راهنمای کامل سفر به کویر کاراکال به همراه عکس
3415 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

کویر کاراکال یکی از مناطق کمتر شناخته‌شده اما بی‌نظیر استان یزد است که سفر به آن می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای‌تان رقم بزند. البته نمونه این کویرها در ایران و خصوصا استان یزد کم نیستند، اما کویر کاراکال با محیط بکر و خاص خود آماده است تا علاقه‌مندان به این زمین‌های شنی و بسیار زیبا را در آغوش بکشد. 

با کایت همراه باشید تا ضمن معرفی کویر کاراکال، شما را با ویژگی‌ها و دیدنی‌های این منطقه شگفت‌انگیز آشنا کنیم.

تورهای مرتبط:


کویر کاراکال کجاست؟ 

کویر کاراکال در استان یزد، نزدیکی شهرستان بافق و درست کنار روستای صادق آباد قرار گرفته است. با توجه به همجواری این کویر با این روستا، برخی به آن کویر صادق آباد هم می‌گویند. فاصله یزد تا بافق، 100 کیلومتر است. صادق آباد با بافق چیزی در حدود 15 کیلومتر فاصله دارد و پس از آن هم با طی کردن مسیری 2 کیلومتری می‌توانید خود را به کویر کاراکال برسانید. برای رفتن به این منطقه هم می‌توان از خودرو شخصی، هواپیما (تا فرودگاه یزد)، اتوبوس (تا پایانه بافق) و قطار (تا شهرستان بافق) استفاده کرد. 

کویر کاراکال

شاید بد نباشد که بدانید کاراکال نام یکی از گونه‌های گربه‌سانان است که در گذشته در این منطقه زندگی می‌کرده و اهالی محلی برای شکار، آنها را تربیت می‌کردند. امروزه این گربه‌ها به نام «سیاه گوش» هم شناخته می‌شوند زیرا گوش‌هایی بلند و سیاه دارند. 

تفریحات و دیدنی های کویر کاراکال 

اگر قصد سفر به کویر کاراکال را دارید، از همین حالا باید خود را برای تجربه‌ای متفاوت آماده کنید. در این منطقه زیبا که برخی آن را زیباترین کویر یزد می‌دانند، تفریحات بسیاری در انتظار شماست تا حسابی بتوانید از سفرتان لذت ببرید. رانندگی با ماشین‌های آفرود، لذت راندن موتورهای چهارچرخ در دل کویر و شترسواری در میان شن‌های روان، برخی از تفریحاتی هستند که در کویر کاراکال می‌توان تجربه کرد. 

هرچند، احتمالا هیچ‌کدام از مواردی که بالاتر گفتیم به اندازه تماشای آسمان پرستاره و منظره‌های حیرت‌انگیز آن که خاطره آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد، لذت‌بخش نیست. واقعیت این است که شب‌ها آسمان کویر کاراکال به گونه‌ای در میان ستاره‌ها غرق می‌شود که بسیاری دوست دارند تا صبح، آنها را تماشا کنند.

دیدنی های کویر کاراکال

به موارد بالا باید چشم‌اندازهای بی‌نظیر از بالای تپه‌های شنی، تماشای غروب آفتاب، سکوت خیال‌انگیز کویر کاراکال و تجربه دنیای آرام‌بخش به دور از محیط پرهیاهوی شهری را هم اضافه کرد.

اینجا علاوه بر تفریحات متفاوت می‌توان از جاذبه‌های تاریخی منطقه هم بازدید کرد. مهم‌ترین جاذبه‌ای که در مسیر کویر کاراکال مشاهده خواهید کرد، قلعه باقرآباد است. این قلعه تقریبا 9 کیلومتر با کویر کاراکال فاصله دارد و یکی از دژهای تاریخی دوره قاجار محسوب می‌شود. جالب است بدانید در کویر کاراکال و از بالای تپه‌ها به راحتی می‌توان قلعه باقرآباد را مشاهده کرد.

نخلستان‌های زیبا و باغ‌های پسته و انار از دیگر دیدنی‌های اطراف کویر کاراکال هستند. قدم زدن در میان نخل‌ها چیزی نیست که بتوان آن را در شهرهای بزرگ یا پایتخت تجربه کرد؛ پس توصیه می‌کنیم حتما این تفریح لذت‌بخش را برنامه خود قرار دهید. 

چه زمانی به کویر کاراکال سفر کنیم؟ 

کویرها آب و هوایی خاص دارند و نمی‌توان در هر فصلی از سال از آنها بازدید کرد. دمای هوا در تابستان بسیار بالا می‌رود و ممکن است در برابر آفتاب سوزان کویر، گرمازده شوید. سرمای خشک زمستان هم بسیار طاقت‌فرساست. 

با این اوصاف، بهترین زمان برای سفر به کویر کاراکال، بهار (ترجیحا دو ماه اول) و پاییز است.

چه زمانی به کویر کاراکال سفر کنیم؟

اقامت در کویر کاراکال 

خوشبختانه برای اقامت در کویر کاراکال هیچ مشکلی وجود ندارد و گردشگران می‌توانند شب را در مسافرخانه‌ها یا هتل‌های شهرستان بافق، اقامت‌گاه‌های محلی و منطقه‌ای مثل کمپ برزگری که امکاناتی عالی دارد یا چادرهای شخصی بمانند.

اقامت در کویر کاراکال

لوازم مورد نیاز 

علی‌رغم سکوت حیرت‌انگیز و زیبایی‌های تکرارنشدنی، آفتاب کویر بسیار سوزان است؛ از این رو توصیه می‌شود از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست استفاده کنید. لباس گرم برای شب‌های سرد کویر، کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و لباس‌های نخی آستین‌بلند حتما در این سفر به کارتان می‌آید. به علاوه، توصیه می‌کنیم از پوتین‌هایی با ساق‌های بلند استفاده کنید تا شن‌ها و حشره‌های کوچک وارد کفش‌تان نشوند. 

رزرو اینترنتی تور کویر کاراکال 

اگر نخستین باری است که برای کویرگردی برنامه‌ریزی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این سفر را در کنار افراد خبره تجربه کنید. تور کویر کاراکال کایت، توصیه ما به افرادی است که می‌خواهند سفر به این سرزمین وهم‌انگیز را برای اولین بار تجربه کنند. علاقه‌مندان علاوه بر رزرو اینترنتی، می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری نیز اقدام به خرید تور کنند. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/11/04

    آیا میشود با ماشین شخصی به کویر کاراکال امد

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید