به عنوان گونه کمیابی از درختان در این جنگل باعث شده که به محض اینکه پایتان را در آن بگذارید، محو زیبایی آن شوید. از جمله تفریحات موجود در جنگل راش سوادکوه می‌توان به پیاده‌روی در میان این درختان بسیار حیرت‌انگیز اشاره کرد که برای کسانی که به دنبال آرامش هستند، بسیار مناسب خواهد بود. در دل جنگل راش، خانه‌ای نیز وجود دارد که زیبایی دو چندانی به این فضا بخشیده و همچنین صدای گذر آب آرامش به خصوصی به همراه دارد که به گردشگران کمک می‌کند تا خستگی‌شان در برود و از نفس کشیدن در چنین اتمسفری لذت ببرند. 


درختان-راش


وجود درختان بلند راش و همچنین وجود رودخانه و آبشار باعث شده مناظر بسیار زیبایی برای عکاسی در جنگل راش وجود داشته باشد و توجه افراد بسیار زیادی را به این مکان جلب کند که بیایند و عکاسی کنند. علاوه بر این موارد، اگر اهل پیک‌نیک باشید می‌توانید با کسانی که دوستشان دارید بیایید و در گوشه و کناری از این جنگل زیبا، پیک‌نیک خودتان را برپا کنید.

از دیگر زیبایی‌های موجود در جنگل راش، می‌توان به آبشار اوبن اشاره کرد که هرچه در جنگل جلوتر بروید، این صدا بهتر به گوش شما می‌رسد. صدای ریزش آب که نشان از نزدیک بودن شما به آبشار دارد. این آبشار زیبا از چشمه‌های بالای خود می‌آید و درنهایت در جنگل سرازیر می‌شود و دست آخر به رود تجن می‌ریزد.


معرفی درخت راش


نمای-مه-گرفته-جنگل-راش


درختان بسیار زیادی در جنگل راش واقع شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به درختان راش، توسکا، سرخدار، ملج و افرا اشاره کرد. در بین درختان موجود در این جنگل، وجود درختان راش بسیار با ارزش‌تر است. درخت راش از شاخه و برگ‌های زیادی تشکیل شده و نام دیگر آن سایه پسند است. درخت راش میانه خوبی با مناطق سردسیر ندارد. به همین دلیل رشد آن در مناطق گرم، بسیار بهتر است. از آنجایی که درختان راش ریشه‌های سطحی‌ای دارند، آن‌ها را در جنگل‌هایی که خاک کم‌عمقی دارند، یافت خواهید کرد.

از ویژگی‌های درخت راش می‌توان به این نکته اشاره کرد که می‌تواند تا ارتفاع 35 متری رشد کند و تنه آن به قطر 1/5 متر نیز می‌رسد. طول عمر چنین درختی چیزی در حدود 200 تا 250 سال بوده که در فضای باز بین 40 تا 50 و در جنگل‌های بزرگ بین 60 تا 80 سالگی به بار می‌نشینند. اگر خاک این درخت به خوبی تغذیه شود، هر 5 یا 6 سال یک‌بار و اگر فضای آب و هوایی بد باشد، هر 15 سال یک‌بار میوه‌هایی می‌دهد که 5 تا 7 درصد روغن خواهند داشت.


بهترین زمان سفر


برگهای-پاییزی-جنگل-راش


جنگل راش در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. به همین سبب بهترین فصل برای سفر به این مکان را می‌توان اواسط بهار تا ابتدای زمستان در نظر گرفت. در فصل بهار و تابستان، پوششی سرسبز و بسیار زیبا دارد. در فصل پاییز، هزار رنگ می‌شود و بسیاری از گردشگران در این فصل به جنگل راش سفر می‌کنند. سفر به جنگل راش در فصل زمستان می‌تواند کمی اذیت کننده باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید