بهترین بریونیهای اصفهان
3264 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم تا بهترین بریونیهای اصفهان و همچنین ویژگیهای آنها را به شما علاقهمندان به سفر و طبیعت معرفی کنیم. در ادامه به معرفی این بریونیهای اصفهان، خواهیم پرداخت.

سفر، یکی از لذتبخشترین تفریحات افراد به شمار می‌رود که سالانه ممکن است بارها تجربه کنند. یکی از مقاصد مهم سفر بسیاری از گردشگران ایرانی، استان اصفهان می‌باشد. از مهم‌ترین لذت‌های سفر، می‌توان به تجربه کردن غذاهای مختلفی اشاره کرد که در خلال سفرتان، خواهید چشید. بریونی اصفهان از جمله غذاهای بسیار محبوبی است که حتماً یک بار باید در زندگی‌تان طعم آن را بچشید. در ادامه به معرفی انواع بریونی‌های اصفهان خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا تجربه لذت‌بخشی از سفرتان داشته باشید.


معرفی بریونی اصفهان


برونی اصفهان


همان‌طور که گفتیم، امکان ندارد پایتان را در اصفهان بگذارید و درباره بریونی اصفهان نشنیده یا طعم آن را نچشیده باشد. بریونی اصفهان از جمله غذاهای با اصالت و بسیار محبوب این شهر به شمار می‌رود که شباهت بسیار زیادی با همبرگر دارد و با گوشت گوسفند، پیاز، جگر سفید، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود و طعم بسیار خوب و عطر مطبوعی دارد. بریونی اصفهان را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار آورد. 


روش طبخ بریونی اصفهان


بریونی اصفهان با نان سنگک


روش‌های طبخ بریونی اصفهان بسیار متنوع است اما یکی از روش‌های مرسوم آن این‌گونه است که گردن گوسفند را همراه با دنبه و پیاز در آب می‌پزند و مخلوط به دست آمده را درنهایت در چرخ گوشت می‌گذارند و به طور معمولاً چرخ شده را به همراه زعفران و نعناع و همچنین نمک و فلفل یک بار دیگر چرخ می‌کنند. سپس سراغ کفگیر مخصوصی می‌روند که از آن برای سرخ کردن بریونی اصفهان استفاده می‌شود. قسمت آخر طبخ این غذای خوشمزه نیز به پختن، چرخ کردن و سرخ کردن جگر سفید خلاصه می‌شود که در آخر به همراه بریونی اصفهان سرو می‌شود. 

از جمله مواد غذایی مورد استفاده برای گارنیش این غذا می‌توان به خلال بادام، دارچین و گردو اشاره کرد که این غذا را به شدت لذیذتر می‌کند. این غذا را می‌توانید در بهترین بریونی‌های اصفهان همراه با نان سنگک، دوغ و سبزی تازه بخورید و از طعم بسیار خوشمزه آن لذت ببرید.


بهترین بریونیها


بهترین بریونی اصفهان


بریونی درواقع اصطلاحی است که در اصفهان برای مکان‌هایی که بریونی اصفهان را طبخ می‌کنند، گفته می‌شود. با اصالت بودن این غذا باعث شده تا در بیشتر رستوران‌های این شهر بتوانید آن را پیدا کنید اما اگر قبلاً تجربه خوردن بریونی اصفهان را داشته باشید، قطعاً تنها سراغ بریونی‌هایی می‌روید که به اعتبار و سابقه‌شان معروف باشند.


بریونی حاج محمود شفاعت


نمایی از طبخ بریونی اصفهان


اگر به اصفهان سفر کنید و از قدیمی‌های آن شهر درباره بهترین بریونی بپرسید، خیلی‌هایشان، بریونی حاج محمود شفاعت را به عنوان جایی که بهترین بریونی اصفهان را طبخ می‌کند، معرفی خواهند کرد. پیشینه و قدمت این بریونی تقریباً 100 سال می‌باشد. بریونی حاج محمود شفاعت واقع در بازار بزرگ اصفهان و نزدیک به میدان عتیق بوده و به طور معمولاً صف‌های بسیار طولانی جلوی آن وجود دارد که اکنون به ویژگی بارز این بریونی اصفهان بدل شده است.

روش‌های متفاوتی که برای پخت بریونی اصفهان وجود دارد باعث شده که طعم‌های متفاوتی از آن وجود داشته باشد. مثلاً برخی از آن‌ها روغن زیاد یا کم استفاده می‌کنند و برخی دیگر ممکن است با گوشت تازه یا سردخانه‌ای آن را طبخ کنند. چیزی که درباره روش طبخ حاج محمود وجود دارد این است که اگر یک بار مشتری آن شوید، هرگز نمی‌توانید طعم بریونی‌های آن را فراموش کنید.

 درواقع بریونی اصفهان، غذایی است به شدت اعتیادآور که اگر یک‌بار امتحانش کنید، دلتان می‌خواهد مدام سراغش بروید. روزهای شلوغ این بریونی، پنجشنبه و جمعه بوده که بسیار شلوغ می‌شود و برای اینکه بتوانید چیزی بخرید باید ساعت‌ها در صف بمانید. 


بریونی اعظم


بریونی اعظم


یکی دیگر از قدیمی‌ترین بریونی اصفهان را می‌توان بریونی اعظم در نظر گرفت که تعریف آن نیز میان مردم شهر اصفهان زیاد است. غذای لذیذی که این بریونی سنتی ارائه می‌کند بسیار خوشمزه بوده و با ظرافت بسیار زیادی طبخ می‌شود. قیمت تقریبی این بریونی‌های، چیزی نزدیک به 15 هزار تومان بوده که شعبه‌های بسیار زیادی هم دارید و می‌توانید در هر کدام از این شعبه‌ها غذایی بسیار باکیفیت میل کنید.

تعداد شعبه‌های بریونی اصفهان اعظم، 4 عدد بوده که شعبه اول آن واقع در دروازه دولت، ابتدای خیابان چهار باغ عباسی بوده، شعبه دوم آن درست در خیابان مسجد سید، کنار اداره پست واقع شده و شعبه سوم آن در خیابان کمال اسماعیل، کنار پمپ بنزین قرار گرفته و شعبه چهارم آن نیز در خیابان چهار باغ بالا، چهارراه نظر و کنار پمپ بنزین واقع شده است. کیفیت غذای همه این شعبه‌ها یکسان بوده و از طعم و مزه آن می‌توانید مطمئن باشید.


بریونی جارچی 


بریونی جارچی


در این بریونی اصفهان برای سرو بریونی از کمازدان استفاده می‌شود که نوعی ظرف مسی بسیار زیبا است. تزئین بریونی‌های این مکان نیز بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. برای خوردن این بریونی‌های خوشمزه می‌توانید به خیابان حکیم، بعد از بازار فرش‌فروش‌ها بروید. 

طبخ این مکان با دیگر بریونی های اصفهان که پیشتر معرفی کردیم بسیار متفاوت است و آشپزهای این بریونی هیچوقت از شیوه طبخ خود، چیزی نگفتهاند و این راز به نوعی در محبوب شدن این مکان نیز تاثیرگذار بوده و بسیاری از افراد به آن همه روزه به آن سر میزنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید