راهنمای کامل سفر به کویر ورزنه به همراه عکس
14997 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

راهنمای سفر به کویر ورزنه ؛ هرآنچه باید بدانید


کویرها دنیای مرموزی دارند و برای علاقه‌مندان به طبیعت، کویرگردی تفریحی حیرت‌انگیز است. کویر ورزنه یکی از همین مناطق مرموز و البته بسیار زیباست که بازدید از آن می‌تواند خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم بزند. ریگ‌های داغ و زرد این منطقه که با وزش باد، اَشکال مختلفی به خود گرفته‌اند، از خاص‌ترین ویژگی‌های کویر ورزنه هستند. 

اگر تا کنون به کویر ورزنه سفر نکرده‌اید و برای نخستین بار می‌خواهید این منطقه زیبا را از نزدیک ببینید، جای درستی آمده‌اید؛ در راهنمای سفر به کویر ورزنه، ما هر آن چیزی که برای سفر به این کویر زیبا مورد نیاز است را شرح داده‌ایم و به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به دنبال بهترین قیمت و خدمات سفر برای این مکان هستید، به صفحه تور کویر ورزنه مراجعه فرمایید و همچنین می‌توانید بهترین آفرهای انواع کویرهای ایران را در صفحه "تورهای کویر ایران" مشاهده فرمایید.


کویر ورزنه کجاست؟

ورزنه نام شهری تاریخی در 100 کیلومتری شرق اصفهان و نزدیکی تالاب مشهور گاوخونی است و مطابق با سرشماری سال 1395، حدود 17 هزار نفر جمعیت دارد. جدای از جاذبه های تاریخی و دیدنی ورزنه، بسیاری از افراد برای تفریح در کویر ورزنه به این شهر سفر می‌کنند.

موردی که احتمالا هنگام کویرگردی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وجود گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در کویر ورزنه است؛ موضوعی که نشان از اهمیت این منطقه قدیمی نیز دارد. 


دیدنی‌ها و تفریحات کویر ورزنه

راه رفتن روی شن‌ها و رمل‌های داغ، یکی از تفریحات تابت تمام کویرها به‌خصوص کویر ورزنه است! قدم زدن بر روی شن‌های طلایی این کویر به اندازه‌ای لذت‌بخش خواهد بود که محال است خاطره آن از ذهن شما پاک شود. شاید تصور کنید شن‌های داغ کویر باعث سوختن پای شما می‌شوند؛ اگر چنین دیدگاهی دارید سخت در اشتباهید! این قدم زدن آرامشی را به شما هدیه می‌کند که در هیچ‌جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد. کویرگردی وقتی جذاب‌تر می‌شود که به بالای یکی از تپه‌های شنی بزرگ برسید؛ چشم‌اندازهای خیره‌کننده از کویر می‌تواند شما را مبهوت خود کند. به علاوه، این دقیقا همان لحظه‌ای است که بسیاری از سلفی‌بازان و عاشقان عکاسی دست به کار شده و مشغول عکس گرفتن از مناظر متفاوت کویری می‌شوند.

کویر-ورزنه

اگر راه رفتن شما را خسته کرده است، پیشنهاد می‌کنیم سراغ شترسواری بروید تا زندگی محلی‌ها و بومیان منطقه را بهتر درک کنید. جالب است بدانید اردیبهشت هر سال، مسابقات شترسواری در کویر ورزنه برگزار می‌شود و افراد خبره در این رشته ورزشی، از سراسر کشور در ورزنه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

شترسواری-در-ورزنه

غروب آفتاب کویر، جلوه‌ای متفاوت‌تر از هر چیزی دارد که تا به امروز دیده‌اید. در حقیقت، تماشای پایین آمدن خورشید از بالای یکی تپه‌های طلایی کویر زیبای ورزنه، چنان شما را مبهوت خود می‌کند که زیبایی‌ آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. هرچند، ما تفریحی زیباتر از تماشای آسمان پرستاره کویر را سراغ نداریم! در حقیقت، بسیاری از عاشقان طبیعت برای نظاره کردن ستاره‌های پرنور و رنگارنگی که فقط در کویر می‌توان پیدا کرد، سختی صدها کیلومتر سفر را به جان می‌خرند. شاید بتوان گفت رقص ستارگان بر روی آسمان صاف کویر ورزنه، شگفت‌انگیزترین بخش سفر به این منطقه حیرت‌انگیز باشد.


خوشبختانه، در کویر ورزنه بزرگ‌ترین سایت تفریحی-کویری ایران به نام «واحه» بنا شده است. این یعنی امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در انتظار گردشگران خواهد بود. هیچ‌کدام از امکانات تفریحی این مجتمع، رایگان نیست؛ اما قطعا تمام آنها به اندازه‌ای هیجان‌انگیز هستند که بارها و بارها بخواهید آنها را تجربه کنید. 

سایت-گردشگری-واحه

شن‌سواری یکی از تفریحات ناب در کویر این منطقه است. برای این کار می‌توانید یکی از بُردهای مخصوص این تفریح را در مجتمع واحه کرایه کنید. البته، همیشه وسایل جایگزین و غیر ایمن هم برای شن‌سواری در کویر وجود دارد که استفاده از آنها را توصیه نمی‌کنیم!!

شن-سواری-در-کویر-ورزنه

یکی دیگر از چیزهایی که در سایت واحه می‌توان تجربه کرد، لذت راندن باگی (Buggy – خودروهای مخصوص سواحل شنی، کویر و مناطق جنگلی که لاستیک‌های عریض و بزرگ دارد)، خودروهای آفرود و موتورهای چهارچرخ در کویر است. برای راندن این وسایل نقلیه، باید چیزی در حدود 35 هزار تومان به ازای هر 5 کیلومتر پرداخت کرد. هزینه باگی هم به 80 هزار تومان و بیشتر می‌رسد. به لیست بلندبالای تفریحات منطقه توریستی ورزنه باید پاراگلایدر و زیپ لاین را هم اضافه کرد. گفتنی‌ست که زیپ لاین موجود در بیابان خارا (منطقه ثانوی و دورتر بیابان ورزنه) 30 متر طول و زیپ لاین کمپ واحه، 400 متر طول دارد. وجود همین امکانات و تفریحات متعدد، کویر ورزنه را به یکی از محبوب‌ترین کویرهای ایران تبدیل کرده است. 

سایت-گردشگری-واحه

اگر به بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی هم علاقه دارید، بهتر است بدانید در شهر ورزنه، آثار تاریخی متعددی از جمله مسجد جامع تاریخی ورزنه، مسجد جامع 600 ساله ورزنه که متاسفانه در آستانه فرو ریختن است، پل تاریخی ورزنه، خانه قدیمی مرحوم میرمیران (کدخدای ورزنه)، قلعه قورتان، برج 15 متری کبوترخانه و دریاچه نمک خارا در انتظار میزبانی از افرادی هستند که به این شهر سفر می‌کنند.


چه زمانی به کویر ورزنه سفر کنیم؟

علی‌رغم تمام زیبایی‌های کویر و روستای ورزنه، قطعا هیچ کسی آفتاب سوزان آن را دوست ندارد! به همین جهت توصیه کایت، سفر به کویر ورزنه در فصل پاییز است. در زمستان شاید هوا کمی مطلوب‌تر باشد، اما حسابی باید مراقب شب‌های خشک و سرد آن باشید. اگر بهار را انتخاب کردید هم بهتر است بدانید در نیمه دوم این فصل، هوا بسیار گرم می‌شود؛ پس ترجیحا نیمه اول بهار برای تفریح در کویر ورزنه انتخاب کنید.


کویر-ورزنه

اقامت در کویر ورزنه

خوشبختانه برای اقامت در کویر ورزنه گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. افرادی که می‌خواهند شب را در کویر بمانند، می‌توانند از مجتمع گردشگری واحه استفاده کنند. اگر دوست دارید در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استراحت کنید و با زندگی مردم ورزنه بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به این شهر بازگشته و در اقامتگاه‌های محلی بمانید.

کویر-ورزنه

همیشه یک راه سومی هم وجود دارد و آن کمپینگ است! البته، کمپ زدن در کویر هم ترفندهای خاص خود را دارد که حتما باید با آنها آشنا باشید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/08/07

    با سلام آیا پنج شنبه 8 آبان 99 سایت تفریحی واحه کویر ورزنه باز است

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید